handdator

Visa fullständig version : Skräpmat.

TehSaxo
2009-07-29, 21:32
Vet någon hur många kalorier dom vanligaste skräpmat-rätterna innehåller?
McDonald's kan man kolla på Mcdonaldsmenu.se om inte jag stavat fel :P.

men t.ex;
* Pizza (kebabpizza, med sallad o sås)
* Kebabrulle (med sås)
* Kebabtallrik

Älskar dom tre rätterna och har inte ätit det på månader, minns inte ens hur det smakar längre. Vill försöka klämma in det nånstans i rätt mängd men vill helst veta energiinnehållet först så att det inte blir för mycket.

Nible
2009-07-29, 21:39
Vet någon hur många kalorier dom vanligaste skräpmat-rätterna innehåller?

men t.ex;
* Pizza (kebabpizza, med sallad o sås)
* Kebabrulle (med sås)
* Kebabtallrik

Älskar dom tre rätterna och har inte ätit det på månader, minns inte ens hur det smakar längre. Vill försöka klämma in det nånstans i rätt mängd men vill helst veta energiinnehållet först så att det inte blir för mycket.

http://forum.body.se/showthread.php?t=45560&highlight=pizza - där har du lite info om en standardpizza iaf.

Sen går det inte riktigt att säga hur många kalorier en kebabrulle innehåller - de varierar ju nå djävulskt från pizzeria till pizzeria. Samma sak gäller kebabtallrik. Sen beror det helt på vad de använder för såser till kebaben, vissa kan vara fetare än andra etc.

J.V
2009-07-29, 21:44
Men herregud.

Ät. Livet går inte under och satsningen är inte förstörd för att du ligger på överskott/för stort överskott EN dag.

TehSaxo
2009-07-29, 21:49
Men herregud.

Ät. Livet går inte under och satsningen är inte förstörd för att du ligger på överskott/för stort överskott EN dag.

Men jo. :/

C.E.J.
2009-07-29, 21:50

Står ju även på förpackningarna fh.

TehSaxo
2009-07-29, 21:53
Står ju även på förpackningarna fh.

Ah om man vill slösa pengar och tid på det. :P

KaptenKnäsvag
2009-07-29, 23:11
Man kan väl räkna ut med röven att det skiljer sig även mellan restauranger...

Ät skiten eller är inte skiten, helt enkelt.

TehSaxo
2009-07-30, 20:35
Man kan väl räkna ut med röven att det skiljer sig även mellan restauranger...

Ät skiten eller är inte skiten, helt enkelt.

Ehm?:smash:

C.E.J.
2009-07-30, 20:50
Ah om man vill slösa pengar och tid på det. :P

Vad i helvete snackar du om? Har du köpt nåt på mcdonalds så är pengarna redan slösade! Och det kräver bra mycket mer tid att kolla på internet än att plocka upp kartongen man har framför sig och kolla på den.

Apos78
2009-07-30, 21:00
Planerar du inte att äta pizzan regelbundet säg ett par gånger i veckan kommer det inte att påverka i långa loppet. Oavsett vilken av ovanstående du väljer. Bra för sinnet är det med all säkerhet :).

TehSaxo
2009-07-31, 04:32
Vad i helvete snackar du om? Har du köpt nåt på mcdonalds så är pengarna redan slösade! Och det kräver bra mycket mer tid att kolla på internet än att plocka upp kartongen man har framför sig och kolla på den.
Är du helt blåst eller? JAG BRYR MIG INTE OM MCDONALDS! Jag har vetat kalorinnehållet på allting där ganska länge nu. Och det tack vare att jag köpte en meny sen såg jag det på förpackningen (mcdonaldsmenu.se). Dessutom är du en idiot, tänk om jag vill käka den meny med hamburgare men med minst kalorier? Antar att du hade köpt 1 av varje och sedan kollat på kartongerna, men kör på!

Planerar du inte att äta pizzan regelbundet säg ett par gånger i veckan kommer det inte att påverka i långa loppet. Oavsett vilken av ovanstående du väljer. Bra för sinnet är det med all säkerhet :).

Okej, sinnet lär det ju iaf vara jävligt bra för som du säger hahah :D

martikainen
2009-07-31, 06:27
om du vill klämma in en pizza under din diet så gör du såhär:

Beställ en calzone eller någon annan pizza utan massa onödigt tjaffs på. (black & white är inte att rekommendera ;)) sen delar du pizzan med polaren och vips så har du kalorierna av en "lagom" måltid. Att äta en hel pizza själv anser jag vara att överäta. I alla fall i Örebro där pizzorna är ganska stora.

-Englund
2009-07-31, 11:39
Jag tror många äter pizza just för att få svulla. Det är ju det som är den speciella njutningen på pizza :D

Därför borde också trådskaparen sluta vara så petig och svulla någon gång i veckan istället.

