Visa fullständig version : Hur hanterar ni situationer?
stora_starka_jätten
2009-08-10, 21:39
Jag bor i ett studentrum där man har gemensamt kök.
Ett antal personer delar kylskåp där man har varsin hylla. Samtliga har även ett eget skafferi.
Jag hade en dag glömt kvar ett par potatisar i min kyl som möglat... Då har en annan person boende där först skrivit ett aggressivt meddelande med svart tusch på kylen som fördömer detta samt att mögelodling är något som får ske på ditt rum. Samma person har även gått in i mitt skafferi och tagit mina disktrasor och skriver en lapp att detta är en bestraffning för mina potatisar i kylen.
Vad anser ni om killens beteende och vad hade ni gjort i en sådan situation?
garvat åt lappen, fnyst åt de förlorade disktrasorna och sen antagligen inte gjort en tråd på ett träningsforum om händelsen
Shakemynuts
2009-08-10, 21:42
Hade bett personen lugna ner sig lite, ge tillbaka disktrasorna och sen bett om ursäkt för att man råkat glömma potatisarna.
I gemensam kyl sådär tycker jag det är otroligt viktigt med ordning.
Mögelsporer kan vara livsfarligt - tänkvärt.
"Hämnd" är tramsigt - ignorera.
Civilrätt
2009-08-10, 21:44
Sagga i hans mjölk?
Sagga i hans mjölk?
Äntligen ett bra råd :D
Fatalist
2009-08-10, 21:51
Be om ursäkt för potatisarna som en vuxen människa och förklara sedan att det inte är OK att ta saker ur ditt skafferi.
LillSkalman
2009-08-10, 21:55
Spy i en påse, lägg den i frysen. Efter en halvtimma så tar du ut den och formar den när den är lite isig. In med den igen och frys den stenhård.
Någon dag när han är i skolan smyger du till hans brevinkast, håller upp luckan och håller lätt i pizzan med ena handen medan du smackar till den ordentligt med andra.
När han kommer hem och hittar en varm spya Mitt i lägenheten kan han inte skylla på någon. Tihi, gammal klassiker och tror jag skrivit den förut i nån annan tråd :D
Också bott i korridor med delat kök, och just städning av gemensamma ytor, må det vara diskbänk, golv eller kyl, är alltid en källa till irritation. :)
Vis av erfarenhet skulle jag aldrig skriva en lapp, då speciellt afrikanska studenter verkar ta det som en dödlig förolämpning om man inte tar det ansikte mot ansikte uistället. Skriva arga lappar är tydligen typisk svensk konfikträdsla och förekommer inte alls lika frekvent i andra kulturer.
Klart man blir irriterad om det ligger möglig mat i kylen, eller som i mitt fall, hade hyllan under en kille som jämt lyckades ställa in någon slags kladdig sörja som droppade ned på mina saker.
Vafan snodde han disktrasorna för? Jäkla dräggfasoner. Förklara att du ska tänka på att städa bort gamla saker ur din hylla, men låt det också framgå mycket klart och tydligt att ditt är ditt och hans är hans, och av principskäl tar man inte andras saker, eller lånar utan att fråga, hur små saker det än är.
The_RobRoy
2009-08-10, 22:05
Hur menar du nu?
kalle_banan
2009-08-10, 22:06
Jag förstår inte varför ni inte kan prata om det som vanligt folk? Möglar nåns mat säger man till att man har slängt den, sen är det ur världen.
Sno disktrasor?
Tråkig typ som snor dina disktrasor.
Är man äldre , mogen kan man väl diskutera ist för att sno.
En konversation är på sin plats.
Förstår om du aggrar dock, det hade jag gjort förr i tiden.
Mam vill dock helst undvika grannfejden när ni bor så nära.
Jag skulle föreslå att personen hittar ett mer lämpligt boende. Bor man i studentrum får man nog leva med mögel och högljuda fester mitt i veckan och sånt. Är lite som att klaga på barnvagnar och leksakstraktorer mitt på gatan om man bor i villaområde.
young_george
2009-08-10, 22:19
Att du går och pratar med honom såklart.
Hur menar du nu?
Hm.. en fälla(?).
Isf vet du hur jag tänkte. Berätta varför jag har fel istället. ;)
Trappa upp hämnden. Alltid trappa upp. Bara stötta å lytta försöker medla sig ur en konflikt.
