handdator

Visa fullständig version : Ken Ring på nyhetsmorgon.

Guetta
2009-08-23, 12:43
Detta är så grymt bra utav honom, får rysningar varje gång jag lyssnar på låten.

vZ-MYrSDObI

Vad tycker ni?

Richard85
2009-08-23, 12:47
Texten är bra.

Han dock är en pajas

Ignatius72
2009-08-23, 12:49
Jag får också rysningar av Ken Ring.

-squat-
2009-08-23, 13:10
Jag får också rysningar av Ken Ring.

Rör det sig om behagliga rysningar?

AJO
2009-08-23, 13:44
Vissa låtar är bra och har texter som berör andra låtar är löjliga men man kan lyssna på dem pga. humorn... I intervjuer mm ger han ett omoget intryck, han beter sig som att han är 17-18 år och jag tror att han är den typen av person som kommer att göra det resten av livet, patetiskt. Det känns som en fasad som han har byggt upp sedan han var liten och fortfarande har kvar. Jag tror inte att han är sig själv, utan att vara medveten om det. Han försöker framstå som avslappnad, men i intervjun på nyhetsmorgon verkar han vara osäker, han kan inte stå still och kämpar för att framstå som en häftig typ..

Halldin
2009-08-23, 13:52
Jag stör mig på en hel del grejer specifikt för svensk rap, just eftersom det är så direktapat från amerikansk sådan. Inlägg som "yeah, yeah", "aha.." som känns totalt malplacerade.

Sen gillar jag visserligen inte rap överhuvudtaget heller.

Ignatius72
2009-08-23, 14:04
Rör det sig om behagliga rysningar?

Det gör det inte. Har lite svårt för folk som är vuxna men beter sig som om de vore 14. Dessutom som en korkad sådan.

Viktor_Balck
2009-08-23, 14:25
Det gör det inte. Har lite svårt för folk som är vuxna men beter sig som om de vore 14. Dessutom som en korkad sådan.

Du känner honom privat?

enzodiac
2009-08-23, 14:31
känslosam låt men jag tycker väl inte att sångrösten eller prestationen är något speciellt ? Random person från ghettot hade nog lyckats lika bra tror jag.

AJO
2009-08-23, 14:31
Du känner honom privat?

Om man inte får ha någon negativ uppfattning om honom, vad gäller annat än hans musik och hur han framför denna, pga. att man inte känner honom privat så borde man ju inte heller få ha någon positiv uppfattning om honom.

Känner du honom privat och således har en uppfattning om honom?

Ignatius72
2009-08-23, 14:32
Du känner honom privat?

Han är rätt så öppen med sitt privatliv och om det är sanningsenligt, och det finns väl inget som tyder på motsatsen, är det en omogen kriminell rappande fjåne. Om än med vissa ljuspunkter.

Viktor_Balck
2009-08-23, 14:36
Om man inte får ha någon negativ uppfattning om honom, vad gäller annat än hans musik och hur han framför denna, pga. att man inte känner honom privat så borde man ju inte heller få ha någon positiv uppfattning om honom.

Känner du honom privat och således har en uppfattning om honom?

Klart att man får ha uppfattningar om folk men man behöver inte döma folk till höger och vänster heller, det kan ju vara så att mediabilder osv inte stämmer överens med verkligheten.

AJO
2009-08-23, 14:39
Klart att man får ha uppfattningar om folk men man behöver inte döma folk till höger och vänster heller, det kan ju vara så att mediabilder osv inte stämmer överens med verkligheten.

Ok. Jag har varit inne på hans blogg vid något tillfälle för länge sedan. I vissa inlägg ger han ett moget intryck, som när han skriver om sina barn. Men en del inlägg bekräftar bilden man har fått genom media.

L-Sami
2009-08-23, 14:58
Folk är bra på att döma andra människor. Det går snabbare och är enklare än att verkligen ta reda på hur en människa är och varför den beter sig som den gör.

Texten var väl bra, men annars inget märkvärdigt med framförandet eller så.

isato
2009-08-23, 15:01
Detta är så grymt bra utav honom, får rysningar varje gång jag lyssnar på låten.

vZ-MYrSDObI

Vad tycker ni?

Ruskigt dåligt!

AJO
2009-08-23, 15:01
Folk är bra på att döma andra människor. Det går snabbare och är enklare än att verkligen ta reda på hur en människa är och varför den beter sig som den gör.

Texten var väl bra, men annars inget märkvärdigt med framförandet eller så.

Jag håller med om att folk är bra på att dömma. Vad beträffar mina inlägg så säger jag bara vad jag har observerat. Det finns säkert en högst rimlig och rationell förklaring till hans beteende dock.

sonicc
2009-08-23, 15:04
Ruskigt bra!

Herr Oberst
2009-08-23, 15:46
Hur kan TV4 släppa in en multikriminell pissgangster i studion?

mojoo
2009-08-23, 16:11
riktigt dåligt

Morty
2009-08-23, 16:20
Föll mig inte alls i smaken. Känns som att vem som helst skulle kunna göra detta.

