Visa fullständig version : Era värsta kaloribomber!!
cyclist_90
2009-08-25, 17:06
Vet inte om det finns någon tråd för detta men vi vet ju alla att under bulk kan kaloribomber utan dess like skapas på de mest besynnerliga sätt. Dela gärna med er av era största kaloribomber ni ätit/druckit. Vore en kul tråd iaf för oss skinnisar som behöer gå upp i vikt=)*drool*
100g-skiva ost stekt/friterad i 100g kokosfett. Osten delas i mindre bitar och äts sedan ihop med kokosfettet som soppa. Mätt & svettig blev jag. 1300 kcal.
cyclist_90
2009-08-25, 17:13
100g-skiva ost stekt/friterad i 100g kokosfett. Osten delas i mindre bitar och äts sedan ihop med kokosfettet som soppa. Mätt & svettig blev jag. 1300 kcal.
det här börjar bra*drool*;)
Mr.Sarkastisk
2009-08-25, 17:15
Kebabpizza med extra sås och pommes. ;)
Den tyngaste
2009-08-25, 17:31
Vanligast inför mina ätardagar (som jag f.ö inte har så ofta) är att jag köper hem 10st cheeseburgare och delar upp dem på två måltider, två dagar i sträck.
Alltså 5 cheeseburgare + 0,5l mjölk ger ungefär 1820kcal.
Förr har jag även tryckt i mig 2-3 hela big mac menyer eller två pizzor eller två kebabrullar på en gång.
Fyfan, nu blev jag inte lite sugen..
Frumpish
2009-08-25, 17:41
skön tråd :D Jag kör "häll olivolja på allting", kan inte komma på någon bra bomb
shut teh face
2009-08-25, 17:42
Steker köttfärs i massor av olja och smör, sedan har jag i stora mängder pesto och grädde. Sen äter jag det med pasta.
Köttfärsen ska glänsa som fan :)
http://www.halso.info/forum/t-27035.html
malfunction
2009-08-25, 17:56
Proteindrink, men istället för vatten/mjölk tar man olja.
King Grub
2009-08-25, 18:17
Havregryn med socker och kakao stekta i smör. Röran avnjutes med ett stort glas fetmjölk.
Emil_Larsson
2009-08-25, 18:25
1 kilo godis! :D
1kg Alladin! *slap*
Då jag för länge sedan ville upp rejält i vikt gjorde jag en drink beståendes av:
Mjölk
Vispgrädde
Vaniljglass
Jordgubbsylt
Kakao
Proteinpulver
Ganska mättande om man säger så.
5-7dl mjölk
2dl vassle
3-5dl havregryn
100-200g nötter, helst valnötter då dessa är energitätast men även cashew ger en god smak.
valfri mängd olja; har hittills aldrig testat mer än en halv dl men det går nog ner en 1dl utan att det märks om man skulle vilja. Använd helst rapsolja då denna är neutral i smaken.
Kör med mixer och drick, kan ge ~3500 kcal löst räknat om man tar så mycket som möjligt av allt. Med 200g nötter och 5dl havregryn blir det dock väldigt tjockt; bättre är att ta 3dl havre och 100g nötter så går det att bara hälla i sig och ger ändå ~2500 kcal med lämplig mängd olja :)
isterbuk
2009-08-25, 18:40
Kasein protein (t.ex Double Pro choklad) blandat med röd mjölk in med det i frys/kyl tills konsistensen blivit fast som pudding, ta fram en god vanilj glass och ha på puddingen smula sen kexchoklad över glassen toppa med ahlgrens bilar/däck och vispad grädde.
Så otroligt gott :)
vicarious
2009-08-25, 18:43
Det där låter inte speciellt aptitligt :D
Havregryn med socker och kakao stekta i smör. Röran avnjutes med ett stort glas fetmjölk.
Det där låter däremot förjävla gott.. nu blir jag tvungen att prova *drool*
Frumpish
2009-08-25, 18:58
löser sig vassleprotein i olja? coolt, dags att fylla shakern med lite raps =)
MrBurner
2009-08-25, 19:12
Kan tänka mig att det kan bli faslig fart på magen vid den mängden olja.
Toby Asp
2009-08-25, 19:16
Kasein protein (t.ex Double Pro choklad) blandat med röd mjölk in med det i frys/kyl tills konsistensen blivit fast som pudding, ta fram en god vanilj glass och ha på puddingen smula sen kexchoklad över glassen toppa med ahlgrens bilar/däck och vispad grädde.
Den brukar jag också köra ibland. Fast rån ist för kexchoklad och inga bilar. Och maränger.
Jag kom just på att jag måste prova fritera palt nån gång. Det lär ju bli en del kalorier i en sån.
Blev bra tveksam när du inledde med proteinpulver, men sen tog det sig allt. Det där måste provas.
malfunction
2009-08-25, 20:21
löser sig vassleprotein i olja? coolt, dags att fylla shakern med lite raps =)
Jag var inte seriös med mitt "recept" :)
8-pack delicatobollar (på sommaren bjuder de på 2 st extra). Har klämt ett sånt paket på ungefär 5 minuter utan problem. Gjutet gott!
BobaFett
2009-08-25, 20:34
Under bulken just nu kör jag på ugnsstekta kycklinglår, wokade grönsaker och lite ris, samt att jag tar en kesella efteråt. Alla behöver inte kaloribomber *screwy*
Förr i tiden: 2L valfri glass.
Numera: Ben & Jerrys 0,5L.
Fast det är ju typ lördagsgodis eller så.
Tunnbrödrullar med äkta majonäs på tub med ostskivor (35% Präst eller liknande) med chokladyogurt 5% till med en massa russin och nötmix i.
Frumpish
2009-08-25, 20:40
Jag var inte seriös med mitt "recept" :)
8-pack delicatobollar (på sommaren bjuder de på 2 st extra). Har klämt ett sånt paket på ungefär 5 minuter utan problem. Gjutet gott!
Känns som man borde luskat fram det med 20 högskolepoäng kemi och 5 biokemi :em:
Giljotinen
2009-08-25, 20:40
Innan brukade jag köra protein med havregryn och rapsolja i. ALDRIG MER!
Då äter jag hellre
http://i25.tinypic.com/k1tpcm.jpg
http://i31.tinypic.com/28h0pvp.jpg
Mjölk i mängder också.
Fan inga matbilder tack :D... Teasing!
Frumpish
2009-08-25, 20:56
Röd mjölk, the god of bulk? Har precis hittat röd laktosfri mjölk, mumma :)
Vet inte riktigt om det kan klassas som kaloribomb men min paradrätt för tillfället (försöker gå upp i vikt, eller snarare sluta gå ner i vikt iaf):
2-3 matskedar 10% turkyoghurt
2-3 matskedar keso och / eller kvarg
1-2 matskedar riven ekologisk kokos (fett billig också, på willys! 10kr för 200 gram)
1 näve nötter av valfri sort (kanske inte paranötter dock..)
kryddar med ingefära och kardemumma men man kan ju krydda hur man vill.
Tänkte börja pröva med att ha i lite vispgrädde också :D då börjar vi snacka energibomb
2-3 matskedar 10% turkyoghurt
2-3 matskedar keso och / eller kvarg
1-2 matskedar riven ekologisk kokos (fett billig också, på willys! 10kr för 200 gram)
1 näve nötter av valfri sort (kanske inte paranötter dock..)
kryddar med ingefära och kardemumma men man kan ju krydda hur man vill.
Byt ut den magra yoghurten mot creme fraiche.
Brukar äta något liknande själv. Toppengott.
Röd mjölk, the god of bulk? Har precis hittat röd laktosfri mjölk, mumma :)
Skulle just säga det. Iskall röd mjölk måste vara den absolut lättaste källan till kalorier. Räcker att vara lite törstig så kan man dricka två liter, 1200 kcal direkt där.
2 paket nitritfritt bacon
3 ägg
3 skivor rostade mackor
2dl rapsolja
grillkrydda
1 glas juice
hJPFxjjOVew
Talar vi om ett helt mål är det sannolikt någon pizzamåltid. I mina unga år kunde det slinka ned en rejäl pizza (fast utan oegentligheter såsom bearnaise och liknande), två burkar cola, en handfull brödbitar med smör och ett rejält lass pizzasallad. Kanske inte i klass med vissa andra här, men ganska mycket för en liten tonårsgrabb.
Skönt att man har lite måttligare aptit nuförtiden.
Morgonshake år 2004
Mixad i en blender.
Halvliter mellanmjölk
3 msk olivolja
3 ägg
2dl havregryn
*spy* ca 1000kcal
Fernicus
2009-08-26, 02:29
3 ägg
3 skivor rostade mackor
2dl rapsolja
grillkrydda
1 glas juice
hJPFxjjOVew
Vad var det för paket med en pirat på egentligen? :S
Fredrik_S
2009-08-26, 04:07
1 kilo godis! :D
1kg Alladin! *slap*
Tur att jag läste tråden, tänkte skriva precis det. 1 kg Alladin alltså.
Fast det var under en alldeles för kalorisnål deff som jag åt det på en alldeles för överdimensionerad ätardag.
Frumpish
2009-08-26, 05:26
3 ägg
3 skivor rostade mackor
2dl rapsolja
grillkrydda
1 glas juice
Var hittar man nitritfritt bacon?
Frumpish
2009-08-26, 05:27
Byt ut den magra yoghurten mot creme fraiche.
Brukar äta något liknande själv. Toppengott.
hahahahaha, "magra" :D
får nog bli så att jag börjar köra fraiche istället nu när jag försöker gå upp i vikt.
