Visa fullständig version : Deffa???
När man deffar, skall man ju äta mestadels proteiner. men ska man träna också när man deffar? då måste man väl äta kolisar för att klara av träningen? och när man deffar ska man bara proppa i sej massa proteiner eller ska man motionera också? för ifall man motionerar, finns det inte en risk för att man tappar lite muskler också? :confused:
Så här e det.. om du skall lyckas med din Diet så MÅSTE du självklart motionera oxå om du vill få bra resultat.
Styrekträning skall oxå ske under deffen, du skall äta lite mindre kolhyderater än vanligt under deffen.
För att föhindra "katabolism" eller muskelnedbrytning under deffen skall du satsta på att ha ett högt proteinintag, dvs mindre kolhyderater...mer protein.
att bara som du säger "deffa" utan att motionera då kallas det inte att deffa, då lägger man bara om sin kosthållning, en deff skall vara max i ca 3 månader..om man inte fått nån efekt då så skall man lägga ner, finns folk som deffat i typ 1 år i sträck och dom har sen fått massa problem med kroppen... vitaminbrist o annat.
Jag rekommenderar ca 40-50 min morgonpromenader dvs innan frukost 4-5 ggr i veckan till en början, kanske låter jobbigt men om du inte går in för träningen och är seriös så kommer du inte få nåra resultat.
"Träna hårt och Smart"
men är det inte så att ifall man tar promenader innan frukost bränner man muskler? de är så jag uppfattat det iaf
testa sök funktionen fins ett gäng trådar om det hära :)
Nej!! Ta ca 20-25 gram protein 30 min före du går ut o promenerar så e det ingen fara, :) ;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.