handdator

Visa fullständig version : Sony Ericsson W595

Liven
2009-08-14, 16:00
Hej! Jag och min flickvän köpte för en tid sedan denna mobil, försäljaren sa att man skulle kunna köra videosamtal. Men nu har vi upptäckt att det verkar inte gå. Kameran sitter ju på baksidan av mobilen.

Så finns det någon här som har denna mobil och vet hur man gör ett normalt videosamtal där båda parterna kan se varandra?

Tack på förhand!

ViKKaN
2009-08-14, 16:09
Hej! Jag och min flickvän köpte för en tid sedan denna mobil, försäljaren sa att man skulle kunna köra videosamtal. Men nu har vi upptäckt att det verkar inte gå. Kameran sitter ju på baksidan av mobilen.

Så finns det någon här som har denna mobil och vet hur man gör ett normalt videosamtal där båda parterna kan se varandra?

Tack på förhand!

Tittade upp den lite snabbt och det verkar som att det enda sättet att ha en videokonferens är att du vänder på mobilen när du ska prata så att du har kameran på mobilens baksida vänd mot dig, annars lär man inte se mer än dina fötter. Står dock "...There is a front-facing camera for video calls, while the main camera shoots at up to 3.2-megapixels..." på sony ericssons hemsida vilket verkar skumt eftersom det inte finns någon kamera på framsidan...

Larsson
2009-08-14, 16:09
Tittar man på Sony Ericsson hemsida verkar det som att det är kameran på baksidan man ska använda till videosamtal. Känns dock lite som att vitsen med videosamtal försvinner då. http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/specifications/w595?lc=sv&cc=se

Liven
2009-08-14, 20:26
Tittar man på Sony Ericsson hemsida verkar det som att det är kameran på baksidan man ska använda till videosamtal. Känns dock lite som att vitsen med videosamtal försvinner då. http://www.sonyericsson.com/cws/products/mobilephones/specifications/w595?lc=sv&cc=se

Ja precis det sa jag idag till försäljaren, försäljaren sa nämligen att vi skulle kunna se varandra när vi köpte dem. Så nu, flera månader efter inköpet som vi ska använda funktionen så upptäckte vi detta då sambon ska åka iväg på studier. Vore kul att ha.

Men så gick vi tillbaka och sa det och att vi kände oss lurade, men vi fick inte häva bindningstiden på 2 år eller byta till en likvärdig telefon med videosamtals funktionen.
Vi får väl använda en spegel eller nåt.

Man får känslan av att Telenor inte är så måna om sina kunder.

Scratch89
2009-08-14, 23:51
Man får känslan av att Telenor inte är så måna om sina kunder.

Med tanke på hur illojala kunder är mot sina telecombolag så skulle jag göra precis likadant. Ju fler man lurar på en summa pengar desto bättre; i princip alla byter fram och tillbaka då och då.