Logga in

Visa fullständig version : MMA, Gym och promenader

slowjamz
2009-08-06, 12:07
tja jag undrar en sak, jag vill bygga på muskler, samt tappa fett och som alla säga så är det riktigt svårt, så som jag har uppfattat det är det nästan omöjligt, för att jag aldrig har kommit fram till ett svar,

men vi kanske kan säga så här då till alla er kunniga, så här vill jag ha det, jag vill ha en bra kropp, snygg med stora muskler, så jag kommer gymma, men ändå tappa fettet också, och jag kör mma gymmar och promenerar, så har jag planerat mitt schema, först lite info

Ålder - 20
Längd - 170
Vikt - 75

mån - MMA och gym - kalori +
tis - jogga el powerwalk - kalori -
ons - Gym - kalori +
tors - MMA och jogga el powerwalk - kalori -
fre - Gym - kalori +

jag tror detta kan fungera, jag får in ca 170 g protein om dagen så det är bra, så vad tycker ni folket, att bulka är inte min stil, jag vill inte bli större, och sen deffa hur länge som helst, men jag tänkte ändå att detta skulle fungera, nått man ska ändra på el ser det bra ut ;)

Jazen
2009-08-06, 12:44
75kg på 170cm. Tycker inte du ska rikta dig på gå ner jätte mycket, själva mma tränandet bränner en hel del kalorier och du vill ha en bra grund att bygga på.

kid24
2009-08-06, 15:27
Jag hade liknande upplägg när ja var aktiv inom mma, dock ökade det mina skador rejält.
det är väldigt krävande att lira allt på samma gång under längre tid.

slowjamz
2009-08-06, 18:06
asså, jo det klart att jag vill gå ner massa också, men jag gillar inte att deffa hela tiden. det jag vill är att bygga en riktigt snygg kropp men inte för mycket muskler,

men så att man har, just nu har jag inte mycket muskler heller så det är därför jag vill bygga, hellre det än fett.
och fortf så vill jag väga ca 65 kg, det kommer ta en tid att fixa men därför vill jag göra det på snabbaste sätt, ingen hårdbantning el så.

jag vill inte bulka heller för då går jag upp ännu mera, och inte deffa för att jag har inte så stor muskelmassa. så jag står där i mitten :P, men de upplägget jag har kommer jag att gå ner i vikt eller upp, min perfekta kropp är att ha en smal kropp med bara muskler, allt ska vara deffat, så va sägs

944RS
2009-08-07, 08:29
Tycker du ska köra på det sätt som du tänkt. En vilodag mitt i veckan kanske kan behövas några veckor då kroppen kan ta stryk av all träning.
Tänk oxå på att Lör+Sön oxå är dagar som kommer påverka din form!

Kendouy
2009-08-11, 13:56
Du vill ha muskler, men inte gå upp i vikt? :smash:

Du vill gå ner i vikt men inte deffa? *gah!*

Vad vill du egentligen liksom? För det är överjävligt knepigt att kombinera dessa 2 saker.

Womsy
2009-08-12, 09:41
mån - MMA och jogga
tis - Gym
ons - Vila ( Lång promenad)
tors - MMA och jogga
fre - Gym
lör - Jogga
sön - VILA

Det upplägget hade jag kört, och det grundar jag inte på något speciellt, så ingen som behöver vara uppnosig ang det.

Tycker helt enkelt att MMA + Gym på samma dag inte är någon bra ide.

En viladag är även gött mitt i veckan, och glöm inte helgen!

plus, att vi kampsportare powerwalkar inte, vi springer/joggar ;)

slowjamz
2009-08-13, 08:08
det var ett bra upplägg där faktiskt. men ska man ligga kalori + hela tiden eller vad anser du, gå ner i fett och bygga muskler e målet

Eddie Vedder
2009-08-13, 08:12
För att optimera så väldigt att din muskelproteinbalans blir positiv under en tid med negativ fettbalans så borde all den konditionsträningen vara negativ för dig.

Du måste ju åstadkomma maximala ökningar av muskelproteinsyntesen av styrketräningen för att den anabolismen skall överstiga vad underätningen "förstör". Att då träna så mycket uthållighet tror jag inte förbättrar den möjligheten, snarare tvärtom.

gnetern
2009-08-13, 09:27
är det inte bättre att börja deffa till en vikt (kanske gå ner 7 kg..) och sedan köra på stenhårt med träning?

Eddie Vedder
2009-08-13, 12:23
är det inte bättre att börja deffa till en vikt (kanske gå ner 7 kg..) och sedan köra på stenhårt med träning?

Nej det är definitivt mycket sämre.

Womsy
2009-08-13, 13:48
Kondition, uthållighet är a och o i kampsportsammanhang. Att vara riktigt stark är givtvis positivt, men är tyvär svårt att få till alla dessa komponenter.

Man får helt enkelt välja vad man vill ha som första vapen. Kunna pressa 3-5-10 ronder igenom utan att bli trött, eller att satsa alla sina kort i dom 2 första ronderna, för att sedan ordagrant gå in i väggen pga för mycket muskleträning, och för lite kondition.

Klart det finns fighters som är både uthålliga och starka som djur. Men det känns ändå som att styrkan är något som får ( och kommer ) komma med tiden i och med all sparring, kroppsviktträning osv.

Venne om jag fick ur mig något vettigt. Var mest sugen på att skriva lite.

Men ett tips är, att lyssna på Eddie vad gäller vad som ger vad osv. Hans kunnande har hjälpt mig få svar på mycket i flera olika trådar.

Lycka till med träningen !

gnetern
2009-08-14, 09:09
Deffa var fel ord. Jag menar att gå ner 10kg känns mycket för en fighter som också vill bli starkare.