Visa fullständig version : Spec^ ökar
Hojt! Jepp tänkte slänga upp en dagbok, förvänta er inga monstervikter :D
Kan ta lite bakgrund! Började förra året i februari vägde då 49kg på 186cm och idag är det 67kg på 186cm
Målen just nu är enbart att lägga på sig vikt, har väldigt svårt att lägga på mig men vill nå 70kg innan året är slut.. har ju ökat 18kg hittills.
Schemat är som följer:
Mån: Bröst - Triceps
Tis: Vila
Ons: Rygg - Biceps
Tors: Vila
Fredag: Axlar - Ben - Vader
Passen hålls runt 1h.
Kan börja med måndagens pass när jag ändå har det i skallen.
Bröst:
Bänkpress
10 @ 20kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Blir att öka till 37½ nästa gång, har ingen passare så 40kg får vänta lite.
Snedhantelpress:
10 @ 15kg
10 @ 15kg
10 @ 15kg
Pec-dec:
10 @ 30kg
8 @ 35kg
9 @ 30kg
Dips:
4
4
3
Triceps:
Liggande tricepsextension bakom huvvet:
10 @ 25kg
10 @ 25kg
10 @ 25kg
Rep över huvvet:
10 @ 35kg
10 @ 35kg
10 @ 35kg
Pushdown med stång:
10 @ 45kg
10 @ 50kg
10 @ 45kg
Lite stretch.. klar! Var ett helt ok pass.. kändes bra helt enkelt!
Bra vikt ökning, du var ju ännu smalare än jag när du börja gj.
Själv låg jag på 56 kilo 185 cm.
Kör du hemma? Annars är det väl bara att attackera nån på gymet som får passa dig i bänken?
Bra viktökning!
Spas : Heh riktiga tungviktare :D
Emmzan : Nej.. har inte tillgång till dips räcke och pec-dec hemma.. de finns hantlar och bänk med stång.. (min brorsas) men jag skulle ändå inte klara av att träna hemma, har lättare att fokusera och koncentrera mig på vad jag ska göra på ett riktigt gym.
Jobbar hårt med vikten!
Blir ett rygg pass och biceps ikväll.. ska köra chins för första ggn! Siktar på 3-4st iaf :)
Hojt, vart ett Rygg Biceps pass..
Körde chins för första gången, hade siktat på 3-4st.
Rygg:
Chins
5 @ egen vikt (67kg)
2½ @ egen vikt
Satt dit en bänk som jag hade fötterna på, tröck upp mig när det vart för tungt.
5
5
5
Rätt nöjd ändå med chinsen, var trotsallt första ggn.
Latsdrag
10 @ 45kg
7 @ 45kg (tog slut helt)
10 @ 40kg
8 @ 40kg
Latsdrag med V-handtag
10 @ 40kg
10 @ 40kg
10 @ 40kg
Gick över till Biceps, kände mig mör i dom redan före första övningen.
Stångcurl (satans tunn stång, känns ganska mysko, grymt lång oxå)
5 @ 25kg
5 @ 25kg
5 @ 25kg
Hammarcurl
10 @ 7½kg
10 @ 7½kg
10 @ 7½kg
Var ett snabbt pass, men ska tänka över det där med stångcurlen, ska nog köra EZ-stång ett tag, som jag kan ha mer vikt på!
Positivt var det med chinsen! Siktar på att klara 10st på egen hand inom en snar framtid.
Så förbannade typiskt när träningen går bra för en gångs skull.. ja då ska man dra på sig en jävla förkylning :furious:
Originally posted by Spec^
Så förbannade typiskt när träningen går bra för en gångs skull.. ja då ska man dra på sig en jävla förkylning :furious:
Jag håller med dig fullt ut om det där! Förkylningarna kommer alltid olägligt!
Hoppsan hoppsan så de kan gå!
Har helt glömt av den här!! men får börja skriva nu igen :)
Sitter här å njuter av höstlovet.. blivit en vild helg med krogen i lördags å gymnasiefest igår.. man ska leva livet ibland oxå, även om jag tänker skippa 2dagars fyllor i fortsättningen :thumbup:
Skriver in bröstpasset senare idag.. lär ju träna det först :D
shirunai
2003-10-27, 14:50
Denna journal kommer följas !
Japp här ska det följas. Håll den uppdaterad! :D
Jag kan utlova ökningar och målinriktad träning!
Största målet jag arbetar mot är att väga in på 70kg till jul. De är ett par kilon dit, ligger nu å svävar runt 66-68.
Pump on :bpump:
baaah.. såg på film å glömde av att gymkassan stängde 8a.. men men de tar vi igen imorron :hbang:
Japp då har man tagit veckans första pass..!
Bröst - Triceps
Bänkpress
15 @ Stången
8 @ 40kg
7 @ 40kg
7 @ 40kg
Snedbänkpress i Smithmaskin
6 @ 35kg
6 @ 35kg
6 @ 35kg
Cable-Cross
8 @ 20kg
8 @ 20kg
8 @ 20kg
Rejält hård i rattarna så gick jag över till Triceps!
Skullcrusher
8 @ 25kg
6 @ 30kg
6 @ 30kg
Rep över huvet
8 @ 30kg
7 @ 35kg
7 @ 35kg
Pushdown
8 @ 45kg
8 @ 50kg
7 @ 50kg
STRECHA
Sen vart det hemgång till protteshakern! Är skapligt nöjd med passet, men ska nog försöka ökta vikten i första settet på Bänkpress.. samt börja på 35kg direkt på skullcrushers å 50kg i pushdown.. rep över huvet oxå :thumbup:
Kan va kul å plita ner i slutet på varje månad ;)
Längd: 186cm
Vikt: 67.6kg
Börjar uppifrån
Allting är ospänt förutom biceps.
Hals: 37cm
Bröst: 88cm
Överarm: 33cm (snart 34)
Underarm: 28cm
Handled: 17cm
Midja: 77cm
Lår: 54cm
Vad: 35cm
Har tränat benen typ 4-5ggr så de ska bli ändring på det nu :D
Ser att du är stark i triceps. 40 i bänk och 30 i skullcruscher. Själv kör jag på 90 i bänk och 40 i scullcruscher dock riktigt strikta. Kör hårt.:thumbup:
Nyss hemkommen från ett Rygg-Biceps pass, helt skakig.. känns mysko att skriva ;)
Började med att värma upp lite i latsdraget, och körde sedan igång!
Chins
Hade en bänk under för att trycka upp mig.. orkar inte annars.
6
6
6
Sedan vart det ny övning, marklyft. Visste inte hur man skulle utföra denna, men hade kollat på exrx sidan! De kändes helt ok!
Marklyft
8 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Ska köra på den här vikten ett tag, har aldrig tränat korsryggen förut förutom i rodd, så ska bana in rörelsen först å främst.
Sittande rodd V-handtag
8 @ 45kg
8 @ 50kg
8 @ 50kg
Ska öka till 55kg nästa gång!
Gick över till biceps.
Stångcurl (EZ)
7 @ 35kg
7 @ 35kg
6 @ 35kg
Liiite gung på dom sista 2repsen i 3de set.
Hammarcurl
7 @ 10kg
7 @ 10kg
6 @ 10kg
Handledscurl
10 @ 17½kg
10 @ 20kg
tappade räkningen men fler än 20st @ 20kg
Helt ok pass, men lär mörda latsen lite mera, tycker inte de räcker med chins å sittande rodd. Men de visar sig imorron om träningsvärken kommer eller inte! Gillade marklyft skarpt!
:bpump:
Härligt pass, ja marklyft är en grym övning.
shirunai
2003-10-30, 22:10
Ja jag tekniktränade marklyft ca 8-12pass runt någonting där gjorde kanske 40set mark innan jag började köra, började på 40kg vilket var 50% av det jag reppar på. till sist sitter marken, får man inte in dem klockrent rörelsebanan så kommer man antingen skada sig eller tycka övningen är dålig, förut när jag hade kanske tränat 1år testade jag mark men då teknik tränade jag aldrig innan.
Har stången jättenära smalbenen, drar stången längsbenen
Jag går alltid ned paralellt med låren så jag står som en 4 drar upp sen släpper jag efter så stången glider efter benen, på negativa fasen går det sakta.
Originally posted by shirunai
Ja jag tekniktränade marklyft ca 8-12pass runt någonting där gjorde kanske 40set mark innan jag började köra, började på 40kg vilket var 50% av det jag reppar på. till sist sitter marken, får man inte in dem klockrent rörelsebanan så kommer man antingen skada sig eller tycka övningen är dålig, förut när jag hade kanske tränat 1år testade jag mark men då teknik tränade jag aldrig innan.
Har stången jättenära smalbenen, drar stången längsbenen
Jag går alltid ned paralellt med låren så jag står som en 4 drar upp sen släpper jag efter så stången glider efter benen, på negativa fasen går det sakta.
Jag ska köra minst 5pass på samma vikt.. säkerligen mer, för jag har grym respekt för dom här lyften.
Jo så lyfte jag med, kändes bäst så. Men kändes som om jag rätade på benen först innan korsryggen kom igång, gick bäst när jag inte tänkte på utförandet utan bara körde på. Fick då rejält tryck i korsryggen å en bit upp efter ryggen, helst runt ryggraden.
Inte ens värt att skriva ner passet.. men de ska vara axlar/ben iaf.
Hantelpress
10 @ 10kg
8 @ 12½kg
8 @ 12½kg
8 @ 12½kg
Stått still på den vikten alltför länge känns det som, tror inte jag klarar 15kg heller..
Drag till hakan, V-handtag
8 @ 45kg
8 @ 50kg
8 @ 50kg
Ska lägga ner den här övningen, tycker inte de känns nåt alls av den..
Rejält sur så sket jag i att köra nå mer.. körde lite baksida axlar i omvänt kryssdrag bara.
Ben orkade jag inte köra.. med körde benpressen iaf.
Benpress 45graders
8 @ 60kg
8 @ 60kg
8 @ 60kg
Stående vadpress
8 @ 140kg (vettefan om man ska räkna med 25kgs vikterna som hängde utanpå maskinen, typ där vid axelpaddarna)
8 @ 140kg
8 @ 140kg
Sittande vadpress
8 @ 35kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Ska lägga om schemat, lägga in en extra dag så man får nån ordning på den förbannade benträningen.. å axlarna.. allt gick käpprätt åt helvete.. måste verkligen tänka ut mina övningar. Tips på axel övningar mottages gärna utöver hantelpressen.
Schema.. nåt i stil med
Mån: Bröst - triceps
Tis: Rygg - Biceps - underarm
Ons: vila
Tors: Ben - Vader
Fre : Axlar - mage
Lör: Vila
Sön: Vila
Funkar?
shirunai
2003-11-03, 10:33
När du kör tyngre ska du gå med både benen och ryggen samtidigt försök inte låta ryggen eller benen jobba en i taget i mark, du förlorar styrka och övningen blir svår.
På nedvägen har ju iof ryggen största tyngden när du är på väg ned annars får du ju stången i knäna,
Shirunai: Tackar för tipsen, dom behövs verkligen :thumbup:
Körde ett så jäääävla bra bröst-triceps pass idag!
Taggad till 1000 så gick jag in i gymmet å kände direkt att de här kommer gå bra!
Bänkpress
12 @ 20kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Satt en klockren 3*8, kändes tungt men de gick bra!
