handdator

Visa fullständig version : jeans byxor för större rumpor?"tjejer"

Louisee
2009-08-10, 21:26
Vart köper ni tjejer med lite mer rumpa era jeansbyxor?

jag är trött på vanliga stretchbyxor eller mjukisbrallor...vill ha snygga jeans,men hittar inget som
passar för en mer tränad kropp,antingen är jeansen skitsmala/små

eller så passar dom i benen,men ej över rumpan eller jättestora i midjan osv

känns nästan som att det är kört...

hittade en sida förut på nätet där dom hade byxor som kallades "applebottom"

nu verkar inte sidan finnas kvar:cryout:

Sniggel
2009-08-10, 21:34
Jag har samma problem, iofs mindre nu än när jag vägde mer, när jeansen sitter nåt så när bra så är de för stora i midjan (för att rumpan och benen ska få plats). Upptäckte att för mig så var damjeans något som hade perfekt passform på mig :P
Nu vet jag inte vad man ska göra om man är kvinna och har "ännu kvinnligare" former än vad jag har, tyvärr...

Sebbe_H
2009-08-10, 21:48
Tror vi behöver en bild för att bedömma vad vi har att göra med..

Petoria
2009-08-10, 21:51

Visste ett sånt här inlägg skulle komma när jag såg rubriken *rolleyes*

JoeyP
2009-08-10, 21:57
Haha jag vill också se bild.

Seriöst haha

Mourten
2009-08-10, 21:58
Jag kör Acnes tjejjeans, dom är rymligare i häcken så dom passar även mig med stor böjröv. Jag är dock kille men har säkert större rumpa än dom flesta tjejorna.

Wille005
2009-08-10, 21:59
http://imgur.com/1PK1L.jpg

Kwon
D-Cut Jeans
http://www.londoncharles.com/DCut/

De passar London Charles aka Deelishis , så skall nog passa en Silverstjärna som dig Louise , såvida du inte växer om henne.

Tjejen i mitten här
http://community.livejournal.com/blackfolk/6468301.html

Piranha

Haha jag vill också se bild.

Seriöst haha

http://imgur.com/1L.jpg

Seriöst: fan vad värdelösa ni är.

Wille005
2009-08-10, 22:00
OT: Replay brukar ha riktigt snygga loose-fit jeans om det passar plånboken.

Kwon
2009-08-10, 22:04
D Cut Jeans Louise
http://beautifulbrownskin.files.wordpress.com/2008/07/d-cut-jeans1.jpg

Jorgen
2009-08-10, 22:29

Vadå? Dom har kanske aldrig sett en tjejhäck och har inte kompetensen att googla efter en sådan?
Det är inte lätt alla gånger. ;)

Louisee
2009-08-10, 22:33
D-Cut Jeans
http://www.londoncharles.com/DCut/

De passar London Charles aka Deelishis , så skall nog passa en Silverstjärna som dig Louise , såvida du inte växer om henne.

Tjejen i mitten här
http://community.livejournal.com/blackfolk/6468301.html

nån ghetto booty kommer jag aldrig få,så det är ingen risk

cool! snygga jeans, gillar när dom är tajta med utan att göra häcken platt

Sess
2009-08-10, 22:40
No offence...men jag har svårt att tänka mig att bb-tjejer, fitnesstjejer eller andra som enligt mig har "tränad" häck har riktigt samma problem.

För att återgå till själva ämnet...för mig som har ganska grova lår, kanske lite större röv än genomsnittet och en relativt smal midja...så är stretchjeans en förutsättning. Fornarina-jeans rekommenderas för tjejer som verkligen har tränade häckar.

Vet dock inte om de passar dig Louisee. Förlåt...men det är inte riktigt bara tränat där....även om du har jättefin rumpa. :)

Kwon
2009-08-10, 22:45
nån ghetto booty kommer jag aldrig få,så det är ingen risk

cool! snygga jeans, gillar när dom är tajta med utan att göra häcken platt

Bara att beställa .

Louisee
2009-08-10, 22:51
No offence...men jag har svårt att tänka mig att bb-tjejer, fitnesstjejer eller andra som enligt mig har "tränad" häck har riktigt samma problem.