Fru_Flisa
2009-08-26, 05:49
Pannkakor efter vanligt recept (vitt mjöl, smör, socker) stekt i mycket smör och med en massa lönnsirap, grädde och rivna kokosflingor.
Blåbär hör till, fast det är kalorisnålt.
Vad var det för paket med en pirat på egentligen? :S
norska frallor
CC i Norge, Lillehammer, det är grått. Antagligen lite långt att åka för dig :/
Men annars går det väl att köpa direkt från slaktaren.
Eddie Vedder
2009-08-26, 06:34
Om du låter ditt bacon ligga i blöt en tid minskar nitritinnehållet har jag läst. Det var en person som hade mailat SLV och återgarv det svaret som han fått. Ser ingen anledning till att det skulle vara lögn och enligt honom påstod SLV att de gjort tester på nitritinnehåll efter olika tids blötläggning. T.ex. 30 minuter före stekning reducerar en hel del, smaken påverkas men kan man leva med lite mindre rökt och salt smak så är det nog smart.
För egen del har jag verkligen inget problem med lite mindre smak om det samtidigt innebär mindre nitrit, bacon är redan lite väl salt tycker jag.
cyclist_90
2009-08-26, 07:45
äntligen en tråd som har en djup och meningsfull betydelse;)
eftersom jag startade tråden får väl jag berätta gårdagens "bulk-mål". 8 Rostade formfranska med en stor klick markattas ekologiska jordnötssmör på varje samt toppade med kolasås/jordgubssylt. kalorimässigt??? Vill inte tänka tanken. Men bukfylla? Ja det kan du skriva upp på:)
Nitrometan
2009-08-26, 07:51
Bra tips, Eddie. Tack!
Eddie Vedder
2009-08-26, 07:58
Bra tips, Eddie. Tack!
Hårt nitritsaltade produkter brukar ge mig magbesvär, kassler är värst. Jag har faktiskt exprimenterat en hel del med det där (aldrig fel med lite ovetenskapliga undersökningar på en själv:D) och testat kassler som kallskuret, stekt samt stekt ordentligt och där jag dessutom försökt pressa ur vätska med hushållspapper efteråt.
Samma expriment gjorde jag med isterband i somras. Produkterna smakar mindre salt och har inte lika "frän" smak, dessutom reagerar magen helt annorlunda. Mest intressant tycker jag det är att skillnaden är ganska stor mellan enbart stekt och stekt med där jag pressat ur vätska som sagt.
Helt ovetenskapligt och om nitrithalten reducerats eller ej vet jag inte. Men det skadar ju inte heller och min mage tackar mig.:)
cyclist_90
2009-08-26, 08:01
Får man fråga hur du bär det åt för att göra detta grub:)? Ska man göra det till en gröt som man steker?
Anton Fräs
2009-08-26, 08:01
Vanliga pannkakor med riktigt smör och strösocker alt. cocosbollar i mängder. 2 riktigt smarriga kaloribomber :)
mattilainen
2009-08-26, 08:02
De mesta kan bli en kaloribomb för mig :p Annars är ju kinderchoklad en av mina favoriter och kan lätt slänga i mig 1000 - 2000 kcal av dessa :)
isterbuk
2009-08-26, 08:09
Den brukar jag också köra ibland. Fast rån ist för kexchoklad och inga bilar. Och maränger.
Blev bra tveksam när du inledde med proteinpulver, men sen tog det sig allt. Det där måste provas.
Jag har haft bilden av denna himmelska symphoni i mitt huvud hela gårdagskvällen/natten och även nu på morgonen, vet ju absolut vad jag ska äta som "godis" till helgen *drool*.
Stuvad stekt pitepalt med fläsk
3-4 pitepaltar
1 paket bacon eller 150 g rimmat sidfläsk
3 dl standardmjölk
50 g saltat smör
Hacka upp och stek fläsket. Lägg i en skål vid sidan om. Tärna palten och stek med rikligt med smör i stekpannan. När de fått fin färg så vrider du värmen lite och slår på mjölken. Rör om med viss frenesi så att det inte bränner vid. När mjölken rett sig och stuvningen är lagomt fast så häll över fläsket. Slå sedan upp hela härligheten i en vansinnigt stor tallrik och släng på en ordentlig smörklick på toppen. Servera med 5 dl iskall mjölk!
Efter inmundigande kan man med gott samvete lägga sig på kökssoffan och invänta paltkoman :)
Alfred Nobel
2009-08-26, 08:23
Chokladbollar med mycket smör är goda kalorier. Samma gäller kladdkaka. Vill man så drick några glas mjölk till. Wonderbart!
Annars är pannkakor med sylt och glass en klassiker. Fan vad gott!
Eddie Vedder
2009-08-26, 08:38
Stek upp köttbullar på fläskfärs i rejäla mängder smör, baka en jättebaguette på surdeg och med grahamsmjöl samt gör egen majonnäs.
Det skulle vara rena hälsokosten och jag lovar att jag skulle kunna trycka i mig sinnessjuka kalorimängder av de mackorna. Samma sak med riktigt gräddig ost till. Vetetusan vilket som skulle sätta stopp först, en orgie av såna mackor eller en orgie av chokladbollar. För egen del tror jag bannemig att mackorna skulle ge mig mer kcal innan det säger stopp.
cyclist_90
2009-08-26, 08:42
Jävlar.... när orgier blandas in i bilden då vet vi att mat fyller en viktig del i killars liv:) haha....... Kvinnor i all ära men en riktigt svettig kebabrulle med pommes på lokala pizzahaket kan göra en VÄLDIGT lycklig
Ben & jerrys*drool*
Annars hemmgjorda burgare med friscobröd, bacon, ägg och MYCKET sweet babyray's sås (samt majonäs osv):thumbup:
Eddie Vedder
2009-08-26, 08:45
Jävlar.... när orgier blandas in i bilden då vet vi att mat fyller en viktig del i killars liv:)
Nejdå, jag kommer aldrig i mitt liv trycka i mig på det viset. Hade en del dagar förr när jag käkade mig illamående men det är inte värt det. Det som börjar som njutning är ju synd om det slutar med magsmärtor, illamående och rena bakfyllan dagen efter.
Min poäng var mest att jag faktiskt tror jag kan överäta mer på en så där (enligt mig) jättenyttig grej än chokladbollar och godis. Godis + chokladbollar skulle dra iväg snabbare men mackorna skulle vinna slutspurten är min gissning.:D
Alfred Nobel
2009-08-26, 08:49
Ska vi se till mängden mat skulle nog rostat bröd med smör, ost och marmelad toppa denna lista ganska hårt. Kan äta enorma mängder bröd. Men det är inga direkta kaloribomber förns man har ätit en halv limpa.
En annan kaloribomb är att köpa en sån grandiosa pizza och toppa med extra ost, skinka, grönsaker och såser man hittar i kylen. Riktigt värt!
cyclist_90
2009-08-26, 08:50
Nejdå, jag kommer aldrig i mitt liv trycka i mig på det viset. Hade en del dagar förr när jag käkade mig illamående men det är inte värt det. Det som börjar som njutning är ju synd om det slutar med magsmärtor, illamående och rena bakfyllan dagen efter.
Min poäng var mest att jag faktiskt tror jag kan överäta mer på en så där (enligt mig) jättenyttig grej än chokladbollar och godis. Godis + chokladbollar skulle dra iväg snabbare men mackorna skulle vinna slutspurten är min gissning.:D
Nädå, lite sarkasm var också inblandat;) kan inte tänka mig att du är den typen av person.... Som sagt när någonting övergår i rent frosseri som tokbulkar verkar kunna göra för vissa ibland hamanr det på listan över saker som jag anser oetiska.... Men det finns det säkert andra trådar om
Grandmaster
2009-08-26, 12:44
Fantastiska skapelser kan åstadkommas med relativt små medel då sprejgrädde, Skippy's jordnöttssmör och fetmjölk kombineras med diverse bakverk, exempelvis cheesecake. För den hälsomedvetne kan även kvarg imundigas på detta manér, men då helst sötad med honung eller sötingsmedel.
Efter inmundigande kan man med gott samvete lägga sig på kökssoffan och invänta paltkoman :)
Överslagsräknade lite och kommer fram till runt 1645 kcal på en portion i ovanstående format. Det var ju inte så herrans mycket. Halvera mängden palt, klicka på lättmargarin, stuva i lätt mjölk, samt steka upp rökt skinka blir det ju rena dietkäket. Huvva *grr*
-Englund
2009-08-26, 13:07
nÖtter
Inte mitt recept, hittat på annat forum.
Man flätar bacon till en matta, fyller med lämplig ost (förslagsvis västerbottensost), rullar ihop allt till en rulltårta och sätter in i ugnen. Ostfylld baconrulle, mumma!
Någon annan kan säkert hitta länken till orginalet där man ser bilder på hur den tillverkas. Var nå LCHF recept.
Inte mitt recept, hittat på annat forum.
Man flätar bacon till en matta, fyller med lämplig ost (förslagsvis västerbottensost), rullar ihop allt till en rulltårta och sätter in i ugnen. Ostfylld baconrulle, mumma!
Någon annan kan säkert hitta länken till orginalet där man ser bilder på hur den tillverkas. Var nå LCHF recept.
Med köttfärs
http://www.irongarmx.net/phpBB2/viewtopic.php?f=1&t=202017
Det intressanta under en bulk är inte en enskild måltid då de flesta kan äta 2500 kcal i ett mål utan större problem, det är vad man kan upprätthålla dag för dag under hela perioden som är intressant och då är en mixad drink med någon blandning av havregryn, proteinpulver, jordnötsmör, grädde, frukt, yoghurt, glass etc svårt att slå. Självklart berör det bara de som behöver mycket kalorier och de flesta behöver bara äta lite mer av det de redan äter, ev med mer fett, för att nå sina kalorimål.
