Visa fullständig version : Tråden om Football Manager 2009!
Dissector
2009-07-24, 01:10
Fler än jag som upptäckt detta underbara spel? Serien är ju populär, men det är först denna version jag provat, och föll pladask. Provade mig fram med lite olika lag i några matcher, innan jag bestämde mig för S.S Lazio, ett av mina favoritlag. Har för närvarande spelat 20 omgångar i min första säsong, och ligger på en överraskande ljus fjärdeplats i ligan (tippad 13), endast två poäng efter tvåan Milan.
Det bara måste finnas folk på Kolo som knarkar FM09, så skriv allt vad ni orkar här. Rapportera hur det går för er, tipsa om nyförvärv i alla kategorier, ställ frågor eller ge allmänna tips. Kan bli hur bra som helst!
lirar fortfarande på en cm0304 save, är i år 2038 med AS Cannes.. vunnit ligan typ 59 ggr irad, CL lika många ggr, har en balans på 5 miljarder kr typ
Mathias_J
2009-07-24, 09:17
Jag kör just nu Fotball manger 2008!
Men det bästa manager spelet som har gjort är CM4!
mangemani
2009-07-24, 09:34
lirade så gott som alla dom där spelen på amiga tiden,premier manager,football managar,player manager samt fler.
spelade dom med min dåvarande granne,jag själv förstog inte så mycket utav dom,grannen fick guida mej igenom dom hela tiden,spelade dom mest för att det var spel som håller i evigheter typ samt att dom var så fruktansvärt roliga att lira med kompisar.
Dissector
2009-07-24, 23:21
Mitt Lazio har börjat sacka efter lite nu. Det tråkiga är att det känns som att en riktigt elak slumpdemon ligger över mig. Anfallare i god form, med god moral, som gjort många mål får otursskott i ribba och stolpe, ibland får jag riktiga skitmål mot mig i slutminuterna som inte verkar kunna avhjälpas med taktik. Ibland känns det bara som att spelet tycker att jag lyckats lite väl bra på sistone :D
är det möjligt att editera i 2009? eller ladda ner så att alla trupper är uppdaterade osv
Mestalla
2009-07-25, 10:14
Asså du kan ju ladda ner en patch, tror det är 9.0.3 för tillfället. Där är alla övergångar tom 2a Januari med tror jag. Men där finns en editor, men då måste du skapa en ny spelarbas och om du sen ska lira online med någon så måste du antingen ta bort den spelarbasen eller skicka den till h*n du ska lira med så ni har samma.
Har spelat alla spel sen cm 02/03 (som f.ö är det bästa spel som någonsin gjorts), men man tröttnar efter 4-5 månader. Har en Violasave på 2014 (opatchat) där jag har ett för bra lag. Köpt in Balotelli, Guiseppe Rossi, Lass Diarra, Vela, Zapata, Santon. Leker hem ligan varje år och går alltid långt i CL.
Sen har jag en onlinesave med en polare där jag är Villa och har ett sjukt lag där med, tyvärr blir det alltid så att jag köper itu alla lag jag tar över, har bara kvar Young och Barry i start11an.
Annars finns det en jävla massa sydamerikanska talanger man kan plocka billigt. Bounanotte, Zuculini, Oscar, Coutinho, osv osv...visserligen går Coutinho till inter men dom brukar släppa honom nästan dirr.
4-1-2-2-1 är den absolut bästa uppställningen tycker jag där man har 2 passningsskickliga innermittfältare (Veloso, Barry) och enspelförstörare (Zuculini) 2 duktiga ytterbackar (Vargas, Rafinha) 2 offensiva individuellt duktiga kantspringare (Balotelli, Young) och en vass anfallare (Adrian, Hulk).
Vargas är förmodligen spelets bästa köp, han är RUGGIG. Men han går inte att köpa förrens efter 2 säsonger eftersom han precis kom till Viola.
är det möjligt att editera i 2009? eller ladda ner så att alla trupper är uppdaterade osv
Finns databaser att ladda ner från officiella forumet som gjorts utav andra spelare som är mer uppdaterade än senaste patchen.
Lag med Roma efter 2 klara säsonger
Akinfeev
Srna - Leó - Mexés - Sakho
Ben Arfa - Aquilani - De Rossi - Marquinhos
S. Agüero - G. Rossi
Totti, Vucinic med flera på bänken. :)
Herr Oberst
2009-07-25, 11:57
Jag har ett managerspel hemma som är sjukt bra.
Ultimate Soccer manager 2, med spelare från säsong 1996/97. Dessutom är musiken till spelet i helt underbar Nintendo 8bit-musik. Vidare så bygger man hela arenan själv samt området runt omkring med vägar, souvenir-shoppar, restauranger och korvgrillar. Att man sen kunde försöka ge mutor till motståndaren var ett plus i kanten :)
Dissector
2009-07-26, 21:33
Asså du kan ju ladda ner en patch, tror det är 9.0.3 för tillfället. Där är alla övergångar tom 2a Januari med tror jag. Men där finns en editor, men då måste du skapa en ny spelarbas och om du sen ska lira online med någon så måste du antingen ta bort den spelarbasen eller skicka den till h*n du ska lira med så ni har samma.
Har spelat alla spel sen cm 02/03 (som f.ö är det bästa spel som någonsin gjorts), men man tröttnar efter 4-5 månader. Har en Violasave på 2014 (opatchat) där jag har ett för bra lag. Köpt in Balotelli, Guiseppe Rossi, Lass Diarra, Vela, Zapata, Santon. Leker hem ligan varje år och går alltid långt i CL.
Sen har jag en onlinesave med en polare där jag är Villa och har ett sjukt lag där med, tyvärr blir det alltid så att jag köper itu alla lag jag tar över, har bara kvar Young och Barry i start11an.
Annars finns det en jävla massa sydamerikanska talanger man kan plocka billigt. Bounanotte, Zuculini, Oscar, Coutinho, osv osv...visserligen går Coutinho till inter men dom brukar släppa honom nästan dirr.
4-1-2-2-1 är den absolut bästa uppställningen tycker jag där man har 2 passningsskickliga innermittfältare (Veloso, Barry) och enspelförstörare (Zuculini) 2 duktiga ytterbackar (Vargas, Rafinha) 2 offensiva individuellt duktiga kantspringare (Balotelli, Young) och en vass anfallare (Adrian, Hulk).
Vargas är förmodligen spelets bästa köp, han är RUGGIG. Men han går inte att köpa förrens efter 2 säsonger eftersom han precis kom till Viola.
Zuculini har jag varit grymt sugen på. Behöver en innemittfältare till, men han har dessvärre hunnit bli uppköpt av Catania. I början av spelet kostar ju killen inte mer än ett par miljoner, går till vilket lag som helst (köpte honom på skoj till Halmstads BK i en annan save). Det verkar ju vara en blivande världsstjärna. Lite sent för mig i Lazio tyvärr.
Just nu skiter sig allt för mig, spelare långt över spelarnas nivå hela säsongen, och nu i de sista 10 omgångarna förlorar jag i princip allt.
Mestalla
2009-07-28, 20:30
Zuculini är fruktansvärt bra i den defensiva rollen. Köper alltid honom till alla mina lag som förstaköp. Sen väljer man att han ska komma efter första säsongen är slut så hinner han utvecklas ännu mer i sin Argentinska klubb. Gång efter gång plockar han bort gerrard, cesc fabregas, Lampard, Diego osv osv. Ibland går han för typ 1.7 miljoner första veckan första säsongen..det är perfekt. Sen vill han inte ens ha 100k i lön.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.