handdator

Visa fullständig version : Hjälp att deffa...

nafors
2009-08-12, 21:47
Har efter 4 månader av hård träning och massa slit osv börjat öka min muskelmassa en del.

Eftersom jag utövar Handboll så kan jag ju dock inte springa iväg alltför mycket i vikt eftersom jag helt enkelt inte vill vara för tung!

Så nu har jag bestämt mig för att testa det här med deffning, vilket bör vara det svåraste för mig eftersom jag älskar mat!

Hursomhelst, jag hade tänkt mig att styrketräna 3-4 gånger nu 8istället för 6 gånger som under den föregående perioden). Är det nå¨got man behöver tänka på förutom att försöka skära ner på antalet kalorier? Är det frukost, lunch, middag och 2 mellanmål som gäller? proteinpulver?

jag är helt ny när det gäller sånt här, därav kanske frågorna är lite "dumma"..

Rusk
2009-08-12, 22:26
Läs igenom http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881 ett par gånger. Min deff går prima, har tappat 12kg sedans 29e maj. Hållt mig till kyckling/lax/keso/kesella/nötfärs/havregryn/1 potatis dagligen och självklart lite frukter, Jag har hållt mig till en nektarin då och då samt en banan + protein källa efter träning, brukar oftast bli whey-80 banan smak med vatten. kör också med ragex2 nu i slutet av deffen när allt känns som tungast:P tränar 5 dagar i veckan och har räknat kalorier sedans dag 1:P Hoppas det går bra för dig, det är bara att bita ihop: ) Fåfängan brukar alltid vinna tillslut ;)