handdator

Visa fullständig version : Grönsaksblandning

Sweet Rage
2009-07-31, 09:16
Om jag gör en blandning på röd paprika gul lök squash och vatten kastanjer och champinjoner (konserverade) och steker upp detta i lite oliv olja och blandar i sambal oelek (chili pasta).

Masskok nu då alltså. Och sen har det varje dag till olika sorters kött, ex nötfärs fläskfile kyckling osv.

Blir detta dålig mat pga att det inte är varierat eller är det bara att köra på?
Får tillägga att jag äter mycke av grönsakerna då jag sällan har ris eller pasta till då jag tycker jag får tillräckligt behov av kolhydrater via mellisar och frukost.

*jorgen*

NiklasAlm
2009-07-31, 10:07
Låter tråkigt o äta samma mat varje dag men det ser ju nyttigt ut iaf.

Mr.P
2009-07-31, 11:21
Smäll in lite, zuccini, broccoli o morötter..rotfrukter mkt bra o desto grönare det är bättre är det! bara att skiva ner allt sen in i ugnen med olja, salt pepper + annat krydderi in i ugnen 20-25 min på 200 c.. sen tar du fryspåsar o fryser ner det o olika portioner..

Sweet Rage
2009-07-31, 12:48
Jepp, kanske lite tråkigt för någon annan men dette e dom gönsakerna jag faktiskt gillar riktigt mycke haha speciellt i ugnen :)
Men Det blir ju inte samma mat varje dag heller? Jag varierar ju köttet dessutom så kan jag ju likaväl äta samma grönsaker som samma ris :)

spice
2009-07-31, 13:36
Tycker inte alls maten är "dålig" Bra att du varierar dig med olika grönsaker samt kött/kycklingrätter.

Kom ihåg att bryna löken först (gärna i samband med vitlöken så att smakerna kommer fram bättre när du lägger i grönsakerna. Lite härliga kryddor, (timjan, rosmarin,chili, spiskummin etc..) får lite mer sting i rätterna. :)

Salta med lite citron så blir inte de exempelvis squashen brun, (har jag för mig) Lite härliga chilisås-kombinationer räcker länge och blir varierat