För att återgå till själva ämnet...för mig som har ganska grova lår, kanske lite större röv än genomsnittet och en relativt smal midja...så är stretchjeans en förutsättning. Fornarina-jeans rekommenderas för tjejer som verkligen har tränade häckar.

Vet dock inte om de passar dig Louisee. Förlåt...men det är inte riktigt bara tränat där....även om du har jättefin rumpa. :)

hehe, du är förlåten:)

nej, självklart har jag ju fett på rumpan med!

jag kan väl säga att jag har tränad rumpa med ett litet fettlager över
hade jag inte tränat så hade rumpan inte varit så "stor" som den är idag

har testat en hel del jeans,men har inte köpt eftersom det inte passat

Men jag ska kika mer efter stretchjeans:thumbup:

Louisee
2009-08-10, 22:53
Bara att beställa .

jepp, fan vilken lyxkänsla :D

Kwon
2009-08-10, 23:00
Hur många har Deelishis delicious D-Cut Jeans i Sverige dock?
Skönt å va lite trendsetter ibland.
Kan du impa på vänner o bekanta sen, samt turna lite heads på stan med Delicious D-Cut Jeans.

C.E.J.
2009-08-10, 23:03
Skön damvariant av "tröjor för oss med stora armar?"

<Mike>
2009-08-11, 02:08
*bild*

Sjukt rolig bild :D Jag skrattade till rätt ordentligt xD

Tolkia
2009-08-11, 05:26
Oui har jeans som rymmer ganska mycket rumpa utan att bli tokstora i midjan. Aningen dyra, dock.

BobaFett
2009-08-11, 07:16
För att återgå till själva ämnet...för mig som har ganska grova lår, kanske lite större röv än genomsnittet och en relativt smal midja...

Nu skryter du bara *whatever*

...och nu är du bara svartsjuk :D

....men seriöst nu, min förra tjej hade en stor, fin ehhh.. roompah *drool* och hon gillade fornarina och miss sixty jeans.

(eeh nu skröt jag visst också *rolleyes* )

Sess
2009-08-11, 08:41
Nu skryter du bara *whatever*

...och nu är du bara svartsjuk :D

....men seriöst nu, min förra tjej hade en stor, fin ehhh.. roompah *drool* och hon gillade fornarina och miss sixty jeans.

(eeh nu skröt jag visst också *rolleyes* )

Hahahaha!

Det var PRECIS det jag sa till min bättre hälft innan jag postade...det går inte att skriva något sådant utan att få precis den reaktionen. ;)

Jag håller med din förra tjej....det finns en anledning till varför många tjejer väljer Fornarina - de kallas ofta "röv-jeans" just för att de både gällande skärning och detaljer brukar kunna få vilken rumpa som helst att se riktigt bra ut.
Deras stretch-modeller passar mig perfekt....de har flera modeller som är låga fram och lite högre bak. Därför får min röv plats utan att jag ska behöva visa hela skrevet varje gång jag böjer mig. Tack vare att det är stretch så kan jag ha den storlek som sitter bra i midjan och samtidigt få plats med låren.

Visst är de lite dyrare...men det finns en Fornarina-outlet i Barkarby där man (iaf tidigare) kunde köpa 3 par till priset av 2. Förmodligen därför jag har mer Fornarina-jeans än vad som nog anses hälsosamt...

Levis har en modell också som faktiskt fungerar...tror den heter 572 eller 570. Samma där...lite högre bak och stretch (finns någon tvättning som inte är stretch dock).

Men jeans som är låga även bak är helt kört. Otroligt synd...finns en massa sjukt snygga t ex Replay och Diesel som jag suktar efter. Givetvis har jag också gått och köpt dem och typ tänkt att "ja, men jag kan ju ha dem om jag ska göra något då jag bara ska stå upp och inte röra mig"...men de är ju väldigt snygga i garderoben iaf...

BobaFett
2009-08-11, 10:15
Hahahaha!

