handdator

Visa fullständig version : Spotify till iPhone

Torwald
2009-08-28, 20:40
Hoppas det inte redan är gamla nyheter, men nu är det bekräftat:

http://www.spotify.com/blog/archives/2009/08/28/spotify-goes-iphone/

Fler som överväger premium nu?

Vad tror ni är Apples strategi bakom ett ok av appen?

Kimball
2009-08-28, 20:45
Hoppas det inte redan är gamla nyheter, men nu är det bekräftat:

http://www.spotify.com/blog/archives/2009/08/28/spotify-goes-iphone/

Fler som överväger premium nu?

Vad tror ni är Apples strategi bakom ett ok av appen?

Redan uppmärksammat i spotify-tråden under :)

Torwald
2009-08-28, 20:47
Rackarns, jag kände det på mig. Det kom ju upp imorse, men jag glömde posta :(

Kimball
2009-08-28, 20:49
Rackarns, jag kände det på mig. Det kom ju upp imorse, men jag glömde posta :(

Stod i spotifygrundarens blogg / twitter och i IDG igår tror jag så du behöver inte känna dig ledsen!

Sparven från Minsk
2009-09-07, 10:50
Sådär ja, nu finns Spotify till Iphone och android. Måste dock ha premium för att det ska fungera. Går att ladda hem i alla fall.

Sökte just på market och där finns den, men lyckas inte installera den =(

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5751979.ab

melancoolio
2009-09-07, 13:33
En kollega testade precis på sin Iphone. Fungerade riktigt bra!

Finska Lejonet
2009-09-07, 15:30
Det funkar riktigt bra, det enda är att man inte kan stänga ner programmet och lyssna medan man gör annat(går dock att installera backgrounder i cydia som möjliggör multitasking, vilket betyder att man kan ha igång spotify och typ surfa samtidigt).

Morrris
2009-09-07, 15:36
Det funkar riktigt bra, det enda är att man inte kan stänga ner programmet och lyssna medan man gör annat(går dock att installera backgrounder i cydia som möjliggör multitasking, vilket betyder att man kan ha igång spotify och typ surfa samtidigt).

Offline mode fungerar smidigt också? Överväger att betala för Premium nu.

Finska Lejonet
2009-09-07, 15:40
mm, det funkar smärt fritt, man får gå in och ställa in "force offline".
Däremot tog det lång tid att överföra listan(33 låtar), till offline läget.
Jag köpte en månads premium för att testa.

raQblad
2009-09-07, 17:16
Samma här, blev en månads premium för att testa hur det fungerar - och det verkar fungera riktigt bra. Nackdelarna är väl som redan sagts att man inte kan lyssna på musik och göra annat samtidigt, som du kan med iPoden.
Och så tar det lite tid att ladda ner till Offline Mode.

Har av en outgrundlig anledning inte kunnat slå på Force Offline Mode, den är totalt oklickbar.

Allan
2009-09-07, 17:26
Funkar bra!

GurraGo
2009-09-07, 17:27
En fråga:

Vad har ni som testat Spotify till mobilen för mobilabonnemang?
Det som gör mig fundersam är eventuella extrakostnader som uppstår pga den överförda datamängden för Spotify-låtarna. Tänker jag rätt eller fel?

Morrris
2009-09-07, 17:30
Inte för att det är jätteviktigt, men hur långt är lång tid?

shut teh face
2009-09-07, 17:38
Man bör ha abonnemang med fri trafikmängd... spotify i 1 timme generar nästan 100mb.

MasterChief
2009-09-07, 17:51
Funkar bra!

Nu blir jag sjukt förvånad. På riktigt.

Alltså, inte att det funkar, utan att..tja...typ.

Civilrätt
2009-09-07, 18:01
Man bör ha abonnemang med fri trafikmängd... spotify i 1 timme generar nästan 100mb.

om man köper så man kör premium, kan man när man är hemma använda wifi för att tanka hem och köra offline?

-squat-
2009-09-07, 18:08
om man köper så man kör premium, kan man när man är hemma använda wifi för att tanka hem och köra offline?

Jag har svårt att tänka mig att man inte skulle kunna göra detta. Men någon här kan kanske prova det åt dig.

Civilrätt
2009-09-07, 18:19
Jag har svårt att tänka mig att man inte skulle kunna göra detta. Men någon här kan kanske prova det åt dig.

Det vore fint om någon med premium kunde testa..

GurraGo
2009-09-07, 18:46

Vet inte om du får någon ledning av det här:

"Musiken går att lyssna på på två sätt. Antingen strömmande direkt från Spotifys servrar, via 3g-nätet eller via ett lokalt wlan."

http://www.dn.se/ekonomi/teknik/ny-teknik-har-testat-spotify-i-mobilen-1.947203

Torwald
2009-09-07, 18:49
Någon som kan berätta om hur jättesnabbt batteriet tar slut när man streamar musik?

hio
2009-09-07, 19:09
Fan att iPhonen är på rep då. Ös på med mer information. Fungerar det helt smärtfritt? Ingenting att klaga på?

