Visa fullständig version : Garmin Forerunner - vilken?
Jag funderar på att köpa en Forerunner och har kollat på deras sida. Jag överväger 3 modeller
Forerunner® 405CX
Forerunner® 405
Forerunner® 305
Dom har en jämförelsesida som jag länkar till nedan. Vad jag kan se är det inte så stor skillnad mellan dom. Enligt den amerikanska sidan kostar 405 och 305 samma medan 405CX är dyrare.
Vilken skull ni köpa?
https://buy.garmin.com/shop/compare.do?cID=141&compareProduct=31859&compareProduct=11039&compareProduct=349
Jag valde 305:an efter att ha provat den och 405:an
Större display och bättre batteritid. Den är lite klumpigare dock, men jag har den uteslutande när jag tränar så det stör inte mig.
När jag shoppade kostade 305 inkl plusbandet lika mycket som 405 utan. så även det var en bonus.
Jag är sjukt nöjd med min, men den medföljande mjukvaran är rätt kass, leta runt så hittar du bättre.
Edit: Vad jag kan se på prisjakt så är det fortfarande ca 1000kr prisskillnad till 305:ans fördel
champion
2009-08-29, 16:10
Jag har köpt garmin 305 och är 110% nöjd.
Den kanske är stor/ful men det är ingen klocka jag ska ha på mig under en date. Utan under träning.
forslund
2009-08-29, 16:11
Jag kommer köpa 305an inom en snar framtid.
Den ser ju riktigt trevlig ut!
Finns det någon poäng med pulsklocka vid styrketräning? (mäta vilotid baserat på puls?)
Finns det någon poäng med pulsklocka vid styrketräning? (mäta vilotid baserat på puls?)
Marginellt skulle jag tro, kanske vid cirkelträning? en Garmin är ju rätt meningslös i alla fall, du lär inte ha nytta av GPS spårningen vid gymträning :)
Vet inte, jag har provat att köra med pulsklocka ibland men har inte riktigt sett någon vinning med det.
Hade hoppats på att ni skulle säga att 405an är mycket bättre. Tänkte köpa den over there och när jag kollar på priserna verkar 305an vara billigare här medan 405an är billigare där.
Vet inte, jag har provat att köra med pulsklocka ibland men har inte riktigt sett någon vinning med det.
Hade hoppats på att ni skulle säga att 405an är mycket bättre. Tänkte köpa den over there och när jag kollar på priserna verkar 305an vara billigare här medan 405an är billigare där.
305 är bättre, 405 är smidigare/snyggare, bara välja vad som är viktigast för dig, inget av valen är dåligt. Den 405 som är billigare over there är det HRM versionen, dvs den med pulsband?
Den 405 som är billigare over there är det HRM versionen, dvs den med pulsband?
Bra fråga, visste inte att det fanns utan. Ngn som vet en typ prisjaktsida där som jag kan kolla?
Annars får jag fråga min kompis där men han har inte alltid så bra koll.
Jag har en 405 som jag är mycket nöjd med. Den har ju längre driftstid i standby och med ett ganska diskret utseende så fungerar den även till vardags. Och den kan vara rätt kul att ha på sig när om man råkar känna för att mäta upp någon sträcka.
Det som verkar skilja 405 mot 405CX är att 405CX kan beräkna kaloriförbrukning utifrån pulsen.
Använt båda. 305:an är min favorit. No contest.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.