Visa fullständig version : Seg dator.
Min dator är oftast seg, fast den inte borde vara det. Det är en hyffsat ny dator som borde vara bättre än vad den är, men man förstår att datorn egentligen blivit gammal när man kollar vad som finns ute på marknaden idag :D
Intel@ Core 2 Quad
512 MB
2048M DDR2
Dessa är lite av datorns egenskaper. Jag har inte alls överdrivet många program installerade , scannar ofta o så. Datorn är hyffsat ny också.
Kan det bero på att jag har för mycket onödiga processorer som är påslagna ? Hur ska jag isåfall veta vilka jag ska stänga av ?
Mest segt när man öppnar/stänger fönster eller ute på webben.
Om du har vista står det beskrivningar på kanten när du kollar vilka processer som är igång, ta bort allt som du inte känner igen eller står windows på.
Kolla autostart också: windows knapp+r, skriv msconfig + enter, tabben autostart. Går att rensa upp ganska bra där också oftast.
Edit: avinstalera toolbars osv om du har det till din webbläsare, dom kan sega ner.
Om du har vista står det beskrivningar på kanten när du kollar vilka processer som är igång, ta bort allt som du inte känner igen eller står windows på.
Kolla autostart också: windows knapp+r, skriv msconfig + enter, tabben autostart. Går att rensa upp ganska bra där också oftast.
Edit: avinstalera toolbars osv om du har det till din webbläsare, dom kan sega ner.Google Toolbar installerades tillsammans med mitt nya Internet explorer som jag laddade ner för ett par dagar sen.
Tips är att formatera den. Går snabbt om du gör det rätt. Om det är mjukvaru problem så försvinner ju alla dessa om du formaterar.
Arf Pingvin
2009-07-24, 15:43
Tips är att formatera den. Går snabbt om du gör det rätt. Om det är mjukvaru problem så försvinner ju alla dessa om du formaterar.
Ja all mjukvara försvinner om man formaterar men vad ska man med en dator utan mjukvara till :D
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.