Ok nu har jag inte räknat på detta men är man ute efter kalorier borde det här va enkelt att få ner:
Glass (åtminstone 0,5 liter)
Jordnötter (åtminstone 100g)
Honung (som topping)
Chokladbitar från 100g choklad
Vad kan det bli?
1000+ kalorier från chokladen o nötterna iaf, lägg till glassen o honung på det så.
Edit:
Annars finns det ju risgrynsgröt (1kg - 1000 kcal)
100g jordnötter (500+ kcal)
Random sylt (okänt kaloriantal)
Wilt the Stilt
2009-08-26, 15:40
t1IiUAtoNBk
Bacon Bomben innehåller nog "några" kalorier ;)
Verkar vara det godaste någonsin tror jag! *drool*
MrBurner
2009-08-26, 16:10
Den där videon gjorde mig ganska så sugen måste jag säga.
Men en kaloribomb som jag verkligen älskar är en redig BLT enligt följande (från botten sett):
Rostad bröd
Majonäs
Bacon
Majonäs
Sallad
Majonäs
Tomat
Majonäs
Rostat bröd
Fantastiskt gott, kalorimängden är jag lite osäker på men den skenar i väg rätt bra :eating:
Med köttfärs
http://www.irongarmx.net/phpBB2/viewtopic.php?f=1&t=202017
Det intressanta under en bulk är inte en enskild måltid då de flesta kan äta 2500 kcal i ett mål utan större problem, det är vad man kan upprätthålla dag för dag under hela perioden som är intressant och då är en mixad drink med någon blandning av havregryn, proteinpulver, jordnötsmör, grädde, frukt, yoghurt, glass etc svårt att slå. Självklart berör det bara de som behöver mycket kalorier och de flesta behöver bara äta lite mer av det de redan äter, ev med mer fett, för att nå sina kalorimål.
Som jag sade innan. Jag tror nog det skulle vara lättare för folk som gillar mjölk att dra i sig 4 liter kall röd mjölk om dagen istället för specialdrinkar. 2400kcal extra utan någon större smärta. Är ju nästan som att dricka vatten.
Anton Fräs
2009-08-26, 16:21
Som jag sade innan. Jag tror nog det skulle vara lättare för folk som gillar mjölk att dra i sig 4 liter kall röd mjölk om dagen istället för specialdrinkar. 2400kcal extra utan någon större smärta. Är ju nästan som att dricka vatten.
Smakar dessutom fantastiskt *drool*
Lifeless
2009-08-26, 18:10
En 400 grams toblerone åker i lätt som en plätt.
2100 kalorier om jag minns rätt...
Har du testat att dricka så mycket mjölk varje dag under en längre tid?
Förutom risken att överdosera visa näringsämnen så blir det väldigt mycket vätska, man kan få problem med gaser pga laktosen och det blir väldigt lite protein kvar att få från annan mat vilket innebär att kosten blir ganska så enahanda.
En "specialdrink" dvs nästan en vanlig milkshake eller smothie med lite havregryn ger utan problem halva den kalorimängden på 1 l. Det är också betydligt enklare att få i sig till frukost än att dricka två liter mjölk, i alla fall har det varit det för mig men det kan ju variera.
Har du testat att dricka så mycket mjölk varje dag under en längre tid?
Förutom risken att överdosera visa näringsämnen så blir det väldigt mycket vätska, man kan få problem med gaser pga laktosen och det blir väldigt lite protein kvar att få från annan mat vilket innebär att kosten blir ganska så enahanda.
En "specialdrink" dvs nästan en vanlig milkshake eller smothie med lite havregryn ger utan problem halva den kalorimängden på 1 l. Det är också betydligt enklare att få i sig till frukost än att dricka två liter mjölk, i alla fall har det varit det för mig men det kan ju variera.
3-4 dagar har jag druckit så mycket mjölk i mitt experiment för att se om jag reagerade negativt på det. Ligger på ca 2 liter om dagen just nu.
Jag tyckte det var oväntat lätt faktiskt. Drack en halvliter på morgonen, en halvliter till lunch. En halv liter när jag kom hem från jobbet innan träningen och sedan en och en halv liter direkt efter träningen. Sedan sista litern blev till maten 1-2 timmar senare.
Sedan är det nog inte så hälsosamt kan jag nog hålla med om.
Peter Hansen
2009-08-26, 19:17
testa att ha Massa socker på micke, svingott ;)
testa att ha Massa socker på micke, svingott ;)
Ja, fett och socker är en oslagbar kombination. Min version på King Grubs havreblandning, fast med kanel istället. Sanslöst gott. Strövargodis tror jag det är allmänt känt som.
Men, nu är det fel religion. Dessutom är kanske "kaloribomb" inte något jag har något jättestort behov av som stillasittande kontorsråtta. :-)
Innan brukade jag köra protein med havregryn och rapsolja i. ALDRIG MER!
Då äter jag hellre
http://i25.tinypic.com/k1tpcm.jpg
http://i31.tinypic.com/28h0pvp.jpg
Mjölk i mängder också.Parisare typ? Kanske världens godaste varmrätt. Hur kan jag ha glömt göra den.... har nog inte ätit parisare på flera år. Riktigt flottiga sådana, där man såklart steker brödskivorna i flottet som är kvar efter köttfärsen och äggen blir sagolika kcal-bomber. Inte en droppe fett ska komma undan :)
Mjölk är ett typiskt livsmedel som kan vara väldigt otrevligt att dricka större mängder av. Hård i magen, allergiska reaktioner, laktosintolerans osv.
Ris ala malta med nån trevlig nyslungad honung istället för socker skulle jag kunna tänka mig är en riktigt trivsam kaloribomb.
Jordnötssmör på delicatobollar ^^
Ja och sen slänga i "lite" oboy också, för extra kcal.
Finns ganska många exempel här: http://www.supersizedmeals.com/food/
Jag får nog lov att äta kvällsmat igen.
... och http://thisiswhyyourefat.com/
8oz to 12 oz - WHOLE milk
8 oz - Vanilla Ice Cream
4 TBSP - Peanut Butter
1 TBSP - Extra Virgin Olive Oil (or Safflower Oil)
1 - Large Banana
4 TBSP - Chocolate Syrup
2 Scoops - BuyBulkWhey Whey Protein (heaping scoops)
Total Calories 1443
Protein : 77 g
Carbs: 163 g
Fat: 65 g
slitenhet
2009-08-26, 22:27
En enkel milkshake på mjölk, glass och vassleprotein kan bli väldigt kalorität.*drool*
Ett ordentligt lager med jordnötssmör på polarkraft extrem toppat med lite keso. Skulle kunna tänka mig att det skulle passa rätt bra att toppa det hela med kolasås.
När Rickard nämnde sin smörgås kom jag att tänka på vad jag brukade äta efter träning för några år sedan...
Mjukt tunnbröd med ett tjockt lager jordnötssmör, tjockt lager messmör, ett lager keso och skivad banan. Bonuspoäng om du lyckas rulla ihop det.
t1IiUAtoNBk
Bacon Bomben innehåller nog "några" kalorier ;)
Verkar vara det godaste någonsin tror jag! *drool*
Men lol på baconbomben. Det såg ju inte speciellt aptitligt ut. Bonus dock för ZZ Top-killen:
65016
"And... Eh... Just remember: It's always time to barbeque." Idolstatus.
Min stående frukost består av en sats gainer, en banan, en halvliter mjölk, en näve blandade, frusna bär och en näve havregryn. Stabil start på dagen och den enda frukost som jag står mig ett tag på. Men det är väl kanske inte så nyskapande.
Glöm heller inte omeletten. Med ost, bacon, ett gäng ägg och mjölk och vad som nu har blivit över i kylen brukar det bli stabil kost.
shut teh face
2009-08-27, 10:35
Mkt bra tips i tråden men inget som jag skulle kunna stoppa i mig utan ångest. :)
Mitt andra tips i tråden är något som man kan äta massor av så det blir mkt kalorier
Rostat vitt bröd
Bregott
Pålägg; stekta köttbullar, dela på hälften och låt suga in mkt maragin
thompaboy
2009-08-27, 10:46
Lösviktsgodis med någorlunda variation har då inte jag några som helst problem att få i mig flera hekto av:rolleyes:
-Englund
2009-08-27, 11:22
... och http://thisiswhyyourefat.com/
"Krispy Kreme Jelly Donut Chicken Sandwich"
OMG vad den såg äcklig ut. fast samtidigt..... Nää.
Värsta jag har kört är väl en stor kebabpizza toppat med en halv inbakad calzone med extra ost.
Alternativt 2 kilo köttfärssås. Matkoma då jag fasen var nästintill medvetslös i 5 timmar tills jag somnade, inte bra.
creperiet
2009-08-27, 12:24
Det gäller nog att hitta en optimal (:D) kombination mellan kolhydraterna och fettet. För mycket socker ger mest illamående efter en stund, och för lite hämmar suget. För mycket fett mättar, för lite drar ner energitätheten.
En något mjölreducerad pepparkaksdeg ligger ganska bra till tror jag.
Pontus H
2009-08-27, 12:38
Det gäller nog att hitta en optimal (:D) kombination mellan kolhydraterna och fettet. För mycket socker ger mest illamående efter en stund, och för lite hämmar suget. För mycket fett mättar, för lite drar ner energitätheten.
En något mjölreducerad pepparkaksdeg ligger ganska bra till tror jag.
mm tror du nosar på lösningen....
En sak jag brukar göra, tryck i dig 1 300g chipspåse (helst pepparchips) sen när det brinner lite i munnen och du känner att törsten börjar närma sig drick 2l cola, då har du fått i dig ganska mycket kcal iaf..
