Visa fullständig version : Läser du regelbundet någon tidning?
Läser du regelbundet någon tidning i fysisk form?
Isf, vilken och varför?
Världens Historia.
Den är intressant :)
TcAnders
2009-07-31, 17:09
Ja, Transworld Motocross.
Jag läser UNT på jobbet, andra tidningar jag läser är M3 och illustrerad vetenskap.
Brukar faktiskt smyga in till biblioteket och läsa lite dyk-, rese-, och hemmabiotidningar ibland. Dels för att det är gratis men även för att det är ganska avslappnande att sitta där och läsa.
MasterChief
2009-07-31, 17:30
Bland annat:
HiFi&Musik
Hemmabiotidningen
M3
Automotorochsport
Teknikens Värld
Astronomy
Stereophile
Evo
Kadens
Inte varje nummer men nästan. Gillar att bläddra i tidningar.
Piteå-Tidningen!
Anledningen är att mamma prenumererar
Close-up, och har så gjort i många år.
Jag har inte hittat någon bättre musiktidning.
Dagspress i pappersform:
DN
SvD
Financial Times
Dagspress på nätet:
Dagens Industri
Wallstreet Journal
Övrigt:
Veckans Affärer
Affärsvärlden
Situation Stockholm
Fokus
Mer eller mindre regelbundet...
Offside och Filter. Köper lösnummer.
Offside för att den skriver om fotboll och inte om Zlatans nya kallingar. Och Filter för att den skriver seriösa reportage och inte bara massa skvaller och copy and paste från TT.
Eftersom jag inte gillar att läsa "tidningar" på internet, och känner att utgiften för en papperstidning i dagsläget är obefogad, så nej.
Prenumererar på DN och Herman Hedning. Bra combo om jag får säga det själv
Krokodil
2009-07-31, 18:27
Frugan trycker DN och Expressen alltså har vi dem gratis. Dessutom brukar jag läsa Allt om historia, Situation Stockholm och en massa tekniska tidskrifter vi får på jobbet.
Andy.da.wohoo
2009-07-31, 18:28
Ja, Kalle Anka & Co :)
DN, PC Gamer (och Illustrerad Vetenskap :em:)
Får ursäkta mig med att jag läser Nature också.
unt
arbetarbladet
ovanstående på jobbet
sen
rocky, elvis, bk, runners world, fenix hemma
drakfelt
2009-07-31, 21:44
Sydsvenska Dagbladet :)
Dagens Nyheter, enda läsvärda dagligen utgivna tidningen
Forskning och Framsteg, rätt bra, även om jag ibland somnar av vissa "Människans första flöjt kan vara 137 år äldre än man tidigare trott"-artiklar
Kadens, enda svenska cykeltidningen
De är nog de enda som jag läser regelbundet
Cerberus
2009-07-31, 22:54
japp, prenumererar på Muscular Development.
Läser Sydsvenska Dagbladet därför att min mamma prenumererar på den. Prenumererade själv på The Economist tidigare men hann inte läsa ut den innan nästa kom osv... lade ner det projektet. Det är ingen toalettlektyr direkt.
Robert Svensson
2009-08-01, 02:09
Moore
HemmaBio
Empire
Ja, det är väl de tre jag läser. Kollar Aftonbladet någon gång per dag också. Men det är inte seriöst.
hahavaffan
2009-08-01, 06:18
Bara Connoisseur.
Hehe nä. Jag läser M3 varje gång den utkommer, och ibland Evo, Automotorochsport och nån hifi-tidning.
HD, Östra Småland, Nyköpings Tidning, DN, VLT och nu Nerikes Allehanda !
Jag är uppväxt med tidning på morgonen och det har jag fortsatt med. Jag läser dagstidningar för att jag vill ha information och djupare analys av vad som hänt. En hemsida på nätet ger bara rubriken men inget mer:(
Vill jag ha korta nyheter kan jag lika gärna lyssna på radionyheterna.
GöteborgsPosten, ComputerSweden, NyTeknik.
Har läst DN lite då och då när jag varit uppe i Linköping, och tycker nog att den håller lite högre klass än GP. Desvärre får jag inga lokala nyheter då. Som tur är finns dn.se!
ThisIsTheOne
2009-08-01, 07:11
Prenumerar på DN, Café och BODY. Läser Barometern och Östra Småland ibland. Köper Aftonbladet någon gång i veckan.
HD, Östra Småland, Nyköpings Tidning, DN, VLT och nu Nerikes Allehanda !
Jag är uppväxt med tidning på morgonen och det har jag fortsatt med. Jag läser dagstidningar för att jag vill ha information och djupare analys av vad som hänt. En hemsida på nätet ger bara rubriken men inget mer:(
Vill jag ha korta nyheter kan jag lika gärna lyssna på radionyheterna.