Snedbänkpress i smith
8 @ 35kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Snedhantelpress
8 @ 12½kg
8 @ 12½kg
8 @ 12½kg
De va de bäst jag någonsin gjort, att köra 2st övningar för övrebröstet. :thumbup: för det!
Skullcrusher
8 @ 30kg
7 @ 30kg
6 @ 30kg
Dog totalt, måste bero på att hantelpressen tog fint på triceps.. brände gjorde dom iaf :cool:
Rep över huvudet(nordic)
8 @ 30kg
7 @ 30kg
7 @ 30kg
Pushdown
8 @ 45kg
8 @ 50kg
6 @ 55kg
Ujujuj halleluja va de brände i muskeln, kändes som om den skulle ploppa ur!
Totalt godkänt pass, började även kreatin kuren idag.. 3 härliga veckor!
shirunai
2003-11-03, 22:48
:thumbup:
Rygg - Biceps pass idag!
Började som vanligt med chins.
Chins
6
6
6
Bänk under, de är ju så satans tungt.. men de ska det va :cool:
Var tänkt att köra marklyft, men icke de va totalt packat med folk, så jag hoppade på latsdrag som var ledigt iaf.
Latsdrag bakom skallen
8 @ 45kg
8 @ 50kg
8 @ 55kg
Gillar verkligen att stegra i vikterna! Har saknat latsdrag, ska nog köra den igen.. tar verkligen kanonbra!
Ingen rodd ledig.. inga bänkar ledigt.. fick lägga ner rygg träningen. Gick vidare till baksida axlarna..
Omvänt kryssdrag liggandes på bänk
8 @ 10kg
8 @ 15kg
8 @ 15kg
Dags för biceps att attackeras..
EZ-curl
8 @ 35kg
7 @ 35kg
6 @ 35kg
Bra tryck! Kändes nästan som om man var färdig :hbang:
Hammarcurl
8 @ 10kg
8 @ 10kg
8 @ 10kg
Satt min första 3*8 med 10kg´s hantlarna, kändes jävligt positivt å motiverande.. iofs körde jag inte alla rygg övningar, men de kändes bra iaf :D
Pumpade på underarmarna nu
Handledscurl
8 @ 17½kg
8 @ 20kg
8 @ 22½kg
Klart!
Trots få rygg övningar så tyckte jag passet var helt klart godkänt, hade bra tryck i musklerna å kontakten var svinbra!
shirunai
2003-11-04, 22:34
Jag tycker du ska antigen köra chins eller latsdrag då de tar ungefär samma sak, övningen som chins och latsdrag sen 2rodd övnginar tycker jag är bäst.
Bara att fläska på med mer set på latsdrag om det är fullt :D kör tills man är slut.
jag tycker dom känns annorlunda! Tycker chinsen tar bak på axlarna å mitt i ryggen.. å latsdrag som satan på vingarna under armhålan typ!
Ska köra både och ett tag.. se hur det går, lika bra att testa!
Vill prova stångrodd, hur ska man hålla i den? Handflatan mot sig eller bort från sig? Kan tänka mig att handflatan ska va riktad mot sig själv!?
Vill prova stångrodd, hur ska man hålla i den? Handflatan mot sig eller bort från sig? Kan tänka mig att handflatan ska va riktad mot sig själv!?
Tycker stångrodd är en grym övning som skall köras tungt. Jag har testat båda greppen, tycker det vanliga greppet var skönast.
shirunai
2003-11-05, 00:18
Vanliga greppet ger mer överbelastning, alltså omvänt grepp, knogarna uppåt
Hehe typ 4de benpasset i min gym karriär är avklarat :D
Benpress 45grader
8 @ 50kg
8 @ 60kg
8 @ 70kg
8 @ 70kg
Räknar inte med släden, vet inte vad den väger ändå.. men de kändes bra att köra benpressen iaf!
Benspark
8 @ 35kg
8 @ 40kg
8 @ 45kg
Kändes bättre med bältet på..
Sittande lårcurl
8 @ 30kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Stående vadpress
8 @ 120kg
8 @ 110kg
8 @ 100kg
Ska nog köra runt 100strecket så man får hela rörelsen..
Sittande vadpress
8 @ 30kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Var grymt skönt att för första ggn köra ett ben/vader pass, ångrar mig att jag inte börjat med det tidigare!
Kör du samma övningar varje gång. Eller kör du lite olika övningar från gång till gång? Bara 1 lårcurl låter lite lite för hamstringsen i mina öron.
Finns många som inte tränar ben alls på åratal... Keep going! :hbang:
Tjinare Mago
Jo de blir samma övningar, tycker de är menlöst å byta stup i kvarten. .då ser man ju inte om ökar på den övningen m.m.
men de är ju inte så att jag bara kan utföra dom här övningarna.. finns ju reserver ifall de skulle va fullt osv :cool:
Benen ja.. hehe har nyss börjat att träna dom.. tycker att hamstring får mycket spö i benpress.. har då en jävulsk träningsvärk i baksidan benen å röven nu iaf :devil:
Axlar - Mage
Axelpress
10 @ 10kg
7 @ 12½kg
7 @ 12½kg
7 @ 12½kg
Sidolyft med hantlar
Ny övning!
10 @ 2½kg
8 @ 5kg
8 @ 5kg
8 @ 5kg
8 @ 2½kg
De va den skönaste axel övningen på bra länge, å pumpade vart axlarna av den.. grym! Stor :thumbup: på den!
Schrugs med skivstång
10 @ 40kg
10 @ 40kg
10 @ 40kg
Aldrig testat med skivstång förut, kändes helt ok!
Rep crunches? Rep från övre trissan ner över axlarna
8 @ 40kg
8 @ 45kg
8 @ 50kg
Sved på bra rejält!
Ligger på en bänk, så håller man fötterna bakom 2rullar.. asså benen rakt upp i luften..
5st * 5
Vanliga crunches på nedåtlutande bänk
10 * 3
Toppen pass!
Om jag får ge lite tips så tycker jag att du ska ta med knäböj i ditt upplägg! Och raka marklyft för baksida lår.
Testa kör nåt set knäböj med lätta vikter och försök få in tekniken ordentligt. Ha gärna någon att visa om du kan. Du kan köra benpress vid sidan om, tills tekniken sitter och då kan du börja slänga på mera vikt vartefter! Jag garanterar att du växer bättre med knäböj än med benpress!
Annars ser det bra ut! Kör hårt Spec! :thumbup:
Originally posted by kharon
Om jag får ge lite tips så tycker jag att du ska ta med knäböj i ditt upplägg! Och raka marklyft för baksida lår.
Testa kör nåt set knäböj med lätta vikter och försök få in tekniken ordentligt. Ha gärna någon att visa om du kan. Du kan köra benpress vid sidan om, tills tekniken sitter och då kan du börja slänga på mera vikt vartefter! Jag garanterar att du växer bättre med knäböj än med benpress!
Annars ser det bra ut! Kör hårt Spec! :thumbup:
Spank you very much! Men knäböj kommer aldrig att införas i min träning, kanske om ett par år men nu aldrig i helv.. :sleep:
Eftersom ben är något jag fullkomligt skiter i.. hatar verkligen benmuskler.. så illa är det. But hey atleast im honest.
Får se hur benutvecklingen går med enbart benpress, växer överkroppen ifrån rejält, så ska jag iaf tänka på saken!
Ok!
Vill du inte så slipper du! :D
Nog kommer du få bra resultat med benpressen också, men knäböj är absolut bäst och är effektiv för hela kroppen typ, inte bara benen.
Rock on!
Ja, då var veckans första pass avklarat.
Bröst - Triceps
Bänkpress
12 @ 20kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
9 @ 40kg
Tog en extra på sista settet.. ska nog höja till 42½ nästa gång, små ökningar..
Snedbänkpress i smith
8 @ 35kg
8 @ 35kg
6 @ 35kg
6a på sista.. fattar inget.. tog slut direkt!
Snedhantel press
8 @ 12½kg
8 @ 12½kg
8 @ 12½kg
Höja till 15kg nästa pass!
Skullcrusher
8 @ 30kg
7 @ 30kg
8 @ 25kg
Rep över huvudet
8 @ 35kg
8 @ 30kg
7 @ 30kg
Vart ingen pushdown idag, dom hann stänga för kvällen.. men jag hänger inte läpp för det!
Rygg - Biceps
Tänker skita i chins i fortsättningen.. den suger jämfört med latsdrag.. tycker jag!
Latsdrag bakom skallen
10 @ 35kg
8 @ 45kg
8 @ 50kg
Körde i fel latsdrag maskin.. egenligen skulle jag kört på 55-60 iaf.
Marklyft
10 @ 20kg
6 @ 40kg
6 @ 40kg
6 @ 40kg
Vart inga 8or, körde sakta å sansat å försöker lära mig tekniken. Tycker de biter nåt fruktansvärt i svanken..:thumbup:
Stångrodd
10 @ 20kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
Nja vettefan vad jag ska säga om den, hade nog lite fel utförande oxå.. stod typ lutad såhär --> / fast lite mer framåtlutad.. drog upp stången alldeles över magen.. ska ge den ett försök iaf.. kändes rejält i korsryggen efter marklyften iaf.
EZ-curl
8 @ 35kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Hammercurl
8 @ 10kg
8 @ 10kg
8 @ 10kg
Fick en sån satans pump så de nästan gjorde ont.. helt otroligt!
Hantelcurl
Testade på 10kg´s men det gick inte.. jag kunde inte böjja vänster armen pga pumpet.. så dumpade vikten istället.
5 @ 7½kg
sen var det stopp igen.. dumpade vikten ännu mera.
6 @ 5kg
stop igen.. de gick inte att träna armarna nå mera!
Ska hålla mig till 2st biceps övningar i fortsättningen.. inte meningen att pumpen ska va i vägen, men grymt var det.. slog å bultade i hela armen!
:thumbup: :thumbup: :thumbup:
Fina EZ-curlar tycker jag :thumbup:
shirunai
2003-11-11, 23:17
är du säker på att det är 35kg i EZ-curlen? så mycket starkare där än i det andra
Originally posted by Nike
är du säker på att det är 35kg i EZ-curlen? så mycket starkare där än i det andra
jag tror det iaf, curlar 30kg med rak stång, är lite starkare i EZ. Vettefan om en EZ väger 20kg bara, har alltid räknat på det iaf!
de flesta EZ-stänger jag sett har vägt 5-8kg....
Originally posted by Nike
de flesta EZ-stänger jag sett har vägt 5-8kg....
Va är det för fjolllstång? På våran eleiko ez står det iaf 20kg på ute i ändarna!
En EZ-stång på 20kg? Det har då jag aldrig sett!
5-8kg typ jao brukar de jag sett väga iaf.
shirunai
2003-11-12, 08:18
De väger 7kg de eleiko ez stänger jag sett
jäkla små stänger isåfall, den vi har liknar en skivstång som är väldigt lite veckad, står 20kg längst ut på rullen man hänger vikterna på.
Vore konstigt om dom väger så pass lite som 7kg, då skulle jag curla med 23kg isåfall... curlar med 30kg i rakstång.
Karl_alfred
2003-11-12, 19:02
jag skulle inte tro den väger mer än 8.5 kg. det är i allafall det mesta jag set. har tränat på ca 10 olika gym i allafall.
Skulle ha blivit ben - vader idag, men så vart det icke, har en satans träningsvärk sen gympan igår. Får ta benen imorron istället.