Kimball
2009-09-07, 19:11
Med "Spot" har jag för mig ~85% gick åt på ca 4h. Kan hoppas det på ngt vis är bättre med officiella appen :)

Finska Lejonet
2009-09-07, 19:38
Jag överför min lista till offline med mitt trådlöst hemnätverk(wifi), sen kör jag offline när jag går ut precis som det var tänkt så inga extra kostnader.
Jo det där med "force offline" har med att man inte uppdaterat sin playlist som offline playlist(funkade iaf när jag uppdaterat den).
Om ni vill kunna kör spotify i bakgrunden finns det som sakt ett program i Cydia som heter backgrounder(fast då måste man såklart ha en jailbreakad iLur).

-squat-
2009-09-07, 19:46
Jag överför min lista till offline med mitt trådlöst hemnätverk(wifi), sen kör jag offline när jag går ut precis som det var tänkt så inga extra kostnader.
Jo det där med "force offline" har med att man inte uppdaterat sin playlist som offline playlist(funkade iaf när jag uppdaterat den).
Om ni vill kunna kör spotify i bakgrunden finns det som sakt ett program i Cydia som heter backgrounder(fast då måste man såklart ha en jailbreakad iLur).

Frågan är ju hur mycket seger det bli om man lyssnar på musik och surfar samtidigt. man kan nog leva utan kombinationen av dom båda.

Civilrätt
2009-09-07, 19:56

nice!

Kimball
2009-09-07, 20:28

Frågan är vad maxgränsen ligger på vad det gäller offlinematerial? Jag förstår inte riktigt hur det går till, hur skiljer det sig från att faktiskt ladda ner mp3n? Inte läst på allt för mkt om det iochförsig..

-squat-
2009-09-07, 20:41
Frågan är vad maxgränsen ligger på vad det gäller offlinematerial? Jag förstår inte riktigt hur det går till, hur skiljer det sig från att faktiskt ladda ner mp3n? Inte läst på allt för mkt om det iochförsig..

Ett extra plus är att kunderna kan ladda ned upp till 3 000 låtar i en playlist, som de kan lyssna på när mobiltäckningen är sämre.

http://www.expressen.se/prylar/iphone/1.1697568/spotifys-nya-mobiltjanst-far-hogsta-betyg

Kimball
2009-09-07, 20:46
http://www.expressen.se/prylar/iphone/1.1697568/spotifys-nya-mobiltjanst-far-hogsta-betyg

Tack! Det var inte illa alls :hbang:

Action
2009-09-07, 20:59
Nackdelarna är väl som redan sagts att man inte kan lyssna på musik och göra annat samtidigt, som du kan med iPoden.

Android. :)

raQblad
2009-09-07, 22:38
Android. :)Det funkar alltså på Android? Det var som fan.

Har efter ett par timmars användande konstaterat att det är en riktigt nice app, och det fungerar faktiskt riktigt smidigt. Gjorde ett par playlists på min dator på ca 40 låtar vardera och loggade in på iPhonen, som snabbt uppdaterade de nyskapade listorna. Då var det bara att ladda ner till offline mode, och vips hade jag 80 låtar extra, utan att vara uppkopplad mot 3G eller Edge, eller wifi.
Underbart.

Pejij
2009-09-07, 23:26
Jag blir bara mer och mer sugen på en iPhone..!

Kimball
2009-09-07, 23:57
Jag blir bara mer och mer sugen på en iPhone..!

do it! Wont regret it.

NotoriousEreko
2009-09-08, 01:32
n97 dwarfs iphone

Civilrätt
2009-09-08, 07:01
n97 dwarfs iphone

nä.

Nitrometan
2009-09-08, 07:13
n97 dwarfs iphone
Säger du att N97 är mycket större och tyngre än iPhone?

Action
2009-09-08, 08:28
Det funkar alltså på Android? Det var som fan.

Multi tasking är den största fördelen med Android jämfört med Iphone.

Nu har jag inte testat Spotify ännu, men det lär inte vara något problem. Ska se om jag hinner med det idag. Har en HTC Hero och är grymt nöjd.

melancoolio
2009-09-09, 07:26
Om hur mycket datatrafik som går åt.

http://www.idg.se/2.1085/1.245069/sa-mycket-datatrafik-anvander-spotify

Sparven från Minsk
2009-09-09, 07:28
Laddade hem det samma dag det kom, och skaffade Premium. Åtminstone 1 månad för att testa.
Har en HTC Magic android. Funkar kanon, lätt att söka, skapa spelningslista med mera. Bra kvalitet också på ljudet.
Jag kan då minimera spotify och göra annat medan jag lyssnar. För er med HTC eller andriod, bara att trycka på home knappen eller gå till stora skärmmenyn så är det klart. Syns Spotify som en liten musikikon högst upp i rutan bara. :thumbup:

Sparven från Minsk
2009-09-09, 07:30
Någon som kan berätta om hur jättesnabbt batteriet tar slut när man streamar musik?

På min HTC så håller det ganska bra faktiskt. Lite sämre än en vanlig mp3-spelare men klart bättre än andra musikmmobiler jag haft innan. Sen finns det ju laddare såklart ;)

Action
2009-09-17, 08:13
Har äntligen installerat Spotify på min HTC Hero. Riktigt bra, förvånansvärt stabilt även när jag cyklar till och ifrån jobbet. Dock verkar jag ha någon inställning som gör att den går in i något sleep mode efter ca 10min. Lite irriterande, men den får jag leta upp.

Multi Tasking fungerar perfekt också, bara att gå ut till huvudmenyn och göra något annat samtidigt som musiken flödar :-)