Du vet, man kan ofta klicka på de där rubrikerna. Testa.
Eddie Vedder
2009-08-01, 07:42
Kadens, enda svenska cykeltidningen
Läser du den i brist på annat eller tycker du den är bra? Jag gav den en chans på Stadsbiblioteket för ett tag sedan men blev lite besviken. Jag förstår att en prylnörd kan gilla den men i övrigt tycker jag tyvärr bristerna var lite för lika Runner's World.
On topic:
Läser UNT, Uppsalatisningen, DN och SvD ofta. Dessutom försöker jag hålla mig uppdaterad i Läkartidningen och Ny Medicin, läser oftast Ergo (Uppsala studentkårs tidning) samt att jag prenumererar på BODY.
I skrivandets stund bor jag i Degerfors och läser dagligen lokalpressen här.
Trots nyare medier så finns det ändå inget som kan mäta sig med känslan att få vända papperssidor i en färsk DN och dricka en stor kopp starkt kaffe på morgonen.
Så ja, jag läser DN dagligen - oftast på jobbet.
wintersnowdrift
2009-08-01, 08:23
Jag prenumererar på DN så den läser jag dagligen. Just nu blir det även Falu Kuriren då jag befinner mig på landstället och mina päron brukar ta en sommarprenumeration när vi är här.
I övrigt prenumererar jag på Kadens, samt får i egenskap av medlem i Svenska Turistföreningen deras utmärkta tidning Turist. Jag kan sitta i timmar och dreggla över bilder på vackra platser i Sverige. Under terminerna får jag även Uppsala Universitets kårtidning Ergo, V-Dala nationstidning som jag inte minns namnet på just nu samt min egen programförenings tidning Polmagasinet (eh). Brukar pliktskyldigt skumma även dem (Ergo håller faktiskt bra valitet imho, övriga två är mer... studentikosa lågvattenmärken).
Lite mer sporadiskt (läs: när jag är hemma hos föräldrarna) bläddrar jag i Runner's World, Utemagasinet, ProCycling, Glid, Åka Skidor, Råd och Rön eller någon av de andra ziljarder tidningar som min pappa antingen köper hem eller prenumererar på.
//Kristin
Finska Lejonet
2009-08-01, 08:26
Prenumererar på DN och M3, samt läser friskispressen eller vad den heter...
Är förvånad att ingen här på kolo läser Playboy eller så är folk för fega för att gå ut med det. :D
Ignatius72
2009-08-01, 09:18
Läser sydsvenskan och skånskan i pappersformat, dagligen aftonbladet och DN på nätet, sporadiskt NSD och med ojämna mellanrum så köper jag Fokus (ingen annan? Den är riktigt bra). Intressetidningar har jag gett upp då det blir en rundgång på artiklarna. En tidning som jag saknar är Månadsjournalen, fan så man skulle rota fram några gamla exemplar och bläddra lite.
Läser Ship-Gazette och SvD.
Läser DN, SvD i pappersform. Kvällstidningarna och andra dagstidningar på nätet. Jag är tidningsjunkie och hade sjukt mycket prenumerationer på månadstidningar. Har sagt upp alla nu för att avvänja mig.
Läser också Civilekonomerna och KommunAktuellt (som nu heter ngt annat).
Du vet, man kan ofta klicka på de där rubrikerna. Testa.
Vänd på det.
Läs din lokala dagstidning och upptäck bredd och djup;)
mattilainen
2009-08-01, 10:47
bohuslänningen läser jag på jobbet.
Trots nyare medier så finns det ändå inget som kan mäta sig med känslan att få vända papperssidor i en färsk DN och dricka en stor kopp starkt kaffe på morgonen.
Så ja, jag läser DN dagligen - oftast på jobbet.Det är nåt visst, ja.
Robert Svensson
2009-08-01, 16:50
Är förvånad att ingen här på kolo läser Playboy eller så är folk för fega för att gå ut med det. :D
Jag har läst Playboy lite sporadiskt. Men tycker inte innehållet är något mycket att ha. Tämligen ointressant skit.
Varulven
2009-08-01, 16:53
Nej, för jobbigt att vända sida.
Är förvånad att ingen här på kolo läser Playboy eller så är folk för fega för att gå ut med det. :DJag tillhör den yngre generationen iaf. Vi läser inte playboy, men vi går runt med varumärket på våra kläder.
Lite mer sporadiskt (läs: när jag är hemma hos föräldrarna) bläddrar jag i Runner's World, Utemagasinet, ProCycling, Glid, Åka Skidor, Råd och Rön eller någon av de andra ziljarder tidningar som min pappa antingen köper hem eller prenumererar på.
