Visa fullständig version : Vad kissar tjejer med?
Ja, det frågade min son precis innan han skulle sova. Trött var jag och sa "Tjejer kissar med.. öö... fram här.." fick tänka febrilt och minns att min mamma sa "framstjärt" vilket inte kändes lockande att föra vidare. "Musen" var min nästa tanke, men det är väl inte direkt ett litet djur vi har där.. "Slidan" lät väldans kliniskt, och andra ord för vulgära.. Till slut slängde jag till med "Snippan" vilket är ett ord jag aldrig använt förut.
Men vad ska man säga till en 3åring som frågar? El överlag.. Han är fullt medveten om att han har snopp, att bara pojkar har snoppar och att tjejer inte har det. Kändes lite feminstlöjlig fråga detta, men om vi bortser från feminister. Vad kissar tjejer med? :confused:
(tänk till nu så slipper ni stå och känna er mållösa när era (framtida?) barn frågar.. :D)
Eldhroka
2009-07-26, 20:01
Snuttan kissar man med
Fittan knullar man med.
Pepparkakssmurfen
2009-07-26, 20:03
Vagina är ett bra ord.
Krokodil
2009-07-26, 20:03
Snuttan kissar man med
Fittan knullar man med.
:thumbup:
Slidan hade nog jag sagt till ett barn iaf.
Framstjärt och snippan ger mig obehagliga rysningar.
Snuttan kissar man med
Fittan knullar man med.
Är med dig om vi byter Snuttan mot Snippan. Snuttan har jag blivit kallad som synonym till älskling.. eller va fan vet jag, kanske var kissorgan han syftade på...:D
Geggvecket? Fiskboden?
Snigelgrottan, slaskhinken, fettburken?
Slidan känns för mkt penis för mig. Typ gynbesök, biologibokskorrekt. Säger ju snopp om hans till vardags.. vore trevligt med ett lika avdramatiserat vänligt ord om tjejgrejen.
Har aldrig tänkt på det förr dock, kanske ska fråga kompisar som har döttrar vad de säger.
Jens.Andersson
2009-07-26, 20:09
Urinary meatus om du vill att han ska bli läkare.
Robbelibob
2009-07-26, 20:10
Snorran?
"Where the lord split her".
Slidan känns för mkt penis för mig. Typ gynbesök, biologibokskorrekt. Säger ju snopp om hans till vardags.. vore trevligt med ett lika avdramatiserat vänligt ord om tjejgrejen.
Har aldrig tänkt på det förr dock, kanske ska fråga kompisar som har döttrar vad de säger.
Då hade jag nog valt mumlan, bara för att det låter så roligt. :D
muttan gillar jag.
Den lät trevlig, men ändå lite sexuell på ngt sätt..
Vagina är ett bra ord.
Typ slida upphöjt till 10 i kliniskhet dock.
Geggvecket? Fiskboden?
Ok, nog för att kärt barn har många namn men det känns väl sådär till ett barn... ;)
Urinary meatus om du vill att han ska bli läkare.
I så fall svensk läkare.
Snorran?
Tror inte jag hört, vill ju att han ska bli förstådd när han hänger med sina polers också. Snorre har jag dock hört, snoppsynonym.
von huff
2009-07-26, 20:13
musen
"Where the lord split her".
Kunde inte låta bli att garva, såg framför mig grabben säga det.. :D
Då hade jag nog valt mumlan, bara för att det låter så roligt. :D
Låter som ngn karaktär i mumintrollen.. :MrT:
Jag - petig? ;)
Civilrätt
2009-07-26, 20:18
snippa är väl ett bra ord?
"Snigelgrottan, slaskhinken, fettburken?"
"Geggvecket? Fiskboden?"
Tack för ordkunskapen. Kände inte till dem.
Vi kissar med snopp, säg bara att tjejer har en inbyggd
Tja, jag tycker själv att Geggveck och skäggtacos är två bra och beskrivande ord. :D
Men det kanske inte passar i sammanhanget? Men med tanker på hur många smeknamn det finns på det kvinnliga könsorganet så är det väl bara att välja ett? Mus(en) tycker jag är ett barnvänligt alternativ
Robbelibob
2009-07-26, 20:24
lol
http://marianova.com/users/annikamarusarz/blog/nya-fynd-visar-att-snippa-betyder-grisvagina
Jockefoten
2009-07-26, 20:25
The Forbidden Zone!
