Visa fullständig version : Nyare version av Internet explorer till windows2000, eller dylikt
En nyare version av Internet explorer till windows2000 går inte att installera för mig, då det krävs annan variant av Windows för att installera nyare versionen än den jag redan har (6.0).
Då jag är mån om min säkerhet är min fråga; finns det något sätt att uppdatera mitt internet explorer, eller kanske en annan webläsare till och med är att föredra i detta fall?
jonteman
2009-07-29, 18:52
heeelt klart en annan webbläsare än gamla IE6.
FF eller chrome
En annan webläsare är alltid att föredra.
Haha men berätta nu, varför har du Windows 2000? :D
Haha men berätta nu, varför har du Windows 2000? :D
Haha long story, men på den tiden jag brydde mig om vad jag hade för dator, the old days, så var windows2000 det bästa för prestanda (iaf vad jag trodde).
Datorn jag har nu är riktigt sunkig så det får duga tills jag köper ny.
patrikjo
2009-07-29, 19:17
Du är mån om säkerhet, men kör ett operativsystem som inte haft en säkerhetsuppdatering på fem år?
Du är mån om säkerhet, men kör ett operativsystem som inte haft en säkerhetsuppdatering på fem år?
Hmm, mitt operativsystem verkar uppdateras kontinuerligt, får då uppdatera det med automatic windows update då och då iaf
King Grub
2009-07-29, 19:28
Det är du som inte har blivit uppdaterad på fem år.
Windows 2000 får fortfarande nya säkerhetsuppdateringar nära nog varje månad.
patrikjo
2009-07-29, 19:31
I stand corrected. Var helt säker på att de slutat med det, men jag har uppenbarligen fel.
Det är väl fortfarande många företag som kör 2000, speciellt på servrar.
Tycker dock att det är förjävligt att de inte släppt ytterligare uppdateringar till IE för win2000 :(
Får väl överväga ny browser
King Grub
2009-07-29, 19:37
Firefox fungerar fortfarande till Windows 2000, men Mozilla överväger att sluta med supporten till Windows 2000 och tidiga versioner av XP i o m nästa version.
Men Firefox 3.5 borde fungera fint. Det är säkrare än någon version av IE också, särskilt om man använder NoScript-tillägget.
Firefox fungerar fortfarande till Windows 2000, men Mozilla överväger att sluta med supporten till Windows 2000 och tidiga versioner av XP i o m nästa version.
Men Firefox 3.5 borde fungera fint. Det är säkrare än någon version av IE också, särskilt om man använder NoScript-tillägget.
Då min burk är en seg en, förlorar jag något prestandamässigt på Firefox 3.5 gentemot IE6.0?
King Grub
2009-07-29, 19:42
Kommer faktiskt inte ihåg hur 6:an var. Eller, rättare sagt, hur 6:an skulle kännas på datorn jag har nu som jag kör FF på.
Men det är väl bara att prova. Tar typ 5 sekunder att avinstallera om du inte tycker att det flyter på.
No-script-tilläget, är det någon add-on jag måste installera?
Ja det är ett Add-on, och riktigt grymt.
Lägg till Adblock plus och WOT så blir det perfekt.
King Grub
2009-07-29, 20:03
No-script-tilläget, är det någon add-on jag måste installera?
För att undvika att skadlig kod körs som skripts är det ett måste, ja. Då körs bara javaskript på sidor du litar på och har vitlistat. En suverän uppreglering av browsersäkerhet.
Tackar enormt för tipset om Firefox 3.5, går betydligt bättre prestandamässigt än vad mitt IE6.0 gjorde...
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.