Inget särskilt pass, lattjade mest runt.
Körde bänkpress på 42½ iaf, vart en klockren 3*8 så där har man ökat iaf.. snehantelpress på 15kg ökning där med.
Testa lite nytt på axlarna.. bla press bakom nacken, den blir det direkt in i axel passet, ska ersätta hantelpress med den. Prickade verkligen hela axel partiet, härligt!
30-10-2003
Vikt: 67,6kg
Idag
73kg
Älskar kreatin! Mindre positivt var att midjemåttet gått över 80cm.. jag fattar inte hur det kan blivit så stort!! Vid förra mätningen (30-10-2003) var det 77cm.
Men 6kg på mindre än 1månad är väl inte illa pinkat? Kreatin rockar!
Går nog ner till 70prick när jag slutar med kreatinet.
Gött me viktuppgångar! (då de är önskade)
Jag har också kört på kreatin ett tag nu. Men jag märker ingen som helst skillnad. *buhu*
På vilka sätt har du själv märk av kreatinet?
Originally posted by Mago
Gött me viktuppgångar! (då de är önskade)
Jag har också kört på kreatin ett tag nu. Men jag märker ingen som helst skillnad. *buhu*
På vilka sätt har du själv märk av kreatinet?
Jag önskar så mkt vikt de bara går! :devil:
Mest på viktuppgången, sen så i början på kuren så känner man direkt att man blir tåligare, framförallt tåligare blir jag. Dör inte ut lika fort, men styrka? Njae inte direkt, lite granna kanske.. svårt att säga om styrkan ökas pga kreatinet eller andra faktorer men nog har det ett finger med i spelet!
Kör väl igång på en gång ;)
Bänkpress
15 @ 20kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Var menat att höja till 42½ men de kändes så bra på 40kg så jag tränade på det.
Snedbänkpress Smith
7 @ 35kg
7 @ 35kg
7 @ 35kg
Pec-dec
8 @ 35kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Triceps stod på tur.
Skullcrusher
8 @ 25kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
Rep över huvudet
8 @ 35kg
8 @ 40kg
7 @ 40kg
Kanon ökning!
Pumpade ur triceps i pushdown.. tung utväxling.
en jävla massa @ 25kg
Grym pump, helt klart godkänt pass! :bpump:
Du kör aldrig hantelpress eller?
Kan bara säga att hantelpress funkar jävligt mycket bättre än bänkpress för mig.
Du kör aldrig hantelpress eller?
Kan bara säga att hantelpress funkar jävligt mycket bättre än bänkpress för mig.
Körde mycket hantelpress förut, tycker dom känns rätt lika.. får mer ont i axlarna av hantelpress, bänken är skonsammare. Känns bättre oxå :thumbup:
No time for talking!
Latsdrag bakom nacken
12 @ 30kg
8 @ 55kg
8 @ 60kg
7 @ 60kg
6 @ 60kg
Gryyyyyym ökning! Helt underbart!!
Marklyft
12 @ 20kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Tekniken börjar komma rätt bra!
Sittande rodd
8 @ 50kg
8 @ 55kg
8 @ 55kg
Ökning här med!!
Biceps time
Stångcurl
Har slopat EZ stången, nu är det rak stång som gäller!
6 @ 30kg
6 @ 30kg
6 @ 30kg
2sista i 3settet lite sving, gryyyym ökning här med! Förra ggn jag körde med rak stång så kämpade jag å fuskade hårt med 25kg.
Hammercurl
8 @ 10kg
8 @ 10kg
8 @ 10kg
Tryck! Pump! Ös!
Scottcurl med vajjer
8 @ 30kg
8 @ 35kg
8 @ 40kg
Tror inte de behövs förklaras.. men detta var tamigfan de bästa jävla passet nånsin! Vet inte vad som hände, var inte ens taggad.. men fyfan så bra de gick!!
Vi ligger ganska jämnt om jag fattat allting rätt? Mitt mål är att träna undan dig i alla likadana övningar vi kör :thefinger
Originally posted by TrIff
Vi ligger ganska jämnt om jag fattat allting rätt? Mitt mål är att träna undan dig i alla likadana övningar vi kör :thefinger
Har faktiskt smygläst i din journal :D
Du är bra mkt starkare än mig i axlar om jag minns rätt?
Joo i axlar är jag starkare. I vissa ryggövningar också.. dock inte latsdragen med v-handtag.
Goa latsdrag och rodd. Och bra att du tar det lite lungnare med marklyften. :) Fint på biccarna me.
Finns det nåt bättre än ett riktigt bra träningspass?`:hbang:
Goa latsdrag och rodd. Och bra att du tar det lite lungnare med marklyften. :) Fint på biccarna me.
Finns det nåt bättre än ett riktigt bra träningspass?`:hbang:
Jodå! De kändes kanon att få pumpa på 60kg, i början av min karriär så körde jag på 30kg :MrT:
Marklyft har jag respekt för, tekniken ska sitta innan jag börjar öka!
Nej fyfan va härligt de är, man blir riktigt glad alltså :bpump:
Hur går det själv? Haru nån journal uppe?
För mig går det fin fint nu. :) Bulkar på och kör på kreatin. Gått upp lite FÖR snabbt senaste månaden. Har ingen journal nej, I don´t need it. :) Om du är intresserad av en annan spinkis (;)) så kan du adda mig på icq, msn eller kolla in på irc om du använder nåt sånt.
Hoj!
Har blivit snålt med träning nu på senaste..
Körde iaf ett axelpass hemma igår med bror min. Press bakom nacken å nå andra skitövningar...
Ska mixtra med bröstträningen framöver.
Ska börja nästa vecka med att ta bort bänkpress å snedbänkpress.. ska ersätta med hantelpress å snedhantelpress.
Varva med 2veckor. Alltså 2v hantlar, 2v stång.
Återkommer på Måndag.
:furious: :furious: :furious: :furious:
Förkylning!! Grrr förbannade vinter!!
Jaja passar på att drar in en vilovecka för första ggn på alltför länge.. blir till att äta mycket å dricka vatten. Koppla av helt.
Ps. :furious:
Karl_alfred
2003-11-24, 12:50
äh bara att bita ihop.:D
får trösta mig med att jag inte kommer tappa nån styrka.. för de har jag ingen iaf!! :furious:
Hehe får lov att berätta..
När jag kom ut från duschen idag så såg morsan mig.. och frågade mig hur mkt jag gått upp i vikt sen jag började träna. Ja en 23kg har det blivit nu sa jag.. morsan har bantat lika länge som jag tränat (1½år) och hon har gått ner 22kg! Hehe rätt kul.. eller inte ;)
Å tro på fan att man vart frisk nu när man intalat sig själv att ta en vilovecka.. typiskt!! Men ska iaf vila hela veckan :sleep:
Karl_alfred
2003-11-25, 23:48
hehe snart kommer väll tjatet från mamma din om att det får räcka med msukler snart. Eller som min mamma sa efter sommaren när jag gått ner 7 kg: "du är mycket finare nu när du har lagom mycket muskler".
"får trösta mig med att jag inte kommer tappa nån styrka.. för de har jag ingen iaf!! "
Du tappar knapast någon styrka på en vecka. Det tar säkert 5-6 veckor att tappa om du inte slutar att äta helt då.
tänkte mest att jag skulle tappa iom att jag var förkyld.. smygtränade lite i skolan idag :em:
Aja baja Martin.. men men får ju visa polarna vart skåpet ska stå ;)
Kommer nya mått snart.. kommer ju jämföra månadsvis.
Usch förkylningar!
Det bästa med att vara förkyld är all jävla motivation och träningshunger som byggs upp under viloveckan som man sedan släpper lös veckan därpå i gymmet! Då jävlar! :insane: :bpump: :insane:
Originally posted by kharon
Usch förkylningar!
Det bästa med att vara förkyld är all jävla motivation och träningshunger som byggs upp under viloveckan som man sedan släpper lös veckan därpå i gymmet! Då jävlar! :insane: :bpump: :insane:
Där slog du huvet på spiken! Är så grymt sugen så fyfan alltså! Å de blev inte bättre av att man tränade lite i skolan.. sen när man tittar ut i hallen så står det en träningsbänk och 72kg vikter på golvet.. brorsans grejjer ;)
Ujuj jag är så grymt sugen nu..! :bpump:
Imorron är det dags att träna lite :love:
Började även med kreatinet igen.. får se om man kommer upp på 75kg å vänder då! Skulle va grymt skönt!
Taggad som satan åkte man moppe till gymmet (lat jag vet) för att först få stå i kö till badkassan 10min.. när man väl kommer ner i gymmet så är det knökat..
Lyckades få mitt arsel till bänkpressen iaf
Bänkpress
12 @ 20kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Ingen bänk ledig.. ingen smith ledig.. de va min bröstträning det.
Tricepspress runt skallen
8 @ 30kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
Repdrag
8 @ 35kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Nån disco övning för triceps..
Körde lite mage oxå..
Incline situps "Brutalbänk"
10
8
6
Romanchair
12 * 2
Förbannat tråkigt att de va så fullt.. jäjä bra tryck i triceps iaf.. bättre än ingenting! :bpump:
Fint att du kämpar på speccen.. Hade fullt i vårt gym idag oxå.. det är jobbigt att måsta vänta på grejerna.. =( men det gick ändå bra träna..
Gogo :) Fan min ICQ cpar, inget funkar.. Du har inte MSN Spec? :)
Gogo :) Fan min ICQ cpar, inget funkar.. Du har inte MSN Spec? :)
Tjena tjockis! Klart man sitter å knäcker på en msn! Lär ju hänga med i utvecklingen :cool:
Slit_15@hotmail.com
Latsdrag bakom skallen
8 @ 35kg
8 @ 55kg
8 @ 60kg
8 @ 60kg
7 @ 60kg
7 @ 55kg
6 @ 50kg
Vart en del set! Älskar verkligen latsdrag.. helt klart min favvo övning alla kategorier!
Kabel Rodd
8 @ 55kg
8 @ 55kg
8 @ 55kg
Tyckte ryggen kändes uppsprängd så de vart inge mer än så.. men jag hänger inte läpp för det :D
Stångcurl
7 @ 30kg
6 @ 30kg
6 @ 30kg
Hammarcurl
3 @ 12½kg
6 @ 10kg
6 @ 10kg
Höger hade mer att ge.. men får rätta mig efter vad vänstern klarar av.
De va det.. kändes förbannat skönt i ryggen efter alla set latsdrag!
:bpump: :bpump: :bpump:
Hej hej gott folk!
Press bakom nacken
8 @ 20kg
8 @ 20kg
7 @ 25kg
6 @ 25kg
5 @ 25kg
Ja.. jag är löjligt svag i axlar.. därför jag har satt dom på en egen dag.
Sidolyft
8 @ 5kg
7 @ 5kg
7 @ 5kg
Spikraka armar iaf! ;)
Liggande korsdrag
8 @ 10kg
6 @ 12½kg
8 @ 10kg
7 @ 10kg
Shrugs
8 @ 41kg
8 @ 48kg
8 @ 55kg
Crunches i nordic magmaskin
12 @ 40kg
12 @ 40kg
8 @ 40kg <-- Kramp
Har äntligen hittat en ersättare för hantelpress.. press bakom nacken. Den känns verkligen kanon, lika bra att ta lite fler set på den :D
Ska nog försöka mig på 27½ nästa gång.. ska nog gå vägen :cool:
Pumpa på vänner!