Det var PRECIS det jag sa till min bättre hälft innan jag postade...det går inte att skriva något sådant utan att få precis den reaktionen. ;)

Jag håller med din förra tjej....det finns en anledning till varför många tjejer väljer Fornarina - de kallas ofta "röv-jeans" just för att de både gällande skärning och detaljer brukar kunna få vilken rumpa som helst att se riktigt bra ut.
Deras stretch-modeller passar mig perfekt....de har flera modeller som är låga fram och lite högre bak. Därför får min röv plats utan att jag ska behöva visa hela skrevet varje gång jag böjer mig. Tack vare att det är stretch så kan jag ha den storlek som sitter bra i midjan och samtidigt få plats med låren.

Visst är de lite dyrare...men det finns en Fornarina-outlet i Barkarby där man (iaf tidigare) kunde köpa 3 par till priset av 2. Förmodligen därför jag har mer Fornarina-jeans än vad som nog anses hälsosamt...

Levis har en modell också som faktiskt fungerar...tror den heter 572 eller 570. Samma där...lite högre bak och stretch (finns någon tvättning som inte är stretch dock).

Men jeans som är låga även bak är helt kört. Otroligt synd...finns en massa sjukt snygga t ex Replay och Diesel som jag suktar efter. Givetvis har jag också gått och köpt dem och typ tänkt att "ja, men jag kan ju ha dem om jag ska göra något då jag bara ska stå upp och inte röra mig"...men de är ju väldigt snygga i garderoben iaf...

Hehe, måste gå till den där affären med röv-jeans... inte för att jag vill köpa jeans utan för tjejerna där :D

Louisee
2009-08-11, 10:24
whola! hittade sidan apple bottom jeans! lägger upp den så andra med samma problemas kan checka

http://shop.applebottoms.com/landing/index.php?section=shopwomen

Louisee
2009-08-11, 10:27
feta rumpor tar ju större plats dom med...så jeans med större utfyllnad där bak är bra även för min halvfeta sak, själv tycker jag att min rumpa har för lite fett på sig

Sess
2009-08-11, 10:32
feta rumpor tar ju större plats dom med...så jeans med större utfyllnad där bak är bra även för min halvfeta sak, själv tycker jag att min rumpa har för lite fett på sig

Smaken är som baken!

Hahahaha herregud vad fyndig jag är idag.... ;)

Alone_in_the_dark
2009-08-11, 10:34
Smaken är som baken!

Den kan vara delad oxå :laugh:

Sess
2009-08-11, 10:37
Den kan vara delad oxå :laugh:

Ooooo....någon som är lika kass som mig idag. ;)

Louisee
2009-08-11, 10:38
Smaken är som baken!

jag vill inte ha en deffad rumpa,men jag har inte mycket fett på min
om man jämför med vad som är "normalt" för en kvinna

jag tenderar mest fett på överkroppen

Sess
2009-08-11, 10:49
jag vill inte ha en deffad rumpa,men jag har inte mycket fett på min
om man jämför med vad som är "normalt" för en kvinna

jag tenderar mest fett på överkroppen

Som tjej är krävs det en hel del för att få en deffad rumpa (i min värld innebär en deffad rumpa när man ser ribbor, dvs. huden sjunker in i muskelfibrerna).

Däremot är det sjukt snyggt med en rejäl böj-röv, både på tjejer och killar...som åtminstone är i god form....dvs. inte för mkt fett på den så att den får lite "höjd" liksom.

Lite off-topic också:

Nu får jag säkert halva brädan på mig....men jag är lätt allergisk mot byggarkillar som springer runt i GASP-jeans (sitter också ofta på de som faktiskt inte har så mycket röv att stoppa i dem). Det FINNS faktiskt snygga jeans av sjyssta märken för större kill-böj-rövar.

*hukar mig*

Piranha
2009-08-11, 11:16
Den här tråden är så sjukt rolig.

Loca
2009-08-11, 11:43
Jag har ganska fet röv, men dr. denim tyckte jag hade ganska bra jeans. Okej de åker ner lite över röven och man får lite häng med det är ju bara gölligt. Får ha ett bra skärp till.

Bra skärp är tricket, och någons hjälp att komma i byxorna. Helst en stark, snygg, ung pojke.

