Logga in

Visa fullständig version : Varför är jag antingen skitpigg eller skittrött?

AlexanderYeah
2009-08-01, 15:23
Har alltid varit så. Antingen är jag typ skitglad och typ helt hyper eller så är jag skittrött och känner för att sova. Speciellt när jag umgås med folk. Är med några kompisar nu, för en halvtimma sen var jag hur pigg som helst och nu vill jag bara att dom ska gå hem. Och om vi är på stan så är jag helt uppe i varv och sen blir jag typ "utbränd" och känner mig helt tom på energi. Mat har inget med saken att göra då jag äter bra och det är ingen skillnad på om jag ätit jättebra eller inte alls. Finns det någon medicin man kan ta som "jämnar ut" energin? Jag har alltid haft svårt att koncentrera mig när folk pratar också. Om jag pratar med min lärare så kan jag ena stunden prata hur mycket som helst, typ så jag snubblar på mina egna meningar och nästa sekund blir jag bara uttråkad. Äh det är svårt att förklara. Jag har problem med ögonkontakt också om det kan ha nåt med saken att göra. Vet aldrig var jag ska se folk i ansiktet när jag pratar med dom haha. Och har jag ögonkontakt i mer än 5 sekunder börjar det kännas "konstigt."

Vaket
2009-08-01, 15:44
Kan det ha något att göra med att du har en släng av socialfobi? suttit inne mycket framför datorn ensam långa perioder utan att träffa folk?
Jag kan få något liknande, jag blir trött när jag hängt med folk för mycket och måste gå och vara ensam ett par timmar ibland.

shut teh face
2009-08-01, 15:46
Det handlar nog bara om det traditionella - känner sig på topp, för att sedan känna sig nere igen. Det är väl någon sorts ångest och kan eventuellt utvecklas till framtida panikångest. Hur gammal är du?

strimman
2009-08-01, 17:40
Fan vad tacksam TS måste vara för alla seriösa svar!

Robbelibob
2009-08-01, 17:51
Går ju inte att tänka om man stirrar nån i ögonen hela tiden. Hörde ett tips om att man kan stirra mitt mellan ögonen, så det verkar som ögonkontakt. Inget jag gillar dock.

Doctor Snuggles
2009-08-01, 18:05
Det låter symptomatiskt för en rad olika saker, t.ex. ADHD, lätta bipolära tendenser, aspergers, ojämt blodsocker.
Eller så är du bara en sån tonåring.

Andy.da.wohoo
2009-08-01, 18:28
Det låter symptomatiskt för en rad olika saker, t.ex. ADHD, lätta bipolära tendenser, aspergers, ojämt blodsocker.
Eller så är du bara en sån tonåring.

Förändras det när man blir vuxen? Eller blir man "en sån vuxen" då?