handdator

Visa fullständig version : Svälja Listerine?

Bönne
2009-07-30, 23:15
Finns det någon negativt med att svälja Listerine (total care) efter man sköljt munnen?

Tar gärna det i bilen, på jobbet, framför datorn etc och har då inte alltid möjlighet eller ork att spotta ut det.

hahavaffan
2009-07-30, 23:17
Har du inte redan en sån här tråd? ;)

Grazzafukkinrazzi
2009-07-30, 23:18
Tror faktiskt att jag läste eller hörde något om att de tog död på några viktiga bakterier eller dylikt som jobbade med blablabla inne i blablabla, skummade bara igenom eller lyssnade inte så noga haha :Virro

Bönne
2009-07-30, 23:20
Har du inte redan en sån här tråd? ;)Nu är du tyst.

tobbo
2009-07-30, 23:28
Hahh

http://bonarjee.in/wp-content/uploads/2009/04/self-ownage.jpg

PixelMiner
2009-07-30, 23:49
Hmm.. Var det inte vissa munskölj som kunde ge falska utslag i polisens nykterhetskontroller??

Lite jobbigt att åka och ta blodprov bara för att man har siktat på en fräsch andedräkt...

hendrong
2009-07-30, 23:54
Hmm.. Var det inte vissa munskölj som kunde ge falska utslag i polisens nykterhetskontroller??

Lite jobbigt att åka och ta blodprov bara för att man har siktat på en fräsch andedräkt...

Rom-praliner kunde det i alla fall.

Lite jobbigt att åka och ta blodprov bara för man varit och fikat hos sin gamla mormor...

strimman
2009-07-31, 00:04
Gör antagligen mer nytta där nere än i munnen. :Virro

Degpekka
2009-07-31, 00:29
Är det inte ganska mkt alkohol i dem? Sen är det väl ganska farligt också vill jag minnas utöver alkoholen? Finns en hel del på flashback om listerine.

Ape3
2009-07-31, 00:55
www.listerine.com

Inactive ingredients

water, alcohol (21.6%), sorbitol solution, flavoring, poloxamer 407, benzoic acid, sodium saccharin, sodium benzoate, FD&C green no. 3

Active ingredients Purpose
Eucalyptol 0.092% Antiplaque/antigingivitis
Menthol 0.042% Antiplaque/antigingivitis
Methyl salicylate 0.060% Antiplaque/antigingivitis
Thymol 0.064% Antiplaque/antigingivitis

Alkoholen verkar vara etanol.

Jens.Andersson
2009-07-31, 00:56
Det är inte etanol utan någon annan alkohol i listerin. Om jag minns rätt omvandlas det till aceton i kroppen.

Yes
2009-07-31, 07:20
Var ju snack om att det kunde orsaka magsår och sen är det inte speciellt bra för munnen att skölja ofta med det eftersom alkohol torkar ut slemhinnorna. Finns bättre sätt om man vill ha bra andedräkt.

spoonchest
2009-07-31, 07:23
Läste på min flaska att det är både fluor och alkohol i listerin. Då är det bäst att spotta ut.

Sparven från Minsk
2009-07-31, 07:25
Säger bara att du gör klokt att följa råden på flaskan. Står det att man ska spotta ut, så gör det! Står nog där av en anledning ska du se, inte bara för att det är skoj :thumbup:

Guybrush
2009-07-31, 09:01
Det är inte etanol utan någon annan alkohol i listerin. Om jag minns rätt omvandlas det till aceton i kroppen.

Aaah! Aceton. Men då så.

Civilrätt
2009-07-31, 09:06
Rom-praliner kunde det i alla fall.

Lite jobbigt att åka och ta blodprov bara för man varit och fikat hos sin gamla mormor...

Hänt faktiskt att det get utslag pga. spolarvätska. Föraren hade endast koncentrerad vätska och just spolat innan kontrollen. :D

Jens.Andersson
2009-07-31, 09:45
Alkoholen verkar vara etanol.

Läste på flaskan nu och det är teknisk etanol (t-sprit) samt isopropyl alkohol. Det sistnämnda oxideras till aceton av ADH och t-sprit är generellt sett inte bra att dricka.

