handdator

Visa fullständig version : Skapa motivation att komma igång med träningen igen?

MagnusH
2009-08-28, 15:39
Är det någon som har något bra tips på hur man skaffar motivation för att komma igång igen. Jag körde ganska aktivt 4-5 dagar i veckan på gym fram till mars i år. Sen så blev det väldigt mycket på jobb och flytt och massa annat så jag inte hade tid.

Men nu känner jag mej stressad och börjar få ångest. Och känner att jag måste komma igång igen för att komma ur det.

Men det är så jäkla svårt att få tummen ur!

Är det någon som varit i samma sits och har tips på hur jag ska komma igång igen?

Mvh
Magnus

Donner
2009-08-28, 15:42
Kolla dagsformstråden.

Pejij
2009-08-28, 15:46
Jag brukar ha motivationsdippar lite då och då. Då slutar jag träna, går ut och festar varje helg och gör allt jag känner för, så kommer motivationen tillbaka med tiden :)

Jorgen
2009-08-28, 15:47
Är det någon som varit i samma sits och har tips på hur jag ska komma igång igen?

Mvh
Magnus

Stick och träna.

När du väl kommit dit så går det bra.

mattilainen
2009-08-28, 15:55
Tänk inte så mycket utan gå och träna och ha skoj, tid får du alltid in om du verkligen vill.

ceejay
2009-08-28, 16:12
Just do it

ju mer du tränar desto mer vill du träna

Rickard
2009-08-28, 16:15
Skär ner på träningen till en mer rimlig nivå där du fortfarande har tid med ditt liv. Minska träningen till 1-3 gånger i veckan istället.

Mourten
2009-08-28, 16:16
Just do it

ju mer du tränar desto mer vill du träna

+1.
Bästa tipset!

jwzrd
2009-08-28, 16:20
Finns det ingenting du vill bli / uppnå / klara av? Vad önskar du av dig själv prestations- och / eller utseendemässing om 6 månader? Från det kan du sen nå fram till 3 månader, 1 månad, 1 vecka och ikväll.

Att bara nöjesroida 4-5 gånger i veckan för att kunna skryta om att man tror man tränar hårdast i östersjön är för utmanade.

Baan
2009-08-28, 16:21
att bara nöjesroida 4-5 gånger i veckan för att kunna skryta om att man tror man tränar hårdast i östersjön är för utmanade.

nej!

Fatalist
2009-08-28, 16:24
Är det någon som har något bra tips på hur man skaffar motivation för att komma igång igen. Jag körde ganska aktivt 4-5 dagar i veckan på gym fram till mars i år. Sen så blev det väldigt mycket på jobb och flytt och massa annat så jag inte hade tid.

Men nu känner jag mej stressad och börjar få ångest. Och känner att jag måste komma igång igen för att komma ur det.

Men det är så jäkla svårt att få tummen ur!

Mvh
Magnus

Sen jag kom i bra form har jag fått ligga väldigt mycket. Var så god. :)

Nu måste jag bara komma tillbaka i bra form...

jwzrd
2009-08-28, 16:26
nej!

Jo det är det. Det är inte motivation som driver sådant utan komplex eller frustration och det slutar i tårar. Motiverad är man att ta sig från A till B eller att INTE låta sig falla från B till A.

Nu brunar jag dock helt och hållet i andras välmående så de som låter sig drivas på det viset gör enklast precis som de vill. Men talar vi om motivation så är det (jag ids inte skriva: TYCKER JAG) exempelvis en bra ide att titta i dagsformstråden om det är ett utseende man söker. Annars t ex CrossFit- eller löpartråden för mer uthållig prestationsmål eller styrkelyftsjournalerna. (Om man tänker hämta all inspiration från kolozzeum enbart).

Larsson85
2009-08-28, 16:47
Titta dig i spegeln

Jorgen
2009-08-28, 16:56
Titta dig i spegeln

Vad skulle det hjälpa?

mikaelj
2009-08-28, 17:31
Håller med jwzrd. Sätt upp ett mål och träna för att uppnå det målet. Då kanske du har möjlighet att ändra om din träning?

Vidare låter 4-5 gånger i veckan ganska mycket. Man kan åstadkomma mycket på mindre träning. På så vis får du tid över till annat i ditt liv också.

Rex
2009-08-28, 17:37
Pusha dig själv att träna, till slut så fastnar du igen. Funkade bra för mig efter 6 månaders uppehåll.. Dagsformstråden är bra också ;)

Mourten
2009-08-28, 17:45
När du får resultat både i styrka och storlek känns de bra, därför är de som jwzrd säger bra med mål!
Sen om de är mer massa, midnre fett lr mer styrka spelar nog inte så stor roll.

Dan S
2009-08-28, 19:03
Köp ett par roliga kosttillskott, du kommer vilja pröva dom. Fungerade för mig då jag köpte citrulinmallat, beta-alanin och koffein tabletter, helt sjukt stor skillnad.