Hahaha, så jag känner igen det där. Vad är det med pappor och tidningar egentligen? Min egen dyre fader drog t.ex. i åratal hem någon cyklisttidning, trots att han väl inte cyklat på det sättet på ... ja, inte vet jag, sedan jag var fem eller sådär. :D
Jag borde nog f.ö. ha kryssat även "andra tidningar", typ obskyra facktidskrifter, kårtidningar (de går iofs oftast väldigt snabbt i papperskorgen) etc.
Hahaha, så jag känner igen det där. Vad är det med pappor och tidningar egentligen?
Fast hos mig är det mamma, hon har massor av tidningar. Det är därifrån jag har ärvt det, van att alltid ha massa olika att läsa.
Body är den enda just nu.
Danny Devito
2009-08-01, 21:02
nej, för jobbigt att vända sida.
+1
Krokodil
2009-08-02, 00:16
Hahaha, så jag känner igen det där. Vad är det med pappor och tidningar egentligen? Min egen dyre fader drog t.ex. i åratal hem någon cyklisttidning, trots att han väl inte cyklat på det sättet på ... ja, inte vet jag, sedan jag var fem eller sådär. :D
Jag borde nog f.ö. ha kryssat även "andra tidningar", typ obskyra facktidskrifter, kårtidningar (de går iofs oftast väldigt snabbt i papperskorgen) etc.
Känner igen mig i det där... Om jag fick råda här hemma skulle vi prenumerera på ett 50-tal tidningar lätt. :em:
Sparven från Minsk
2009-08-02, 06:59
HP (Hallandsposten) :thumbup:
wintersnowdrift
2009-08-02, 09:16
Haha, ingen aning. Och jag dissar ändå alla tidningar om datorer, hemmabiosystem, stereos och golf. DigitalFoto kan jag iofs läsa ibland.
Fast hos mig är det mamma, hon har massor av tidningar. Det är därifrån jag har ärvt det, van att alltid ha massa olika att läsa.
Faktum är att det är min mamma (som har egen firma i reklambranchen = avdragsgill moms på tidningsprenumerationer) som får betala pappas tidningsorgier.
Jag antar att man blir miljöskadad. Jag misstänker att jag också kommer fylla mitt framtida hus till bristningsgränsen med tidningar och böcker. Det känns liksom inte riktigt som ett hem annars.
//Kristin
Eddie Vedder
2009-08-02, 12:05
Jag misstänker att jag också kommer fylla mitt framtida hus till bristningsgränsen med tidningar och böcker.
Därefter kommer du skapa en vacker excelfil med all litteraur samlad samt fina grafer över konsumtionen av dessa.:D
Metro, för förströelse när jag är på väg till jobbet. Den enda tidningen som läses regelbundet.
Pappersform:
Livets goda
Hifi & Musik
Diverse spontanköp av biltidningar, vintidningar och mattidningar
När man åker till Gävle så passar man ibland på att läsa Gefle Dagblad också. Sedan blir det väl lite surf på di.se och aftonbladet (när man har sjukt tråkigt).
Vilka av de största nyhetstidningarna håller högst språklig nivå? Om det finns någon märkbar skillnad. Behöver öva på att skriva referat, krönikor osv.
Vilka av de största nyhetstidningarna håller högst språklig nivå? Om det finns någon märkbar skillnad. Behöver öva på att skriva referat, krönikor osv.
Är nog bättre att välja ut en specifik krönikör, journalist (dvs en fysisk person, inte en tidning) etc och följa. Det varierar ju så jäkla mycket i varje tidning annars tycker jag.
StarkaUlf
2018-03-05, 14:04
Erik Niva är ju kung :)
Diomedea exulans
2018-03-05, 14:14
Tycker DN är bra.
Är nog bättre att välja ut en specifik krönikör, journalist (dvs en fysisk person, inte en tidning) etc och följa. Det varierar ju så jäkla mycket i varje tidning annars tycker jag.
Tanken var att prenumerera på en tidning i fysisk form och läsa av många olika skribenter.
Men om det inte finns någon klar vinnare tar jag nog bara en av de största, typ DN.
Deppigt det var att gå in i denna tråden och se alla fina gamla koloiter som skrivit. Cilia *cry* *cry*
Prenumererar på Body sen ett år och även Bilsport sen 25år:Virro
Tror det beror på hur snabbt de behöver mangla ut nyheter och hur de jobbar. Ju mer tid de har och ju längre de jobbat med det, desto bättre. Fast då kanske artiklarna samtidigt blir släpiga om det är snabba dagsnyheter du behöver träna på. Tittar man i arkiven så ser man att det är stor skillnad på då och nu.
An Iron Soul
2018-03-06, 17:52
Jag läser aldrig någon tidning.
Möjligtvis när jag sitter i väntrummet hos tandläkaren/frisören eller när jag väntar otåligt på att pizzan ska bli färdig.
Alla nyheter läser jag digitalt sedan 10-15 år tillbaka
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.