handdator

Visa fullständig version : gratis mat mitt i träningen...

zombiealex
2003-08-27, 21:22
Är det bara jag, eller finns det fler som får uppstötningar mitt i träningspassen?

Oftast så brukar jag hinna svälja kräket innan munnen är full, men t.ex. idag så han jag inte, så det blev en del kräk i munnen... tänkte svälja men eftersom det blev så mycket så fick jag spotta ut det...

Hursomhelst... det är ju ganska trevligt med mat mitt i passet... frågan är dock om det är någon näring kvar? :eating:

Vad beror uppstötningarna på? någon som vet?

Spud
2003-08-27, 21:36
Originally posted by zombiealex

Hursomhelst... det är ju ganska trevligt med mat mitt i passet... frågan är dock om det är någon näring kvar? :eating:

:eek:

det beror väl antagligen på att du har gjort något som kanske krävt ett stabilt buktryck eller dylikt så att magmunnen har öppnats och därmed släppt ut lite trevlig mat.

goatass
2003-08-27, 21:47
fått det nångång, då man tar i utav helvete, men särskilt mysigt tycker jag inte det är...snarare ett kraftigt avbrott i koncentrationen...

Lopezzo
2003-08-27, 23:02
:laugh:

Survivor
2003-08-28, 07:17

Man vet aldrig så det är nog bäst att du äter upp det fort som fan så inte någon näring går till spillo :nono:

shirunai
2003-08-28, 07:21
:hbang:

Tompi
2003-08-28, 16:36
Man ska ju se till att få i sig så mkt näring som möjligt, så jag tycker att du ska svälja nästa gång:laugh:

spas
2003-08-28, 18:23
var ligger gi värdet där? :D

Har varit med om det ett par gånger oxo, rejält störigt när man har en rep kvar i hacken typ.

Grahn
2003-08-28, 18:29
Vänta längre mellan mat och träning då, samt bälg itne i dig kaffe innan.

STarfish
2003-08-29, 20:51
brukar hända mig, men det är nog för jag dricker för mycket vatten under mitt pass.. så händer man ska rapa till kanske så kommer maten upp höhö.... :D

LunaSpice
2003-08-29, 21:03
Är det bara jag, eller finns det fler som får uppstötningar mitt i träningspassen?

Oftast så brukar jag hinna svälja kräket innan munnen är full, men t.ex. idag så han jag inte, så det blev en del kräk i munnen... tänkte svälja men eftersom det blev så mycket så fick jag spotta ut det...

Vad beror uppstötningarna på? någon som vet?

Uppstötningarna beror på att den övre magmunnen av någon anledning inte klarar av att hållas stängd vilket gör att mat eller magsyra refluxerar, som det kallas, upp i matstrupen. Som Grahn skrev, drick inget kaffe innan eftersom kaffe hämmar stängningsmuskelns funktion. Även gigantiska måltider kan ge uppstötningar eftersom magsäcken då fylls så pass mkt att magmunnen har problem att stängas.

Nils
2003-08-29, 22:52
Två av mina bästa kompisar har stora problem med det där efter att ha 1 ärvt problemet (alla män i hans släkt verkar ha det) eller 2 ansträngt sig så mycket/ofta med mat i magen att magmunnen inte kan stänga sig bra ens när han inte tränar numera.
När man kommer till det läget är det ett elände. Losec/Nexium funkar ju bra men det vill man inte ha resten av livet och operationen för att fixa magmunnen verkar inte helt trivial.
Som sällsynt händelse är det inget att bry sig om. Men om det händer mycket så kan det kanske vara bra att veta varför och försöka se till att det inte händer så ofta.
Nils