Visa fullständig version : Hur gör du på semestern?
Tar du semester ifrån tärningen någon gång? Och iså fall hur länge?
Hur tänker ni om vila och mat på semestern?
Jag börjar med mig själv.
Jag vilar när jag är sjuk , inte på semester och är jag bortrest så försöker jag hålla hyffsat på maten och promenera mycket. :eating:
Vilar när jag känner för det, tränar när jag känner för det. Försöker träna Oavsett semester osv, kost går upp o ner.
martikainen
2009-07-24, 10:07
hade tur och prickade de 2 varmaste veckorna vi hade nu i sommar, var för varmt för att träna så jag sket i det helt :)
Semester tycker jag ska vara en paus från vardagen, vill man träna är det självklart okej, men det är ju ett ypperligt tillfälle att låta kroppen återhämta sig.
Tränar när tillfälle ges under semestern.
Ignatius72
2009-07-24, 10:34
Tränar mycket oftare när jag är ledig, av den enkla anledningen att det finns tid.
Jag tillåter kroppen vila under semestern. Haft en veckas vila hittils. Kommer ta en till vilovecka om ett par veckor när jag åker bort. Har dietat och gått ner i vikt under hela sommaren och ändå tränat tungt. 85-95% av 1-5RM i basövningarna under större del av sommaren + kompletteringsövningar 6-15RM. Kroppen skriker efter vila ibland. När jag körde vanlig 10-12RM träning förut så vilade jag inte så ofta.
Är jag hemma tränar jag som vanligt, är jag bortrest blir det inte mycket träning.
...Jag börjar med mig själv.
Jag vilar när jag är sjuk , inte på semester och är jag bortrest så försöker jag hålla hyffsat på maten och promenera mycket. :eating:
Samma här. Brukar resonera att en veckas uppehåll från träningen per år ska tas. Har precis haft den veckan då jag var sjuk. Nu är det träning som vanligt.
semester = vila
I min ordlista :)
Supercharger
2009-07-24, 12:54
Jag hade tänkt att köra lite mera än vanligt, men icke då!
Blev lite väl mycket kolhydratladdning på semestern...
Tränar precis som vanligt nu. Men hade det vart dunderväder och man varit iväg på äventyr så hade jag tränat vid tillfälle. Ska segla i nästa vecka då blir det ingen träning på 4 dar t.ex. Jag försöker träna som vanligt året runt, för jag gillar att göra lite långresor utomlands då och då, och då vill jag kunna unna mej att vara helt träningsfri :)
Maj-->September blir det oftast inte mer än en handfull träningspass.
Har Grub någon semester?
Just det.
Kommer att träna som vanligt, kanske lite mer, plus mer promenader.
Tar du semester ifrån tärningen någon gång?
Jag brukar ta det lugnt med tärningsspelande under semestern, jag använder energin till annat.
Eddie Vedder
2009-07-24, 13:18
Självklart inte. Är jag ledig finns ju ännu mer tid till träning. Så är jag hel och frisk tränar jag mer.
Varannan dag blir det styrketräning. Passar även på att utvärdera ett IF upplägg. Två flugor i en smäll.
Vila tar jag de gånger jag åker utomlands, vilket brukar bli 1-3 gånger om året.
Skulle nog bero på resmål, skulle jag åka till nåt land där lyftning är stort (Polen, Grekland, Turkiet etc) så skulle jag helt klart träna på semestern, annars skulle jag slappa.
Eddie Vedder
2009-07-24, 21:07
Skulle nog bero på resmål, skulle jag åka till nåt land där lyftning är stort (Polen, Grekland, Turkiet etc) så skulle jag helt klart träna på semestern, annars skulle jag slappa.
Fast tråden handlar väl int eom semester såsom "resa bort"? Jag uppfattade det som ledigheten från jobb/skola helt enkelt. Men även om jag reser bort ger jag mig ut och löper t.ex. Det är ju också underbara upplevelser.
Skulle mer än gärna träna, på gymet finns ac och möjlighet att ladda batterierna. Men de har sämre öppettider + att jag har grabben mer + att han inte är på dagis. Så det går liksom inte att gymma. :( Har kikat schemat och dröjer ett par veckor till nästan gång, känns helt stört.
