Visa fullständig version : ASUS Eee PC hittar inte usb modemet
köpte en sån i går med linux och det verkar ju vara lögn i helvete och få den och hitta usb modemet.
nån som vet vad göra?
Civilrätt
2009-08-05, 13:07
Bekant som hade exakt samma problem med sin.
drygt.
Kan sura lite med dig då jag nyss fick minnen jag köpte från tradera varav ett var trasigt...
conundrum
2009-08-05, 13:25
Vilken linuxdistribution är det på den? I allmänhet är det inte likadant i linux som i windows att bara plug and play. Finns det någon manual med modemet?
Vilken linuxdistribution är det på den? I allmänhet är det inte likadant i linux som i windows att bara plug and play. Finns det någon manual med modemet?
ska kolla när jag kommer hem.i windows så är det bara och plugga i då drivrutinerna ligger i usb,n.
hertzman
2009-08-05, 15:07
Vet då ingen operatör som stödjer den distrubitionen av Linux som finns på ASUS netbooksen. Du får nog kolla om du kan få tag på XP och dra ner, annars fungerar Telias med Ubuntu.
Vet då ingen operatör som stödjer den distrubitionen av Linux som finns på ASUS netbooksen. Du får nog kolla om du kan få tag på XP och dra ner, annars fungerar Telias med Ubuntu.
ja det lutar åt att bli xp
frambogir
2009-08-05, 17:27
Du slänger in senaste ubuntu http://ubuntu-se.org/drupal/download och slänger in det istället, går att göra från en usbsticka om du använder unetbootin för att skapa en bootbar-usbsticka.
Ubuntu och mobilt bredband är ett väl fungerande äktenskap!
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.