McFeast, stor jordgubbsmilkshake och en stor pommes frites + en paj. Det landar närmare 2000Kcal.
Fast sånt äter jag oavsett om jag vill gå upp eller ned i vikt.
Blomstrande
2009-08-27, 19:21
Baileys :em:
Calskrove !!!! (calzone med inbakad 90grammare+pommes)
Blomstrande
2009-08-27, 20:17
Nääää!! Finns det såna!?!?
Låter helt sjukt! Hahaha! :D
Frumpish
2009-08-27, 20:56
hahha, du borde be dem lägga in i lite kebabkött, kebabsås och sallad så har du hela kostcirkeln i en pizza :D
Alfred Nobel
2009-08-27, 21:08
Vikingkebab: Calzone med inbakad kebabtallrik som, innan servering, toppas med isbersallad och kebabsås.
Frumpish
2009-08-27, 21:11
Vikingkebab: Calzone med inbakad kebabtallrik som, innan servering, toppas med isbersallad och kebabsås.
Men då saknas de ju en hamburgare :naughty:
Alfred Nobel
2009-08-27, 21:13
Men då saknas de ju en hamburgare :naughty:
Vi kan be någon skön pizzabagare komprimera en ny slående hit. Kebabråve. Som en calzkrove fast kebabkött istället för hamburgarkött? :cool:
Fredriiik
2009-08-27, 21:20
Oj jädrars!
Finns den måntro på Il postino? :D
Larsson85
2009-08-27, 21:45
Var hittar man det?
Jag saknar min bacon såååå sen jag började utesluta allt som innehåller nitrit.
Var hittar man det?
Jag saknar min bacon såååå sen jag började utesluta allt som innehåller nitrit.
Läs resten av sidan så får du tips
-Englund
2009-08-28, 08:44
Hö? Det skall ICKE vara stripes i en Viking! Annars är den som en kebabtallrik...:)
Yeahvlen
2009-08-28, 09:10
En utekväll :] Eller en välgjord "flötig" pizza.
Mixa 1 dl rapsolja
1 dl mjölk
1 dl kvarg
2 ägg
En skvätt Fun light hallon
Busenkel att få i sig, över 1000 kcal extra om dagen utan att ens anstränga sig. Dessutom lite extra protein.
Perfekt komplement för mig som har svårt att äta mycket.
panzerpig
2009-08-28, 18:48
shame stick, kanske? smör som rullas i socker och sen i med en pinne?
http://www.urbandictionary.com/define.php?term=shame%20stick
måste tillägga att jag aldrig ätit det, nån kanske vill testa?
Onyttig: En god fylla med mattillbehör osv osv.
Bättre: ta allt du ser i kylskåpet/skafferi som passar och BZZZZZZZZZZZZZ så har du en fin smörja, lägg i lite jordgubbar socker osv för smak så blir de kanongott.
Annars gillar jag denna, där man kan äta väldigt mycket av pga smaken.
Grädde;Soja;Kycklingfond;Sambal oelek. (Sås)
+
Kyckling. 175 grader in i ugnen 60 minuter.
Koka bulgur till, denna rätt är så jävla amazing och ren protein/kolhydrats rätt, och man får i sig väldigt mycket av det, därav kalori"bomb" :)
Snorkelfarsan
2009-08-28, 19:22
Niklas, var ligger vikingkebab? nånstans i sthlm antar jag?
Alfred Nobel
2009-08-28, 19:45
Niklas, var ligger vikingkebab? nånstans i sthlm antar jag?
Här i krokarna finns den t.ex. på två/tre pizzerior. Längs med spånga vägen hittar du pizzeria Ancelo och där upptäckte jag pizzan först. Tror även Il Postino som ligger 200 meter bort fårn Ancelo, på samma gata, har pizzan. Den finns även på Ruccola i vällingby/vinsta. Den är väldigt vanlig här i trakterna, har varken sett eller ätit den någon annan stans i sthlm men då har jag inte heller varit på jakt :)
Snorkelfarsan
2009-08-30, 10:25
Ok, men då snackar vi alltså västerort/norrort? Jag trodde att det fanns nåt hak inne i stan. Men å andra sidan kan väl säkert be pizzabagaren slänga ner en kebab i calzonen - om han är medgörlig vill säga :).
Och appropå Kebab, Palmyras kebab i Årsta är en riktig favorit, kebabtallrik serverad på pizzatallrik, schyssta råvaror och bra priser. (En av sthlms populäraste)
Nåt som inte är helt fel är stekta bullar. Ta några kanelbullar o dela dom på mitten, lägg dom i en stekplåt med magarin eller smör o stek dom tills dom blir lite knapriga o får en stekyta. Den doppar man dom i strösocker blandat med kanel... Går att äta hur mycket som helst...
Min bästa kaloribomb:
Måltid:
Tag två st Gorbys-piroger och en Billys panpizza och baka in dem i en Calzone med extra ost,bacon,grädde, olja, majonäs och smör.
Toppa sedan hela rasket med Pommes Frites och mer majonäs. Dressa denna skapelse med 4st Double Cheeseburgers och baka på nytt in i en storfamilje-Calzone med extra ost,bacon,grädde, olja, majonäs och smör.
Placera hela detta bygget på en FamiljeKebabpizza med extra sås och rulla sakta ihop den till en rulle som placeras i en gigantisk kebabrulle. Häll på rikligt med kebabsås och toppa med Jordnötssmör och keso.
Serveras på Kebabtallrik tillsammans med PommesFrites friterade i olja och sedan stekta i smör och dränkta i majonäs
Stoppa in kebabtallriken på understa skivan i en gigantisk hamburgare och fyll på med en hamburgare gjord på 4kilo fläskfärs stekt i smör, toppa med 4 tomater, majonäs, sallad, lök och lägg på toppskivan. Glöm inte jordnötssmör.
Efterrätt:
Blanda ihop MarängSchwiss med:
2l gräddglass
1 Ben& Jerrys
1 paket maränger
5dl Vispgrädde
3 bananer
200g jordnätter
100 gram Cashewnötter
1 flaska O’hoj Chokladsås
1 flaska O’hoj Kolasås
Smält över 200g mörk 70% choklad.
Toppa med Vispad grädde och Snickers.
Dryck: Coca Cola light
mangs: Vad fan! :D
"Placera hela detta bygget på en FamiljeKebabpizza"
och
"Serveras på Kebabtallrik"
Där skrattade jag tills jag inte fick luft :D
Det måste vara nära 100 000 kalorier!
Snorkelfarsan
2009-09-01, 12:31
Min bästa kaloribomb:
Måltid:
Tag två st Gorbys-piroger och en Billys panpizza och baka in dem i en Calzone med extra ost,bacon,grädde, olja, majonäs och smör.
Toppa sedan hela rasket med Pommes Frites och mer majonäs. Dressa denna skapelse med 4st Double Cheeseburgers och baka på nytt in i en storfamilje-Calzone med extra ost,bacon,grädde, olja, majonäs och smör.
Placera hela detta bygget på en FamiljeKebabpizza med extra sås och rulla sakta ihop den till en rulle som placeras i en gigantisk kebabrulle. Häll på rikligt med kebabsås och toppa med Jordnötssmör och keso.
Serveras på Kebabtallrik tillsammans med PommesFrites friterade i olja och sedan stekta i smör och dränkta i majonäs
Stoppa in kebabtallriken på understa skivan i en gigantisk hamburgare och fyll på med en hamburgare gjord på 4kilo fläskfärs stekt i smör, toppa med 4 tomater, majonäs, sallad, lök och lägg på toppskivan. Glöm inte jordnötssmör.
Efterrätt:
2l gräddglass
1 Ben& Jerrys
1 paket maränger
5dl Vispgrädde
3 bananer
200g jordnätter
100 gram Cashewnötter
1 flaska O’hoj Kolasås
Hahaha! Ironi, det är bra skit. Men det absolut bästa är ju den klassiska Light-colan. Det är ju en klassiker att man just dragit i sig 2000 kcal men väljer light-cola, som om det skulle göra någon större skillnad:Virro
WHITEFOLKS
2009-09-01, 16:19
Lightcolan gör väl lika stor skillnad oavsett vad man äter.
Weekend Warrior
2009-09-01, 16:25
Billys panpizza toppat med rikliga mängder majonäs!
Borde inte enbart saker som man faktiskt ätit/äter, eller i alla fall finns en möjlighet att äta, vara aktuella? *rolleyes*
Borde inte enbart saker som man faktiskt ätit/äter, eller i alla fall finns en möjlighet att äta, vara aktuella? *rolleyes*
Hur menar du nu? Det är ju inte precis kadaver som räknats upp här utan
goda kcal-täta rätter.
Hur menar du nu? Det är ju inte precis kadaver som räknats upp här utan
goda kcal-täta rätter.
Har du någonsin tillagat den där kebabwhatever? Och tror du att du skulle lyckas äta upp hela i en sittning?
Jag brukade äta en hel del Gorby-piroger med amerikansk hamburgerdressing till, när jag var yngre. Väldigt gott. Väldigt, eh, nyttigt...
mikaelj: Det är tack vare dom pirogerna du är den du är idag delvis, har du tänkt på det? :)
MrBurner
2009-09-01, 19:08
Under den tiden då jag inte kunde sova mer än ett par timmar per vecka så kunde jag sitta och smälla i mig en Grandiosa Pan Pizza Classic (http://www.mediabanken.se/MjolkbilenWebService/image.aspx?opvno=cQypfGG9itYF1YuEA7Pa1g%3d%3d&itype=jpg300p) med en extra mozarella-boll utspridd över pizzan, en skaplig mängd pesto och sedan massvis utav t ex. Rhode Island- eller kebabsås eller Rydbergs hamburgerdressing ovanpå när det hela skulle ätas.