Stoltz
2009-08-11, 11:46
+1
Vadå? Dom har kanske aldrig sett en tjejhäck och har inte kompetensen att googla efter en sådan?
Det är inte lätt alla gånger. ;)

Haha, när man står i vassen missar man mycket under sommaren :D

Louisee
2009-08-11, 11:54
Som tjej är krävs det en hel del för att få en deffad rumpa (i min värld innebär en deffad rumpa när man ser ribbor, dvs. huden sjunker in i muskelfibrerna).

Däremot är det sjukt snyggt med en rejäl böj-röv, både på tjejer och killar...som åtminstone är i god form....dvs. inte för mkt fett på den så att den får lite "höjd" liksom.

Lite off-topic också:

Nu får jag säkert halva brädan på mig....men jag är lätt allergisk mot byggarkillar som springer runt i GASP-jeans (sitter också ofta på de som faktiskt inte har så mycket röv att stoppa i dem). Det FINNS faktiskt snygga jeans av sjyssta märken för större kill-böj-rövar.

*hukar mig*

det kan jag hålla med om:) men menar du att om man har fett på röven så får man inte "höjden" på asset?

många svarta tjejer har ju värsta hyllan där bak, nästan som att rumpan går upp mot nacken som ett nackskydd

Coco har väldigt bra form på sin rumpa tycker jag, hon är tränad ,men ändå
har lite fett över:

http://www.fastpictures.com/images/miamiao/nicolecocoaustin2.jpg

http://www.fastpictures.com/images/miamiao/43840756319480l12284lo.jpg

Piranha
2009-08-11, 12:23
det kan jag hålla med om:) men menar du att om man har fett på röven så får man inte "höjden" på asset?

många svarta tjejer har ju värsta hyllan där bak, nästan som att rumpan går upp mot nacken som ett nackskydd

Coco har väldigt bra form på sin rumpa tycker jag, hon är tränad ,men ändå
har lite fett över:

http://www.fastpictures.com/images/miami/nicolecocoaustin2.jpg

http://www.fastpictures.com/images/ao/43840756319480l12284lo.jpg

Detfinitionen tränad har uppenbarligen olika grund.

Det är en sak som är klar iaf, tjejen på bild har ingenting i mina ögon med träning att göra.

MAO ingen träning krävs för den, det finns inte en linje eller kontur av muskler där.

NADA.

Jpn
2009-08-11, 12:31
Tjejen på bilderna har helt klart en snygg rumpa, som säkert är hur underbar som helst att göra saker med som inte står i bibeln *cupid*

Men jag håller definitivt med Piranha vad som är tränad/icke tränad.

Kwon
2009-08-11, 12:32
Deffröfvar hit och dit!
En kvinna SKALL ha en ansenlig del bodyfat runt Gluteus och därmed BASTA!

Louisee
2009-08-11, 12:46
OKI, kanske fel bilder på Coco då, men hon tränar, så vad kan man kalla det då?

dessa bilder ser man att hon är mer tränad

http://www.fastpictures.com/images/miamiao/43839620522290l122115lo.jpg

http://www.fastpictures.com/images/miamiao/43830553641241l12238lo.jpg

eller måste man se ut som en bodybuilder eller vara jättedeffad för att anses vara tränad:)

Tricce
2009-08-11, 12:47
Känns som att tråden spårat lite men att döma av en del bilder på henne samt ihärdiga rykten så är ju dock hennes gluteus inte helt naturell om man säger.

Loca
2009-08-11, 13:02
är det Ice-T´s fru?

Kwon
2009-08-11, 13:04
Ja Loca.

Nicole " COCO" Austin.

Louise , tycker dock att du kan vãlja en annan förebild/idol än Coco, finns så många bättre.
Coco är ju inte den enda white girlen med booty.

Piranha
2009-08-11, 13:08
Känns som tråden är ytterligare en anledning att få posta bilder på rövar och hypa upp tonårskillarna på brädan.

Jag ger upp, detta har ingenting med träning att göra, må hända stackarn på bilderna har satt sin fot på ett gym någon gång men det syns då inte med ett BF på 30%.

