handdator

Visa fullständig version : Bailamos! :)

bumbi
2009-07-26, 10:57
Jag vet att Kolozzeum kanske inte är riktigt rätt ställe att leta på men ger det en chans ändå! :)

I september börjar en danskurs i latinamerikansk dans som jag vill lära mig. Det är många olika danser; "Argentinsk tango - Salsa - Cha-Cha - Samba - Rumba - Jive - Pasodoble." för att citera dansskolan. Träningarna är på söndagar klockan 18 och kostar 1050 kronor. Så värt pengarna för det är verkligen skitkul! *cupid*

Nu är det bara en liten detalj här.. Det finns ingen som vill vara lite wild 'n crazy och gå den kursen med mig för det verkar otroligt nog inte vara populärt med dans i Göteborg.

Så, om igen nu hårt tränande göteborgare, bevisa att jag har fel! :D

snej
2009-07-26, 11:02
Lägg upp lite bilder så kommer du garanterat att få bättre respons :)

bumbi
2009-07-26, 12:24
Lägg upp lite bilder så kommer du garanterat att få bättre respons :)

Haha, jag letar inte efter en äkta hälft utan någon som vill bli världsbäst på att dansa med moí. *drool*

Men okej. Lägger upp en liten bild på min sida då så ska vi se om du har rätt.

Yes
2009-07-26, 12:28
Hade det varit billigare och i Stockholm så... :D

bumbi
2009-07-26, 12:50
Hade det varit billigare och i Stockholm så... :D

Snäll! :)

zanzi
2009-07-26, 12:56
Underligt att det är så få. Provat med titta in hos någon annan skola? På min tid (man börjar känna sig gammal :)) var det rätt populärt i alla fall och jag tycker det skulle vara konstigt om det vore färre intresserade av sporten idag när man har (bl.a.) alla TV-program där det involveras dans.

Yes
2009-07-26, 14:00
Snäll! :)
Snäll vet jag inte, men jag har haft planer en längre tid nu på att lära mig dansa(framförallt tango) så det hade ju kunnat vara kul.

Är nog annars ingen dum idé att höra sig för såhär. Kan vara ett bra sätt att hitta någon att dansa med, speciellt eftersom det lär råda brist på killar.

bagmol
2009-07-26, 14:21
Hade varit roligt att prova på, hade faktiskt tänk gå någon danskurs själv fast tänkte i första hand på bug/jitterbug. Har du lite mer information om kursen, hemsida tex eller liknande.

Är ingen danskung dock men det är väl nybörjarkurs hoppas jag :D

bumbi
2009-07-26, 16:50
Underligt att det är så få. Provat med titta in hos någon annan skola? På min tid (man börjar känna sig gammal :)) var det rätt populärt i alla fall och jag tycker det skulle vara konstigt om det vore färre intresserade av sporten idag när man har (bl.a.) alla TV-program där det involveras dans.

Jag vet inte hur många det är som ska gå kursen men ingen av mina manliga vänner vill gå dit med mig. *mini Det är så mycket bättre att komma dit i "par" för annars får man dansa med en gammal tant och då lär man sig ingenting.

Jo, man skulle ju kunna tro det. Det är väl som med kickboxningen (och alla andra sporter antar jag), första veckan var det 40 pers på träningen och efter det var vi 12 stycken. Folk fattar inte vad de ger sig in på och hoppar av. Quitters.

Så upp och hoppa och dansa med mig! :)

bumbi
2009-07-26, 16:55
Snäll vet jag inte, men jag har haft planer en längre tid nu på att lära mig dansa(framförallt tango) så det hade ju kunnat vara kul.

Är nog annars ingen dum idé att höra sig för såhär. Kan vara ett bra sätt att hitta någon att dansa med, speciellt eftersom det lär råda brist på killar.

Det är ju väldigt bra att kunna dansa, och för att sälja in det ytterligare - tjejer gillar killar som dansar! :) Jag hoppas att du får tid/pengar/ork till att lära dig dansa tango någon gång i framtiden. :)

Jo, jag hoppas det, har till september på mig att hitta någon som är intresserad så håll tummarna!

bumbi
2009-07-26, 16:58
Hade varit roligt att prova på, hade faktiskt tänk gå någon danskurs själv fast tänkte i första hand på bug/jitterbug. Har du lite mer information om kursen, hemsida tex eller liknande.

Är ingen danskung dock men det är väl nybörjarkurs hoppas jag :D

Jaa!! Precis, rätt inställning! :) Hm, jadå, det är Lázárs Dansskola ( http://www.lazar.se )

Är du intresserad av latinamerikansk så får du säga till mig :)

tsp
2009-07-26, 17:18
Jag vill börja dansa men har precis som du inte lyckats få tag i någon annan danssugen! Skicka PM till mig! :)

bumbi
2009-07-26, 17:44
Jag vill börja dansa men har precis som du inte lyckats få tag i någon annan danssugen! Skicka PM till mig! :)

Yaaaaaaaay! :)