Visa fullständig version : Small människa>Fit?
Mooooget!
2009-08-26, 13:01
Tjena.
Jag har spelat fotboll i hela mitt liv och är väl rätt smal naturligt. Slutade med det och började gymma. Trots att jag tränade ca 10 ggr i veckan så har jag inte ändrat min diet så mycket men jag lägger ändå inte på mig trots att jag inte gör av med alls lika många kalorier längre.
En gång fick jag en liten ölmage men seriöst, det är verkligen bara på magen det satt sig, överkroppen är fortfarande lika benig.
Så min fråga är; Hur blir jag biff egentligen? Är mer mat (mer fett) inte grejen utan är det troligast att jag äter för lite proteiner? Ska jag börja försöka tvinga i mig mjölk o proteindrycker och så bör det mesta lösa sig?
Tacksam för svar.
mattilainen
2009-08-26, 13:08
http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/
För att bli "biff" hur man nu definierar ordet biff, så behöver du antagligen äta mer än du gör av med och träna hårt. Testat detta?
Tjena.
Jag har spelat fotboll i hela mitt liv och är väl rätt smal naturligt. Slutade med det och började gymma. Trots att jag tränade ca 10 ggr i veckan
Du syftar på fotboll här? Att du tränade fotboll 10 ggr i veckan, men numera tränar på gym X antal ggr i veckan (och inga andra idrotter)
så har jag inte ändrat min diet så mycket men jag lägger ändå inte på mig trots att jag inte gör av med alls lika många kalorier längre.
En gång fick jag en liten ölmage men seriöst, det är verkligen bara på magen det satt sig, överkroppen är fortfarande lika benig.
En gång? När var denna gång? Innan du spelade fotboll? Under? Eller när du tränade styrketräning?
Så min fråga är; Hur blir jag biff egentligen? Är mer mat (mer fett) inte grejen utan är det troligast att jag äter för lite proteiner? Ska jag börja försöka tvinga i mig mjölk o proteindrycker och så bör det mesta lösa sig?
Tacksam för svar.
Ja det saknas en massa information för att vi ska veta vad du gör fel.
1. De frågor jag redan ställt.
2. Hur länge har du tränat styrketräning?
3. Hur ofta tränar du styrketräning?
4. Hur ser ditt träningsschema ut? Övningar, set, repsantal.
5. Vad äter du på ett ungefär under en genomsnittslig dag, eller hellre, exakt, om du skulle kunna räkna på det.
6. Hur gammal är du?
Mitt mål är att läsa på om träning men även kostbiten. Tränar du hårt och käkar massor av energi men det enda som händer är att magen ökar i omfång måste det vara något du gör "fel".
Här på forumet finns mycket matnyttigt. Är bara att köra! GL HF
Sannolikt är att du:
Gymmar för svagt
Har dålig näringstiming
Lever ett för stillasittande liv som inte främjar anabolism
Äter för lite protein
Äter för lite kalorier
Använder dåliga övningar på gymmet
Inte adekvat återhämtning mellan träningstillfällen, katabol nettoprodukt
...
Profit!
Åtminstone några av dessa. Läs på om varje punkt jag har skrivit och försök se hur du kan bättra dig, om du vill bli beef.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.