Ett slag under bältet på tjejer som är genuint vältränade.

Timme
2009-08-11, 13:13

Louisee är väldigt kurvig helt enkelt. Timglas

Sess
2009-08-11, 13:15
Känns som att tråden spårat lite men att döma av en del bilder på henne samt ihärdiga rykten så är ju dock hennes gluteus inte helt naturell om man säger.

Implantat i gluteus har hon väl t o m själv sagt sig ha?

Detta är förvisso inte helt ovanligt i t ex Brasilien. Det sägs ju vara vanligare att sätta implantat i rumpan än i brösten där.

Sess
2009-08-11, 13:19

Om man har lite mer fett på röven så är det väl ingen rocket science direkt att förstå att fettet gärna följer tyngdlagen....lägger sig mer i nedre delen av rumpan och således gör att intrycket av att rumpan är "hög" blir försämrad...

MEN....lite fett tycker jag absolut är snyggt på en tränad rumpa för rundhetens skull.

Kwon
2009-08-11, 13:19
Ja i Brasilen (där en väl tilltagen Bunda är mer attraktivt än Sillisar som i tex usa) är det mkt vanligt med gluteusimplants.

Kwon
2009-08-19, 19:03
je1lFWbsZX4

Blomstrande
2009-08-23, 21:20
Jag har slutat köpa jeans, det funkar inte om man har en "booty"...

Precis som du säger blir det antingen för löst kvar kring midjan eller för tajt över häcken (om man ens får upp jeansen haha).

ceejay
2009-08-23, 21:22
Jag har slutat köpa jeans, det funkar inte om man har en "booty"...

Precis som du säger blir det antingen för löst kvar kring midjan eller för tajt över häcken (om man ens får upp jeansen haha).

word
så är det för mig i många fall med :(

Madame
2009-08-23, 22:52
Jag brukar sy om mina byxor. Inte för att jag tycker jag har stor rumpa öht men den är inte platt iaf, alla byxor som faller i smaken brukar sitta halvbra bara :(
Det blir att sprätta linningar och sy om hällor mm, men man har väl skillz!

Jure
2009-08-23, 22:57
Jag har samma problem, jag får inte på mig tjejbyxor heller, röven tar fan i vägen :(

Nina L
2009-08-24, 06:49
*uppdate* Ninas liv & tankar (2007): Jeans för muskulösa timglas (http://ninalatt.blogspot.com/2007/01/jeans-fr-muskulsa-timglas.html)

Nina L
2009-08-24, 07:09
Apple bottom jeans *whatever*

http://idn.efashionsolutions.com/asset/image/format/ab-bottoms-ex/id/ab-amj-9346r_cmw_front

Men men Det är ju JAG! :) "No belts necessary" is our motto.

http://i35.tinypic.com/25a51ug.jpg

http://i33.tinypic.com/2uzcva9.jpg

STALLION EMBROIDED BOOTCUT (pictured left) $89.00
Måste ju ha Bootcut för vadernas skull. Yey! Nu vill jag ha pengar!

Juliette
2009-08-24, 14:15
Jag brukar sy om mina byxor. Inte för att jag tycker jag har stor rumpa öht men den är inte platt iaf, alla byxor som faller i smaken brukar sitta halvbra bara :(
Det blir att sprätta linningar och sy om hällor mm, men man har väl skillz!

Exakt så gör jag också, ibland har jag lämnat in dem till en sömmerska som affären anlitar, brukar kosta 50-100:- men det är det värt.

Nina, vilka snygga jeans i din blogg!!!! Vill ha!! Är det lite stretch i materialet eller är det stumt? Vilka affärer brukar Denimbirds BIRDS BOOTCUT finnas att få tag på?? Det var ett bra tag sen du köpte dem såg jag, men de var verkligen supersnygga! så jag hoppas på att modellen fortfarande går att få tag på.

Nina L
2009-08-24, 14:58
De fanns inte kvar på Denim Girls i alla fall, men det borde ju inte vara så svårt att kolla Denim Birds återförsäljare. Själv är jag tio kg för stor för mina. Grr.