Alone_in_the_dark
2009-07-31, 09:56
Hänt faktiskt att det get utslag pga. spolarvätska. Föraren hade endast koncentrerad vätska och just spolat innan kontrollen. :D

Jag fick utslag på alkotesten i en kontroll utanför Pite havsbad för några år sedan, jag var spiknykter men de andra 4 som var med i bilen hade nog promillet över 2:D Jag fick stå utanför bilen för att det skulle funka med mätaren (den gav t o m utslag när polisen höll den inne i bilen och ingen blåste.*screwy*

Civilrätt
2009-07-31, 10:17
Jag fick utslag på alkotesten i en kontroll utanför Pite havsbad för några år sedan, jag var spiknykter men de andra 4 som var med i bilen hade nog promillet över 2:D Jag fick stå utanför bilen för att det skulle funka med mätaren (den gav t o m utslag när polisen höll den inne i bilen och ingen blåste.*screwy*

:laugh:

n1tro
2009-07-31, 10:22
fixa en tom petflaska i din bil , där du spottar ut det igen

mvh

stridis
2009-07-31, 10:31

Om bilen är full (gav ju utslag, hehe) så borde den ha åkt dit för rattfylla.:Virro

Tolkia
2009-07-31, 11:27
Slemhinnan i matstrupen lär nog inte tycka att det är så kul i längden. Jämför med hur man blir i munnen efter att ha använt t.ex. Corsodyl en vecka.

Loke
2009-07-31, 11:34

Klart det är etanol, det är ju typ den minst farliga av alla alkoholer. Alkoholen finns ju sannolikt bara där som ett lösningsmedel, och då finns det knappast skäl att ha större mängder av nåt annat än etanol.

I värsta fall finns det kräkmedel i, men jag tror listerin anses som så obehagligt att dricka som det är att det inte ens behövs. Dessutom är det ju rätt dyrt.

Alone_in_the_dark
2009-07-31, 12:25
Slemhinnan i matstrupen lär nog inte tycka att det är så kul i längden. Jämför med hur man blir i munnen efter att ha använt t.ex. Corsodyl en vecka.

Vi har en fin tråd som behandlar sprit och ev utrensning av flimmerhår i halsen:D
Se här (http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127543&highlight=absint+95%25)

Bönne
2009-07-31, 13:10
Säger bara att du gör klokt att följa råden på flaskan. Står det att man ska spotta ut, så gör det! Står nog där av en anledning ska du se, inte bara för att det är skoj :thumbup:Ja, fast jag är inte ute efter vad du eller någon annan tror.

Jag vill ha svart på vitt vad det farliga är med att svälja det och med vilka konsekvenser det kan komma.

Det om kanske 10ml, två gånger om dagen. I samband med att man ätit eller tagit en gainer.

Alone_in_the_dark
2009-07-31, 13:27
Jag vill ha svart på vitt vad det farliga är med att svälja det och med vilka konsekvenser det kan komma.

S/V vet jag inte men här står det lite info iallafall

http://www.drugs.com/enc/mouthwash-overdose.html

Bubban
2009-07-31, 13:28
1. Det har visats utslag på polismätare.

2. Jag har varit med på en föreläsning om Listerines dåliga sidor.

Ganymedes
2009-07-31, 13:28
Alkisarna dricker ju Listerine, och de ser ju ut att må bra överlag. De är ute mycket, de har en fin rosig hudfärg och har dagligen sociala sammankomster. Så kör på bra! :)

Jens.Andersson
2009-07-31, 19:23
Klart det är etanol, det är ju typ den minst farliga av alla alkoholer. Alkoholen finns ju sannolikt bara där som ett lösningsmedel, och då finns det knappast skäl att ha större mängder av nåt annat än etanol.

I värsta fall finns det kräkmedel i, men jag tror listerin anses som så obehagligt att dricka som det är att det inte ens behövs. Dessutom är det ju rätt dyrt.

Prova och läs senare inlägget.

stafh
2009-07-31, 19:34
Flouren är nog värre att svälja än alkoholen.

agazza
2009-07-31, 19:40
Sidnot, en kompis brukar shota vodka med den lila listerinen, riktigt gott faktiskt, krävs bara någon enstaka cl dessutom. Inget jag rekommenderar ;)

Bönne
2009-07-31, 19:42
Flouren är nog värre att svälja än alkoholen.Sedan att mängden är försvinnande liten i 10ml Listerine ska inte glömmas.

