Visa fullständig version : godis pump ?
Pontus H
2009-08-11, 19:03
tryckte ett halvt kilo godis+ en double whopper pepper meal innan träningen idag och har grymt dåligt samvete nu då det lär vara minst 2500 kcal tillsammans, mår dåligt över det men efter träningen så har jag nog aldrig sett mig så pumpad någonsin jävlar vilket tryck det var i musklerna haha (de små som finns :P)
det var ascoolt, synd bara att man kommer upp i lite väl mycket kcal idag tack vare mina synder, får rå-deffa i morgon :S
Grazzafukkinrazzi
2009-08-11, 19:08
jaha, var det nå mer du hade på hjärtat eller varför starta en tråd utan varken en fråga eller diskussionsbelägg?
Kan lägga in en halv vettig fråga i detta då.
Hur pass noga ska man vara med att inte äta godis m.m innan / efter träningen? Hur påverkas kroppen / musklerna av de? T.ex. man stoppar i sig godis på en fredags kväll när man ska gymma dagen efter, säg kl 12 på dagen.
Arf Pingvin
2009-08-11, 19:37
Kolhydrater är bra för resultaten i gymmet.
von huff
2009-08-11, 19:37
Godiset har ingen negativ verkan på träningen om du annars har ätit lika som du brukar, altså bra mat.Man kan känna lite extra "tröck" efter att man proppat i sig godis men annars borde deet inte ha nån betydelse
vicarious
2009-08-11, 19:48
Kan lägga in en halv vettig fråga i detta då.
Hur pass noga ska man vara med att inte äta godis m.m innan / efter träningen? Hur påverkas kroppen / musklerna av de? T.ex. man stoppar i sig godis på en fredags kväll när man ska gymma dagen efter, säg kl 12 på dagen.
Det spelar absolut ingen roll, förutom då om du går på diet. Du bör däremot (ganska självklart) inte byta ut maten mot godis.
Danny Devito
2009-08-12, 04:15
Det kallas för Brum-Brum tryck. Något jag själv upplevt på gymmet. Satte i mig en påse Brum Brum under ett arm-pass förut. Fick en sinnessjuk pump. Mina armar blev helt stenhårda. Fråga min träningspolare om ni inte tror mig. Han kände på mina armar och blev sjukt imponerad. Fyfan vad man äger då.
Scratch89
2009-08-12, 04:26
Det finns nog ingenting som är så bra för träningen som godis och skräpmat.
Danny Devito
2009-08-12, 04:29
Jag tog förresten bilder på mina armar då. Såhär ser ett äkta Brum Brum-tryck ut:
martikainen
2009-08-12, 06:23
BRUMBRUTRYCK! Dock kör jag med kladdkaketryck den dagen det ska gotta sig :D
Anton Fräs
2009-08-12, 07:32
När ska man egentligen inta BrumBrum för att få maximalt tryck på gymet? Dagen innan? Eller bara tidigare på dagen :D
Eddie Vedder
2009-08-12, 07:45
Finns ju de som väljer maltodextrin istället. Skillnaden i nyttighet är i stort sett obefintlig. Godiset innehåller fruktos som inte är bra (sök på trådar om fruktos så hittar du massor) och dessutom sämre för tänderna.
Men riktigt godis är knappast mycket sämre än proteinbars och energidrycker av olika slag.
Men en bra kost bör innehålla minimalt av båda förstås. Och ju mer aktiv och ju högre energibehov man har desto mer kan man "tillåta sig" ur hälsosynpunkt.
kalajset
2009-08-12, 07:53
Jag tog förresten bilder på mina armar då. Såhär ser ett äkta Brum Brum-tryck ut:
Men för h-vete, löjligt bra brumbrumtryck!
Och det där enbart på grund av en påse godis :hbang:.
Imponerad är ordet.
Synd bara att det är svårt att hålla formen om man blir en godispumps junkie ;)
Giljotinen
2009-08-12, 10:07
Vart köper man brum brum?
King Grub
2009-08-12, 10:12
På Willys, åtminstone. Det är Eldorados billigare (och sämre smakande) variant av Ahlgrens bilar.
cyclist_90
2009-08-12, 10:15
Brum-Brum ger verkligen skäl för sitt namn;) Alla som tuktar efter ådror här har vi medlet;)
Danny Devito
2009-08-12, 10:17
När ska man egentligen inta BrumBrum för att få maximalt tryck på gymet? Dagen innan? Eller bara tidigare på dagen :D
Min praktiska erfarenhet visar att det är bäst att inta det under träningspassets gång. Det i kombination med högre reps i diverse cableövningar kommer ge dig ett otroligt Brum Brum-tryck. :D
Och det där enbart på grund av en påse godis :hbang:.
Imponerad är ordet.
Mja, glöm inte discoövningarna. Typ cable-curl supersettat med pushdowns. Värre än självaste Disco Stu ffs! :D
http://1.bp.blogspot.com/_AMX21VKv97w/RvwCNz_vbAI/AAAAAAAAApk/r9pzWoIrrVU/s320/Stu-Disco.jpg
kalajset
2009-08-12, 10:22
OT, men måste verkligen rekommendera Eldorados godis. Visst att vissa varianter är ganska långt från orginalen, men en hel del är riktigt lyckade. Chokladkakorna för en femma styck, (100g), smakar precis som IKEA's, (samma tillverkare misstänker jag), d vs supergott om man ej är en godissnobb. Blir minst två i veckan här. Sedan är även "flygplan" (ferrarikopior, något mjukare i konsistensen), hallon/lakritsbåtarna, "Frasse" (kinapuffskopior), geléhallonen, samt de sura vingummina riktigt bra med tanke på att de kostar i princip noll och ingenting. "Doris", pollykopian, är även den ganska god, fast den är långt ifrån polly tyvärr.
:eating:
Godiset har ingen negativ verkan på träningen om du annars har ätit lika som du brukar, altså bra mat.Man kan känna lite extra "tröck" efter att man proppat i sig godis men annars borde deet inte ha nån betydelse
Kan jag inte hålla med om. Godis och även fikabröd gör ofta att man blir sömnig när "socker-ruschen" lagt sig. Så fungerar det i af för mig.
Must...have....brum brum-trück!!!
Kan det köpas i norge?
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.