handdator

Visa fullständig version : Så mycket tjänar blondinbella!

Coldsmith
2009-08-13, 16:21
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpresse n%26stat%3d0%26ArticleID%3d2009\08\13\348183%26Sec tionId%3dDinapengar%26menusection%3dDinapengar%3bD inapengarNyheter

Nu äntligen kan vi sova lugnt, för nu vet vi vad hon tjänar.

Jag som trodde hon tjänade multimiljoner och var ekonomiskt oberoende.. snyft.

hahavaffan
2009-08-13, 16:26
Jag som trodde hon redan hade tjänat sin första miljard på sin blogg.

Inte.

Johan_S
2009-08-13, 16:38
De där siffrorna skall man ta med en rejäl nypa salt. Är nog en hel del som går igenom andra bolag som etc glife, classified. Om hon hade Adsense reklam på hela sidan skulle hon utan problem dra in $150+ per dag med hennes trafik.

http://www.resume.se/nyheter/2009/08/13/raknar-med-vinst-pa-en-mil/

Hon har tre bolag, varav ett fjärde är på g så pengar fördelas, säkert på väl genomtänka sätt, i de olika bolagen. Duktig tjej!

stafh
2009-08-13, 17:03
De där siffrorna skall man ta med en rejäl nypa salt. Är nog en hel del som går igenom andra bolag som etc glife, classified. Om hon hade Adsense reklam på hela sidan skulle hon utan problem dra in $150+ per dag med hennes trafik.

Hon har tre bolag, varav ett fjärde är på g så pengar fördelas, säkert på väl genomtänka sätt, i de olika bolagen. Duktig farsa!

Fixed.

Coldsmith
2009-08-13, 17:05

Hon har tre bolag, varav ett fjärde är på g så pengar fördelas, säkert på väl genomtänka sätt, i de olika bolagen. Duktig tjej!

Ahh du har rätt... hon är helt fantastisssk.. :Virro

ThisIsTheOne
2009-08-13, 17:19

Säkert betydligt mer driftig än vad du och den stora majoriteten, mig själv inkluderad, på det här forumet är.

Johan_S
2009-08-13, 17:46
Fixed.

Håller med, han verkar ha fingerna både i det ena och det andra. Alltså, i företagandet.

Visst är hon?! Vissa tycker visst det, och den återkommande publiciteten är otrolig. Det enda jag läst om henne är när hon videobloggande om hur det var att styrketräna, och hur äckligt det är med svett. :naughty:

Pepparkakssmurfen
2009-08-13, 17:59
Men för fan krappar,det där är ju bara den deklarerade vinsten.

Dav0d
2009-08-13, 18:31
Om människor tror på det där, ska dem börja skaffa lite mer allmänbildning...

Cilia
2009-08-13, 18:37
Men för fan krappar,det där är ju bara den deklarerade vinsten.
läste inte så noga men var inte omsättningen dryga 400 tkr? Det blir inga miljoner av det att göra av med oavsett hur man deklarerar om det inte rör sig om svarta pengar. Men ingen är väl så korkad så man basunerar ut att man drar in massa svart?

Frantic
2009-08-13, 18:40
Så här skriver hon själv

Jag har fått lite kommentarer kring vad aftonbladet och dagens media skriver om mig idag. Blondinbella AB:s bokslut har ju blivit offentligt och det bokslutet gäller för år 2008, där vinsten avser en fyra månaders period från augusti till december. Under dom fyra månaderna omsatte Blondinbella AB 433 000 kr och vinsten var på 113 000 kr. Under den här tiden fick jag även lön ifrån ett annat bolag som heter Glife AB. Under 2009 beräknar vi omsätta ca 2 000 000 i Blondinbella AB. Dessutom har jag intäkter från mina andra bolag, Bellme AB och Classified AB. Så den summan som står i Aftonbladet är för fyra månader i slutet på 2008, inte nu under 2009 men antagligen så står det inte i årsredovisningen att försäljningen bara pågick under slutet av 2008 (aktiebolaget startades augusti 2007 men försäljningen sattes inte igång förrens ett år senare, fick lön från Glife under tiden) och då är det typiskt att skvallertidningar ska försöka gotta sig.

Men en vinst på 113 000 kronor efter skatt på fyra månader som 17 åring är coolt!

Tryman
2009-08-13, 18:44
Vem bryr sig om vad hon tjänar? Att hon är en företagsam flicka och tjänar pengar verkar folk reta upp sig på.

