handdator

Visa fullständig version : Kreatin utan finnar tack

rebbin
2009-08-17, 17:30
Är trött på att se ut som en finning 17 åring i ansiktet, då jag får en hel del finnar så fort jag börjar med monohydrat...

Vilka andra kreatinsorter finns det som fungerar bra och inte har den bieffekten?

Toby Asp
2009-08-17, 19:40
Det finns en klistrad kreatintråd. Dessutom är inte finnar någon säkert dokumenterad bieffekt, så om andra varianter än monohydrat skulle ge det så är det från person till person.

Airline
2009-08-17, 20:04
Jag är likadan själv, fast får som ett 2 dm tjock band av finnliknande utslag exakt 3 dagar in i uppladningen av monohydrat. När jag bytte till KCG2 så fick jag inga utslag, vet dock inte vad den nyaste skepnaden av KCG2 från fairing heter!

CharlezZz
2009-08-17, 22:02
Jag fick också finnar av kreatin. I början, av varje kur, när jag periodiserade. Jag slutade periodisera och har kört länge utan problem.

Jag får väldigt torra läppar och hud när jag börjar ta kreatin, antagligen på grund av att det binder mycket vatten i musklerna den första tiden. Efter 2-3 veckor brukar det ge sig.

vicarious
2009-08-17, 22:43
Jag fick också finnar av kreatin. I början, av varje kur, när jag periodiserade. Jag slutade periodisera och har kört länge utan problem.

Jag får väldigt torra läppar och hud när jag börjar ta kreatin, antagligen på grund av att det binder mycket vatten i musklerna den första tiden. Efter 2-3 veckor brukar det ge sig.

Hoppas du vet att om du slutar periodisera finns risken att kreatinets effekt upphör. Finns en anledning varför man periodiserar.

CharlezZz
2009-08-17, 23:56
Hoppas du vet att om du slutar periodisera finns risken att kreatinets effekt upphör. Finns en anledning varför man periodiserar.

Jag vet att det finns en del som tyder på att en lite av effekten på cellnivå går förlorad efter 2-3 månader men det är väl inte ens bevisat? Även om betyder det ju knappast att effekten skulle upphöra helt.

Att vänta med en paus till månad 5-6 till förmån för bra hy känns ju helt klart värt det.