Visa fullständig version : Friskis Skrapan eller Forsgrenska?
Juliette
2009-07-27, 12:53
Funderar på att skaffa kort på antingen Friskis i Skrapan eller på Forsgrenska badet. Nån som tränar på något av gymmen och kan rekommendera något av dem?
Är inte intresserad av gruppträningen, utan är bara intresserad av hur gymmet är, om det är många maskiner och vikter, eller om det är trångt och man måste stå och vänta jättelänge på att de ska bli lediga? Om de har många konditionsmaskiner är också intressant.
Jättetacksam för svar! :)
Jag visste faktiskt inte ens att det fanns ett ordentligt gym i Forsgrenska, men det finns konditionsmaskiner hela vägen runt badet (en eller ett par våningar upp). Aldrig provat och kan inte uttala mig.
Friskis Skrapan var väldigt fräscht och också ganska packat med folk sist jag var där. Många maskiner och också ett par ganska ovanliga, men tyvärr ingen ordentlig bänkpress eller powerrack. Fri bänkpress finns däremot på Friskis Ringen som ligger väldigt nära - och som du ju också kommer ha åtkomst till. I övrigt är dock Friskis Ringen ett sämre gym.
Rätt övertygad om att det inte är några direkta väntetider på konditionsmaskinerna på något av de tre, dock.
Finska Lejonet
2009-07-27, 15:29
De har faktiskt införskaffat en fri stång på skrapan, så nu kan man köra alla härliga basövningar.
Kör alltid mina rygg och axelpass på skrapan, de har helt underbara maskiner där för det ändamålet. Sen finns det även resurser för ett bra armpass.
Det som dock väger mot skrapan är att det är mye folk så här på sommaren och ibland har de klantat till det med ACn.*gah!*
Men det är rymligt, gott om maskiner och man behöver sällan vänta på nån maskin.
Har faktiskt inte var på forsgrenska men jag skulle satsa min kulor på Skrapan, End of discussion. :hbang:
De har faktiskt införskaffat en fri stång på skrapan, så nu kan man köra alla härliga basövningar.
Nice! Något powerrack eller liknande också, kanske? Isåfall flyttar jag min träning dit omgående. :)
Vad jag erfar har F&S som mest 40KG i hantlar, om detta är något problem?
Men skrapan är rätt gött att träna på, men under sommaren har det ibland varit mkt folk och varmt som fan*grr*
Vad jag erfar har F&S som mest 40KG i hantlar, om detta är något problem?
Stämmer. 39 på vissa ställen. :(
Friskis Skrapan ska du inte välja, viss personal är okunnig och allmänt dumma. Gymmet är ofta packat och det finns bara hantlar upp till 40. Jag tränar personligen bara där i nödfall, Friskis Ringen är totalt värdelöst så välj badgymmet alternativt skrapan om du ska välja mellan ringen och skrapan.
mvh
Kört på ringen 1 gång, dom hade bara 38 kgs hantlar tyvärr.
Det finns ju bättre ställen i närheten om man bara vill åt ett gym. Kanske inte billigare då..
Finska Lejonet
2009-07-27, 17:20
Ja de har powerrack, mm det är väll det där med hantlarna.
Men man får helt enkelt kör andra övningar och jävligt strikta så funkar 40 kg fint.
Sen brukar jag inte snacka särskilt mycket "träning" med friskisfolk överhuvudtaget.
Men övriga året förutom sommaren är skrapan riktigt trevligt faktiskt. =)
slobodavan
2011-11-04, 18:42
Hur ligger det till med fria vikter på forsgrenska nuförtiden? Jag blir lite klaustrofobisk i källaren på SATS och det är ju inte fel att kunna simma lite heller.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2026, Jelsoft Enterprises Ltd.