Cilia
2009-08-13, 18:47
Vem bryr sig om vad hon tjänar? Att hon är en företagsam flicka och tjänar pengar verkar folk reta upp sig på.
Hon är verkligen företagsam. Jag tycker det är jätteroligt. Sverige behöver fler sånna. Tror många retar sig på att hon lyckas men jag tror hon historiskt har överdrivit sina inkomster. Men vilken 17-åring tänjer inte lite på sanningen?

När jag gick i gymnasiet avslutade vi dom flesta meningar med
-inklusive överdrifter och lögner.

Tryman
2009-08-13, 18:50
Hon är verkligen företagsam. Jag tycker det är jätteroligt. Sverige behöver fler sånna. Tror många retar sig på att hon lyckas men jag tror hon historiskt har överdrivit sina inkomster. Men vilken 17-åring tänjer inte lite på sanningen?

Du menar att hon avrundar lite ;)
Har ingen koll på vad hon sagt mer än i denna tråd men ja, 17-åringar har en tendens att finslipa lite på det dom säger. Framförallt om det ska ut till allmän åskådning i en blogg.

jakke
2009-08-13, 18:50

Verkligen. Sedan tycker jag folk hänger upp sig på vad vinsten är, hennes lön är ju exkluderad vinstsumman.

Cilia
2009-08-13, 19:37
Verkligen. Sedan tycker jag folk hänger upp sig på vad vinsten är, hennes lön är ju exkluderad vinstsumman.
Ja, det är den men inte i omsättningen. Det är just omsättningen som avslöjar hennes tidigare uttalanden.

jakke
2009-08-13, 19:39
Ja, det är den men inte i omsättningen. Det är just omsättningen som avslöjar hennes tidigare uttalanden.

Jo jag kan alla termer. Jag rasade mest mot viss media som bara tagit vinsten och delat på antal månader och använt den siffran för vad hon tjänat.

Coldsmith
2009-08-13, 21:54
Om man som fjortis sitter och skryter över att man drar in 400.000 i månaden och sen visar ha fått in det på ett och ett halvt år, så är det ju faktiskt anmärkningsvärt :)

Trance
2009-08-13, 22:03
Om man som fjortis sitter och skryter över att man drar in 400.000 i månaden och sen visar ha fått in det på ett och ett halvt år, så är det ju faktiskt anmärkningsvärt :)

Det har väl inte visat sig något alls?

kålman
2009-08-13, 22:06
vi kanske ska fråga hennes pojkvän som är reggad här på sidan :-D

High1ander
2009-08-13, 22:09
Vilken superjournalistik.

Hon har säkert överdrivit något, men man har inte 3-4st olika företag bara för att det är kul, utan för att man just kan delegera runt arbetsuppgifter, pengar, etc. Det som vore mer intressant är information på hennes dekleration, värdet på de olika bolgen...

Coldsmith
2009-08-13, 22:12
Vilken superjournalistik.

Hon har säkert överdrivit något, men man har inte 3-4st olika företag bara för att det är kul, utan för att man just kan delegera runt arbetsuppgifter, pengar, etc. Det som vore mer intressant är information på hennes dekleration, värdet på de olika bolgen...

Hur skulle man värdera dom? Dom är ju inte direkt börsnoterade. :)

jakke
2009-08-13, 23:13
Hur skulle man värdera dom? Dom är ju inte direkt börsnoterade. :)

Du vet väl bättre än såhär?

Asdf
2009-08-13, 23:27
Nu har jag väl antagligen varit lika dum som bumpar tråden. Men vem ... bryr sig om vad hon gör? Typisk 08 kändis

Grisen
2009-08-13, 23:30
vi kanske ska fråga hennes pojkvän som är reggad här på sidan :-D

Fråga på, men inga fler konstiga PM från din sida igen.

Fatalist
2009-08-13, 23:54
Nu har jag väl antagligen varit lika dum som bumpar tråden. Men vem ... bryr sig om vad hon gör? Typisk 08 kändis

Du, som skriver? Min vän. :)

Jag tycker hon är grym, en förebild för alla som sitter och gnäller.

stafh
2009-08-14, 00:15
Du, som skriver? Min vän. :)

Jag tycker hon är grym, en förebild för alla som sitter och gnäller.

Har man blondinbella som främsta förebild i livet har man allvarliga problem.

Tricce
2009-08-14, 00:33

Undrar om du inte missade att läsa lite mellanraderna trots att det står svart på vitt.

Han skriver ju faktiskt "en förebild för alla som sitter och gnäller. "

martikainen
2009-08-14, 07:11
Varför är alla så avundsjuka och anti mot flickan? Är det verkligen så svårt för oss svenskar att vara glada över att våra medmänniskor lyckas med något? Att de tjänar pengar och är nöjda med livet.