Jag hade lollat åt personen i ansiktet och sagt att han är en barnunge, krävt mina trasor tillbaka och sen hade det varit ur världen.
edit: Kanske käkat upp all hans mat också bara för att :D
young_george
2009-08-10, 22:27
Finns ju alltid
http://www.supernaturalcrime.com/Art/paybackDC.jpg
The_RobRoy
2009-08-10, 22:29
Hm.. en fälla(?).
Hmm.. ..fällor vet jag inget om ;)
Lite mögel har väl ingen dött av?
Ganymedes
2009-08-10, 22:33
Äh! Strunta i det. Skärp till dig med din mat och köp nya trasor. Fast nog var det lite väl löjligt att straffa dig med stöld. Lappen hade räckt.
Fan vad sne man hade blivit, dåligt att låta mat mögla i en gemensam kyl, men alla gör misstag.
Ät upp hans mat och säg att det är ett straff för att han luktar svett.
Hm.. en fälla(?).
Haha oväntat att du skulle ta en enkel fråga som en fälla. Du är fan som ett troll ibland :D
Mögel förekommer alltid på en korridor, det är bara att slänga och sedan berätta för personen att det börjat mögla och förklara att man var tvungen att slänga det.
Att mögel aldrig skulle uppstå i en korridorskyl är ju så borta med vinden att jag inte ens kan föreställa mig det.
Prata med personen, berätta att det var en miss av dig och att du ber om ursäkt, men att du i framtiden skulle föredra att h*n tog det med dig ansikte mot ansikte och inte snodde någonting från ditt skåp. Jag personligen hade krävt tillbaka det snodda.
Jag hade lollat åt personen i ansiktet och sagt att han är en barnunge, krävt mina trasor tillbaka och sen hade det varit ur världen.
edit: Kanske käkat upp all hans mat också bara för att :D
Rensat hans skafferi?
trappa upp hämnden. Alltid trappa upp. Bara stötta å lytta försöker medla sig ur en konflikt.
+1 :d
Rensat hans skafferi?
Från skafferiet hade jag endast tagit hans disktrasor
Hade Kung Leonidas medlat?
hahavaffan
2009-08-10, 22:56
Trappa upp hämnden. Alltid trappa upp. Bara stötta å lytta försöker medla sig ur en konflikt.Haha :D
fiffla ner östrogen i hans mat, har du tur får han bitch tits :)
Fan vad sne man hade blivit, dåligt att låta mat mögla i en gemensam kyl, men alla gör misstag.
Ät upp hans mat och säg att det är ett straff för att han luktar svett.
HAHAHAHAHA wtf
Finns ju alltid
http://www.supernaturalcrime.com/Art/paybackDC.jpg
HAHAHHA asså sjuka jävlar.
Gö såhär:
Du hämtar ditt baseball trä, slå in dörren till hans rum, slå sönder allt i rummet, sno på dig värdesaker, lägg tånaglar under hans kudde och fis på hans gosedjur, bajsa i hans byrålåda. Då lär han ge fan i att ta dina disktrasor i fortsättningen.
Nej men seriöst. Be om ursäkt och be att få tillbaka disktrasorna.
Köp ett jättestort lager disktrasor och ha ett tupperware-party med disktrasor.
Skriv en lapp på skåpet , här finns trasor till alla, även till dig "Namn på personen"
Det blir så mkt givmildhet o frikostighet att personen blir äcklad, och att han snodde dina trasor känns ej speciellt längre.
Trasor in abundance.
Varje månad lägger du en påse utanför hans dörr med extra trasor , och en lapp, Hoppas de skall kommma till användning aka Slit dom med hälsan.
När ni träffas i kök,korridor , se till att prata om nya modeller/material fõr disktrasor , låt allt handla om trasor.
Korridoren skall inrikta/fokusera sig på trasor.
Skriv en lapp på skåpet , här finns trasor till alla, även till dig "Namn på personen"
Det blir så mkt givmildhet o frikostighet att personen blir äcklad, och att han snodde dina trasor känns ej speciellt längre.
Trasor in abundance.
Varje månad lägger du en påse utanför hans dörr med extra trasor , och en lapp, Hoppas de skall kommma till användning aka Slit dom med hälsan.
När ni träffas i kök,korridor , se till att prata om nya modeller/material fõr disktrasor , låt allt handla om trasor.