Det enklaste är väl att visa honom denna:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Slida
Fast den engeliska hade en bättre bild som du kan visa honom för att förbereda honom i ett tidigt skede.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vagina
Som alltid, varna för:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vagina_dentata
Godfella
2009-07-26, 20:27
Den rosa tacon, det vertikala leendet, hallongrottan.
lol
http://marianova.com/users/annikamarusarz/blog/nya-fynd-visar-att-snippa-betyder-grisvagina
Men va faan... Fast tydligen det korrekta ordet? Även om ursprunget känns ofräscht... grisvagina, surkärring.. jo, jag tackar.. :MrT:
Ironbabe
2009-07-26, 20:28
Snippa säger jag iaf
Även om det är lätt att tramsa bort och tycka att det är en jobbig feministgrej tycker jag att det är lite synd att det är så svårt att hitta ett (bra) ord för tjejers kön. Snippa är med i SAOL och ett ord de flesta idag förstår. Dessutom är det inte så laddat. Tycker att det är ett bra ord.
Även om det är lätt att tramsa bort och tycka att det är en jobbig feministgrej tycker jag att det är lite synd att det är så svårt att hitta ett (bra) ord för tjejers kön. Snippa är med i SAOL och ett ord de flesta idag förstår. Dessutom är det inte så laddat. Tycker att det är ett bra ord.
När jag växte upp så var snippa ett annat ord för en sur otrevlig kärring. Så jag har lite problem med den negativa laddning som ordet medför. Men könsord har ju alltid används som skällsord, så jag antar att både *** och ***** bär samma klang.
mattilainen
2009-07-26, 20:41
Kommer jag säga penis till snoppen så kommer jag säga slidan, säger jag snoppen kommer jag säga snippan, säger jag kuken till snoppen kommer jag säga fittan. Beror på hur man säger vad snoppen är för något som avgör.
Antagligen skiter jag totalt i vad jag skrev här uppe och kommer antagligen lära mitt barn de alla olika orden så får den välja själv vad den tycker är lättast och roligast, vilket kommer bli intressant att se :)
Ja, det frågade min son precis innan han skulle sova. Trött var jag och sa "Tjejer kissar med.. öö... fram här.." fick tänka febrilt och minns att min mamma sa "framstjärt" vilket inte kändes lockande att föra vidare. "Musen" var min nästa tanke, men det är väl inte direkt ett litet djur vi har där.. "Slidan" lät väldans kliniskt, och andra ord för vulgära.. Till slut slängde jag till med "Snippan" vilket är ett ord jag aldrig använt förut.
Men vad ska man säga till en 3åring som frågar? El överlag.. Han är fullt medveten om att han har snopp, att bara pojkar har snoppar och att tjejer inte har det. Kändes lite feminstlöjlig fråga detta, men om vi bortser från feminister. Vad kissar tjejer med? :confused:
(tänk till nu så slipper ni stå och känna er mållösa när era (framtida?) barn frågar.. :D)
Lärde mig slida, det funka bra, do it.
Till alla pojkar som verkar ha sovit sig igenom biologilektionerna i åttonde klass.
http://www.umo.se/Kroppen/Tjejens-underliv/
Man blir mörkrädd ffs.
Till alla pojkar som verkar ha sovit sig igenom biologilektionerna i åttonde klass.
Man blir mörkrädd ffs.
Bara sådär i allmänhet eller något som skrivits i tråden?
Huffo the A-LagaRe
2009-07-26, 21:02
Man blir mörkrädd ffs.
Fett najs bilder.
Bara sådär i allmänhet eller något som skrivits i tråden?Att det finns killar som tror att tjejer kissar med slidan kan ju vara en förklaring att till att de funnits dom som försökt stoppa upp snoppen i urinröret(i yngre dar). Så både och då. ;)
Att det finns killar som tror att tjejer kissar med slidan kan ju vara en förklaring att till att de funnits dom som försökt stoppa upp snoppen i urinröret(i yngre dar). Så både och då. ;)
Haha, gotcha :D
internethjälten
2009-07-26, 21:09
Urinrörsmynning ?
Att det finns killar som tror att tjejer kissar med slidan kan ju vara en förklaring att till att de funnits dom som försökt stoppa upp snoppen i urinröret(i yngre dar). Så både och då. ;)
Tror de flesta här är tillräckligt gamla för att veta det, och ingen har skrivit det i tråden för det var inte det TS fråga efter.