Blowing up like dynaaamitttteeeeeeeeeee.
:hbang:
shirunai
2003-12-06, 12:58
Glöm inte nedreryggen, kommer bara ångra dig om du missar den.
Originally posted by shirunai
Glöm inte nedreryggen, kommer bara ångra dig om du missar den.
Jag ska lägga av med marklyft, känns inte bra alls.. får börja med rygg hävningar istället. Vill som sagt inte missa den helt.
Men tycker sittande rodd tar fint på korsryggen.. man går ju ner så pass långt att det blir som en rygg hävning.
X-Change
2003-12-07, 19:51
Tjena tjosan! Spec!
Respekt här va! Skiljer inte mycket mellan oss! Men vad har du för stats då? Och hur länge ha du tränat?
Ähh skål på`re va!? :cheers: hehe
Men sen undrar jag vad det är för dumheter med att ta bort bänkpressen? Det är ju njutig värre! :D
Originally posted by X-Change
Tjena tjosan! Spec!
Respekt här va! Skiljer inte mycket mellan oss! Men vad har du för stats då? Och hur länge ha du tränat?
Ähh skål på`re va!? :cheers: hehe
Men sen undrar jag vad det är för dumheter med att ta bort bänkpressen? Det är ju njutig värre! :D
Vi ligger rätt jämt!
18år (85a)
186cm
72kg
Har lite mått längre bak i journalen, man har gått upp rätt bra i vikt sen dess, men biccarna lär väl va på 34 iaf. De enda måttet jag har i skallen :naughty:
Kan dra lite historia när jag ändå är på G. Började träna för 1½år sen när jag vägde 49kg på samma längd. Då fick jag lov att ta mig själv i kragen å få nån ordning på vikten. Så hittills har det blivit 23kg men de ska bli mer. Har siktet inställt på 75kg lagom till januari-februari.
Bänkpress ska inte tas bort! Men marklyft ska bort!
Sweet jobbat :thumbup:
Bara att kämpa på, imopnerande att gå från 49kg till 72kg!
Skönt att se att någon ligger på samma vikter som en själv, man får värsta mindrvärdighets-komplex här inne :D
Keep up the good work :whipped:
Bänkpress
12 @ 20kg
9 @ 40kg
9 @ 40kg
9 @ 40kg
Känner att det är kört att öka, så jag trycker lite fler reps. Ska fan öka nästa pass..
Snedbänkpress i smith
8 @ 35kg
7 @ 35kg
6 @ 35kg
Nja.. ska nog testa snedbänk med fri stång nästa pass.
Snedhantelpress
8 @ 12kg
7 @ 15kg
7 @ 15kg
Störtskönt, lär fixa mina övretuttz nu alltså.. skidbacke 2k3.
Tricepspress
8 @ 30kg
7 @ 30kg
6 @ 30kg
Pushdown(lätt utväxling)
8 @ 55kg
8 @ 60kg
8 @ 60kg
gryyyyym känsla!
Sen kom vaktis å kastade ut mig, hann inte köra rep över huvet för triceps. Men de kändes som det kvittade.
Toppen pass
fint att någon gör "toppen pass"
Lycka till med träningen spec.. föresten hur går det med vikt uppgången?!?
Originally posted by Ludvig
fint att någon gör "toppen pass"
Lycka till med träningen spec.. föresten hur går det med vikt uppgången?!?
Go kväll :)
Jodå de går framåt men segt, går på kreatin just nu så ett par kilon har det blivit. Men dom försvinner sen när jag avslutar kuren.. lägger jag på mig 3-4kg under kreatinkuren så brukar cirka 1-2kg stanna kvar!
Karl_alfred
2003-12-08, 23:29
Bänkpress
12 @ 20kg
9 @ 40kg
9 @ 40kg
9 @ 40kg
Känner att det är kört att öka, så jag trycker lite fler reps. Ska fan öka nästa pass..
härligt pass:thumbup:
Men vad menar du med att det är kört att öka?
Originally posted by Karl_alfred
härligt pass:thumbup:
Men vad menar du med att det är kört att öka?
Tjena kalle!
Njae de känns kört att öka, min kropp är sjuk.. jag kan sätta en 10a lätt på 40 men skulle jag höjja till 45 så skulle det kanske bli 4-5reps. Även små ökningar känns som om man ökar med 592kg. Typ.. :(
Karl_alfred
2003-12-09, 00:01
5 kg är väldigt mycket att öka på en gång. Särskillt om du vill behålla reps antalet. Prova att bara höja med 2,5 kg så kanske du kan ligga i närheten av de reps du gör på 40. Sen är det inte direkt dåligt att göra några set med få reps heller det ökar styrkan markant!
Originally posted by Karl_alfred
5 kg är väldigt mycket att öka på en gång. Särskillt om du vill behålla reps antalet. Prova att bara höja med 2,5 kg så kanske du kan ligga i närheten av de reps du gör på 40. Sen är det inte direkt dåligt att göra några set med få reps heller det ökar styrkan markant!
Jepp, men är inte så sugen på att köra lågreps, har ingen passare å inte sugen på att fastna under stången som jag gjort förut :cool:
De blir att öka med 2,5kg som du säger, låter inte mkt men de känns!
Karl_alfred
2003-12-09, 00:16
De blir att öka med 2,5kg som du säger, låter inte mkt men de känns!
Det blir en enorm skillnad efter ett tag att öka med 2,5 kg då och då. Kanske inte känns som det men.......
X-Change
2003-12-09, 10:55
Mycket fint jobbat spec. 60 kg i pushdowns! wow! :bow:
Måste bara fråga har du ryggen rak i pushdowns eller böjer du ryggen framåt och låter stången nästan nuda pannan på tillbaka vägen innan du pressar ner den till strax innan knäskålarna?
Fortsätt kämpa så kommer ökningarna! :thumbup:
Mycket fint jobbat spec. 60 kg i pushdowns! wow! :bow:
Måste bara fråga har du ryggen rak i pushdowns eller böjer du ryggen framåt och låter stången nästan nuda pannan på tillbaka vägen innan du pressar ner den till strax innan knäskålarna?
Fortsätt kämpa så kommer ökningarna! :thumbup:
:em: de är inte så mkt, de är lätt utväxling på drag maskinen! Hehe
Brukar börja med rätt så rak rygg, men när de börjar gå tungt så är det lätt hänt att jag lutar mig framåt, men kör ändå full rörelse så högt upp de går utan att överarmarna följer med, sen slår jag ner stången i låren precis över knät.
De blir nog att försöka mig på 65nästa gång, 75kg är max på maskinen :kinky:
Kör hårt!
Började med min favorit övning nämligen..
Latsdrag bakom huvet
15 @ 35kg
8 @ 65kg
8 @ 65kg
8 @ 60kg
7 @ 60kg
7 @ 55kg
6 @ 55kg
7 @ 50kg
8 @ 45kg
Hahaha tänkte inte på att de drog iväg på setten :notme:
Ökning igen!! 65kg den här ggn! Fick slita som ett djur men de gick vägen!
Sen vare slut på det roliga.. 5st discokillar hade beslagtagit den sittande kabelrodden! Jag som hade tänkt öka där med!!
Fick ta vanlig maskinrodd istället..
Maskin-rodd (suger)
8 @ 35kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Var så nöjd med latsdragen att jag sket i att träna rygg nå mer å gick på biceps :love:
Stångcurl
6 @ 30kg
6 @ 30kg
6 @ 30kg
Lite sving, var sliten efter rygg övningarna. Men inte så farligt!
Ny övning.
Hantelcurl
6 @ 10kg
6 @ 10kg
6 @ 10kg
Kanonbra, får ersätta hammarcurl ett tag.
End of story, förbannat nöjd över latsdragen lär jag säga :kickass:
Grymma latsdrag. :)
Men jag ser ingen T-bar. :devil:
You go girl! :thumbup:
:D
Fick mina grippers idag!
RB-130 och en RB-160. Klarar ingen av dom :laugh:
Där ser man hur svag man kan va i greppet, men de är inte så jäkla mkt kvar på 130´n.. ca 1½cm med högern.
Får se när man trycker ihop den! Var grymma grippers iaf, mkt bra kvalité!
Var meningen att köra ben och vader..
Benpress (exkl. släde)
15 @ släden
8 @ 50kg
8 @ 70kg
8 @ 70kg
7 @ 70kg
12 @ 50kg
Benspark (gammal old school maskin)
8 @ 30kg
7 @ 30kg
8 @ 25kg
Sen vettefan vad som hände.. ville absolut inte fortsätta träna ben.. va gör man då? Jo de ska jag tala om.. man discotränar!
Bänkpress
12 @ stången
8 @ 42½kg
8 @ 42½kg
7 @ 42½kg
De gick att öka och hålla ungefär samma repsantal.. fint.
Pushdown
8 @ 60kg
8 @ 65kg
8 @ 65kg
12 @ 45kg
Fick fan kramp när jag pumpade på 65 hehe.. grymt.
Bicepscurl med rep
8 @ 40kg
8 @ 45kg
8 @ 50kg
Testa´n bara.. rätt go övning!
Jäjä man lär ha lite leka runt pass ibland oxå!
Va?! Tränar inte alla enligt discoläran :eek:
Bra jobbat! Kämpa på, krampa på, hej och hå(?):whipped:
Hörru specen, nu får du kolla min träningsjournal och försöka svara på mina frågor för 11/12 efter bästa förmåga =P
Vore hyggligt :)
Orkade inte åka till gymmet idag.. så jag och min bror körde lite här hemma.
Press bakom nacken
12 @ stången
6 @ 25-30kg
6 @ 25-30kg
5 @ 25-30kg
Vet inte vad stången.. 10kg´s kakan väger runt 12kg iaf mätt på badrumsvåg. Så nånstans runt 25-30kg var det.
Sidolyft (raka armar)
8 @ ~5kg
8 @ ~5kg
8 @ ~5kg
Nånstans runt 5kg iaf..
RB130
10 negativa reps * 3
Satan va tung den är då.. märks att jag behöver träna upp greppet :D
X-Change
2003-12-14, 00:22
tjenaaa spec!
ser bra ut och tack för hjälpen med tekniken på pushdowns! :cheers:
Ska byta schema ett tag nu till:
Måndag: Bröst - Biceps
Tis: Ben - Vader
Onsdag: Vila
Torsdag: Axlar - Triceps
Fredag: Rygg - Mage
Körde lite grepp nyss
RB130
10 negativa reps * 3
Har inte så långt kvar tills jag sluter den nu!
30-10-2003
Vikt: 67.6kg
Allting ospänt utom Biceps
Hals: 37cm
Bröst: 88cm
Överarm: 33cm
Underarm: 28cm
Handled: 17cm
Midja: 77cm
Lår: 54cm
Vad: 35cm
Vikt: 72kg (+4.4kg)
Allting ospänt utom Biceps
Hals: 38 (+1cm)
Bröst: 90cm (+3cm)
Överarm: 34.2(+1.2cm)
Underarm: 29 (+1cm)
Handled: 18cm (+1cm)
Midja: 81cm (+4cm)
Lår: 55cm (+1cm)
Vad: 37cm (+2cm)
Här går det frammåt!
Sketabra jobbat! :thumbup:
Karl_alfred
2003-12-15, 15:42
Bra ökningar!
