handdator

Visa fullständig version : Behöver hjälp med kostrådgivning

Mr__Jim
2009-08-24, 14:32
Jag är 26 år, 178 cm och väger 75 kg och är normalbyggd. Dock har jag fått lite mage och fett har satt sig på höfterna. Jag skall börja träna och lägga upp ett bra program med både gym och cardio.

Målet är att så fort som möjligt få bort dessa fettdepåer inte bygga muskler men heller inte tappa muskelmassa. Helt enkelt få en tight kropp.

Hur skall jag då äta och vad? Skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag skall sätta samman en måltid mm.

Tack på förhand!

Morty
2009-08-24, 15:46
Ska det gå fort är det en hård diet, typ DTD som gäller. Ska det gå rba är det en bra deff som gäller. Enligt mig.

Mr.Sarkastisk
2009-08-24, 17:48
ska det gå fort är det en hård diet, typ dtd som gäller. Ska det gå rba är det en bra deff som gäller. Enligt mig.

+1

Toby Asp
2009-08-24, 17:52
Jag är 26 år, 178 cm och väger 75 kg och är normalbyggd. Dock har jag fått lite mage och fett har satt sig på höfterna. Jag skall börja träna och lägga upp ett bra program med både gym och cardio.

Målet är att så fort som möjligt få bort dessa fettdepåer inte bygga muskler men heller inte tappa muskelmassa. Helt enkelt få en tight kropp.

Hur skall jag då äta och vad? Skulle gärna vilja ha lite tips på hur jag skall sätta samman en måltid mm.

Tack på förhand!

Ät en varierad kost. Stoppa i dig färre kalorier än du gör av med. Träna tung styrketräning samtidigt.

Mr__Jim
2009-08-25, 07:37
Ska det gå fort är det en hård diet, typ DTD som gäller. Ska det gå rba är det en bra deff som gäller. Enligt mig.

Vad är DTD?

Eddie Vedder
2009-08-25, 07:39
Vad är DTD?

Den Termogena Dieten (http://forum.body.se/showthread.php?t=5414)

z_bumbi
2009-08-25, 09:27
Med tanke på målsättningen, mängden fett och att trådskaparen inte har börjat träna ännu så gissar jag att det räcker väldigt långt att börja träna och äta lite mindre. Beroende på hur kosten ser ut i dag så kan proteinmängden behöva ökas även om det troligen inte är något krav eftersom det inte finns så mycket muskelmassa att skydda.

Mr__Jim
2009-08-25, 09:53
Jag har tränat en hel del förut men då inte fått önskat resultat. Just nu och under sommaren har det varit lite lägre intensitet på träningen och blivit mer promenader mm. Men nu skall jag köra igång med några styrkepass i veckan och en hel del cardio, om det är rätt väg att gå.