Så ett korrekt svar till det frågande barnet är "urinröret"?
http://www.kondom.nu/kroppkon.asp?subcategorypagetextid=1718&action=listfemalewordkartbarn#
där kan man få sig några goda skratt
Robert Svensson
2009-07-26, 21:20
Kussimurran!
Ojdå, vart har du hittat dessa killar i den här tråden?
Det är inte det hon skriver
Ah, som ett allmänt påpekande bara? Ja, det är ju onekligen bra om man inte tar fel. Lellan borde upplysa lillkillen om det.
Robert Svensson
2009-07-26, 21:30
Det är inte det hon skriver
Hon kände väl bara för att påpeka det. Män är ju trots allt djur.
Menar ni att ni har full koll på kvinnors intimanatomi? Jag fattar inte vad ni far efter? Mer än att grina lite i största allmänhet alltså?
oh nej, folk i allmänt som inte håller sig till ämnet, vad kommer här näst tro?
:D
Det enklaste är väl att visa honom denna:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Slida
Fast den engeliska hade en bättre bild som du kan visa honom för att förbereda honom i ett tidigt skede.
http://en.wikipedia.org/wiki/Vagina
Som alltid, varna för:
http://en.wikipedia.org/wiki/Vagina_dentata
Först blir man lite skrämd av den engelska bilden. Men när man tittat på den en stund inser man att det egentligen är helt naturligt att ha en vagina.
Ojdå, vart har du hittat dessa killar i den här tråden?
Ett av flera exempel nedan:
Trådskaparen var dock först ut:
Slidan känns för mkt penis för mig. Typ gynbesök, biologibokskorrekt.
Jag tycker att "snippa" är ett rätt OK ord som motsvarighet till snopp; jag uppfattar det som att ordet täcker in rubbet, och man slipper därför problemen med att specificera. Där jag växte upp någon gång på stenåldern sade man f.ö. "springa" om den del man kissar med.
Lägg gärna ner "män är djur"-larvet nu; ni är alla för gamla att bli så till er av en tråd om vad tjejer har mellan benen.
Först blir man lite skrämd av den engelska bilden. Men när man tittat på den en stund inser man att det egentligen är helt naturligt att ha en vagina.
Jag var aningen förvånad över den bilden jag med.
Angående ämnet så kan man ju gå oldschool med sköte eller kanske vulva?
Menar ni att ni har full koll på kvinnors intimanatomi?
Allting blev lättare för oss nördar när Internet kom.
http://imgs.xkcd.com/comics/getting_out_of_hand.png
Jag var skeptisk till snippa först, men efter ett par år i symbios med förskolan så funkar det utmärkt.
Jag var aningen förvånad över den bilden jag med.
Angående ämnet så kan man ju gå oldschool med sköte eller kanske vulva?
Eller blygd?
Eller så fortsätter vi amerikaniseringsprocessen och kallar den/det för "pee pee".
Ett av flera exempel nedan:
Trådskaparen var dock först ut:
Ja, men det var ju liksom som svar på vad lillkillen faktiskt menade. Jag blev för ett ögonblick fundersam på om LindaS inte förstod en så uppenbar sak, men vid närmare eftertanke verkar det som hon bara ville påpeka det rent allmänt. Verkar dock lite onödigt då det inte verkar dags riktigt än att lära grabben vart man stoppar snoppen.
Verkar dock lite onödigt då det inte verkar dags riktigt än att lära grabben vart man stoppar snoppen.
Du är charmerande oskuldsfull. :D
Du är charmerande oskuldsfull. :D
Eh... alltså... fan, jag kan inte komma på någon bra comeback! :D
"Slidan" lät väldans kliniskt, och andra ord för vulgära.. Till slut slängde jag till med "Snippan" vilket är ett ord jag aldrig använt förut.
Fail. Man kan inte kissa ur slidan. Det är bara ett av hålen man har. Där gör man barn och så kommer mensen därur, kisset kommer ur urinröret som sitter starx framför.
Snippan tycker jag är ett utmärkt och vedertaget ord för det-där-nere-som-tjejer-har. Annars kan man ju säga att man kissar ur underlivet, eller att tjejer har allt sitt infällt inuti så det syns inte utanpå som på killar.
Fail. Man kan inte kissa ur slidan. Det är bara ett av hålen man har. Där gör man barn och så kommer mensen därur, kisset kommer ur urinröret som sitter starx framför.
Snippan tycker jag är ett utmärkt och vedertaget ord för det-där-nere-som-tjejer-har. Annars kan man ju säga att man kissar ur underlivet, eller att tjejer har allt sitt infällt inuti så det syns inte utanpå som på killar.
