Visa fullständig version : Fördelning av muskelgrupper vid 3-split.
Har bakat ihop ett upplägg som jag tror fungerar bra för min egna del men är tveksam angående vad som är att föredra när man tränar tungt med 3-split.
Att (alt. 1) träna rygg & bröst under samma pass, och axlar & armar under ett annat.
Eller att (alt. 2) träna rygg och bröst vid två olika tillfällen och kombinera med axlar eller armar.
Blir det för mycket med bröst och rygg på samma dag? Skulle kunna posta schemat men tänkte att det blir för mycket att läsa.
Commando1980
2009-08-10, 13:28
Har bakat ihop ett upplägg som jag tror fungerar bra för min egna del men är tveksam angående vad som är att föredra när man tränar tungt med 3-split.
Att (alt. 1) träna rygg & bröst under samma pass, och axlar & armar under ett annat.
Eller att (alt. 2) träna rygg och bröst vid två olika tillfällen och kombinera med axlar eller armar.
Blir det för mycket med bröst och rygg på samma dag? Skulle kunna posta schemat men tänkte att det blir för mycket att läsa.
beror bl a på hur ofta du tänker träna.
Fredriiik
2009-08-10, 13:36
de funkar ju å ha:
dag1: Armar axlar
dag2: Ben, vader
Dag3: Rygg, bröst
Dag4: vila
sen bara börja om igen. Släng in mage lite när du känner för de.
Ja kör själv sådär just nu å tycker de funkar asbra :)
beror bl a på hur ofta du tänker träna.
3 dagar i veckan. Måndag, onsdag, fredag. På måndag hade jag tänkt mig ben + mage.
de funkar ju å ha:
dag1: Armar axlar
dag2: Ben, vader
Dag3: Rygg, bröst
Dag4: vila
sen bara börja om igen. Släng in mage lite när du känner för de.
Ja kör själv sådär just nu å tycker de funkar asbra :)
Okey. Blir det inte jobbigt med rygg och bröst samma dag? Med jobbigt så menar jag att det blir så tungt så att man inte orkar göra ett bra pass. Man ger vika för tidigt så att man inte hinner med allt i slutet.
Commando1980
2009-08-10, 13:50
tränar du 3 dagar i veckan så spelar det ingen större roll hur du splittar en 3-split.
tränar du 3 dagar i veckan så spelar det ingen större roll hur du splittar.
Klart det gör. Varför skulle det inte?
Commando1980
2009-08-10, 13:53
Klart det gör. Varför skulle det inte?
eftersom överlapp etc inte spelar så stor roll då du kan ha vilodagar mellan passen.
kör du 6 dagar i veckan på en tre-split då blir fördelningen mycket viktigare.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.