handdator

Visa fullständig version : HTC Hero eller Iphone 3G

Nyback
2009-08-08, 17:24
Funderar på köpa htc hero eller iphone 3G (inte 3GS).
men kan inte riktigt bestämma mig htc hero kostar en tusen lapp extra, men de är en världslig sak.
Varför jag inte har lust att köpa 3GS är för att den är betydligt dyrare!!

Någon som vill ge mig nå tips, fördelar, nackdelar mm. ??

Dav0d
2009-08-08, 20:28
Funderar på köpa htc hero eller iphone 3G (inte 3GS).
men kan inte riktigt bestämma mig htc hero kostar en tusen lapp extra, men de är en världslig sak.
Varför jag inte har lust att köpa 3GS är för att den är betydligt dyrare!!

Någon som vill ge mig nå tips, fördelar, nackdelar mm. ??

Kanske borde berätta vad du främst ska ha dessa mobiler till, hur van användare du är och ge lite information. Flesta jag känner som köpt super sofistikerade mobiler har i slutändan upptäckt att de inte behöver funktionerna. Många andra är suuuuuuper nöjda för de passade dem perfekt. Jag är väldigt nöjd med min Iphone 3g, den passade mig. Mest för den är så extremt lätt att använda och funktionerna, kalender, anteckningar och sms fungerar precis så som jag vill ha det i minsta detalj.

spange
2009-08-08, 21:37
testa båda telefonerna rätt mycket om du har möjlighet, stirra dig inte blind på specifikationer då det oftast är användarvänligheten som är det som begränsar. välj den som känns skönast att använda.
jag har haft en 3g i ett år, och jag har kort sagt testat alla andra konkurrenter. Det enda jag kan säga är att jag aldrig i livet skulle byta den mot en annan telefon....eller det skulle vara en 3gs då.

Pdaddy
2009-08-08, 22:18
Håller med Spange !!!

Jag fick en iphone i början av året, dock pajja wifi efter 3 månader och jag blev utan iphone (utlänsk nalle). Ja har vart så fruktanvärt irreterad nu under perioden innan 3Gs kom, en Ipaq 914 har ja använt så länge och det går bara inte.

Iphone är överlägsen än så länge, och kommer nog ligga före en bra stund till med tanke på apps och sånt som bara dröser ut. En smidigare och enklare nalle är svårt att hitta om man jämför hur smart och bra den är...

PS, nu har ja en 32 gb 3Gs, å den eee sååååå fiiiin..

Pd

Albatross
2009-08-08, 23:24
Jag vill ha en Hero, för den har Android att leka med. Men jag är nörd... så.

Nyback
2009-08-09, 01:04
Jamen de jag tänker är att Iphone 3g är ju som int så nytt längre, och så känns de som att android kommer komma med lite mer uppgraderingar osv. android har ju endast upp till version 1.5 (om jag inte kom ihåg fel?) medans iphonen har 3.0...

sen måste jag säga att de skulle kännas lite nyare och fräshare med en Hero eftersom varannan person går ju runt med en 3g, men de är ju sak samma men de känns bara som de ;P

thomast
2009-08-09, 10:14
Min fru har nyligen införskaffat en HTC Hero, jag måste säga att det är en väldigt trevlig telefon! Jag skulle utan tvekan överväga ett köp om jag inte precis köpt mig en SE.

Jag föreslår att du youtube:ar på "android demo/phone/HTC Hero" eller liknande för att få en klar överblick av vad android innebär. Jag kan dessutom meddela att androiden inte är slö i gränssnittet, surfningen går mycket bra och telefonen känns som en kvalitetstelefon. Med det inte sagt att iPhone inte är en bra telefon.

coxie
2009-08-09, 10:34
Jag har själv en HTC G1 och är kanonnöjd med Android, snabbt, stabilt och logiskt. Android Market är inte i klass med Apple's utbud (ännu) men det finns mycket roligt att testa.

flipp
2009-08-09, 12:27
Stod inför samma val men slog till på en Iphone 3G. Den lite större skärmen samt det betydligt mer omfattande programutbudet tycker jag talar för Iphone. Om något år då android market vuxit till sig tror jag att en Androidtelefon kan bli riktigt intressant.

snej
2009-08-09, 12:47
http://www.dump.com/wp-content/uploads/DO-NOT-PASTE-THIS-URL-ON-ANY-FORUM-BLOG-OR-WEBSITE--LINK-WILL-CEASE-TO-BE-FUNCTIONAL-SHORTLY--PLEASE-LINK-ONLY-TO-URLS-CONTAINED-IN-THE-ADDRESS-BAR--CODE-48918279417/stone-500x444.jpg

Nyback
2009-08-09, 13:45
http://www.dump.com/wp-content/uploads/DO-NOT-PASTE-THIS-URL-ON-ANY-FORUM-BLOG-OR-WEBSITE--LINK-WILL-CEASE-TO-BE-FUNCTIONAL-SHORTLY--PLEASE-LINK-ONLY-TO-URLS-CONTAINED-IN-THE-ADDRESS-BAR--CODE-48918279417/stone-500x444.jpg

hahahaah riktigt roligt ;)

jaja men som sagt slits jag mellan dom här modellerna men jag kommer förmodligen köpa en Hero som de ser ut nu.. känns fräshare och lite intressantare

spange
2009-08-09, 14:58

mms - check
video recording - check (ja det finns på 3G'n om man jailbreakar den, ser dessutom mycket bättre ut än förväntat )
video call - nej, beroende på att det ändå är ett värdelöst påfund. aldrig använt på mina andra telefoner.
mermory card - jag lovar på hedersord att man inte behöver det när man har 16GB internt.
ska man börja räkna vad som finns tillgänligt för iphone men ingen annan telefon får man sitta och rabbla hela dagen, (Bläddra lite i appstore)

snej
2009-08-09, 15:54
Jag hade då iaf köpt stenen.

Chaan
2009-08-09, 16:00
video call - nej, beroende på att det ändå är ett värdelöst påfund. aldrig använt på mina andra telefoner.

Har du haft flickvän? :naughty:

Kimball
2009-08-09, 19:34
Har du haft flickvän? :naughty:

5:-/min är ingen värd! Inte när det finns webcam åtminstone! :smash:
(även om Tre kanske kör gratis videosamtal inom sina abg. iofs?)

Chaan
2009-08-09, 19:37
5:-/min är ingen värd! Inte när det finns webcam åtminstone! :smash:
(även om Tre kanske kör gratis videosamtal inom sina abg. iofs?)

Exakt

Kändes lite coolt att ha det 2003 men är helt ute nu?