Hon är förmodligen mycket bättre förebild och människa än hälften av folket här på brädan, inklusive mig själv.

Skippa avundsjukan nu för sjuttsingen

Apos78
2009-08-14, 08:06
Hon är utan tvekan driven och vet vad hon vill vilket är positivt att se hos vem det än skulle handla om. Vad hon tjänar är dock helt ointressant i mina ögon. Det jag dock kan störa mig lite på är vissa uttalanden hon gjort i små korta radiointervjuer där hon i ena stunden ger ett väldigt smart intryck för att i nästa falla som en fura. Men visst, hon är ung och kommer nog att ge ett vettigare och vettigare intryck även om det hon har som sin spelplan är något jag i många hänseenden finner ibland motbjudande och i längden ohållbart nämligen hyllningen till konsumtionssamhället.

Det finns företagare som ställer sig utanför den vanliga affärsmotorvägen och lyckas bättre än de flesta, men då med samvetet i behåll. Yvon Chouinard är ett exempel. Dock hör inte Blondinbella, oavsett inkomst, till denna grupp.

Kommer Blondinbella att svälla till en sprickfärdig bubbla eller visar det sig vara ett hållbart koncept?

Trance
2009-08-14, 08:13

Jag ser inte problemet med att en ung tjej har blondinbella som förebild. Men ge du gärna bättre alternativ så får jag se hur mycket fel jag har.

bear.flowertwig
2009-08-14, 09:01
Fråga på, men inga fler konstiga PM från din sida igen.

Alltså du måste ju byta bild på sidan. Full vinter och björnfitta på huvudet funkar inte i augusti :Virro

Granatgiraffen
2009-08-14, 09:58
Jag ser inte problemet med att en ung tjej har blondinbella som förebild. Men ge du gärna bättre alternativ så får jag se hur mycket fel jag har.

Kevin Levrone. Bättre kropp och mer pengar.

stafh
2009-08-14, 10:00

Jag förstår inte varför en person vars liv endast verkar cirkulera kring kläder, smink och pengar, och som upprepade gånger har försvarat användandet av päls, skulle vara någon bra förebild för någon. Att hon är "driven" (läs: har en företagsam pappa) ser jag inte som något som är intrinsiskt positivt i sammanhanget; Ulrike Meinhof var också driven.

Nu känner jag ju henne visserligen inte, men hela pälsgrejen diskvalificerar henne från att vara en bra förebild i mina ögon.

tano
2009-08-14, 10:01
Jag bryr mig inte alls över hennes sida eller publicitet men något jag tyckte var lite knepigt var att hon skulle vara med i alla dessa debattprogram. Klart hon blivit lite av en kändis men det kändes inte som att hon hade något klyftigt att tillföra disskussionerna direkt. Nu har jag dock inte sett till henne på länge, kanske för att jag inte tittat speciellt mycket tv under sommaren eller att det inte är säsong för nyproducerad media.

Trance
2009-08-14, 10:08
Jag förstår inte varför en person vars liv endast verkar cirkulera kring kläder, smink och pengar, och som upprepade gånger har försvarat användandet av päls, skulle vara någon bra förebild för någon. Att hon är "driven" (läs: har en företagsam pappa) ser jag inte som något som är intrinsiskt positivt i sammanhanget; Ulrike Meinhof var också driven.

Nu känner jag ju henne visserligen inte, men hela pälsgrejen diskvalificerar henne från att vara en bra förebild i mina ögon.

Men du vet ju inte alls vad hon skriver om och har för åsikter (förutom päls) då jag misstänkar att du som de flesta andra i tråden inte har läst hennes blogg. Du har inte heller en aning hur driven hon eller hur mycket hon är inblandad i ideér och sina företag, utan det mesta baseras på fördomar. Hon är trots allt en 17(?)-årig tjej som skriver om smink, alltså kan hon inte kunna något annat. Smink och utseende är inte så jäkla långt i från vad Kolozzeum handlar om trots allt...

stafh
2009-08-14, 10:13
Men du vet ju inte alls vad hon skriver om och har för åsikter (förutom päls) då jag misstänkar att du som de flesta andra i tråden inte har läst hennes blogg. Du har inte heller en aning hur driven hon eller hur mycket hon är inblandad i ideér och sina företag, utan det mesta baseras på fördomar. Hon är trots allt en 17(?)-årig tjej som skriver om smink, alltså kan hon inte kunna något annat. Smink och utseende är inte så jäkla långt i från vad Kolozzeum handlar om trots allt...