Precis, säg att tjejer har en inbyggd snopp
Säg bara att det kommer ur "rumpan" :)
Precis, säg att tjejer har en inbyggd snopp
Det där lät också bra ^
Säg bara att det kommer ur "rumpan" :)
Då får han ju verkligen fel uppfattning? Då kommer han ju gå runt o tro att tjejer kissar o bajsar från samma hål.
Doctor Snuggles
2009-07-26, 23:09
Urinröret.
Annars kan man ju säga att man kissar ur underlivet, eller att tjejer har allt sitt infällt inuti så det syns inte utanpå som på killar.
Går det att fälla ut också? Känns som om jag missat nått här.
En klassiker:
Kalle 4 år går fram till pappa,
- Pappa, varför går mamma böjd framåt och har ont ???
-Jo du förstår, hon trampade på en kratta i trädgården så att den for upp
i springan mellan benen på mamma .....
- Jasså, rätt på fittan ????
:D
snelhest
2009-07-27, 05:01
Det heter horhål.
Anton Fräs
2009-07-27, 06:04
Jag var skeptisk till snippa först, men efter ett par år i symbios med förskolan så funkar det utmärkt.
Snippa är helt ok i min mening också. Kanske något OT men vad säger alla andra i "vanliga sammanhang", de få gånger man diskuterar kvinnors intimare delar.. :em:
skeletron
2009-07-27, 08:03
Skäggbiff
Snippa är helt ok i min mening också. Kanske något OT men vad säger alla andra i "vanliga sammanhang", de få gånger man diskuterar kvinnors intimare delar.. :em:
Fettan!
Fettan!
Till årets jobbigaste medlem har du en säker nominering*popcorn*
OnT: Snippan, lagom nivå med tanke på hur gammal grabben är? Annars lär han sig det senare i livet;)
Verkar dock lite onödigt då det inte verkar dags riktigt än att lära grabben vart man stoppar snoppen.
All denna heteronormativitet.
Du har varit i riktigt bra form på sistone käre Bärs. Vadan detta?
Andy.da.wohoo
2009-07-27, 09:39
När jag var mindre kallade vi det för kissen. Helt enkelt för det kommer kiss ifrån den. Hatar när man kallar den snippan, känns så fel.
Annars så gillar jag kussimurran med.
Nitrometan
2009-07-27, 09:41
Det är årets tema på Pride-festivalen i Stockholm. Ska du dit?
Jag hörde två kvinnor konversera och helt naturligt använda det nyligen myntade "snippan". Jag vet inte vad jag ska tycka om ordet, men jag reagerade på hur det lät. Varför vet jag inte heller, det klingade falskt bara.
Du har varit i riktigt bra form på sistone käre Bärs. Vadan detta?
+1
Bärs snurrade nyss upp rQx så han kommer få svårt att orientera sig ner från läktaren på flera veckor.
Jag hörde två kvinnor konversera och helt naturligt använda det nyligen myntade "snippan". Jag vet inte vad jag ska tycka om ordet, men jag reagerade på hur det lät. Varför vet jag inte heller, det klingade falskt bara.
Vad hade låtit äkta? (Nej, jag drygar mig inte; det är en "riktig" fråga.)
Vad hade låtit äkta? (Nej, jag drygar mig inte; det är en "riktig" fråga.)
Det vill jag också veta. Det kan ha varit sättet de sade de på, att de var präktiga lattemorsor, att tyckte spinning var optimal träning eller att de antagligen äter mat med lågt GI som påverkade mig till att tycka det lät dumt.
Det vill jag också veta. Det kan ha varit sättet de sade de på, att de var präktiga lattemorsor, att tyckte spinning var optimal träning eller att de antagligen äter mat med lågt GI som påverkade mig till att tycka det lät dumt.
Det eller att nya ord oftast låter konstigt tills man vant sig vid dem...
musen, för det låter så gulligt :D
Ironbabe
2009-07-27, 10:37
Jag kan säga snippa varje gång vi ses så kommer du snart tycka att det inte är några som helst konstigheter!
Haha var med en gång när en manlig sjuksköterska satte en kateter i slidan. Bra utbildning de får :)
von huff
2009-07-27, 16:41
mutu, fjåsa
hendrong
2009-07-27, 16:48
Om man kallar fittan för framstjärt, får man då kalla kalla stjärten för bakfitta?
Känns som den spårat redan på sid 1.
Closed.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.