Korridoren skall inrikta/fokusera sig på trasor.Sjukt roligt, och också det enda rätta sättet att svara på!
Trasor in abundance.
Du framstår som en mästare vad gällar härskartekniker ;)
Hahahahahhaahahah asså sjukaste!
Sätt på hans tjej som straff. Alternativt smyg in på hans rum och såsa han i ansiktet när han sover, lämna en lapp där det står : Nu kanske du får användning för mina disktrasor.
malfunction
2009-08-10, 23:42
Jag saknar min gamla korridor när jag läser detta.
Jag skulle nog ligga med killens flickvän. Har han ingen flickvän? Då tar du mamman. Lycka till.
NiklasAlm
2009-08-10, 23:43
hahah fan va bra förslag....
Mitt förslag är att odla nån mat som han har i sin hylla på lämpligt ställe tills det kommer mögel på maten, sen bytar du ut hans omögliga matvara mot din mögliga och skriver en arg lapp(skriv nåt med dubbelmoral) och sen tar du nån grej från honom. Väldigt oschysst men väldigt effektivt.
Hota med dödligt våld?
Eller så muttrar du bara lite och glömmer det sen.
Du skriver ut detta och klistrar på hans dörr:
"Men en sak ska du veta POJKEN!!! Jag är GROV NU!!!
SÅ JÄVLA GROV SÅ DET FATTTTTTAR DU INTE!!!! Jag väger 130kg i en
form som är FIIIIN!!! Armarna mina är så att folk kör ihjäl sig i
sina bilar när dom ser mig..... Triceps är en MÄKTIG HÄSTSKO!!! &
BICEPS ÄR MIN STOLTHET!!!!!!!!"
Så löser det nog sig...!
Har du cammat med tanten õver Msn ännu Stoltz? 8)
Doctor Snuggles
2009-08-11, 00:32
Eh, referens på det tack.
Eddie Vedder
2009-08-11, 07:20
En anonym och arg insändare i lokaltidningen är på sin plats här.
Den tyngaste
2009-08-11, 07:31
garvat åt lappen, fnyst åt de förlorade disktrasorna och sen antagligen inte gjort en tråd på ett träningsforum om händelsen
+1.
hahah fan va bra förslag....
Mitt förslag är att odla nån mat som han har i sin hylla på lämpligt ställe tills det kommer mögel på maten, sen bytar du ut hans omögliga matvara mot din mögliga och skriver en arg lapp(skriv nåt med dubbelmoral) och sen tar du nån grej från honom. Väldigt oschysst men väldigt effektivt.
Haha, den där är faktiskt sjukt bra. Så hade jag lätt gjort just for fun :thumbup:
Kwons lösning har stil men kräver sin man.
Trasor in abundance.
Hahaha, jag bugar inför Kwon's storhet:D
Du skriver ut detta och klistrar på hans dörr:
"Men en sak ska du veta POJKEN!!! Jag är GROV NU!!!
SÅ JÄVLA GROV SÅ DET FATTTTTTAR DU INTE!!!! Jag väger 130kg i en
form som är FIIIIN!!! Armarna mina är så att folk kör ihjäl sig i
sina bilar när dom ser mig..... Triceps är en MÄKTIG HÄSTSKO!!! &
BICEPS ÄR MIN STOLTHET!!!!!!!!"
Så löser det nog sig...!
Detta var dock otroligt roligt:laugh:
Bett om ursäkt för potatisarna och förklarat att det var ett misstag. Sen gjort klart att det aldrig är ok att han tar av dina grejjer utan tillstånd.
Jag hade fått tokspel om ngn tog saker av mig. Vilket iofs de på mitt jobb fick erfara när de snattade av min mjölk.
Herregud, sandlådenivå på denna situation...
Det är väl bara snacka med killen om det är något som du tycker är fel, är det så jäkla svårt, ni är väl vuxna människor båda två? Ta ett ordentligt snack och rensa luften som vanliga människor gör.
Stör du dig på något någon gjort så tar man väl upp det? Gäller att vara bestämd och visa vad som är okej och inte. Att du glömde ruttet käk i en gemensam kyl är inte okej, tyvärr hade den andra killen då inte mer vett i skallen eller "balls enough" att ta upp det med dig på en mogen nivå (sorgligt) Visa att du är visare än så och stort lycka till! :hbang:
vad hade ni gjort i en sådan situation?
Jag hade tagit ut potatisarna i tid.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.