Jag har inte läst hela hennes blogg, men jag har varit där några gånger och jag kan inte komma ihåg ett inlägg som inte har handlat om det jag skrev (plus eventuellt någon fest då och då). Sen är det ju självklart att hon är engagerad i sina företag, annars skulle hon väl inte föreläsa om entreprenörskap etc, men som sagt vet jag inte hur bra mått på hur bra förebild man är drivenhet är. Jag ser inte riktigt hur kolozzeum är inblandat i det hela, och jag har aldrig sagt att jag var en bättre förebild.

maaherra
2009-08-14, 10:14
Varför är alla så avundsjuka och anti mot flickan? Är det verkligen så svårt för oss svenskar att vara glada över att våra medmänniskor lyckas med något? Att de tjänar pengar och är nöjda med livet.

Hon är förmodligen mycket bättre förebild och människa än hälften av folket här på brädan, inklusive mig själv.

Skippa avundsjukan nu för sjuttsingen

Att man kritiserar en person och tycker den är fullständigt ointressant betyder inte att man är avundsjuk och anti. Man kan helt enkelt bara vara...
likgiltig.

Känns mer som att hobby-liberalerna på den här sidan har gjort det till ett projekt att kategoriskt anklaga alla för att vara avundsjuka så fort det antyds att blondinbella är dålig/tråkig/etc etc. Varför? Antagligen för att de själva faktiskt är bittra över att de inte åstakommit desto mer och känner att de måste hugga på minsta tecken av attack mot deras ideologi.

Trance
2009-08-14, 10:32
Jag har inte läst hela hennes blogg, men jag har varit där några gånger och jag kan inte komma ihåg ett inlägg som inte har handlat om det jag skrev (plus eventuellt någon fest då och då). Sen är det ju självklart att hon är engagerad i sina företag, annars skulle hon väl inte föreläsa om entreprenörskap etc, men som sagt vet jag inte hur bra mått på hur bra förebild man är drivenhet är. Jag ser inte riktigt hur kolozzeum är inblandat i det hela, och jag har aldrig sagt att jag var en bättre förebild.

Jag tog upp Kolozzeum eftersom det är inte direkt så att träningssnack i sig behöver vara något häftigare eller bättre än mode/skönhet.

Jag gick in och tittade på hennes blogg nu och det tog inte många sekunder att hitta något som inte handlade om det. Förra gången hennes blogg kom upp här så vet jag att hon skrev om styrketräning och vikthetsen bland unga tjejer.

http://blondinbella.se/category/battre-sjalvkansla/

Att man kritiserar en person och tycker den är fullständigt ointressant betyder inte att man är avundsjuk och anti. Man kan helt enkelt bara vara...
likgiltig.

Känns mer som att hobby-liberalerna på den här sidan har gjort det till ett projekt att kategoriskt anklaga alla för att vara avundsjuka så fort det antyds att blondinbella är dålig/tråkig/etc etc. Varför? Antagligen för att de själva faktiskt är bittra över att de inte åstakommit desto mer och känner att de måste hugga på minsta tecken av attack mot deras ideologi.

Du börjar med att säga att folk drar egna slutsatser som är felaktiga och sedan drar egna slutsatser om varför de gör så. Gick det bra nu tycker du?

ARMSTARK
2009-08-14, 10:41
http://di.se/Nyheter/?page=%2fAvdelningar%2fArtikel.aspx%3fo%3dexpresse n%26stat%3d0%26ArticleID%3d2009\08\13\348183%26Sec tionId%3dDinapengar%26menusection%3dDinapengar%3bD inapengarNyheter

Nu äntligen kan vi sova lugnt, för nu vet vi vad hon tjänar.

Jag som trodde hon tjänade multimiljoner och var ekonomiskt oberoende..
snyft.

Hon kommer aldrig att stå på Donken å flippa burgare, det är säkert!

maaherra
2009-08-14, 11:07
Du börjar med att säga att folk drar egna slutsatser som är felaktiga och sedan drar egna slutsatser om varför de gör så. Gick det bra nu tycker du?

Så fortsätter vidare på att dra en slutsats om att jag drog en slutsats. Gick det mycket bättre tycker du?

coxie
2009-08-14, 11:17
En 17årig tjej som tjänar pengar på att leka stereotypisk bimbo och spelar på unga tjejers osäkerhet, vad kan man inte gilla med det? Att hennes image sticker i ögonen på folk gör det bara roligare då varje kommentar om henne ökar hennes kändisskap.