Det har dock fortfarande inte konstaterats det farliga med att svälja 10ml Listerine två gånger om dagen.

Lellan
2009-07-31, 19:52
Sedan att mängden är försvinnande liten i 10ml Listerine ska inte glömmas.

Det har dock fortfarande inte konstaterats det farliga med att svälja 10ml Listerine två gånger om dagen.

Vad vill du ha för svar? Det låter ju knappast sunt, men folk röker, super, underäter/överäter, är inaktiva/nöter sönder sig så hur sjutton ska ngn kunna ge ett svart på vitt svar över just 20 ml listerine/dag? :confused:

I all välmening. Du verkar ju vilja använda det trots att ingen riktigt förstår varför, kör på då? Tror din mun, kropp, andedräkt - whatever skulle må bättre av regelbunden tandvård med tungskrapa + tandtråd och typ fluorskölj rek av tandläkare. Men du verkar ju gilla att shotta eländet, och nej - jag tror inte du dör knall fall av det iaf men kan tyvärr inte ge dig ngt svartvitt procentuellt korrekt svar på sambandet Listerine - död, sorry om jag svarade ändå! ;)

(men jag hade iaf satsat på en flarra vid datorn/bilen som ngn tipsade om :thumbup:, varför vara dum mot sin kropp)

Bönne
2009-07-31, 20:21
Vad vill du ha för svar? Det låter ju knappast sunt, men folk röker, super, underäter/överäter, är inaktiva/nöter sönder sig så hur sjutton ska ngn kunna ge ett svart på vitt svar över just 20 ml listerine/dag? :confused:

I all välmening. Du verkar ju vilja använda det trots att ingen riktigt förstår varför, kör på då? Tror din mun, kropp, andedräkt - whatever skulle må bättre av regelbunden tandvård med tungskrapa + tandtråd och typ fluorskölj rek av tandläkare. Men du verkar ju gilla att shotta eländet, och nej - jag tror inte du dör knall fall av det iaf men kan tyvärr inte ge dig ngt svartvitt procentuellt korrekt svar på sambandet Listerine - död, sorry om jag svarade ändå! ;)

(men jag hade iaf satsat på en flarra vid datorn/bilen som ngn tipsade om :thumbup:, varför vara dum mot sin kropp)Jag har inte bett om något exakt svar för 20ml. Utan ett svar på vad mindre intag kan få för konsekvenser. För något sådant har inte presenterats. Folk säger bara att det förmodligen troligen kanske kan vara dåligt för hälsan.

Daggen
2010-02-17, 10:50
Finns det någon negativt med att svälja Listerine (total care) efter man sköljt munnen?

Tar gärna det i bilen, på jobbet, framför datorn etc och har då inte alltid möjlighet eller ork att spotta ut det.
Fluor är bland det värsta giftet man kan få i sig enligt vad som varit känt i många decennier nu. Fluoret ska vara på rena tänder - inte i magen!

Stoltz
2010-02-17, 10:57
Wtf man?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119790&highlight=listerine

Har innehållet ändrats så mycket eller är det nykommen deff-paranoia som spökar? :D

Dissector
2010-02-17, 11:36
Wtf man?

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=119790&highlight=listerine

Har innehållet ändrats så mycket eller är det nykommen deff-paranoia som spökar? :D

Jag blir fett snurrig bre! Kwon bumpar ju den andra tråden 10 minuter efter denna har blivit bumpad. Hur fan kom han ihåg att det redan fanns en sån tråd? Och varför gör det det över huvud taget? :krampus

Stoltz
2010-02-17, 11:38
va fan, postade jag i fel tråd? :krampus

Berguven
2010-02-17, 12:34
http://files.abovetopsecret.com/images/member/17d23c8d76e5.jpg

Det här är ett typiskt resultatet av hög fluorhalt i dricksvattnet.

Dissector
2010-02-17, 12:36
va fan, postade jag i fel tråd? :krampus

Nä, detta är den senare tråden :)