Supercharger
2009-07-31, 12:36
Här har du en tråd där det diskuterats en del.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=59658&highlight=kalorier+pizza

Sen kanske du kan utforska sök-funktionen.

Mvh

TehSaxo
2009-07-31, 13:16

Beställ en calzone eller någon annan pizza utan massa onödigt tjaffs på. (black & white är inte att rekommendera ;)) sen delar du pizzan med polaren och vips så har du kalorierna av en "lagom" måltid. Att äta en hel pizza själv anser jag vara att överäta. I alla fall i Örebro där pizzorna är ganska stora.

Jävligt bra tips! :D Hur visste du att jag var från Örebro? :P

TehSaxo
2009-07-31, 13:18
Jag tror många äter pizza just för att få svulla. Det är ju det som är den speciella njutningen på pizza :D

Därför borde också trådskaparen sluta vara så petig och svulla någon gång i veckan istället.

Sant, men jag blir så deprimerad om jag råkar gå upp i vikt! Men ska hitta någon att dela med nästa gång. :)

Här har du en tråd där det diskuterats en del.

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=59658&highlight=kalorier+pizza

Sen kanske du kan utforska sök-funktionen.

Mvh

Tack för den! :P

Flexipop
2009-07-31, 13:35
Sant, men jag blir så deprimerad om jag råkar gå upp i vikt! Men ska hitta någon att dela med nästa gång. :)

Spring eller cykla bort pizzan då. Om du gillar att röra på dig dvs. Annars blir det ju kämpigt.

Cohen
2009-07-31, 13:39

Äter du en (1) pizza kommer du inte att märka av det på vågen. Den eventuella viktökning som ett kaloriöverskott från pizzan skulle innebära kommer att vara så liten att den inte syns bland de vanliga variationerna orsakade av sådant som vätska och maginnehåll.

TehSaxo
2009-07-31, 13:57
Hur är det med pizza sallad? Är det onyttigt? Har hänt att jag är vrålhungrig när jag ska beställa pizza (några månader sen sist) och då brukar jag käka 1-2 små ansietter med pizza sallad, sen orkar jag inte hela pizzan. :P

Min tränare brukade säga att pizza salladen är jätte nyttigt pga att det innehåller rätt sorts oljer/fett. Vet någon något om det här och kanske energi/100g?

Anton Fräs
2009-07-31, 14:12
Hur är det med pizza sallad? Är det onyttigt? Har hänt att jag är vrålhungrig när jag ska beställa pizza (några månader sen sist) och då brukar jag käka 1-2 små ansietter med pizza sallad, sen orkar jag inte hela pizzan. :P

Min tränare brukade säga att pizza salladen är jätte nyttigt pga att det innehåller rätt sorts oljer/fett. Vet någon något om det här och kanske energi/100g?

Lär dig söka

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=62689&highlight=pizzasallad

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=77669&highlight=pizzasallad

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69166&highlight=pizzasallad

TehSaxo
2009-07-31, 14:14
Lär dig söka

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=62689&highlight=pizzasallad

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=77669&highlight=pizzasallad

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=69166&highlight=pizzasallad

Tvinga mig.

martikainen
2009-07-31, 14:15
Jävligt bra tips! :D Hur visste du att jag var från Örebro? :P

haha hade inte en aning, talade bara av egen erfarenhet från Örebropizzerior.

TehSaxo
2009-07-31, 14:19
haha hade inte en aning, talade bara av egen erfarenhet från Örebropizzerior.

Jaha, vart brukar du äta? :D

Eddie Vedder
2009-07-31, 14:45
Tvinga mig.

Ingen kan tvinga dig men dina trådar kan låsas, särslilt om din attityd inte förbättras. Det är inte speciellt populärt att starta 500 trådar i veckan om frågor som redan besvarats i 100 tidigare trådar och därutöver vara så otacksam mot hjälpen man får som du är.

Du behöver inte svara på det här inlägget men kan gärna ta det till dig för din egen skull.

TehSaxo
2009-07-31, 18:43
Ingen kan tvinga dig men dina trådar kan låsas, särslilt om din attityd inte förbättras. Det är inte speciellt populärt att starta 500 trådar i veckan om frågor som redan besvarats i 100 tidigare trådar och därutöver vara så otacksam mot hjälpen man får som du är.

Du behöver inte svara på det här inlägget men kan gärna ta det till dig för din egen skull.

"Lär dig söka." är inte särskilt trevligt. Du vet själv att jag inte ens startat 500 trådar sen jag blev medlem här. =P
+ Varför stör ni er på att jag ofta startar nya trådar? Finns ju ändå inte så mycket annat att läsa?
Dessutom så har inte mina trådar någon anknytning till varandra, därför startar jag nya istället för att dra upp en journal i tråd om en deff-fråga t.ex.