Upptaget
2009-08-23, 17:14
Riktigt dåligt enligt mig också, men beror säkerligen på att jag just inte klarar av rap alls..

X-Change
2009-08-23, 17:24
Bra och fin melodi, men tycker han gör det för lätt för sig. I många av Ken's låtar kör han med samma grej t ex "fan jag svär" och det är synd att han fyller ut texten med sånna b-rader som vem som helst hade kunnat kläcka.

Tyckte han var bättre förut, men har inte mycket respekt pga just hans beteende.

King Grub
2009-08-23, 17:34
Sämst på länge. Jag tror säkert han menar det han "sjunger" om, men han är så talanglös att det låter tvärtom.

hultman
2009-08-23, 17:38
Rätt dåligt i jämförelse med vad han droppat tidigare. Sen så har väl Ken lurat hälften av sina fans på pengar, golat lite ibland och allmänt betett sig som en tjackis. Tror de flesta tappat sin respekt för honom, särskilt efter när han tillsammans med någon fjant våldtog (eller bara hade sex med) en liten fjortis i Gävle på en spelning för ett tag sedan.

Tricce
2009-08-23, 17:40
Inget flow, ligger fel i fas med musiken imo.

Coldsmith
2009-08-23, 17:50
Brukar inte vara den dömande personen, men Ken är inte min favorit kan jag lugnt säga. Var det inte han förresten som sa att homosexualitet var onaturligt, han hade ju minsann aldrig sett två lejonhannar haft sex? Smart tänkt.

Pdaddy
2009-08-23, 18:05
Han har gjort en hel hög med grymma låtar, krossar Petter helt klart i Svensk Hip Hopp..

Synd att han är lite urflippad å flummig bara, lite pajjas varning.

Jag har sett han som 14 åring i viksjö gåendes med baseball trä å vifta..

Pd

strong-man
2009-08-23, 18:28
ken e grym http://www.youtube.com/watch?v=5l6QJqY9Log så skön låt:)

Kwon
2009-08-23, 21:10
Först morsan , nu syrran!
Otursförföljd familj.

Har också släktingar som kolat av cancern, inte rappar jag för det .
Jag stirrar ned i flaskan istället.

Blomstrande
2009-08-23, 21:14
Tycker han är en av de bästa rapparna i Sverige (inte för att det säger så mkt :D )

Kwon
2009-08-23, 21:16
Ogillar svensk rap i allmänhet , men Promoe e en rolig lirare.

Yes aiah och Svunnen Banan är två svenska låtar med rim o reson som underhåller.

tp_88
2009-08-23, 21:17
Det finns några få bra svenska rappare, Ken Ring är inte en av dom. Jag gillar inte låten, även om den kanske tillhör hans "bättre".

RösböJunior
2009-08-24, 09:43
rap är skit.
"svensk" rap (om det skulle finnas) är ännu värre.

Ken ring har jag irl erfarat hur odräglig han är, en pundarpajas .
Att han dessutom hamnade i blåsväder med den 15åriga tjejen säger ju inte lite heller...

Ne ta bort denna tråd asap !

Nitrometan
2009-08-24, 09:59
Ogillar svensk rap i allmänhet , men Promoe e en rolig lirare.

Yes aiah och Svunnen Banan är två svenska låtar med rim o reson som underhåller.
När Timuktu (inte staden) skulle köra på Svunnen Banan så sa/sjöng han "skäggig vegan" - det var lite roligt.

rooz
2009-08-24, 11:22
Har inte mycket över för Ken som personm tycker är ganska löjlig..

Men helt okej rap har han skakat fram (Ibland)

Nina L
2009-08-24, 12:57
Vad tycker ni?
Om Ken Ring tycker jag inte. Han verkar vara en fjant av stora mått. Om hans musik tycker jag inte heller. Den här låten fick jag dock rysningar av. Iofs ingen svår ekvation det här: Sjung om cancer och död så gråter jag.

Jörgen. :( RIP ✝

Nitrometan
2009-08-24, 13:15
När Timuktu (inte staden)...
Timbuktu såklart.

CiCoro
2009-08-24, 13:15
Först morsan , nu syrran!
Otursförföljd familj.

Har också släktingar som kolat av cancern, inte rappar jag för det .
Jag stirrar ned i flaskan istället.

Är väl inte så ovanligt? Har hört att cancer ofta sprids från mamman till barnen. Min gammelmormors mamma dog av cancer och alla hennes 6 barn dog också av cancer och hos alla döttrar har cancern fortsatt till nästa generation men hos sönerna slutade det.

OnT: Låten sög, hade säkert berörts innan jag råkade ut för samma sak, nu skiter man i allt och alla, fan gör det mig om June dör.

Daniel L
2009-08-24, 13:42
Förstår mig inte alls på kommentarerna på youtube. Usch.

psirus
2009-08-24, 13:46
Jag har aldrig gillat Kens musik. Aldrig gillat hans stil. Men när någon någon levererar en så personlig och känslomässig text med "riktig" inlevelse så kan jag bara gilla det. Känsla och inlevelse går före musikalisk perfektionism i mina öron i alla fall.