Synd bara att den förbannade midjan också alltid ska växa.:D
Tackar grabbar! Tycker själv de gått lite segt, men vafan de blir ett nytt år nu med nytt schema å massa vilja :hbang:
Hehe jo den förbannade midjan är bra jobbig!! De stämmer som morsan sa.. går man upp 1kilo så kommer 1cm (ungefär) på midjan också!
shirunai
2003-12-15, 16:08
beror vilken typ av vikt det är
därav ordet "ungefär".. inviduellt också.
shirunai
2003-12-15, 16:27
jag menade om det var muskelmassa, fett, vätska eller blandat
Ja! Då var man klar med första träningspasset med nya schemat!
Bänkpress
12 @ stången
8 @ 40kg
8 @ 42½kg
8 @ 42½kg
8 @ 42½kg
JA! Där satt den! Äntligen ökat och stort plus att jag behöll reps antalet! Kanske man ska försöka sig på 45kg snart;)
Sned hantelpress
8 @ 15kg
8 @ 15kg
8 @ 15kg
Kändes helt ok.. bra kontakt å tryck.
Pec-Dec
8 @ 27½kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Längesen jag körde vanliga Pec-Dec, jag brukar använda andra handtag så det blir som flies (helt utsträckta armar).
Stångcurl
Värmde upp lite på 5kgs hantlar.
6 @ 30kg
7 @ 30kg
6 @ 30kg
7 @ 27½kg
Jäkligt strikta nu när man inte kört rygg före. Helt fräscha biceps.. jag gillar det!
Hantelcurl
8 @ 10kg
9 @ 10kg
8 @ 10kg
Nyss börjat med hantelcurl, ska nog testa att höjja lite nästa gång.. om jag inte höjjer på stångcurlen.
Preachercurl i vajjer
8 @ 40kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
gryyym pump nu.. gjorde nästan ont hehe! Så jag var nöjd där.. plus att gymmet skulle stänga :cool:
Karl_alfred
2003-12-15, 22:05
Bänkpress
12 @ stången
8 @ 40kg
8 @ 42½kg
8 @ 42½kg
8 @ 42½kg
JA! Där satt den! Äntligen ökat och stort plus att jag behöll reps antalet! Kanske man ska försöka sig på 45kg snart;)
upp på 45 nästa pass. kör samma princip på alla muskler så ska du se på fasen:thumbup:
Wooo bra jobbat ! :thumbup:
Ökade själv lite idag, tyvärr tog jag ut mig tidigt men det gick fanemig.
Mvh Snubben :bpump:
Kalle: hehe! Jag tror det är jag som är för feg! Skulle nog kunna öka på det mesta, men tror inte jag kommer att klara det!
Nästa bröst/biceps pass blir om 2veckor, sticker till Grand Canaria nu till helgen :thumbup: :kinky: :cheers:
Snubben: Jao jag såg! Goa bilder också :thumbup:
Gran canaria?! Din jäkel, dags att flexxa på stranden eller? :D
Eller lite mer som du beskrev med dina smilies :naughty:
Jo jag e helnöjd måste jag säga, går frammåt som fan, går framåt för dig med, bra som fan, hurra för oss!:thumbup: :bow:
Kalle: hehe! Jag tror det är jag som är för feg! Skulle nog kunna öka på det mesta, men tror inte jag kommer att klara det!
Nästa bröst/biceps pass blir om 2veckor, sticker till Grand Canaria nu till helgen :: :: ::
Snubben: Jao jag såg! Goa bilder också :thumbup:
Ha det så bra i GC, se till att vila upp ordentligt nu så kommer du att krossa då du kommer tillbaka! Fina ökningar btw! :thumbup:
Hälsa alla Señoritas på beachen! :naughty:
Karl_alfred
2003-12-16, 16:38
fasen vad skönt att åka till Gran canaria. Se till att softa och ha det så kul som möjligt:thumbup:
Och glöm inte att ha dåligt samvete under hela semestern för att du bara ligger o slöar o kanske dricker(?) bort alla muskler. :devil:
Haha fyfan va jag ska jäsa på stranden å spana in alla top-less chicks :cool: , känner att det blir till att sola ryggen mycket hehe!
Den 20de sticker jag, så jag hinner väl med ett pass till innan jag far iväg :)
Benpress(exkl. släde)
12 @ 50kg
7 @ 80kg
6 @ 80kg
7 @ 70kg
8 @ 50kg
Ökade 10kg när jag höjde till 80kg.
Benspark
8 @ 40kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
Var stressat och ockuperade benmaskiner. Fick gå på vaderna.
Stående vadpress
8 @ 100kg
8 @ 100kg
8 @ 100kg
Känns bäst att träna på 100kg, blir skit när jag kör på mer vikt.
Sittande vadpress
8 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Sen gick man ju som en invalid också.. strechade ur och tog moppen hem.
X-Change
2003-12-16, 22:09
Gran Canaria, gött värre!
Bara till att pimpla paraplydrinkar då!? :D
Grattis föresten till 45 kg! :thumbup: nu är du bara 10 kg efter mig! ;)
Ska kanske ge mig på att maxa imorrn (i bänk), om ja orka...ska på sagan om ringen 3 ikväll...hehe den börja 12 och ja lär va hemma igen vid 4 på morgonen! :angel:
Gran Canaria, gött värre!
Bara till att pimpla paraplydrinkar då!? :D
Ska kanske ge mig på att maxa imorrn (i bänk), om ja orka...ska på sagan om ringen 3 ikväll...hehe den börja 12 och ja lär va hemma igen vid 4 på morgonen! :angel:
De blir att pimpa drinkar hela dagarna! :cheers:
Jag har maxat en gång i bänk, då tog jag 60kg. De va knappt.. men de gick vägen.
Hehe va gör man inte för en film ;)
Får passa på att önska alla en God Jul!
Taxin kommer väl snart och hämtar upp oss, ska bli skönt med lite sol när ni andra har minusgrader hähä! :devil:
Hejdå!
Detsamma detsamma och ha det så trevligt ;)
Tjosan!
Nu har jag vart hemma snart 30min. Kan dra resan med en mening. Den SÖG!
Varför? Jo - jag hade influensa.. men men sånt kan man inte förutspå.
Annars vare skitfint, mycket señoritas som sagt ;)
Kasst o va sjuk :)
blä blä, hihih
Tyst med dig tjockis :D skadegläden är den enda sanna gläden hähä ;)
Karl_alfred
2003-12-28, 14:53
fan vad trist
X-Change
2003-12-28, 22:50
Skitresa låter det som!
Men nu när du är hemma i kalla trista sverige som alla oss andra här så är det ju bara att slå sig för bröstet, spänna upp sig som en tupp och köra på med träningen! :angel:
Välkommen hem iaf! :cheers:
Är du tillbaka nu?
Har inget att läsa. :bpump:
Japp japp nu är jag tbax! Var tänkt att jag skulle träna idag men mopeden ville inte starta i kylan :furious: å lat som jag är så orkar jag inte cykla.. hoppas jag får den förbannade uppkörningen snart!
Årets sista jävla kukiga ap pass är klart.. tänker inte skriva ner de satans äckliga passet heller.
Var väl inte väntat att det skulle gå bra heller med tanke på att jag gått ner 4kg under 1vecka, hade influensan.
Men sånt här jävla skabbigt pass, ska det fan inte va möjligt..
Körde ett pass idag igen.. men de var så kasst att det inte ens är värt att skriva upp.
Satt en 3*8 på 40kg i bänkpressen.. så där ligger jag bara efter 2½kg.
Börjar få tillbaka styrkan iaf, är nog på topp om 1-2veckor!
X-Change
2004-01-05, 03:37
tjosan påre baggen!
Bara komma igen nu...snart är du ju tillbaka, men i bänk måste du ju jaga ifatt mig med! :whipped:
är på väg snart mot att reppa på 60!
Ös på! :bpump:
Hojt
Tränade lite idag igen.. styrkan är helt bortblåst, influensan måste ha tagit hårt som fan.
Men skitsamma jag är snart tbax igen.
Ska börja skriva igen på måndag när jag ska börja träna lite mer seriöst.
Ha´re!
Samma som jag, första passet idag varit sjuk. Blev glad när jag klarade 1kg hanteln ;)
Tja!
Nu är det dags igen! :smokin:
Hantelpress
Har ersatt bänkpress med den nu.
12 @ 12½kg
12 @ 17½kg
0 @ 20kg <-- Arm jävlarna ville inte räta ut sig.. så jag la ner.
12 @ 17½kg
12 @ 17½kg
15 @ 15kg
Körde lite högre reps, ska bana in rörelsen har jag tänkt.. sen var jag förbannad för att 20kg inte ville upp, tar det nästa pass.
Var inte alls sugen på mer bröstövningar (förbannad fortfarande från hantelpressen)
Pec-Dec
8 @ 35kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Biceps är mkt roligare, dom sviker aldrig :cool:
Skivstångscurl
10 @ stången
6 @ 30kg
7 @ 30kg <- Svanka på den sista
6 @ 30kg
Strikta å fina! Så de ska vara!
Sittande alt. hantelcurl
8 @ 10kg
8 @ 10kg
8 @ 10kg
ASGRYM! Total fetpump så det bultade i armarna.. gryyyyymt!
Dubbelbicca i kabel
10 @ 15kg
10 @ 15kg
10 @ 15kg
Kul övning som gav grymt tryck!
Tja inte mkt att säga förutom att biceps alltid går bra :mallan:
Fan nästa vecka ska 20kg´s hantlarna upp så äre bara.. annars river jag sönder mitt årskort.. :insane:
Underligt att 20orna inte funkade när du körde 12 reps på 17.5 :confused:.
Hantelpress är en underbar övning :bpump:
Originally posted by zodd
Underligt att 20orna inte funkade när du körde 12 reps på 17.5 :confused:.
Hantelpress är en underbar övning :bpump:
Jag säger detsamma.. måste blivit nå skit i armen. Ska ta det nästa vecka iaf!
X-Change
2004-01-12, 22:57
Snyggt pass, Grabben!
Helt klart atr du 20:orna nästa pass, annars är det nåt fel! :hbang: :bpump:
Härliga Ez-curlar med!
Karl_alfred
2004-01-12, 23:55
skönt att se att du oxå är på g igen. 20 kg åker upp som papper nästa pass.
Kalle å Martin: Dom ska upp, är bara så annars sliter jag sönder mitt gymkort.
Aja benpass idag, gillar inte alls att träna ben. Men ska försöka bättra mig så nu kör jag ben å vader på en dag så det inte blir att hoppa över :D
Hack-Squat Ny övning, men kändes gött.
12 @ 0kg
10 @ 30kg
10 @ 35kg
10 @ 35kg
10 @ 35kg
Blir nog 40 nästa gång. Och inga 10or.
Benspark
8 @ 40kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
Sittande lårcurl
8 @ 30kg
8 @ 35kg
5 @ 35kg <-- Fick kramp, väntade en stund å gick runt lite.
8 @ 35kg
Gångstilen efter det.. ja.. bög är jag inte men såg då fan ut som det :notme:
Skulle köra vader nu då va
Sittande maskin vadpress
3 @ 35kg <-- Förbannade piss maskin! Fick ju värsta krampen.
Körde inte vidare på den, utan böt till en vanlig sittande vadpress som man hänger på vikter själv. Krampen var total så jag fick smyga lite å försöka pumpa lite.