Det var en utav de måltiderna jag åt på ett dygn, mer kalorier än vad jag hamnar på över en hel dag i dagsläget, ändå så rasade jag i vikt pga att jag knappt sov.
Hahaha! Ironi, det är bra skit. Men det absolut bästa är ju den klassiska Light-colan. Det är ju en klassiker att man just dragit i sig 2000 kcal men väljer light-cola, som om det skulle göra någon större skillnad:Virro
Jag brukade alltid säga till folk som klagade när jag gjorde så att det var tack vare att jag valde läsk med artificiellt sötningsmedel i som gjorde att jag kunde äta som jag gjorde utan att gå upp i vikt :-)
mikaelj: Det är tack vare dom pirogerna du är den du är idag delvis, har du tänkt på det? :)
Avlång och full av majonnäs? Yessir!
Har du någonsin tillagat den där kebabwhatever? Och tror du att du skulle lyckas äta upp hela i en sittning?
Jag brukar köpa/tillaga denna eller en liknande på mina ätardagar. Brukar dock dela upp det under hela dagen. jag håller med om att det skulle vara svårt att få i sig hela på endast ett mål.
Jag brukar köpa/tillaga denna eller en liknande på mina ätardagar. Brukar dock dela upp det under hela dagen. jag håller med om att det skulle vara svårt att få i sig hela på endast ett mål.
Så du har tillagat skapelsen du nämnde?
Grymt! *drool*
Säg mig, vart brukar du gå för att beställa ditt In-Memoriam-of-Elvis-mål?
Det är ju det som är det stora problemet. Först går jag till ICA för att köpa Piroger, Pan Pizza, fläskfärs, tomater, majonäs, sallad, lök, Jordnötssmör och keso samt alla ingredienser i efterrätten. Köper även Cola Lighten där.
På lokala Pizzerian Beställer jag sedan Calzonen, storFamiljeCalzonen, Familjekebabpizzan. Kebabrullen köper jag via hans bror Bogdan ute vid Kebaberian på torget. Det är även han som fixar kebabtallriken åt mig. Hans fettindränkta pommes är helt klart de bästa. På vägen hem svänger jag inom McD för att köpa de 4 Cheeseburgarna och turen slutar med att jag på det lokala bageriet plockar ut mitt specialgjorda hamburgerbröd.
Sedan börjar jobbet att få till alltihop. Brukar ägna Lördagsförmiddagrna åt detta och sedan blir det en ätarfest utan dess like. Brukar sätta i mig rasket i fyra ungefär lika stora portioner och på kvällen smäller jag i mig efterrätten.
Ibland fuskar jag dock och skippar Cheesburgarna för jag tycker det blir lite torrt med dem i. Kan ju säga att jag har rätt bra tryck i bitarna dagen efter en sådan hamburgare. Rekommenderas starkt!
Min bästa kaloribomb:
Måltid:
Efterrätt:
2l gräddglass 2700
1 Ben& Jerrys 1350
1 paket maränger 400
5dl Vispgrädde 1750
3 bananer 300
200g jordnätter 1000
100 gram Cashewnötter 500
1 flaska O’hoj Chokladsås 1150
1 flaska O’hoj Kolasås 1150
Smält över 200g mörk 70% choklad. 1000
~20 000 kcal på "varmrätten" och strax under 10 000 på efterrätten! Bra jobbat. Ett överskott på cirka 27 000 kalorier, eller 4 kilo kroppsfett. Har bara överslagsräknat, ni ser hur jag räknat på efterrätten.
MrBurner
2009-09-02, 14:28
Kaloribomber så kom jag nu till att tänka på att göra sig en dubbel kladdkaka och äta upp själv, med eller utan grädde (grädde = mer energi, yes). Jag förstår inte hur jag kan äta så lite under många månader och sedan ändå sitta och klämma i mig så enorma saker, känns som om magsäcken inte anpassar sig alls.
Har du någon bild på detta när du är klar Mangs?
Pacmeyer
2009-09-03, 07:31
Något jag brukar avnjuta, även om det kanske inte kommer upp i 20,000 kcal som Mangs;-D, är tre skivor vitt bröd stekt i MYCKET smör, sen tre stekta ägg (sunny-side up) på detta. Även dessa nästan friterade i MYCKET smör! Mmm.
King Grubs pannkakor till frukost!
isterbuk
2009-09-03, 08:22
Inte för att det är den värsta kaloribomben som finns men semlor är ju sjukt smarrigt :) Gillar saker med mycket grädde överlag, ostkaka med sylt och grädde mmmmm...
cyclist_90
2009-10-02, 16:38
Min bästa kaloribomb:
Måltid:
Efterrätt:
2l gräddglass
1 Ben& Jerrys
1 paket maränger
5dl Vispgrädde
3 bananer
200g jordnätter
100 gram Cashewnötter
1 flaska O’hoj Kolasås
mangs hur blir det med bilder från din ätardag deluxe:smash:?????:hbang:
snatch914
2009-10-02, 17:51
Nutella!
gott eller? :D blir att prova :D
Fredrik_S
2009-10-02, 20:48
gott eller? :D blir att prova :D
Absolut, åt det aldeles nyss till middag.
Dock blir det inte en kaloribomb utan snarare en nyttig måltid, med den dosering jag körde nu.
20g smör
120g havregryn
10g kakao
10g socker
Åt med vanlijsås gjort på 2 msk snabbmarsan och 3 dl lättmjölk
6000-7000kcal PizzaHut på 30 minuter.
Absolut, åt det aldeles nyss till middag.
Dock blir det inte en kaloribomb utan snarare en nyttig måltid, med den dosering jag körde nu.
20g smör
120g havregryn
10g kakao
10g socker
Åt med vanlijsås gjort på 2 msk snabbmarsan och 3 dl lättmjölk
ah ok.. ska banne mig testa de till frukost ^^
ska man mixa ihop de till en enda röra sen steka de?
Fredrik_S
2009-10-04, 20:18
ah ok.. ska banne mig testa de till frukost ^^
ska man mixa ihop de till en enda röra sen steka de?
kan göra hur man vill.
jag mosar med sked bara antingen i skålen och äter som det är eller så rör jag runt ingredienserna direkt i stekpannan
shut teh face
2009-10-04, 20:42
500g fläskfärs stekt i massor med smör, krydda och kör grädde, stek det superhett och lägg på en tallrik och låt 200-300g ost smälta ovanpå
Kör sen in denna röra i tortilla bröd tillsammans med gräddfil och guacamole och servera med smörstekta championer och övrig sallad
discocrunkers
2009-10-18, 22:27
Den här tråden förtjänar ju inget mindre än en sticky... *drool*
Philip E
2009-10-19, 14:25
Amerikansk macka! Stek 2 skivor bröd i rikligt med olja eller smör tills de fått en fin färg, ta sen 2 skivor ost på vardera brödskiva sen tar du ett halvt paket bacon och 2 skink skivor och ytterligare 2 skivor ost och sen en tomat skiva i mitten och lite oregano inuti och ovanpå.
Inte en aning om kalorivärdet men är väldigt mäktig macka specielt kombinerat med en protein drink på 1200kcal
// Philip
Måste gå och göra en nu vart hungrig!
drakfelt
2009-11-21, 22:28
brukar köra en variant av stevebc's "smoothie":
5dl mellanmjölk
2dl havregryn
0,5dl raps- & 0,5dl linfröolja
25g proteinpulver
smaksättare: oboy dark + 1 port snabb-cappucino
=
awesome-o!, uppskattar den till strax under 2000 kcal
500g fläskfärs stekt i massor med smör, krydda och kör grädde, stek det superhett och lägg på en tallrik och låt 200-300g ost smälta ovanpå
Kör sen in denna röra i tortilla brödDet har jag käkat en kväll (ungefär). Den natten blev lång... :D
Turbonisse
2009-11-22, 13:41
Färdiggjorda plättar som värmes i mikron, snabbt på med nutella, vik och ät. :)
http://loadingreadyrun.com/videos/view/410/Man-Cooking-Swiss-Meat-Roll
:D
Ehh, kanske ingen maträtt, men en grej jag åt förr.
Smör + socker (lika delar)
Man är ju alltid tvungen att provsmaka av kakdegen, och smör och sockerdegen var nog den godaste OCH onyttigaste x)
Även vispad grädde med socker är gott *drool*
Och digestivkex med smööööör. (tog kexet direkt i burken och skrapa ur ett rejelt lager!)
shut teh face
2009-11-22, 19:52
:D
Id hit it. :D
:DÅh helvete *drool*
http://img337.imageshack.us/img337/7061/bild438.th.jpg (http://img337.imageshack.us/i/bild438.jpg/)
:hbang:
fittleif
2009-11-22, 22:16
http://www.youtube.com/watch?v=YC1CUl4XcZc
Det är jag under bulk!
http://img337.imageshack.us/img337/7061/bild438.th.jpg (http://img337.imageshack.us/i/bild438.jpg/)
jesus christ!
brudarna gjorde en lite ofokuserad hihi
Emil_Larsson
2009-11-23, 15:04
Holy shit. Jag trodde att jag ätit de största portionerna ute ibland men det där skulle t.o.m jag kräkas utav.
/Peace.
Folk som bor i västerås kan ju dra till 55:ans pizzeria och beställa en kebabrulla. Bjud över släkten, dela på den och de kommer ändå blir rester kvar. Fifan va feta dom är!
Pajdeg, smör socker och mjöl, blandat med exströms jordgubbsmoussepluver. *cupid*
Jag och min kompis är rörande överens om att vi inte ätit något godare.