Jag har aldrig besökt hennes blogg och har ingen insikt i hurvida det är hennes far som tar alla beslut men en person som sedan hon knappt var byxmyndig har viljan och kunskapen att lyckas med det hon gjort imponerar.

Longshot
2009-08-14, 13:13
Stör mig också på journalister som skriver om något de inte vet något(?) om. Lönen är ju redan avdragen när vinst efter skatt är beräknat. Svammelpress.

Och förövrigt är jag imponerad över hennes mini-imperium.

Den tyngaste
2009-08-14, 13:26
Aldrig hört talas om henne.
Inget fel på utseendet 7/10.

Trance
2009-08-14, 13:53
Så fortsätter vidare på att dra en slutsats om att jag drog en slutsats. Gick det mycket bättre tycker du?

Försök igen.

En 17årig tjej som tjänar pengar på att leka stereotypisk bimbo och spelar på unga tjejers osäkerhet, vad kan man inte gilla med det? Att hennes image sticker i ögonen på folk gör det bara roligare då varje kommentar om henne ökar hennes kändisskap.

Jag har aldrig besökt hennes blogg och har ingen insikt i hurvida det är hennes far som tar alla beslut men en person som sedan hon knappt var byxmyndig har viljan och kunskapen att lyckas med det hon gjort imponerar.

Jag vill inte framstå som någon riddare här men hur vet du att hon spelar på unga tjejers osäkerhet om du inte har besökt hennes blogg någon gång?

thompaboy
2009-08-14, 13:53
Tycker hon verkar jävligt driven och målmedveten. Sen kan jag tycka att det är konstigt att folk tycker det är så jävla intressant att läsa vad hon äter till frukost men det är en annan femma. Uppenbarligen har hon ju nåt som säljer och intresserar. Att mycket tycks kretsa kring yta och materiella ting samt vilka signaler hon sänder ut kan man ju ha synpunkter på, men det är ju ändå inte nåt som skiljer henne markant från övriga "kändisar" i svängen.

ARMSTARK
2009-08-14, 13:54

+1

En person som inte har koll på värden i livet utan bygger upp sitt liv kring pengar, smink, kläder m.m. ( Förgängligt ) stavning?

En person som inte har koll på värden i livet utan bygger upp sitt liv kring träning, kost, träningskläder m.m. ( Förgängligt )

Asdf
2009-08-14, 13:59
Hon vet hur man skapar kändisskap och kan tjäna på det. Det enda jag hoppas är att hon inte säljer sin egna moral för att driva det vidare

Linda Rosing gör ju ett och annat sanslöst självförnedrande för att förbli känd, även om åsikter och värderingar de båda har inte återspeglar deras riktiga, säger de på det viset enbart för att det går stick i stäv med allmänna moraliska värderingar _folket_ har. De säger en sak som alla skulle reta sig på och sen skapar debatt. På det viset skapas publicitet kring personen

Asdf
2009-08-14, 14:01
Tror hon schulmans ex är likadan, det är helt otroligt. Förr i tiden blev man känd av en idrottsprestation, något man byggde eller skapade. Vad som helst som faktiskt gynnade människor eller som var något reelt och folk såg upp till och blev imponerade av

Idag kan man blogga och vara allmänt dryg och slänga ur sig åsikter/värderingar/tyckanden folk enbart retar sig på för att åstadkomma samma effekt

hugok
2009-08-14, 14:06
Jag stör mej inte på att hon tjänar si och så, det är ju tillgången och efterfrågan som styr. Det jag stör mej på är att efterfrågan är så pass stor som den är bland folk som inte har lust att leva sitt eget liv utan måste leva någon annans liv som verkar bättre.

Trance
2009-08-14, 14:44
Det jag stör mej på är att efterfrågan är så pass stor som den är bland folk som inte har lust att leva sitt eget liv utan måste leva någon annans liv som verkar bättre.

Skillnaden mot att läsa t.ex. skönlitteratur är?

coxie
2009-08-14, 15:07
Jag vill inte framstå som någon riddare här men hur vet du att hon spelar på unga tjejers osäkerhet om du inte har besökt hennes blogg någon gång?

Jag har fått den bilden av massmedia, om den är fel så har jag fel.

renad
2009-08-15, 08:33
Jag tycker det är högst imponerande att en så ung tjej kan utnyttja samhällsklimatet som sådant att hon ändå kan tjäna så pass mycket pengar en riktigt bra förebild för unga tjejer vill jag påstå, för det är väll ofta det som saknas hos kvinnorna lite företagsanda. Givetvis är det mycket skateplanering osv. bakom inte så många egenföretagre i Sverige som tar ut så mycket lön som "bella".