Så hädanefter är sittande vadpress en vanlig alltså som man hänger vikter själv på.
Kändes rätt fint att få till en lite seriösare benövning, tänker på hack-squaten :whipped:
Ha´re!
Karl_alfred
2004-01-13, 22:22
Ja nu slänger du på 40 nästa pass. Å klart du klarar 10 reps. snart kommer benträningen att vara din favodag när du märker hur kul det är att bli starkare och starkare i benen.:D
Sittande vadpressen är sån. man får kramp och det är bara att köra vidare.
Kör hårt nu gubben:thumbup:
Ser bra ut spock!
Öka i hacken till nästa gång. borde du klara
och börja sen med knäböj=)
Kalle & jense: Jo de blir 40pannor nästa gång :thumbup: knäböj kan suga min knäskål! Kommer aldrig å jag menar aldrig köra den.
Uppvärmning
30sek så många reps som möjligt @ Stadium Gripper
RB130
5reps * 3
Den första reppen så tog handtagen i varann, men de va knappt! Så nästa gång ska jag nog kunna stänga å hålla ihop en liten stund :love:
Men inte på vänstern.
Statisk träning
1min @ Stadium Gripper
RB130
3reps * 3
Negativa reps, trycker in så långt jag kan å håller kvar tills jag måste släppa :thumbup:
Förbannat nöjd att grippern äntligen gick ihop! Även om de va en kort stund!
WIE!
fyfan vad gött späck! lycka till med framtida stordåd också!
X-Change
2004-01-17, 01:08
Har du köpt grippers nu också!?
Slår vad om att du sitter hemma och smygtränar för fullt också! :D
Näe fortsätt krossa vikterna, spec i hacken! ;)
PS: Ditt fina uttryck: "suga min knäskål" var inte helt fel heller! :angel:
Karl_alfred
2004-01-17, 01:11
Kalle & jense: Jo de blir 40pannor nästa gång :thumbup: knäböj kan suga min knäskål! Kommer aldrig å jag menar aldrig köra den.
Uppvärmning
30sek så många reps som möjligt @ Stadium Gripper
RB130
5reps * 3
Den första reppen så tog handtagen i varann, men de va knappt! Så nästa gång ska jag nog kunna stänga å hålla ihop en liten stund :love:
Men inte på vänstern.
Statisk träning
1min @ Stadium Gripper
RB130
3reps * 3
Negativa reps, trycker in så långt jag kan å håller kvar tills jag måste släppa :thumbup:
Förbannat nöjd att grippern äntligen gick ihop! Även om de va en kort stund!
kul att du klarade rb 130:thumbup:
X-Change: Jopp! Har haft dom ett tag nu, men fick en inflamation i början så kunde inte träna med dom på 4-5veckor.
Hehe inge smygträning här inte! Har missat 2pass denna vecka pga skolan, var på en utbildning i grannstaden sen så hann gymmet stänga. Skulle ha tränat idag var det tänkt, men de vart inte.. kollade på klockan å då hade gymmet stängt för 5min :thumbup: :furious:
Skönt uttryck :angel:
Kalle: Man tackar! Men inget gott utan ont, när jag tröck ihop den så fick jag en satans smärta i handen, morsans diagnos var antingen sena eller nerv som blivit hårt klämd. Ingen fara mao.
:cool:
Karl_alfred
2004-01-17, 11:36
Kalle: Man tackar! Men inget gott utan ont, när jag tröck ihop den så fick jag en satans smärta i handen, morsans diagnos var antingen sena eller nerv som blivit hårt klämd. Ingen fara mao.
:cool:
Synd på smärtan:( Men å andra sidan kan det vara bra för min del så att jag kommer ikapp dig, eftersom du kanske måste vila från grippers träning. Köpte en rb 100 igår. Blev många lågrep:naughty:
Håller på att bli förkyld tror jag, men de skiter jag i. Ska tränas ändå.
Hantelpress
12 @ 10kg
10 @ 17½kg
10 @ 17½kg
10 @ 17½kg
Var meningen att jag skulle höjja till 20kg, men så vart det inte. Tar det nästa gång.
Snedhantelpress
10 @ 15kg
10 @ 15kg
10 @ 15kg
Många reps vart det, kanske ska testa öka nästa gång. Kan bli kämpigt med 17½kg om jag ökar i vanliga plana pressen. Aja den som lever får se.
Körde lite cable-cross trams, pec-decen var upptagen.
Dags för biceps dårå.
Skivstångscurl
12 @ stången
8 @ 30kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
Tja, lite sving på ett par men tänkte jag skulle prova lite cheat för att se om man kan öka lite ;)
Kollade på klockan och såg att gymmet snart skulle till att stänga. Så jag provade ny övning, eller ny å ny har testat den förr.
Repcurl
8 @ 35kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Grym pump fick jag, ska nog lägga in den ett tag.
Ganska ok pass ändå med tanke på att näsan är risig.
Började även med kreatinet idag.. 3härliga veckor :thumbup:
Karl_alfred
2004-01-19, 22:13
ser ju bra ut det här. hoppas kreatinet ger effekt!
Fan ser bra ut min fete vän kör hårt vill se 20orna nästa gång :thumbup:
X-Change
2004-01-19, 23:17
Hallå lägg ner va!? Du drar mig ju snart i både hantelpressar och bicepscurlen! :nono: :D
Håller med Oskis, upp med 20:orna nu! Dags att ta avstånd från fjollvikterna! :angel: :kickass:
Kalle: Jorå effekt får jag, kreatinet har alltid funkat på mig :thumbup:
Åsk: Har du hittat hit oxå din spink? Hähä, jo dom ska upp så äre bara. Hade tagit dom om inte förkylningen lurat i näsan, aja nog med ursäkter dom ska upp iaf.
X-Change: Måste ju försöka gå om dig i nånting när du smiskar mig totalt i militärpressen! Hehe nu är man ju lite taggad att slita sönder dom där 20kg´s hantlarna :devil:
knip ihopa dem med ditt grepp nu och bara KASTA upp skiten nästa gång du kör!
bara gå fram o ta dem o vänd upp dem som om det vore 1kg.
(värm upp först) =P
Jense: Jag vill ha upp hantlarna, men inte mina armar :D
Inget benpass idag (yes!), är förkyld. Ska vila ett tag men kommer åka till gymmet precis den minut som förkylningen släpper. Får hoppas att den släpper fort.
ät lite vitlök & må bra =)
Du äter bra nuförtiden (tack #kolozzeum på QuakeNet)
:)
Matte_Maiden
2004-01-20, 21:44
asså för fan nu späääck! upp med 20orna nu o sen fan blire o fixa 22,5orna också! gå ner lite i reps så ska du se att du snart e uppe på 30orna :D puss o kram lycka till!:love:
Måste ju testa kameran.. hehe! Synd bara att allt ser mindre ut med webcam :(
Karl_alfred
2004-01-23, 21:22
kul med bild, syns att du är på väg framåt!
mer bilder:naughty:
Nån sketen sidechest, fick inte upp nå övrebröst alls :D
Karl_alfred
2004-01-24, 13:35
skoj med fler bilder pojken!
du béhöver mer massa!
No shit sherlock :D behöver feta på mig lite oxå, men de är på gång!
Har inte tränat en hel vecka än för alla förkylningar och grejjer, så de kommer gå undan snart. Börjar träna på måndag vare sig jag har 89graders feber eller inte.
Karl_alfred
2004-01-24, 13:51
låter bra!
sjyst arm dendär, snygg kontorsbula på magen.. början på bulkmage =) gött!
lite mer snebänk
Första seriösa träningspasset. Vart sjuk å jävlig. Men vilket pass det blev! Fyfan!
Hantelpress
12 @ 10kg
10 @ 17½kg <-- Kändes som luft!
12 @ 17½kg.
Tänkte jag skulle gå på 20kg´s som jag så gärna vill få upp! Men tog istället 17½kg igen
14!! @ 17½kg <-- Inte fail. Fan nu kände jag "De är nu eller aldrig!" Gick iväg å hämtade 20kg´s. La mig ner, fokuserade som fan.
8 @ 20kg <-- JAAA!!! Där satt den! Fyfan va härligt! Å de efter 3set på 17½kg!! Var så jävla nöjd alltså :hbang:
Snedhantelpress
10 @ 15kg
10 @ 15kg
10 @ 15kg
Lite fel i tekniken märkte jag, pressade inte hantlarna rakt uppåt, vart lite ner mot fötterna.
Sittande bröstpress <-- Skulle kört peccen men den va upptagen.
8 @ 30kg
8 @ 35kg
8 @ 35kg
Tog rätt gött ändå.
Skivstångscurl
12 @ stången
8 @ 30kg
7 @ 30kg
6 @ 30kg
Var tungt idag.. men de kommer :kickass:
Scottcurl i cable
8 @ 35kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Piece a cake, och pumpen var total = hemfärd.
Årets bröstpass.. fortfarande stolt att jag fixade 20kg :hbang:
Fan där kom de:thumbup: 8reps också fan grymt spÄcken:thumbup:
DarthHolm
2004-01-26, 21:53
BRA Spääääääääck! :thumbup: :D
ser ut riktigt bra speccen!! RESPEKT :hbang:
roligt att det går framåt med brösten.. för mig går det framåt men saaaaakta.. :(
Härligt späcke!
Krosade dendär jobbiga gränsen!
tackar grabbar! Får hoppas att det håller i sig för då blire tyngre nästa måndag!
Nu har jag iaf psyket på min sida!
shit, nu får jag akta mej så du inte kommer ikapp:hbang:
Är det 20kg's EXklusive stång? 22kg's alltså? Isåfall ligger vi på samma.
Matte_Maiden
2004-01-26, 22:55
för fan! bra grabben! :hbang:
höj ett steg till nästa pass med! :thumbup:
mini2: Jofan nu är det tävling :D japp jag räknar aldrig med stången på hantlarna. Bara viktskivorna :cool:
Matte: Vi får se! Känns det som idag så blire lätt ökning!
Grattis S(pec)^ ! 20 kg :thumbup:
Bah! Get down to fuckin' business.
Hack-Squat
12 @ ställningen
8 @ 30kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Jahapp där kom 40kg oxå! Gick relativt enkelt ändå, finns lite till att hämta.
Benspark
8 @ 45kg
8 @ 50kg
8 @ 50kg
50kg? De trodde jag inte jag skulle fixa, vart PB igen då :kinky:
Skulle nu kört lårcurl, men icke sa nicke med ett fulsatt gym vart det svårt. Gällde att ta för sig så jag norpade vadpressen.
Stående vadpress
8 @ 100kg
8 @ 100kg
8 @ 100kg
Nemas problemas.
Gav upp för dagen, var hyffsat nöjd ändå. Får ju inte bli för många seriösa benpass :notme:
X-Change
2004-01-28, 22:39
Wow, vad går du på egentligen mannen? :D :naughty:
Snygga ökningar, får ju börja se upp nu!
Men sa jag inte åt dig att ge fan i hack-squaten! :thefinger :angel:
Fortsätt så kungen!
Tränade hemma idag, orkade inte åka till gymmet i snöstorm.
Press bakom nacken
12 @ stång
8 @ 25kg
7 @ 30kg
6 @ 30kg
Vettefan om vikterna stämmer, diffar lite mot vad som anges på dom.