När det inte är varmt går jag gärna långt och länge, värmen pallar jag riktigt [B]dåligt[/B.... Är det varmt ligger jag och flämtar och försöker agera förälder med munnen full med svalkande glass. Så länge det inte är varmt är jag rörlig, hoppas det blir svalt ända till 16/8 då min semester är slut! :)
Har faktiskt funderat på barnvakt, men vet inte om mitt samvete skulle palla så det får bli mindre träning helt enkelt. Idag har jag tränat med kroppsvikt hemma och jag hatar det faktiskt, så galet tråkigt och det enda jag tänker på är att "hm, måste dammtorka listerna" och "skulle behöva hänga upp en tavla där, fålla en gardin där" osv.. *rolleyes*
Fast tråden handlar väl int eom semester såsom "resa bort"? Jag uppfattade det som ledigheten från jobb/skola helt enkelt. Men även om jag reser bort ger jag mig ut och löper t.ex. Det är ju också underbara upplevelser.
Tja TS tar ju själv upp vad hon gör när hon är bortrest, så... Å andra sidan är jag kanske bortskämd som tycker att semester = resa bort :D
Tränar även på semestern, på samma nivå som vanligt dvs lite som jag känner för det vilket vanligen blir 2-4 pass i veckan. Tror aldrig jag tränat på en semesterresa utomlands, endast på jobbresor då det funnits gym på hotellet.
Mer träning tills jag åker på festival och blir, utan pardon, döts förkyld i en månad - där hämtar jag min vila.
young_george
2009-07-24, 23:35
Nej, tränar som vanligt 6-7 dagar i veckan.
Passar på att träna lite extra under semestern..
Den tyngaste
2009-07-25, 01:23
Vilar när jag känner för det, tränar när jag känner för det. Försöker träna Oavsett semester osv, kost går upp o ner.
Precis så här gör jag.
Dock sköter jag kosten oavsett var jag befinner mig.
För att jag är hardkår.
SKöter det precis som vanligt. Svårt att hålla samma intensitet med +26 grader på gymet ibland dock, jävla kvälls-sol. Å andra sidan har jag bara 1v semester i år så -.-
thompaboy
2009-07-25, 07:59
Jag pluggar ju så jag har ingen riktig semester eftersom jag jobbar extra men rent allmänt tränar jag mer när jag har mer tid över.
maaherra
2009-07-25, 09:08
Blir mindre träning
Currenthill
2009-07-25, 09:32
Eftersom det är så kul att träna blir det snarare mer under semestern. Sen är det alltid spännande att prova nya gym på allehanda ställen i landet. *flex*
Finska Lejonet
2009-07-25, 09:43
Va ute och bada när det är fint väder?
Vad är det för galenpanna som kommit på de dumheterna. :Virro
Självklart ska man sitta inne på gymmet och trycka, särskilt när varenda AC har pajat(hatar mig själv). :smash:
Jag tränar som vanligt, men borde ta en vilovecka snart...
Jag har ingen semester :(
Tränat nästan dagligen under semestern. Varit först upp och iväg en timme samt härjat loss på hotell med morgontuppen :D
internethjälten
2009-07-25, 12:49
Hur tänker ni om vila och mat på semestern?
Jag lyssnar på kroppen och tar vila när kroppen behöver det, inte när
samhället har bestämt att det ska vara vila (semester). Själv så vilade
jag strax innan semestern så jag kan köra ännu hårdare nu när jag väl
är ledig. Är ju 3 gyllene veckor nu med bara äta/sova/träna och bättre
än så blir det inte i livet.
Angående maten, äter ytterst lite mindre nu under semestern men jag
lever som vanligt, bara att jag inte befinner mig på jobbet och kroppen
behöver maten.
Personligen har jag nog rätt skeva uppfattningar om det mesta så jag
skriver inte mer om mitt tänkade nu *rolleyes*
Om jag väl tar semester, så skiter jag i allt som har med träning och göra. Tränar så mycket och strikt varjedag så 2 veckor per år kan man bara let go. Kan ju säga att Roskildefestival förstörde min deff rätt hårt, men det e bara å köra igång igen. Var ju lätt värt det förutom att deras pizzor som man tryckte i sig ett par om dan kostade 80Dk.. ush !
Det kanske är dags att tänka på att hämta resväskan och börja packa. Åker iväg en vecka på måndag. Fick rapporter om 43 grader, så träningskläderna får nog stanna hemma. Blir semesterbulk istället. :)
43!!! Blir många kalla öl med andra ord!;)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.