Visa fullständig version : Teoriprovet B körkort
jopalage
2009-08-13, 07:58
Håller på att ta B körkort nu och har ganska snart teoriprov, hur mycket behöver man läsa på?
Jag har läst boken 1 gång
Jag har använt mig av TEO 2009 och klara det samt fick 64/65 på deras "Teoriprov"
Räcker detta eller måste man göra fler såna program och liknande??
ifs tips
tack på förhand
martikainen
2009-08-13, 09:09
gör programmet 10gånger så fixar du programmet utan problem :) Lätt värt det
Nu är det några år sedan jag gjorde det men jag nötte programmet som fan sista dagarna och klarade det utan problem, ytinlärning ftw :D.
Kör programmet 5-10x beroende på hur bra minne du har.. sen ska de gå bra ska du se =)
Lycka till!
Nu är det några år sedan jag gjorde det men jag nötte programmet som fan sista dagarna och klarade det utan problem, ytinlärning ftw :D.
Haha, ytinlärning :P. Men vissa saker sitter ju fortfarande.
Ja det är klart men skyltar man nästan aldrig ser och sådant har jag nog glömt av.
Sedan att man varit tvungen att lära om en del saker som inte fungerar i den normala trafiken gör att man säkert skulle misslyckas med en uppkörning idag.
Det mesta är bara logik och sunt förnuft på provet. Beror helt på vad du får för typ av frågor. Det du egentligen behöver memorera är skyltar och vilka vikter som gäller för släp osv.
sen har du de där med tjänste vikt, reaktionstider o sånt crap. sen är det värt o träna på de där med daturm parkering o skyltar
martikainen
2009-08-13, 12:26
jag upplevde trafiksituationer som den "större" biten på mina prov (bil och MC). Där skulle jag lägga fokus om jag fick ett nytt, skyltarna är ju faktiskt ganska logiska.
Jupp skyltarna är logiska.
http://www.chrishiggins.com/blog/archives/images/portland_stop_hammer_time.jpg
Three pigs
2009-08-13, 12:38
same :D
Hur får man tag på dessa programmen? Vilken sida kan man köpa dom för vettigt pris osv, eller satt ni på körskolan o nötade?
jopalage
2009-08-13, 13:21
okej men det var så att jag testade ett annat ""prov"" på en sida och fick där bara 48 .. :/
Hände mig med, bytte från mitt standardprogram och fick inte godkänt. Upptäckte detta dagen innan men säker på min egen överlägsenhet gentemot vägverket gick jag självsäkert dit och fick 63/65. Ett av felen var angående bilbarnstols märkning och den andra om placering på väg. :)
Men läs boken en till gång, går snabbt och där finns allt man måste veta för att klara sig.
jopalage
2009-08-13, 14:57
Hände mig med, bytte från mitt standardprogram och fick inte godkänt. Upptäckte detta dagen innan men säker på min egen överlägsenhet gentemot vägverket gick jag självsäkert dit och fick 63/65. Ett av felen var angående bilbarnstols märkning och den andra om placering på väg. :)
Men läs boken en till gång, går snabbt och där finns allt man måste veta för att klara sig.
Okej men du använde dig bara av ett TEO program och boken? :)
Du kommer garanterat att klara det. Bara man läser igenom boken en gång och kör teoriprogrammet ett par varv så är det nästan garanti att man klarar det ifall man inte är en av de tröga som jag stött på genom livet. Men det flesta brukar vara födda utan den inbyggda trögheten.
Man har ju fan alternativ!
Håller med :D
Gjorde ett teoriprov 2 år efter och fick typ 30 poäng eller nåt :D
Scratch89
2009-08-19, 07:18
Jag klarade mig genom att läsa igenom boken en gång och göra ett sånt teoriprov på nätet. Nu hade jag iofs körkortsteori som individuellt val i skolan, så man snappade nog upp en hel del därifrån.
kan rekommendera att gå in på str.se. Där kan man göra prover som nästan har samma frågor som det riktiga provet :)
Har hört att en del program som teo2009 har en del fel. Sen kostar det bara 14spänn att göra ett prov på str så jag tycket det är helt klart är värt det :)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.