Skivstångscurl
12 @ stången
8 @ 30kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
Satt fint, fastän jag tränat biceps i måndags! :notme:
Hantelcurl
8 @ 11.6kg
8 @ 11.6kg
8 @ 11.6kg
Pumpen var enorm!
Smalbänkpress
8 @ 30kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
Aldrig provat smalbänk förut, kändes ganska ok!
Så kan det gå när man har en lam bror som ger upp efter 1övning :D
Med träningsvärk i biccarna drog jag mig ner till gymmet! Ryggen skulle mördas!
Latsdrag
12 @ 35kg
8 @ 50kg
8 @ 65kg
6 @ 65kg <-- wtf?
8 @ 60kg
8 @ 55kg
Ville ju nosa på 70kg, men så vart det inte. Ska nog börja träna på 60kg iaf 2pass.
Sittande kabelrodd
8 @ 55kg
8 @ 60kg
8 @ 60kg
Nämen se på fan, PB där då! Gick faktiskt helt över förväntan!
T-Bar
8 @ 25kg
Den där sög ju, kändes ingenting alls, plus att jag slog själva stången rakt upp i snasen.
Stångrodd
8 @ 30kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
Vettefan, kändes mest i trapsen. Testade att luta mig alltfrån stående till paralell med golvet. Men nja den där kontakten ville inte infinna sig. Men ska ge den ett par försök till.
Hantelrodd
8 @ 15kg
8 @ 15kg
8 @ 15kg
Nja! Aja sista övningen så det gick inte så bra!!
Synd att 70 inte funkade, men ettt bra pass överlag! Du är starkare än mig i vingarna iafl! Angpende stångrodden så ska du inte stå parallelt med golvet, utan typ 45grader, det är inte nån kontakt övning enligt mej, mer som en basövning där det bara gäller o få upp vikten :) sittande rodden e mer kontakt imo.
lycka till:bpump:
Mini2: Ålrajt, jag ska prova det nästa gång!
Kan meddela att jag fått brutal träningsvärk i ryggen idag, men ännu värre i baksida axlarna. Sitter å funderar på vilken övning som fixade det. Inte mig emot iaf :thumbup:
Håller med mago, antagligtn stångrodden, den är förjävla bra
Ny biccebild, vart rätt bra :thumbup:
Vet inte hur du sett ut innan, men det såg väl ok ut. Långt bicepsfäste eller bara lång överarm? såg så ut på kortet iaf ;)
Har skapligt lång arm skulle jag tro ;)
hur jag sett, well tänk dig 49kg på 186cm de va jag. Väger runt 72 nu.
49KG på 186cm? :eek:
Shiit asså! Har du nån bild på hur du såg ut då?
Bra jobbat att komma upp till din nuvarande vikt iaf :thumbup:
Tyvärr har jag ju inte det, fan de skulle vart kul å jämföra. Vägde 49kg för va blir det.. typ 1½år sen :thumbup:
Jovars, har slitit hårt för att komma upp i vikt, men än är jag inte klar.
Vill iaf väga 80kg nångång i livet!
X-Change
2004-02-01, 14:29
Går stabilt för dig Spec ser jag!
70 tar du snart ska du se! :bpump:
Men sen tänkte jag på skivstångscurlen...du gör ju 3 set med 8 reps i varje på 30 kg!
Öka vikten lite nästa pass, men inte så att du tar mig då! :cheers: :D
Härlig bicce-bild föresten! :thumbup:
Orkar inte skriva ner bröst.. var så satans mkt folk att jag bara körde maskiner på bröstet.
Skivstångscurl
12 @ stången
8 @ 32½kg
6 @ 32½kg
6 @ 32½kg
PB där då, härligt.
Stående hantelcurl
8 @ 10kg
8 @ 12½kg
8 @ 12½kg
8 @ 12½kg
Var väl ett PB där med..
Sen nån gay biceps övning som jag inte vet namnet på, nån konc. curl iaf på 10kg 3*8.
grattis till dina nya pbn! =)
X-Change
2004-02-02, 22:40
Härlig specen! Fortsätt med ökningarna och pb:na! :thumbup:
Irriterande med mycket folk på gymet...fick själv vänta på nån amatör till hockey-bög idag för att få köra ex-curl! :furious:
Karl_alfred
2004-02-03, 20:12
fan nu ligger vi lika i skivstångscurlen:furious:
stabilt värre spÄckan:cheers:
MiniYates
2004-02-03, 20:38
Jag hade också problem med bänken i början men lyckades få upp den över 60kg på ett år med tung teknik träning. 70-130 kg mellan 16-17. Lärde mig av Insano här på forumet som själv tog över 220kg. Kan leta upp programmet åt dig om du är intresserad - så kommer du få upp 100 lätt om några månader.
man tackar! Man tackar, biceps kändes riktigt sugna alltså :hbang:
Kalle: Du är mkt större ändå, å mina curlar är väl inte direkt dom striktaste, cheatar lite för att få upp vikterna. Se om det ger något, men de är inte fusk från början dom 4första är hyffsat strikta iaf.
MiniYates: Håfan riktigt starkt! Men bänken har jag lagt åt sidan nu, håller på att köra in mig på plana hantelpressar istället.
Till passet, som gick åt helvete. Var tänkt att köra ben men så vart det inte, så satans tråkigt. Så dum som jag är så tog jag axlar/triceps dagen efter bröstträningen.. :thumbup:
Press bakom nacken
12 @ stången
8 @ 25kg
8 @ 25kg
8 @ 25kg
Hittade inget bra grepp förutom på sista settet, höll rätt brett. Ska då öka till nästa gång iaf.
Sidolyft gick åt helvete så jag la ner, testade sidolyft i kabel gick oxå åt helvete.
Orka inte träna axlar nå mer, så prövade mig på triceps istället.
Liggande tricepspress (skivstång)
10 @ stången
7 @ 25kg <-- Wtf var ju tungt, aja typ 2a ggn jag tränar med rakstång. Lika mkt som i press bakom nacken iaf :notme:
8 @ 22.5kg
8 @ 22.5kg
Rep över skallen
8 @ 30kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
Pushdown
8 @ 50kg
8 @ 60kg
8 @ 60kg
6 @ 60kg
Klart, helt klart värdelöst pass utan planering.. men bättre än att träna pissben iaf. :thumbup:
Karl_alfred
2004-02-03, 23:16
Du är alldeles för stark i armarna om man jämför med övriga kroppen:furious: :D
Hehe äre så? Ja kanske, men de har bara blivit så. Har inte kört dom mer än nåt annat, ja förutom benen då.
kan ju bara hoppas att dom vill öka i massa oxå :bpump:
Matte_Maiden
2004-02-04, 18:04
späck är disco... så enkelt är det! :hbang:
Karl_alfred
2004-02-04, 20:23
Hehe äre så? Ja kanske, men de har bara blivit så. Har inte kört dom mer än nåt annat, ja förutom benen då.
kan ju bara hoppas att dom vill öka i massa oxå :bpump:
jeep så är det. du är ju för fasen lika stark i tricpes som i axlarna:nono: skäms:whipped:
:laugh:
X-Change
2004-02-04, 22:51
och jag som var nöjd med mina 8 reps på 25 kg och så kör du det dubbla !:furious:
bara att inse du :kickass: späcken! :thumbup:
X-Change
2004-02-04, 23:00
Originally posted by MiniYates
Jag hade också problem med bänken i början men lyckades få upp den över 60kg på ett år med tung teknik träning. 70-130 kg mellan 16-17. Lärde mig av Insano här på forumet som själv tog över 220kg. Kan leta upp programmet åt dig om du är intresserad - så kommer du få upp 100 lätt om några månader.
MiniYates: Jag är helt klart intresserad..så om du har lust att dela med dig av dina kunskaper så vore det kanon!
själv finns jag ju runt omkring här på kolozzeum eller så på msn (mejlen): martin_sk887@hotmail.com
Hähä kan inte rå för att jag är så svag i axlarna :D
X-Change, du får tänka på att pushdown jag kör är på en draghiss med dubbelutväxling, så 60kg på den motsvarar väl 30kg. Så du ligger inte långt efter där :thumbup:
Ska dra på en spurt på axlarna, var så säker! Dom är åt helvete för svaga å dåliga.. :bpump:
MiniYates
2004-02-05, 16:14
Lägger in programmet här eftersom många visat intresse.
Programmet går ut på att priotera bänkträningen under 6 veckor. Om du följer programmet exakt och sköter kosten kan du räkna med att öka 20-30kg under den perioden. Du tränar 4 gånger i veckan, mån,ons,fre,lör. 3 av passen är bänkträning och komplement övningar och 1 pass är underhållsträning för resten av kroppen.
Vi utgår från att du gör 80 x 1 i dagsläget. Börja det första passet med en vikt något under det, 75-77,5kg beroende på hur säker du känner dig på formen. Efter uppvärmning med lätt vikt ska du göra 10 set med denna vikt och bara en repetition. Sänk vikten kontrollerat och explodera upp i bottenläget, så snabbt som möjligt. Tänk alltid på att lyfta explosivt, även när du värmer upp så det sätter sig undermedvetet. Du vilar såpass mycket mellan seten att du är säker på att klara nästa set. Målet är att aldrig missa ett set och alltid få 10 set på ett pass. Du lär dig ganska snabbt hur lång tid det tar att återhämta sig för nästa set, räkna med att missa ett par stycken innan du vant dig vid programmet - men ha alltid målsättningen att du alltid kan lyfta vikten! Låt aldrig de 10 seten ta mer än 1 timme att utföra. Totalt tar passen runt 90 minuter att utföra.
När du klarat av 10 set med 75 kg ska du höja vikten inför nästa pass och klara 10 set med 77,5kg. Vid varje gång du klarar 10 set utan någon miss höjer du med en 1,25 platta på varje sida. Om du skulle missa ett set, sänk då vikten 2,5kg och uför de restrerande seten med den vikten. Att missa vikten är negativt för psyket och ska undvikas genom att bara ha avklarade -positiva set. Om du inte har någon passare råder jag dig att utföra övningen i Smith-maskinen.
Måndag-
1.Bänkpress - 10 set x 1rm (under 60 min)
2.Plan Hantelpress med en arm -
Vinkla bänken så att du kan hålla fast dig med den tomma handen. Utför som vanlig hantelpress. Du kan använda mer vikt i denna övningen än med bägge armar. Gör 1 set per arm 6-8 reps.
3.Rotarcuff med hantlar. Använd lätt vikt. 2 set med 20 reps
Onsdag-
Bänkpress - 10 set x 1 rm
Dips med vikt -
Använd viktbälte, 1 x 4-6 reps
Latsdrag, 1 x 8 reps
Fredag-
Bänkpress - 10 set x 1 rm
Militärpress i smithmaskin med smalt grepp (15-20cm mellanrum) - 1 x 8 reps
Pressdown-
Ställ en bänk vid latsdraget att stå på. Använd en rak stång och gör som en tricep pushdown, fast med armbågarna utåt och pressa ner vikten. Ha ungefär samma mellanrum som förra övningen och håll ryggen lätt svankad, 1 set x 8 reps
Lördag-
Stångrodd - 1 set 8 reps
Bicepscurl med stång - 1 set 10 reps
Hammer m. hantlar - 1 set 10 reps
Knäböj - 3 set x 10 reps
Lårcurl - 1 set 10 reps
Stående Vadpress - 1 set x 20 reps
Använd nån Gainerdrink under dagen som tillskott till vanlig mat. Ta kreatin och glutamin före och efter träningspasset. PM:a mig om du har frågor - det blev en del.