Frumpish
2009-07-31, 18:55
för att gå tillbaka till topic: Själv har jag kommit på ett sätt att njuta av snabbtmat ala kebab även om jag för tillfället testar lowcarb, nämligen kebabsallad!

Det är så simpelt som en kebabtallrik utan pommes frites =) Beror självklart lite på såsen hur mycket carb det blir men sallad / lök är det inte så mycket kolhydrater i och inte köttet heller, är för övrigt nästan godare än kebabtallrik då jag har upptäckt att det är kombinationen kött+sallad+sås i mun som ger mouthgasms

Flexipop
2009-07-31, 19:13
[QUOTE=Frumpish;3798115]för att gå tillbaka till topic: Själv har jag kommit på ett sätt att njuta av snabbtmat ala kebab även om jag för tillfället testar lowcarb, nämligen kebabsallad!

Japp det där är en klassiker. Även om det nog är en hel del kalorier i både kött + sås.

Frumpish
2009-07-31, 19:27
[QUOTE=Frumpish;3798115]för att gå tillbaka till topic: Själv har jag kommit på ett sätt att njuta av snabbtmat ala kebab även om jag för tillfället testar lowcarb, nämligen kebabsallad!

Japp det där är en klassiker. Även om det nog är en hel del kalorier i både kött + sås.

Sant, i mitt fall var det ju inte kalorierna som var det knepiga.. kanske blir lite svårare om man försöker begränsa kalorintaget som TS.

Eddie Vedder
2009-07-31, 20:34
"Lär dig söka." är inte särskilt trevligt. Du vet själv att jag inte ens startat 500 trådar sen jag blev medlem här. =P
+ Varför stör ni er på att jag ofta startar nya trådar? Finns ju ändå inte så mycket annat att läsa?
Dessutom så har inte mina trådar någon anknytning till varandra, därför startar jag nya istället för att dra upp en journal i tråd om en deff-fråga t.ex.

Du behöver som sagt inte svara och förklara dig. Ändra bara attiyden för din egen skull.

TehSaxo
2009-07-31, 23:28
för att gå tillbaka till topic: Själv har jag kommit på ett sätt att njuta av snabbtmat ala kebab även om jag för tillfället testar lowcarb, nämligen kebabsallad!

Det är så simpelt som en kebabtallrik utan pommes frites =) Beror självklart lite på såsen hur mycket carb det blir men sallad / lök är det inte så mycket kolhydrater i och inte köttet heller, är för övrigt nästan godare än kebabtallrik då jag har upptäckt att det är kombinationen kött+sallad+sås i mun som ger mouthgasms

Riktigt gott äre med sallader! Aldrig provat just kebabsallad pga att jag ÄLSKAR kyckling + curry dressing, smakar himmelskt! Får väl ta kebab nästa gång. ;)
En vän till mig brukar köpa kebabkött för 70kr när hans kompisar brukar käka på restaurang, det borde man ta o prova nångång hahh. ;)
"mouthgasm" heh. :p

Pontus H
2009-08-01, 00:34

vart i örebro får du stora pizzor? är väldigt nyfiken då det var otroligt länge sedan jag såg en stor vanlig pizza, senast var det på milano för 3 år sen.. när de hade en annan ägare. det var goda tider då man orkade max 3/5 av pizzan.. nu är man ju vart man än äter fortfarande hungrig efter en pizza i örebro :/

TehSaxo
2009-08-01, 01:05

vart i örebro får du stora pizzor? är väldigt nyfiken då det var otroligt länge sedan jag såg en stor vanlig pizza, senast var det på milano för 3 år sen.. när de hade en annan ägare. det var goda tider då man orkade max 3/5 av pizzan.. nu är man ju vart man än äter fortfarande hungrig efter en pizza i örebro :/

Kebabrullarna på Galejan (mittemot Ekershallen) är enorma. Hur stora som helst + mättande! Orkar inte alltid hela :/. Kostar dessutom BARA 40kr! Helt sjukt. =p

L-Sami
2009-08-02, 11:14
Ali's lilla kebab kanske innehåller bara 300kcal medans Karim's större kebab innehåller 600kcal. Det är omöjligt att veta exakt hur många kalorier en kebab, pizza innehåller som man köper från ett kebabhak/pizzeria. Om man dietar och vill inte förstöra några dagars dietande, så kan en tumregel vara iaf om man äter pizza att strunta i övrigt fett resten av dagen. Äta lite mindre mängd kolhydrater också.

martikainen
2009-08-03, 07:07

Jadu, jag kan omöjligen svara på denna fråga då du verkar ha en helt annan syn på "stor pizza" än jag. Jag käkade 3/5 del av en calzone häromdagen på den nya vid ekershallen. Den tycker jag är stor...