-Englund
2010-01-10, 20:28
En sådan där har jag tryckt.. sveriges största hamburgertallrik, finns i björklinge norr om uppsala för er som vill ha... Jag varnar dock för märkliga insulinnivåer efter intag...
Var bara några minuter för att få en bild på väggen:(
kimpaa88
2010-01-10, 20:37
1.2kg lösgodis, 150g chips och läsk på samma kväll :(
Jag tror inte de där brudarna får personalrabatt :)
En sådan där har jag tryckt.. sveriges största hamburgertallrik, finns i björklinge norr om uppsala för er som vill ha... Jag varnar dock för märkliga insulinnivåer efter intag...
Var bara några minuter för att få en bild på väggen:(
Klarade inte att trycka den tyvärr. Gick ut för hårt i början och hade fel taktik (tog övre delen, sen all pommes och sen undre). Hade en köttbit stor som en colabotten, och två läsk kvar. Tog slut vid 30min, sista 15 satt jag bara och dog långsamt.
Ristretto
2010-01-10, 22:26
Klarade inte att trycka den tyvärr. Gick ut för hårt i början och hade fel taktik (tog övre delen, sen all pommes och sen undre). Hade en köttbit stor som en colabotten, och två läsk kvar. Tog slut vid 30min, sista 15 satt jag bara och dog långsamt.
Nån som har en aning om kaloriinnehållet i det målet?*popcorn*
Eller pris.
Kebab-Arne
2010-01-10, 22:34
Jag gillar dammsugaren som ligger på läskburkarna.
Debutinlägget då.. Min specialare som jag kör med nu när det är bulk är ett paket gammeldags vanilj glass (0,5l), en burk kessela kvarg (vanilj då), grädde, mjölk och sylt.
Blir runt 1200 kcal och runt 30 gram protein tror jag. Inte räknat proteinet men energin vet jag iaf. Bara att mixa ner allt i en shaker och dricka :naughty:
Johananas92
2010-01-11, 01:14
http://thisiswhyyourefat.com/
http://thisiswhyyourefat.com/
Maten där såg jävligt äcklig ut.
Johananas92
2010-01-11, 01:59
Haha, jo, men kalorier är där inte brist på! Tråden hette "Era värsta kaloribomber!!" ;-)
Eller pris.
220kr
Tyvärr. 600g burgare, 3 stekta ägg, 3 lager bacon (bacon som fö var närmare 1cm tjock), dubbla bröd, 700g pommes och en jävla massa dressing/ketchup. Räkna du.
Jag gillar dammsugaren som ligger på läskburkarna.
Var polaren som "behövde något sött efter maten" :)
Ristretto
2010-01-11, 12:14
http://i45.tinypic.com/539t2g.jpg
Kanske nåt sånt, efter lite höftande hit och dit. :D
Anton Fräs
2010-01-11, 13:23
1L vaniljyoghurt med choklad + ett halvt paket start. Goa grejer!
EDIT: 5%iga vaniljyoghurt med mörk choklad i är fan löjligt god.
http://i45.tinypic.com/539t2g.jpg
Kanske nåt sånt, efter lite höftande hit och dit. :D
*flex*
Varför bara inte stora mängder naturgodis?? De flesta sorter innehåller MINST 500-600kcal. Nötter i det mesta och det är väldigt kaloririkt. Det godaste som finns också. Skulle lätt få i mig 2kg under en kväll, vilket skulle bli drygt 2000kcal *popcorn*
cyclist_90
2010-01-12, 16:15
du 2 kg skulle bli 10.000 kcal och helvete va magen skulle strejka.... testa kansek;) blev 5 hg i fredags till Avatar å faan va risig i kistan jag blev xD
du 2 kg skulle bli 10.000 kcal och helvete va magen skulle strejka.... testa kansek;) blev 5 hg i fredags till Avatar å faan va risig i kistan jag blev xD
10.000kcal?? Oj jag som tänkte lite fel där haha... Men det bjuder jag på ;)
Nej men 1kg fick jag i mig i lördags plus en MASSA annat skräp. Magen gillar sånt bättre än gelatin-skräp (lösgodis etc). Så din mage är väl extra känslig bara.
Anton Fräs
2010-01-12, 18:26
10.000kcal?? Oj jag som tänkte lite fel där haha... Men det bjuder jag på ;)
Nej men 1kg fick jag i mig i lördags plus en MASSA annat skräp. Magen gillar sånt bättre än gelatin-skräp (lösgodis etc). Så din mage är väl extra känslig bara.
1,7 kg lösgodis (nästan bara choklad) är mitt personliga rekord. *rolleyes*
1,7 kg lösgodis (nästan bara choklad) är mitt personliga rekord. *rolleyes*
Det skulle jag nog klara. Vet inte vad mitt rekord är eftersom jag oftast övergår till att äta en massa annat. *popcorn*
SuperChesse Meal på Sibylla eller Kebabpizza med extra allt + räkor, krabba & paprika! :)
Marängsviss på äkta grädde, äkta gammeldags vaniljglass, chokladsås, banan.
Glassen ger 600 kalorier lite drygt, ett sånt där halvliters paket, 2 dl vispad grädde ger 750 ungefär, 100g chokladsås 350, 1 banan runt 100.
Förvisso blir det knappt 2000 kalorier men det är inga problem att äta detta, det är inte större mängder när det väl ligger i en skål, skulle lätt kunna smälla i mig det dubbla själv en kväll och ändå inte vara mätt...
EDIT: Glömde bort att räkna med marängerna, lol.
Någon som sitter inne på en god kaloribomb som man bara längtar efter att få smälla i sig? :D
Gärna något som man slänger ner i mixern.
Har testat 4dl mellanmjölk,2dl havregryn,1dl proteinpulver och 2 msk rapsolja.
Kanske inte det godaste men den gick ner.
Tips?
kalaskonrad
2010-04-13, 10:12
Fördelen med kaloribomber, tycker jag i alla fall, är ju att man kan blanda ner i stort sett allt man tycker är gott. Grädde, glass, mjölk, oboy(?) Inga direkta restriktioner förutom att man antagligen vill att den ska innehålla en del protein?
Skulle aldrig falla mig in att försöka göra en äcklig kaloribomb bara för att få de extra kalorierna när det finns så mycket som är gott *cupid* Allt som är gott är onyttigt som de säger *drool*
10 ägg och en halv dl rapsolja kör jag ibland när jag ätit kalorifattigt och behöver mkt snabbt.
Då jag hade tänkt smälla i mig 2 kaloribomber per dag så vill jag ju sukta efter att få ner dom i min mage, så en kaloririk men ändå god och inte för mycket socker.
Hade tänkt mig ca 1k kcal.
vill du att det ska vara kaloritätt och inte ha mkt kolhydrater får det ju bli fett istället.
Så kika på fetter, typ grädde, matolja. Margarin osv. Sen är det ju bra om det din kaloribomb har någon mer mening i din kost än endast kalorierna den ger dig. I mitt tycke då.
Personligen gillar jag stora mängder ägg just för att de innehåller så mkt mer nyttigt än bara protein och fett. Och steker man 10 ägg är det inte speciellt svårt att få i sig heller. matoljan jag har i är bara för kaloriernas skull i mitt fall. Behöver knappast den mängden fett egentligen när jag redan äter 10 ägg i ett mål, som bara dom innehåller en hel del fett.
Då jag hade tänkt smälla i mig 2 kaloribomber per dag så vill jag ju sukta efter att få ner dom i min mage, så en kaloririk men ändå god och inte för mycket socker.
Hade tänkt mig ca 1k kcal.
250G kesella
Mjölk 3-4 dec
30G proteinpulver
200G frysta bär eller mer.
Riktigt gott*drool*
(600kcal, så öka mängden lite kanske)
Eddie Vedder
2010-04-13, 11:03
250G kesella
Mjölk 3-4 dec
30G proteinpulver
200G frysta bär eller mer.
Riktigt gott*drool*
(600kcal, så öka mängden lite kanske)
Det där känns ju mer som "deffmat". Så lite som 600 kcal för en sådan laddning.
Någon som sitter inne på en god kaloribomb som man bara längtar efter att få smälla i sig? :D
Gärna något som man slänger ner i mixern.
Har testat 4dl mellanmjölk,2dl havregryn,1dl proteinpulver och 2 msk rapsolja.
Kanske inte det godaste men den gick ner.
Tips?
Samma sak här om inte bortsett från rapsoljan.
Bättre kan ni grabbar.;)
Mjölk (fetaste varianten)
Gräddglass
Havregryn
Banan
Oboy
En skvätt olja och/eller jordnötsmör.
Så mycket svårare är det inte men frågan är varför man behöver dricka två sådana drinkar per dag? Det är inte så många som behöver få i sig 1000-1500 kcal extra per dag och har man verkligen ett sådant behov så skulle jag rekommendera att man går igenom hela kosten i första hand.
10 ägg och en halv dl rapsolja kör jag ibland när jag ätit kalorifattigt och behöver mkt snabbt.
Dåligt val. Fett tar åtminstone 3-4 timmar på sig att användas som energi.
Jag tolkar snabbt som nåt han kan fixa till snabbt, inte att det ska kunna utnyttjas snabbt. Men det är bara min tolkning.
Doubbledipped Butterfried Chicken, Bacon, Cheddar.
LCHF, kaloririkt, supergott.
http://img689.imageshack.us/img689/7245/26131409658320986602490.jpg (http://img689.imageshack.us/i/26131409658320986602490.jpg/)
jag har så svårt att förstå att vissa har svårt att gå upp i vikt. Själv tycker jag att det är det lättaste som finns.
