Visa fullständig version : Mat mellan gainer och middag
Hej, har en liten kostfråga jag hoppas få svar på :)
Efter min träning så brukar jag dra i mig en gainer blandat med lite eaa, sen brukar det gå 5-6 timmar innan jag äter middag.
Tänkte att det förmodligen kan vara en idé att slänga in ett mål mat mellan där, för byggandets skull.
Har vart lite inne på en burk tonfisk och lite keso men vet inte om det är tillräckligt, någon som har lite tips och idéer på något snabbt och billigt, eller funkar Tonfisken bra tro?
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=134957
Kalas, är alldeles för dålig på att söka för mitt eget bästa, tackar :)
Äter du 6h efter ett träningspass? Är det inte jobbigt?
Jo lite jobbigt har det börjat bli, särskilt nu när jag gick över till halvkropp måndag-tisdag och torsdag-fredag, så ett mål mellan där gör nog nytta, slarvar ganska friskt med kosten dessvärre, men en sån här grej borde väl kunna fixa till det lite.
Tränar du direkt på lunchen eller hur ligger det till? 6 timmar låter långt ifrån optimalt.
Brukar dra ner till gymmet efter frukosten, sen efter träningen blir det den där Gainern med Eaa.
Sen så äter jag ganska sent, ca 5-6 timmar efter, inget vidare direkt som du sa.
Vill gärna styra upp det där lite nu, så jag funderar på något mindre mål kanske 2 timmar efter träningen, och sen middag.
Lite tveksam till hur jag ska lägga upp det :/
Ta din gainer som du brukar. Efter nån timme så kan du äta något lätt, en mindre portion mat eller ett par mackor och en burk tonfisk?
Jo det låter ju bra :)
Vart lite inne på Tonfisk och keso eller något liknande, billigt och enkelt, tackar!
Bör man käka något efter middagen sen framåt kvällen tro?
Om du känner att du inte fått i dig tillräckligt så visst. Något liknande som mellanmålet efter träningen. Du kan med fördel skippa kolhydraterna sent på kvällen, jag har själv märkt att jag får lite svårt att sova med kolisar i magen :)
Kanon ska börja snickra på något kostupplägg imorn, tack för hjälpen :)
Du "måste" æta ett ordentligt mål 1-2h efter træning
1L yoghurt ær min nødproviant nær jag inte kan æta efter træning
Jo det låter ju bra :)
Vart lite inne på Tonfisk och keso eller något liknande, billigt och enkelt, tackar!
Bör man käka något efter middagen sen framåt kvällen tro?
Keso är inte billigt...
Det där med yoghurt kan vara ett alternativ ibland, tack :)
Är just det där med att ställa sig och laga något som är problemet :P
Tycker inte Keso är så farligt dyrt, 250g kostar en 12-13kr där jag handlar, kanske är dyrt vad vet jag :>
Eddie Vedder
2009-08-14, 16:25
Är just det där med att ställa sig och laga något som är problemet :P
Det är å andra sidan inte svårt att t.ex. koka 10 ägg och ett par kg potatis i ett svep och låta stå i kylskåpet. Samma sak med storkok av t.ex. pasta och ris. Har du kokta ägg och kokt potatis i kylskåpet, någon burk krossade tomater, någon burk keso, lite frysta grönsaker o.s.v. så fixar du lätt en bra måltid inom fem minuter. Havregrynsgröt med någon mjölkprodukt tar ju bara någon minut det också, yoghurt istället för mjölk är mitt tips där.:)
Det mesta jag äter är inte så värst mer avancerat än så och ändå äter jag väl rätt okej.
Det är å andra sidan inte svårt att t.ex. koka 10 ägg och ett par kg potatis i ett svep och låta stå i kylskåpet. Samma sak med storkok av t.ex. pasta och ris. Har du kokta ägg och kokt potatis i kylskåpet, någon burk krossade tomater, någon burk keso, lite frysta grönsaker o.s.v. så fixar du lätt en bra måltid inom fem minuter. Havregrynsgröt med någon mjölkprodukt tar ju bara någon minut det också, yoghurt istället för mjölk är mitt tips där.:)
Det mesta jag äter är inte så värst mer avancerat än så och ändå äter jag väl rätt okej.
Det där har jag aldrig tänkt på faktiskt, riktigt smart ju :)
Då skulle man kunna fixa till en smidig liten rätt veckovis och äta efter träningen, Ris, tonfisk och keso eller något sådant, tackar.
Man lär så länge man lever :)
CrazyJoeDavola
2009-08-14, 20:35
Fixa maten _innan_ man tränar, när man kommer hem från ett tungt pass är det inte så roligt att ställa sig och laga mat.
Undefined
2009-08-14, 22:45
Brukar dra ner till gymmet efter frukosten, sen efter träningen blir det den där Gainern med Eaa.
Sen så äter jag ganska sent, ca 5-6 timmar efter, inget vidare direkt som du sa.
Ta absolut din EAA drink direkt innan träningen och gainern efter istället för båda tillsammans efteråt. Rekommenderar naturligtvis också att du får i dig ett riktigt mål mat eller iaf något vettigt mellanmål under de 6 timmar som passerar därefter.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.