Visa fullständig version : *hjälp* övningar för överkropp!
kallekarlffs
2009-08-16, 14:17
Hejsanhejsan!
Jag är 16 år gammal och har tränat på gymmet ett år nu om ett par månader!:)
Galet nöjd med resultaten so far, men känns som jag skulle behöva organisera min träning mer.
Jag vill med min träning bygga så mycket som möjligt! :) Så .. få reps med tunga vikter right? .
Så jag undrar om ni har några schyssta tips på övningar till:
Dag 1: Bröst,biceps
Dag 2: Axlar,triceps
Dag 3: Rygg,mage
Ben tränas Dag 4, men där har jag inga problem med att få till bra övningar..
tack på förhand
Tunga basövningar (bänkpress, knäböj, marklyft, militärpress osv...) + isolationsövningar (pushdowns, benspark, latsdrag, hantellyft åt sidan osv...)
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071
kallekarlffs
2009-08-16, 15:30
thanks
kallekarlffs
2009-08-16, 19:03
bumppppp
bänk, hantelpress, dips
stångrodd, chins, latsdrag
militärpress, lyft åt sidan
mark, böj
curls, extensioner
AmericanDragon
2009-08-16, 20:58
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=31071
kallekarlffs
2009-08-16, 20:59
thanks!
LillSkalman
2009-08-16, 21:20
Glöm inte att äta sjukt mycket och vila samt sova ordentligt. :)
finns dock inget som säger att du MÅSTE kör tunga reps för att få maximal muskel utveckling... olika för olika personer, vissa passar högreps för, vissa lågreps
Brukar man inte rent generellt säga att det är halvhöga repsantal som ger muskelmassa och låga ger styrka.
Beginners advice: Tänk på att det aldrig finns någon exakt vetenskap. Efter som varje människa är unik i sig. Ett trick är att aldig ändra mer än en sak åt gången, sen känna efter för att kunna hitta exakt den rätta träningen för dig. Jag är inte rätt människa att ge dig konkreta råd i din träning. Men alla har vi varit barn i början. Men jag kommer kanske ihåg förvirringen och överväldigandet av tips, tricks, fakta, teorier, och personliga erfarenheter som man snubblar över nätet när man väl börjat intressera sig ordentligt.
Mina personliga uppfattning är att korrekt intag av näring är en huvudnyckel! Inte så svårt om man har tillgång till internet, penna, papper och miniräknare.
Skulle du fråga om personliga råd, skulle jag sagt. Kör tills du stupar. Ta i så du kräks. Blodsmak är positivt. Men försök att inte fortsätta efter failkänningar.
Och! Dom som snackar mer om träning än tränar. Tränar för lite.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.