Inte blivit nåt benpass eller ryggpass den här veckan, har inte orkat släpa arslet till gymmet.
Men bärs har det blivit, å gripper träning. :D
Hur ser din greppträning ut då?
Bara grippers, kul som fan!
Kör bara vanlig klämma ihop skiten å sen lite statiskt med dom :hbang:
Hehee, jo men vilka grippers kör du med, vad är dina PB?
Har en RB 130 och en RB 160, 130´n klämmer jag ihop precis om jag får den rätt i handen, fast inte med vänstern.
Ska ner å träna med dom nu =)
Edit: Klar nu, stängde rb 130´n helt 2ggr, höll kvar i 3-4sekunder. Sen hjälpte jag till med vänster 3reps extra.
Vänstern fick jag nästan ihop den 1 gång, handtaget vill glida mot tumpadden =P. Går framåt iaf
Tränade i skolan, vart armar för polarn skulle träna det. Så visst jag hakade på.
Hantelcurl
12 @ 8kg
8 @ 15kg
8 @ 15kg
8 @ 15kg
Fick pass på 2sista i sista set.
Stångcurl
8 @ 25kg
8 @ 25kg
8 @ 25kg
Helt slut efter hantlarna.
Scottcurl
8 @ 21kg
8 @ 21kg
8 @ 21kg
Pass på 3sista i sista set :hbang:
Liggande tricepspress
12 @ stången
8 @ 20kg
8 @ 25kg
5 @ 27½kg
Pushdown
8 @ 50kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
Tung pushdown dom har i skolan.
Fetpump i armarna iaf :thumbup:
ser ut riktigt bra det där speccen!!!
hur var födelsedagen??
Karl_alfred
2004-02-09, 19:04
bra pass pojken!
Originally posted by Ludvig
ser ut riktigt bra det där speccen!!!
hur var födelsedagen??
Jofan den va extremt bra, mkt fylla å mkt trevligt sällskap =)
längtar redan till nästa helg, då blire förklassig fylla igen!
tackar grappar, de kändes som ett fint pass =)
Satans förbannade cpskadade fitt vinter, ska fan knäcka nacken på det förbannade cp´t som bestämde att vi skulle ha vinter så satans länge..
Förkyld, tar paus. Men i helvete att den blir lång..
Karl_alfred
2004-02-10, 18:10
äh kom igen nu vekling:bpump:
X-Change
2004-02-14, 01:33
Tjenis Martin! It`s been a while, uh? :cool: Yeah! hehe näe..
Vi ligger typ precis lika i biceps nu tror jag! ...Har själv knappt aldrig börjat med biceps som första muskelgrupp men...tror jag skulle ligga på ungefär samma vikter som du.
Fint pass iaf och spec. Pushdownsen!
Men vad är det här med nån förkylning då? Själv brukar jag strunta i sånt..Är för övrigt förkyld 3/4 delar av året så! :D
Kom igen och kämpa på, polarn!
Hur orkar du köra Axlar+ben+vader `?? bara undrar...
Karl_alfred
2004-02-15, 14:49
tjenare tjejen hur går det här egentligen? frisk ännu eller?:thefinger
Jodå frisk som en nötkärna, ska börja träna imorron tror jag. Jo de ska jag..
Har haft en skitperiod nu, å slutat käka å tänk på att lägga ner tränandet.
Men ska bli skärpning på det nu.
Nu blire en satans hård träningsperiod så man inser vad man missat.. nu ska det fanimig pumpas järn!
hej sålänge! :love:
gött mos, é du på g igen nu då?
exakt som mej, det där med skitvecka o tänkt på dumma saker o så :)
Tbax nu, å de gick väl hyffsat lär jag säga!
Snedhantelpress
12 @ 11kg
10 @ 18.5kg
10 @ 18.5kg
10 @ 18.5kg
Räknar med hantelstången som 1kg.
Bänkpress
12 @ 20kg
10 @ 40kg
10 @ 40kg
8 @ 40kg
8 @ 40kg
7 @ 40kg
Satan vilken känsla det var att köra gamle bänkpressen igen, ska ta med den i schemat igen.
Skivstångscurl
12 @ 20kg
8 @ 30kg <-- überstrikta
8 @ 30kg
8 @ 30kg
Hantelcurl (sittande)
8 @ 13.5kg
Stående hantelcurl
8 @ 13.5kg
7 @ 13.5kg
6 @ 13.5kg
7 @ 11kg
Sen pumpade jag ur biceps lite i cablarna.. inget som är värt att skriva ner :booty:
Kändes gött att va tbax!
Karl_alfred
2004-02-16, 22:15
bra pass specpojken!
skönt att du är tillbaka i matchen nu:thumbup:
X-Change
2004-02-16, 22:52
Härligt att se dig tillbaka, Specco!
Är bara att forsätta ta kol på vikterna! :hbang:
Kan ju med gråten i halsen tillge att du har gått om mig i sneda hantekpressar nu! :cryout:
Ähh du krossar ju spec! :love:
Bah.. gillar inte ben.. så jag slappar jämt igenom hela passet :D
Hack-Squat
12 @ ställningen
8 @ 40kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
Jofan, 45gick hyvens idag, kanske ska prova 50pannor nästa gång.
Lårcurl
12 @ 20kg
10 @ 35kg
10 @ 35kg
10 @ 35kg
Kändes fint i hamstrings.. Känns mysko att gå runt i gymmet efteråt :devil:
Sittandevadpress
12 @ 20kg
10 @ 30kg
10 @ 30kg
10 @ 30kg
Sådärja, klar med benen. Sa jag att jag inte gillar att träna ben? Aja.. jag gillar inte att träna ben.
Repcrunches
12 @ 30kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
Strechade lite å åkte hem. :thefinger
PS. klämde ihop rb130 5ggr med långt stop nyss.
Karl_alfred
2004-02-17, 22:44
ja vad ska man säga:MrT: ta tag i benträningen nu grappen:hbang:
Börja böj ditt fete hoe!:thefinger
Min benträning är jätte seriös japp, men vafan hacken är ju där iaf :D
Å knäböj kan dra åt.. kommer aldrig köra den. Aldrig, lägger hellre ner ben för alltid än att köra den.
X-Change
2004-02-18, 22:05
Hehe hack-squat är ju liskom böjar, spec.
förutom att hacken har sånna där "manliga", mjuka och framförallt gosiga axelkuddar! :whipped:
Men kom igen 50 går lätt som en plätt nästa pass! :bpump:
Klassar dom inte som böjar iaf! Aldrig!
Mjuka? Tycker dom är stenhård, typ en träplanka med tyg på :D
Körde hemma i huset.. orkade inte dra mig till gymmet :(
Bänkpress
12 @ 25kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
8 @ 45kg
Snedhantelpress
10 @ 16.5kg
10 @ 16.5kg
10 @ 16.5kg
Gött pass med brorsan :thumbup:
haha, samma här
fast jag tränade inte alls
Karl_alfred
2004-02-20, 23:41
gött pass grabben dags att höja vikterna tror jag :hbang:
Ska börja höjja mer å mer, ska fan träna full vecka nu under sportlovet iaf :hbang:
X-Change
2004-02-21, 21:33
Go for it mannen! :bpump:
Tränade hemma idag igen.. inget värt att nämna..
Hantelcurlade lite på 16,6kg iaf, åt helvete med strikthet..
Kanske åker ner till gymmet imorron.. får se
Karl_alfred
2004-02-24, 21:07
fan vi ligger lika i bicepscurlen.:thumbup:
Men dina är säkerligen strikta :D
Eller är det meningen att man ska få pump i korsryggen hehe, inte så illa kanske, men svingade :angel:
Karl_alfred
2004-02-24, 22:03
Men dina är säkerligen strikta :D
Eller är det meningen att man ska få pump i korsryggen hehe, inte så illa kanske, men svingade :angel:
jo det är strikta. Men vi kör i allafall på samma vikt:booty:
X-Change
2004-02-24, 23:00
Yeah! Spec få köra hårt imorrn isf! :bpump:
SJälv kör jag ju en 6:a på 16,5 kg här hemma (strikta), fast då kör jag ju bara bicepscurl också! :rolleyes:
Kastade upp en dubbelbicca i medlemsbilder :laugh:
Lagt av träningen för tillfället.. bristande motivation.
Ska försöka att köra nå kom igång pass nästa vecka.. :MrT:
Karl_alfred
2004-02-28, 09:57
men vad i :furious:
Masade mig iväg till gymmet idag! Å guuu va kul det var :D
Bänkpress
12 @ 20kg
8 @ 40kg <-- vafan? LUFT!
8 @ 45kg
8 @ 45kg
7 @ 45kg
5kg ökning! Ska upp på 47.5kg nästa pass om de känns rätt!
Snedhantelpress
8 @ 18.5kg
7 @ 18.5kg
6 @ 18.5kg
Gick tungt, men brukar köra på 15kg efter bänkpressen! Så ökning här med!
Maskin-flies
8 @ 40kg
7 @ 40kg
7 @ 40kg
Fin pump!
Dags för biceps att få tukt!
Skivstångscurl
10 @ 20kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg
8 @ 30kg <-- 2sista sving
Alt. hantelcurl
6 @ 13.5kg
6 @ 13.5kg
3 @ 13.5kg <-- Kunde inte fortsätta, pumpen var fan i vägen. Alltid samma visa efter skivstångscurlen, får en jävulsk pump! Men de känns bra för psyket att det tar bra!
Stretchade brösten å biceps rejält, sen åkte jag hem :hbang:
Karl_alfred
2004-03-01, 21:27
Skönt att de inte blev nå längre uppehåll! Klart du ska upp på 47,5 inget snack om saken. Du gjored 3 set på 45 med 8 reps. Tycker att du skulle kunna gå på 50 till och med. Tycker dessutom att lite lågreps skulle vara på sin plats, så ska du se på fasen vad det gäller ökningar:thumbup:
X-Change
2004-03-01, 21:48
Bra pass!
Håller med Kalle! Om du fortsätter lägga på så där lite vikt så kommer du nog nå "hardcore"-vikterna vid pensionsålder! :D
Du kan mer Martin! Lite lågreps som Kalle sa och du är strax och reppar på 60! :hbang:
Tyckte hela passet var bra, sitter här och är lite avis på dina hantelpressar! :em:
Pump it up! :bpump:
Hantelpressarna har gått fint nu på sistonde, synd att brösten ändå är totala skidbackar :D
Kanske ska gå på lågreps ett tag! Köra runt 5-6reps! Har ju kört länge på 8or nu, lite variation vore på sin plats!
Å bänkpressen är inlagd igen, de är en riktigt skön övning. Ska ge den en ny chans!
X-Change
2004-03-02, 11:14
Svaret där är: Mer mat! Så får du också en fin hylla som alla de andra barnen! :D
Som du kanske har sett i min journal så siktar jag alltid på att göra en 8:a (Om jag klarar det så ökar jag vikten nästa pass), om jag klarar 5 eller fler reps så kör jag ett set till på samma vikt. Och om jag bara klarar 4 eller färre reps så sänker jag vikten.
Fungerar bra för mig, kanske gör det det för dig med?
Är ju bara ett litet tips;)
Absolut, bänken ska du ha med, den verkar ju över hela bröstet så! :thumbup:
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.