Visa fullständig version : tips på kolhydratkälla!
Hej jag behöver någon kolhydrats källa jag har länge nu ätit ris,potatis,havregrynsgröt , men vill nu ta något annat som är rätt nyttigt och kan lagas på 1-2 minuter , riskakor hur är de me dom?
Eddie Vedder
2009-08-28, 18:27
Snabbmakaroner och pulvermos är bra skit.
King Grub
2009-08-28, 18:27
Bröd.
Prova ett rågbröd bakat på surdeg, där har du en riktigt god kolhyrdatskälla som mättar bra.
Elfsberg
2009-08-28, 19:35
Potatisklyftor.
Bröd är extremt gott. Saknar det som fan på LCHF.
Potatisklyftor.
1-2 minuter?
Quinoa som du redan kokat och sedan mikrar.
Bröd är extremt gott. Saknar det som fan på LCHF.
Here ya go, mandelbröd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=129779&page=18#256)!
Razorman
2009-08-28, 22:32
Snabbmakaroner och pulvermos är bra skit.
innehåller inte pulvermos en del "skit" ? alltid trott det är väldigt ohälsosamt...
Det är ett kolhydratspulver som smakar potatis, typ.
Potatisstärkelse, kryddor och härdat veg. fett, väl?
Smällar man får ta när det ska gå fort.
Here ya go, mandelbröd (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=129779&page=18#256)!
Inte alls lika gott som "vanligt" bröd men ja. Det duger sålänge i alla fall :]
Elfsberg
2009-08-28, 23:56
1-2 minuter?
Äsch.
:whipped:
Eddie Vedder
2009-08-29, 05:53
Varför inte bara kolla upp en hemsida istället för att gissa? Torkad potatis, helmjölkspulver och salt. Därtill kommer en del aromer, emulgeringsmedel och antioxidantionsmedel. C-vitamin är ofta tillsatt.
Bortsett från att det må ha en tveksamt hög salthalt så ser jag inget direkt dåligt med pulvermos.
Varför inte bara kolla upp en hemsida istället för att gissa? Torkad potatis, helmjölkspulver och salt. Därtill kommer en del aromer, emulgeringsmedel och antioxidantionsmedel. C-vitamin är ofta tillsatt.
Bortsett från att det må ha en tveksamt hög salthalt så ser jag inget direkt dåligt med pulvermos.
Ja, det hade varit listigare att kolla upp det. Nu menade jag inget negativt med min kommentar, utan det var just en kvalificerad gissning.
Fredrik_S
2009-08-31, 01:36
Valfritt bröd går snabbt som attan. Mycket näringsrik och bra kolhydratkälla. Allt bröd går bra från vitt till grovt.
Ja, det hade varit listigare att kolla upp det. Nu menade jag inget negativt med min kommentar, utan det var just en kvalificerad gissning.
Det var en vild gissning som bara hade ett rätt om man nu ska ge godkännt för kryddor när svaret var salt.
Fredrik_S
2009-08-31, 01:43
Hej jag behöver någon kolhydrats källa jag har länge nu ätit ris,potatis,havregrynsgröt , men vill nu ta något annat som är rätt nyttigt och kan lagas på 1-2 minuter , riskakor hur är de me dom?
Riskakor är en mycket dålig kolhydratkälla.
De innehåller nästan ingen enerigi är ca 10 gånger dyrare än bröd och runt 30 gånger dyrare än vanligt ris(jämfört kilopris med ätfärdig produkt) det har även väldigt hög salthalt.
WHITEFOLKS
2009-08-31, 06:54
Gryn av alla de sorter går att laga till fort.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.