Yes
2009-08-24, 15:04
*uppdate* Ninas liv & tankar (2007): Jeans för muskulösa timglas (http://ninalatt.blogspot.com/2007/01/jeans-fr-muskulsa-timglas.html)
Första paret, not nice, andra paret lätt värt 899Kr.

Juliette
2009-08-24, 15:14
De fanns inte kvar på Denim Girls i alla fall, men det borde ju inte vara så svårt att kolla Denim Birds återförsäljare. Själv är jag tio kg för stor för mina. Grr.

Har googlat runt lite.. verkar som att de utgått ur sortimentet *cry*
Vilken teaser du är Nina.. nu fick jag ju upp hoppet på att hitta ett par jeans som passade.
Var de lite stretchiga förresten? Nu måste jag hålla ögonen öppna på tradera eller liknande.

Sparven från Minsk
2009-08-24, 17:25
Baggy jeans är allt jag kör med nu! Har stor böjröv och svank, så baggy passar perfa! Snygga är de också (på tjejer med!) :thumbup:

BobaFett
2009-08-24, 17:33
Jag har samma problem, jag får inte på mig tjejbyxor heller, röven tar fan i vägen :(

Baggy jeans är allt jag kör med nu! Har stor böjröv och svank, så baggy passar perfa! Snygga är de också (på tjejer med!) :thumbup:

Dudes, tråden heter "jeans för större rumpor (tjejer)"

Jure
2009-08-24, 18:01
Ja ? Jag gillar tjejjeans? Frågor ?

BobaFett
2009-08-24, 18:06
Ja ? Jag gillar tjejjeans? Frågor ?

Det är lugnt du växer ifrån det ;)

Madame
2009-08-24, 18:25

Ja jag körde baggy ett tag, men fick kritik från vänner om att jag inte ska gömma mig i fula kläder utan att min figur bör framhävas istället :( Det är inte lätt alltså *screwy*

MrBoris
2009-08-24, 18:59
Ja jag körde baggy ett tag, men fick kritik från vänner om att jag inte ska gömma mig i fula kläder utan att min figur bör framhävas istället :( Det är inte lätt alltså *screwy*

finns inget fulare än baggyjeans på tjejer imo...

jens__E
2009-08-24, 19:41
finns inget fulare än baggyjeans på tjejer imo...

+1 på den!

Det är ett utav de mest smaklösa plagg som finns. Håller samma klass som midjeväska och foppatofflor.

Snobbe
2009-08-24, 20:11
Rätt baggyjeans kan va snygga men många är rätt hemska tbh. Sen finns det ju inget härligare än o se en härlig rumpa i ett par tajta jeans.

Granatgiraffen
2009-08-24, 21:00
Jag gillar baggyjeans på tjejer, ofta skitsnyggt. Behöver inte visa precis varenda kurva precis hela tiden. Om inte tjejen har dreads och 32 piercings och det där köret då.

Sundsarn
2009-08-24, 22:22
Håller med Granatgiraffen; Jag tycker det är lite överdrivet med jeans som man måste typ förvärma i ugn och smörja med olja och brottas med i sängen för att få på sig. "Baggy" i den meningen har jag ingen direkt åsikt om, men jeans måste absolut inte sitta som lacken på en bil.

Nina L
2009-08-25, 05:13
Har googlat runt lite.. verkar som att de utgått ur sortimentet *cry*
Vilken teaser du är Nina.. nu fick jag ju upp hoppet på att hitta ett par jeans som passade.
Var de lite stretchiga förresten? Nu måste jag hålla ögonen öppna på tradera eller liknande.
Det kanske kommer likvärdiga i nästa säsong. :) Ja, de var lite stretchiga, men bara lite.

zeusden1
2012-03-07, 14:05
Får bumpa denna tråd även om det i huvudsak handlar om jeansmodeller för tjejer. Några nämner det här med att jeansen sitter löst upptill men ganska tight på rumpan. Pratar om modeller för män här, och är det för att jeansen sitter dåligt för att jag är för tjock eller att den modellen inte passar mig helt enkelt?