Jag äter det på kvällen en stund innan jag ska lägga mig och sova. På vilket sätt är det då dåligt?
Jag äter det på kvällen en stund innan jag ska lägga mig och sova. På vilket sätt är det då dåligt?
Jag feltolkade vad du skrev som att du behöver energin snabbt. Det du menade var att du snabbt ville få i dig det, förstår jag nu.
Jag feltolkade vad du skrev som att du behöver energin snabbt. Det du menade var att du snabbt ville få i dig det, förstår jag nu.
Yes, alltså om jag känner att jag efter en "dags" intag inte fått i mig tillräckligt och vill rädda situationen så att säga strax innan jag lägger mig :)
Vad kan jag ta bort/lägga till för att göra den extra god.
4-5dl mjölk röd eller grön - ca 300kcal(?)
1dl havregryn - 150kcal
1dl proteinpulver - 150kcal(?)
0.5dl rapsolja - 450kcal
Oboy - ??? (smaktillsättning)
Margarin - ??? (smält nån liten klutt)
Någon som har testat på sig den här?
På förhand kan jag tänka mig att den kan vara ganska god, kanske smakar lite som en fet oboy.
jag har så svårt att förstå att vissa har svårt att gå upp i vikt. Själv tycker jag att det är det lättaste som finns.
Håller med, det svåra är att gå ner i vikt och sukta efter alla kaloribomber hela dagarna. *cupid*
Håller med, det svåra är att gå ner i vikt och sukta efter alla kaloribomber hela dagarna. *cupid*
Beror väl på hur man är som person. Vissa bryr sig inte om hunger eller sug. Utan äter bara för behovets skull. En sån person har nog svårare att gå upp en vikt än en person som tycker det är jobbigt att gå förbi konditoriet utan att köpa något.
Jag personligen är första personen.
Var på KFC härom veckan. Där kan vi snacka kaloribomber, 4 friterade chickenbreasts + crispy strips + Coca cola (524+577+250) = 1351 kcal *cupid*
Beror väl på hur man är som person. Vissa bryr sig inte om hunger eller sug. Utan äter bara för behovets skull. En sån person har nog svårare att gå upp en vikt än en person som tycker det är jobbigt att gå förbi konditoriet utan att köpa något.
Jo visst är det så. Det är inte det att jag älskar godsaker. För det gör jag verkligen inte, utan det handlar snarare om att man vill ha så mycket mat som man vanligtvis får i sig.
Symphony Flex
2010-04-13, 15:15
har ni kollat www.supersizemeals.com ?
grymt skön sida. man blir hungrig bara man ser den :)
Kommer ihåg mina McDonaldsmål jag käkade i usa ibland tror de kunde innehålla nära 3000 kalorier vissa dagar beroende på hur hungrig jag var. Big mac fet cola och pommes, extra big mac, extre cheesburgare, glass och eller paj var i princip standard de gånger jag käkade där. Det som var skönt var att ett sådant monstermål inte kostade mer än 10-12 dollar där. Fick dock en skaplig jävla sockerboost så det var inte ovanligt att det första jag gjorde när jag kom hem var att däcka och sova 1 timma eller 2 de dagarna.
Brukade även käka sådana där familjeboxar på taco bell ibland som innehöll en av varje sak på menyn. Var så enormt gott att käka skit i USA och enormt billigt också. Fett friterat i fett salt och socker is the shiiitttt!
Gillade deras megaportioner skarpt. Käkade middag med min flickvän på en restarung och hon gick iväg och sa att det var min födelsedag för hon visste tydligen att man fick in en tårtbit då. Jag tänkte "najjjss med LITE tårta". De kommer in med en "bit" som var ungefär lika stor som en vanlig princesstårta här i Sverige. NOMNOMNOM. Mådde dock inte så bra efter :/
kalaskonrad
2010-04-13, 16:42
1+, Är jag inställd på att jag ska deffa så håller jag deffen strikt utan problem med hunger och sådär. Blir konstigt nog väldigt mätt på väldigt lite kalorier. Däremot vid bulk så verkar min mage bli ett stort svart hål som vill sluka allt som kommer i dess väg. Har vissa dagar väldigt svårt att hålla gränsen för 500+ som jag satt :( (Har pendlat kanske lite för friskt emellan bulk/deff det senaste halvåret pga dålig planering)
Är jag den enda som känner så? När man äter över en viss gräns, i snitt kanske 1200-1400kcal på en måltid så verkar bara magen vilja ha mer och mer och mer. Till slut kommer paltkoman som en ett brev på posten och man orkar inte röra sig. Likförbannat är man lika hungrig igen efter 1h och koman lagt sig. *mini
1+, Är jag inställd på att jag ska deffa så håller jag deffen strikt utan problem med hunger och sådär. Blir konstigt nog väldigt mätt på väldigt lite kalorier. Däremot vid bulk så verkar min mage bli ett stort svart hål som vill sluka allt som kommer i dess väg. Har vissa dagar väldigt svårt att hålla gränsen för 500+ som jag satt :( (Har pendlat kanske lite för friskt emellan bulk/deff det senaste halvåret pga dålig planering)
Är jag den enda som känner så? När man äter över en viss gräns, i snitt kanske 1200-1400kcal på en måltid så verkar bara magen vilja ha mer och mer och mer. Till slut kommer paltkoman som en ett brev på posten och man orkar inte röra sig. Likförbannat är man lika hungrig igen efter 1h och koman lagt sig. *mini
För typ 1,5-2 år sen monsterbulkade jag. Då siktade jag på runt 4000 kcal om dagen (mitt basala behov ligger på 2,6k) I början var det assvårt. Efter ett tag gick jag hungrig konstant hur mkt jag än åt. åt jag typ nära 1 kg köttfärssås /spaghetti till lunch på jobbet var jag hungrig en halvtimme efter, innan lunchrasten var slut oftast.
Enligt mig själv idag är det vansinnigt att äta så mkt överskott men det var ju inte ritkigt ämnet nu ;D
Men helt klart, äter man mkt en period vänjer man sig vid det och får ökade hungerkänslor. Och detsamma vid mindre intag.
Iallaf är det så för mig så du är inte ensam och jag tror de flesta funkar så.
Kebabrulle med följande innehåll:
Kebabkött
Skinka
Bacon
Pommes
Bearnaisesås
Vitlöksås
Den är sjukt stor, flottig och god.
internethjälten
2010-04-13, 21:10
Vet inte om det finns någon tråd för detta men vi vet ju alla att under bulk kan kaloribomber utan dess like skapas på de mest besynnerliga sätt. Dela gärna med er av era största kaloribomber ni ätit/druckit. Vore en kul tråd iaf för oss skinnisar som behöer gå upp i vikt=)*drool*
som FC, olja, raw..
Sumphony Flex: Kollar där nu, man blir rejält sugen på allt när man bläddrar runt där. Bästa hittils är Kak-motorn och Bacon AK47'an.
1 liter mjölk och massa vitt bröd med jordnötssmör. Alt käka jornötssmöret direkt ur burken. Blir ju ca 1700 utan bröd o går ned hur lätt som hälst:D
Var på KFC härom veckan. Där kan vi snacka kaloribomber, 4 friterade chickenbreasts + crispy strips + Coca cola (524+577+250) = 1351 kcal *cupid*
Äh en vanlig Big Tasty med plusmeny på donken klår ju det där :P
Jag är stamkund på pizzerian 100 meter härifrån. En gång beställde jag en kebabpizza med pommes och "extra allt". Pizzan var mer lik en paj. Tippar på att den vägde runt två kilogram. Ångrar att jag inte vägde den.
Nej, jag fick inte ner hela. Jag åt den vid tre tillfällen, och jag betalade inget extra för den. Det är väl det man får för att vara "bästa konden i bästa pizzerian"
Joe Hardgainer
2010-05-17, 14:53
1 burk jordnötssmör
1 flaska sirap
smör om man vill ha det
2-3dl socker
10 dl cornflakes
valfria sorter med andra nötter
torkad frukt
vaniljsocker
Värm upp jordnötssmör,sirap,socker,smör
Blanda ner resten
smält 1 eller 2 plattor blockchoklad tillsammans med olja eller smör.
Häll det över geggan du tillagade tidigare.
Låt del stelna.
Ät!
Ta sedan 1-2 plattor blockch
hertzman
2010-05-17, 16:05
Jag drar bara 3 cheeseburgare och lite mjölk. Många kalorier bara där. 300kcal styck från cheeseburgarna.
Joe Hardgainer
2010-05-17, 16:24
1 burk jordnötssmör
1 flaska sirap
smör om man vill ha det
2-3dl socker
10 dl cornflakes
valfria sorter med andra nötter
torkad frukt
vaniljsocker
Värm upp jordnötssmör,sirap,socker,smör
Blanda ner resten
smält 1 eller 2 plattor blockchoklad tillsammans med olja eller smör.
Häll det över geggan du tillagade tidigare.
Låt del stelna.
Ät!
Ta sedan 1-2 plattor blockch
Omg failpost :D
Är inte du typ två äpplen hög bara?
hade du varit en halvmeter längre hade du fått kämpa du med :)
hertzman
2010-05-17, 16:52
Är inte du typ två äpplen hög bara?
hade du varit en halvmeter längre hade du fått kämpa du med :)
Du ska nog se att Timme som tävlar på hög nivå och redan har en respektabel vikt också har ett rätt fint kaloribehov per dag.
Ristretto
2010-05-17, 17:00
Jag har också så sjukt svårt att tänka mig hur det är att ha problem med att gå upp i vikt. Om jag skulle vilja skulle jag lätt kunna få i mig 10 000 kcal på en dag. Förmodligen har jag gjort det nån gång innan jag hade koll på hur mycket energi jag stoppar i mig.
