handdator

Visa fullständig version : Billig liten moppe

Torwald
2009-08-07, 18:50
Jag vill ha en liten moppe! Något åt Ciaohållet. Jag kollade en sväng på Blocket, och de verkar ligga ute för en 5000 spänn. Det var lite dyrare än vad jag trodde, det var ju vad de kostade när jag var moppegammal.

Vad ska man titta på, vad ska man betala? Behöver kunna ta mig runt i Stockholm och eventuellt lasta lite småsaker.

G_lund
2009-08-07, 19:01
en compact kanske?

ciaoen e ju jävligt cool annars när de bygger om dem lite, ser ut som en bmx med motor :D

Den tyngaste
2009-08-07, 19:07
http://www.blocket.se/stockholm/Puch_Maxi_22549919.htm?ca=23_11&w=3
Jag skulle föreslå antingen en kinascooter eller en Puch Maxi.
Glöm Ciao.

martin_vbg
2009-08-07, 19:58
Köp en kinascooter, de är billiga och hyfsat bra.

Jag själv kör Compact men de är knappast billiga. :(

Torwald
2009-08-08, 16:56
Hm... Jag har tänkte lite nu, och ptja, just en Ciao kanske inte är någon superidé. Dessutom hittar jag mest en massa annonser med "...men det är lätt att fixa!". Jag är inte sugen på att fixa, jag är sugen på att använda.

Nackdelen med scootrar är ju storleken, man kan ju inte ha dem i cykelställ. Kan man få pböter med moppar? :)

martin_vbg
2009-08-08, 17:36
Hm... Jag har tänkte lite nu, och ptja, just en Ciao kanske inte är någon superidé. Dessutom hittar jag mest en massa annonser med "...men det är lätt att fixa!". Jag är inte sugen på att fixa, jag är sugen på att använda.

Nackdelen med scootrar är ju storleken, man kan ju inte ha dem i cykelställ. Kan man få pböter med moppar? :)

Är det en oregistrerad moppe alltså en 30-moppe tror jag inte det. :)

Simon Eng
2009-08-08, 18:02
Köp en ciao! startar i alla väder och om något är fel tar det några minuter att fixa!

Den tyngaste
2009-08-08, 18:06
Köp en ciao! startar i alla väder och om något är fel tar det några minuter att fixa!

Enda fördelen med Ciao är att den väger som en cykel och om soppan tar slut kan man cykla på den.
I övrigt så är motorn original svag i motvind/uppförsbacke och framfjädringen är i klenaste laget.
Bakfjädring? Nope.

eternallord
2009-08-08, 18:13
Kinascooter är grejer det, har kört på min skitmaskin i flera år nu, det enda jag gjort var att byta batteriet för någon månad sen. Åker varje dag

Simon Eng
2009-08-08, 18:56
Enda fördelen med Ciao är att den väger som en cykel och om soppan tar slut kan man cykla på den.
I övrigt så är motorn original svag i motvind/uppförsbacke och framfjädringen är i klenaste laget.
Bakfjädring? Nope.Så klen är faktiskt inte ciao motorn går 30orginal iallafall.:hbang: