Visa fullständig version : Windows 7
Civilrätt
2009-07-31, 09:21
Någon här som övergått från vista till 7?
Vad tycker du om det nya systemet?
Fungerar bra med drivrutiner, spel mm?
Jag har kört med betan i ett par månader nu. Funkar hur bra som helst för mig, dock är jag ingen avancerad datoranvändare.
Civilrätt
2009-07-31, 09:40
Låter bra.
Vet nån om program som fungerar i vista också fungerar i windows 7?
martikainen
2009-07-31, 09:55
Jag kör win7 hemma. Körde vista ett tag innan men gillade det inte.
Funkar bra med de drivisar jag testar, har dock 3år gammal dator så kan vara lite slött med vissa saker.
isterbuk
2009-07-31, 10:20
Kör win7 jag med, den känslan jag fått av win7 är bara positiv känns som Windows7 är vad Windows Vista borde har varit :)
Jag kör också med windows 7, rc1. Funkar kanon, stabilt och snabbt.
Gillar dock inte sökfunktionen som är likadan som i Vista.
Kommer nog tom KÖPA detta sen :D
forslund
2009-07-31, 11:28
Har kört Windows 7 i någon månad nu. Tycker det är som natt och dag jämfört med Vista. Fruktansvärt stabilt, snabbt, nya taskbaren är häftig när man vant sig, alla drivers/program fungerar som de ska.
Kan inte komma på någonting negativt än.
Jag har inte testat det för jag orkar inte installera om datorn både nu och sen, man kan inte bara betala å uppgradera sin beta när det kommer ut på riktigt har jag hört, utan man måste då ominstallera hela kalaset igen. Orka...
Men jag har hört så mycket gott om sjuan att jag lurar på o köpa det sen när det kommer, en ominstallation kan det kanske vara värt :)
Civilrätt
2009-07-31, 12:23
Blir som Madame, orkar inte heller installera om igen senare, blir att vänta.
tossefar
2009-07-31, 12:32
Jag kör fullversionen. Det är bättre än vista, men inte helt buggfritt än. De problem jag har haft har varit med tillverkares pissiga drivrutiner (creative någon? :().
drapåtrissor
2009-07-31, 12:33
Skarpa versionen på engelska släpps till datortillverkare och företag med volymlicensavtal (och Software Assurance) den 7 aug. *drool*
Hemanvändarna som vill köpa box eller ny pc med 7an på får vänta till slutet 22 oktober.
http://windowsteamblog.com/when-will-you-get-windows-7.aspx (http://windowsteamblog.com/blogs/windows7/archive/2009/07/21/when-will-you-get-windows-7-rtm.aspx)
Finska Lejonet
2009-07-31, 12:38
Har testat ultimate versionen på svenska i 3 månader nu och är hel såld(full version).
Allt är förbättrat i jämförelse med vista, så det blir nog ett köp av home premium versionen när den kommer. *cupid*
även jag körde betan och nu releasekandidaten, jag har avhållit mig från de olika piratbuilds:en. Kommer skaffa windows 7 omgående när det släpps
Nu blir jag lite sugen på att blåsa min iMac och köra in Windows 7. En fråga, från en som inte köpt program vara på ... ett tag; är det dumsnålt att köpa ett billigare Home i jämförelse med Premium?
Jag hittar några Vista-paket som det verkar ingå W7-uppgradering i. Fast å andra sidan är det värdelöst med uppgraderingar, så i sådana fall skulle det bli bara W7 när det släpps.
melancoolio
2009-07-31, 13:38
Jag har kört testversionen någon månad nu och tycker det funkar kanon. Har en 3 år gammal dator och den går minst lika snabbt (segt) som den gjorde med XP. Kör mest bildredigering med PS och det rullar på hur bra som helst.
Det enda negativa jag märkt är att jag inte fick Gimp att funka ordentligt, funka bara lite sådär halvdåligt. La iof inte ner så lång tid på att få det att funka då jag ändå kör PS.
Nästa dator jag köper blir nog med Win 7.
Nu blir jag lite sugen på att blåsa min iMac och köra in Windows 7. En fråga, från en som inte köpt program vara på ... ett tag; är det dumsnålt att köpa ett billigare Home i jämförelse med Premium?
Jag hittar några Vista-paket som det verkar ingå W7-uppgradering i. Fast å andra sidan är det värdelöst med uppgraderingar, så i sådana fall skulle det bli bara W7 när det släpps.
Uppgraderingsversioner av Vista kan iaf köra clean install. Vet inte hur det är/blir med W7 dock.
Han inte själv prövat den men ett par av våra tekniker är rätt positivt inställda till betan och rc, klart lyft emot vistan.
Civilrätt
2009-07-31, 15:33
fan vad skönt med ett OS som folk verkar gilla :)
Kört win7 i ca 2 månader, fungerar hur bra som helst med drivarna, programmen. Har endast ett litet problem, de är att den spelar inte upp ljud på pokerbord =S.
Finska Lejonet
2009-07-31, 15:54
Som jag fattar det kommer endast Home Premium, Proffesional och Ultimate till Sverige och and I-länder. Medans Microsoft inriktar sig på att sälja de billigare varianterna till u-länder.
Testade det lite snabbt och det verkar bra, dock kunde det inte hitta min NTFS-partition på ena hårddisken, där allt viktigt fanns. Eftersom jag får en skarp Ultimateversion gratis genom skolan så väntar jag tills den riktiga kommer och testar igen då.
*det var win7 x86 RC1 jag körde innan
Testade det lite snabbt och det verkar bra, dock kunde det inte hitta min NTFS-partition på ena hårddisken, där allt viktigt fanns. Eftersom jag får en skarp Ultimateversion gratis genom skolan så väntar jag tills den riktiga kommer och testar igen då.
Är det klart att det kommer på MSDNAA nu alltså? Har letat som fan efter den infon, de har ju kört både RC och Betan. Och på Vista fick vi inte Ultimaten utan Businessmodellen. Eller får du det via skola på något annat sätt?
King Grub
2009-08-15, 10:01
Nu går det att förhandsköpa Windows 7 för bra priser hos engelska Microsoft. Tidsbegränsat erbjudande, Home Premium fullversion (minus browser) för under tusenlappen.
https://emea.microsoftstore.com/UK/Microsoft/Windows/Windows-7
Civilrätt
2009-08-15, 10:14
Nu går det att förhandsköpa Windows 7 för bra priser hos engelska Microsoft. Tidsbegränsat erbjudande, Home Premium fullversion (minus browser) för under tusenlappen.
https://emea.microsoftstore.com/UK/Microsoft/Windows/Windows-7
kanske man skulle slå till..
Är det klart att det kommer på MSDNAA nu alltså? Har letat som fan efter den infon, de har ju kört både RC och Betan. Och på Vista fick vi inte Ultimaten utan Businessmodellen. Eller får du det via skola på något annat sätt?
Som jag förstått enligt en Microsoft kille jag snackade med på ett event är det upp till varje uni att välja vad som ska finnas tillgängligt att ladda ner.
När kommer windows 7 typ?
King Grub
2009-08-15, 10:35
Oktober 22.
Jag formaterar datorn ca en till två ggr i kvartalet, för jag föredrar en snabb och fungerande dator. Det jag har stört mig på är att nu för tiden lägger vissa tillverkare in begränsade antal installs per licens. Sedan måste man ringa in och lås upp en token för att kunna installera igen.
Vista gjorde det i någon version, vet ni om 7:an också kommer göra det?
D-Crawler
2009-08-15, 11:08
Bara jag som kör XP fortfarande? Funderar på att byta upp mig till Windows 7 nu men skulle vilja veta varför i så fall, är det värt det? För- och nackdelar? Trivs bra med XP så skulle gott och väl kunna fortsätta med det, men någon gång måste man väll förnya sig antar jag.
Finska Lejonet
2009-08-15, 11:22
Bara jag som kör XP fortfarande? Funderar på att byta upp mig till Windows 7 nu men skulle vilja veta varför i så fall, är det värt det? För- och nackdelar? Trivs bra med XP så skulle gott och väl kunna fortsätta med det, men någon gång måste man väll förnya sig antar jag.
Jag skulle vilja påstå efter 4 månaders användning av 7an att den är xp med vista look. Ett snyggare och modernare xp, sen får du inte glömma att alla program släpps till 7an och slutas släppas till Xp, så det är en investering i framtiden(och nej jag jobbar inte för Microsoft).
Sen för alla som vill ha 7an fast på svenska går det utmärkt att förhandsköpa Ultimate versionen då denna har språkstöd för svenska(precis som Vista Ultimate köpt utomlands hade svenskt språkstöd). *cupid*
King Grub
2009-08-15, 12:56
Jag formaterar datorn ca en till två ggr i kvartalet, för jag föredrar en snabb och fungerande dator. Det jag har stört mig på är att nu för tiden lägger vissa tillverkare in begränsade antal installs per licens. Sedan måste man ringa in och lås upp en token för att kunna installera igen.
Vista gjorde det i någon version, vet ni om 7:an också kommer göra det?
OEM-versionen. Inte på fullversioner. Inte XP eller Vista heller.
Klona hårddisken efter en ny installation, efter det att du aktiverat, så behöver du aldrig installera om igen från grunden, bara installera klonen. Går mycket fortare dessutom.
Vad är största anledningen att byta till 7 om man kör Vista?
Civilrätt
2009-08-15, 13:59
Är väl bl.a prestandeökningen man får med win 7, sedan att slippa Vista är väl bara det en ganska bra anledning. :D
Vad är största anledningen att byta till 7 om man kör Vista?http://www.sweclockers.com/recension/?id=6187 ifall det är värt det bestämmer du.
King Grub
2009-08-15, 14:30
Det känns mest som många små anledningar, tycker jag. Precis allt är förbättrat (och jag har inget emot Vista), och allt går snabbare, är enklare, och fungerar bättre.
Får bli en ett byte av OS om ett tag då. Eftersom jag har en ganska gammal maskin så känns det värt det.
Pro versionen ligger uppe nu, jag installerade ultimate igår och nyckeln funka inte så måste installera om pro idag :smash:
På KTH's MSDN AA är detta då.
Jag vill skapa en genväg till en specifik mapp i Utforskaren via det nya fältet längst ned (taskbar?), går det? Jag lyckas bara få dit det generella programmet, som alltid börjar browsningen i "Bibliotek".
Jag vill alltså ha en direktlänk till typ C:\Download
Nordenator
2010-02-24, 13:58
Min Eee Box levererades med Win7 och körde det en stund. Tycker däremot inte alls om den nya startmenyn. Playback i MPC-HC (med DVXA) gick inte heller lika bra som väntat om man använde datorn som annat än bara HTPC, så jag övergav skeppet efter 1-2 veckor för WinXP igen. WinXP + Ultramon tycker jag ger mycket bättre flerskärmsstöd. Ubuntu testade jag också en snabbis, men det föll mig inte i smaken. Kör man med en skärm och har något starkare än en Eee Box tror jag definitivt att Win7 kan vara en ersättare till XP (Inte vista, det känns mer som en tabbe rakt igenom).
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.