Förra Söndagen stoppade jag i mig runt 4 000 kcal på 2-3 timmar och var fortfarande sugen på mer.
Jag har också så sjukt svårt att tänka mig hur det är att ha problem med att gå upp i vikt. Om jag skulle vilja skulle jag lätt kunna få i mig 10 000 kcal på en dag. Förmodligen har jag gjort det nån gång innan jag hade koll på hur mycket energi jag stoppar i mig.
Förra Söndagen stoppade jag i mig runt 4 000 kcal på 2-3 timmar och var fortfarande sugen på mer.
jo det är väl olika. men om vi säger så här, hur hungrig är man dagen efter man käkat 10.000kcal?? ;)
Vildarawk
2010-05-17, 17:34
Samma här. Släkten tycker jag är konstig när jag ätit upp halva buffen för 10 pers och frågar om det inte finns mer :smash:
Om du äter 10k kcal under en dag lär du äta extremt energitätt eller så har du grymt lång tid på dig att äta. Dvs du tex arbetar inte eller liknande.
Har svårt att se att "lätt för 10k kcal" vore mer normalt än att det inte är lätt att få i sig 10k ;D
10 000 kcal är väl inte sådär superenkelt.. inte för att det är speciellt svårt heller..
Dock 4-5000kcal är SUPERenkelt :D
10 000 kcal är väl inte sådär superenkelt.. inte för att det är speciellt svårt heller..
Ja, men det är lixom rätt stor skillnad på 4 och 10k kcal under en dag :P
Ristretto
2010-05-17, 19:41
Om du äter 10k kcal under en dag lär du äta extremt energitätt eller så har du grymt lång tid på dig att äta. Dvs du tex arbetar inte eller liknande.
Du får det ju att låta som att jag gör det varje dag. Självklart måste det vara energitätt för att komma upp i dessa siffror, det enda jag ville ha sagt var att det är ganska intressant hur man kan ha så olika förmåga att äta.
Exakt.:D
Tror det har nämnts tidigare men att äta 10 K engång är väl något man klarar av. Problemet är ju att behöva äta detta varje dag, du blir rätt mätt!
Rakanichy
2010-05-17, 20:38
Måste väl ha varit under ett lan då jag på en kväll tryckte i mig:
4liter cola = 1640 kcal
1 Liter energidryck = 420kcal
1påse ostbågar (250gram)1250kcal
1påse chips (300gram)1500kcal
2 liter glass (900gram) 1710kcal
1st 100gram marabou 537kcal
5 st Frittcola från lidl (typ fruktkolor) 585kcal
ett par smågelegodisar ca 200kcal
+ en pizza på närmaste pizzeria ca 1500kcal
Totalt ger detta den extrema mängden :
Detta intogs mellan ca klockan 15.00- 07.00 Under ett LAN (som ni kanske förstod tränade jag inte på den tiden :naughty:)
Kcalmässigt var det:9342 kalorier!!! Detta brändes bort med intensivt datorspelande en natt med 4 av mina bästa polare och rejäl natthumor! var det värt det? JAFAN! En av de roligaste nätterna i mitt liv!
½ liter fetmjölk med ½ liter grädde med 3 dl fullfet kakao -> 3000 eller nära.
Larsa_wee
2010-05-17, 20:53
Kcal hit och dit. drick 1liter olja så har du ju typ 9k kalorier :) Jag själv äter Chokladbollssmet 2-3ggr om dagen, gör den till lite special med matolja + prottepulver. och jag gör den inte kall dvs mosar ner allt i smöret utan jag värmer smör osv i micron så det blir varmt och sen ner med allt. sen blanda ihop det och ner i en låda och in i frysen en liten stund så den fortfarande är lite varm sen dra på rejäla mängder med Vaniljglass på smeten och käka ! blir som halvvarm kladdkaka fast lite krispig pga Havregrynen och med glassen så blir det muuums. får sjyyyyyyykt bra Trück av det *flex*
Sätan Larsa. Det där måste jag testa :D
Larsa_wee
2010-05-17, 21:00
Sätan Larsa. Det där måste jag testa :D
Det är gudomligt gott :) fast prottepulvet kan ge lite halvmysko smak ibland. men men det skiter man i om man är riktigt opti. annars så är det jävligt rejält näringsinehåll i smeten som den är + lite olja och glassen på det :D
Brickhead
2010-05-17, 21:20
Kcal hit och dit. drick 1liter olja så har du ju typ 9k kalorier :) Jag själv äter Chokladbollssmet 2-3ggr om dagen, gör den till lite special med matolja + prottepulver. och jag gör den inte kall dvs mosar ner allt i smöret utan jag värmer smör osv i micron så det blir varmt och sen ner med allt. sen blanda ihop det och ner i en låda och in i frysen en liten stund så den fortfarande är lite varm sen dra på rejäla mängder med Vaniljglass på smeten och käka ! blir som halvvarm kladdkaka fast lite krispig pga Havregrynen och med glassen så blir det muuums. får sjyyyyyyykt bra Trück av det *flex*
Måste jag testa! Dock har inte jag något proteinpulver
Fabregas
2010-05-17, 22:01
Hehe, jag gillar vanlig chokladbollssmet jävligt mycket, måste testa denna lite annorlunda variant, någongång!
Det ska till en Kramfors-bo för att komma på något såhär storslaget! :thumbup:
Larsa_wee
2010-05-17, 22:01
Måste jag testa! Dock har inte jag något proteinpulver
kör utan, funkar lika bra det med ! värm smöret så det är varm i micron, sen kaffet spelar ingen roll om du har varmt eller kallt. sen ner med smeten i en bunke och in i frysen en stund så de stelnar lite och när man dragit på glassen och börjar mumsa så ojoj *drool*
Brickhead
2010-05-18, 16:40
Hittade själv en av dom värsta och billigaste kaloribomberna idag på skolan cafe!*rolleyes*
Sån här nötkräm, 18 gram för 1krona, och dom innehåller 600kcal/100gram.
Så det blir 18x6=108 Kcal per påse! *drool*
Hittade just denna... http://blolpics.com/27431
Saugen?
Eddie Vedder
2010-09-16, 20:29
Saugen?
Haha, nu vet jag vad jag ska föreslå nästa gång någon startar en tråd och frågar om recept på lowcarbbröd. :D
johan_jazz
2010-09-16, 20:55
Saugen?
Ser ut som någon bajat på en formfranska:D
Va o köpte lunch idag o hitta nån variant av potatissallad/smörgåspålägg som ja hade på mina frallor.
Bacon och ägg kladd:
465kcal
6g protein
2g kolhydrat
48g fett :D
250gförpackning+3 grova bröd= ca 1800-2000kcal :D
En burk med
Jordnötssmör = ca 2500kcal
Som ovan skrev, allt som har med nötter att göra! Speciellt jordnötssmör.
En burk med
Jordnötssmör = ca 2500kcal
Som ovan skrev, allt som har med nötter att göra! Speciellt jordnötssmör.
Det är ju som att säga -en flaska olja 9000 kcal,1tub majonäs,1liter grädde osv..vem trycker i sig en hel burk jordnötsmör på en gång?
Nitrometan
2010-09-17, 10:19
Det är ju som att säga -en flaska olja 9000 kcal,1tub majonäs,1liter grädde osv..vem trycker i sig en hel burk jordnötsmör på en gång?
PBJ! Peanut butter jelly time!
eRBOgtp0Hac
Så här glada blir amerikaner i Irak när det är dags:
uezJfTG9ELI
En halv burk då? 5 dl grädde är den perfekta måltidsdrycken, iaf.
cyclist_90
2011-06-25, 09:12
http://www.youtube.com/watch?v=26Pl_Mf3p9I
Bump.
Det här lät gott *drool* Hur mycket av varje kan vara lagom?
BelowAverage
2012-02-16, 18:39
This.
OnT:
Hemgjorda chokladtryfflar.
Kladdkaka med punchrullar i.
Glass med chokladsås(nötsmak), grädde och ostkaka. (inte så dödligt per viktenhet men totala volymen kan bli desto värre :naughty: )
I matväg tycker jag det är ordentligt gott med en enorm portion pasta, falukurv, ägg och ketchup :em:
Blacknednatty
2012-02-16, 18:46
1l ren jävla rapsolja, hur svårt är det-.-
Bump.
Det här lät gott *drool* Hur mycket av varje kan vara lagom?
Klassisk scouträtt. Ta tillräckligt med smör/margarin/olja för att grynen ska bli genomdränkt och sen rör du ner kakao och socker. En del gillar grynen lite torrare men det märker du snabbt om du gör.
Det går också att slänga ner en näve grovhackade nötter, torkade frukt etc.
Klassisk scouträtt. Ta tillräckligt med smör/margarin/olja för att grynen ska bli genomdränkt och sen rör du ner kakao och socker. En del gillar grynen lite torrare men det märker du snabbt om du gör.
Snabbt och gott. Uppskattat även av en klåpare som aldrig var scout :)
Helt rätt, "Hotam Totam" har jag hört det kallas. Sjukt gott. Bra tips är att blanda socker och kakao innan man steker för att undvika klumpar.
Lite allmänt, kladdkaka och choklad.
Inte så dåligt det men gott!
10dl havregryn och 2-3l mjölk om dagen bortsett från annan kost. Kanske är lite väl överdrivet, men jag har gått upp 7kg nu på 2 veckor och 2 dagar.
10dl havregryn och 2-3l mjölk om dagen bortsett från annan kost. Kanske är lite väl överdrivet, men jag har gått upp 7kg nu på 2 veckor och 2 dagar.
kanske lite väl överdrivet ifall det inte är panik?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.