Visa fullständig version : Småkryp inuti min datorskärm!!
Carolinew
2009-07-23, 14:18
Alltså, ett litet kryp har lyckats med bedriften att ta sig in i min datorskärm på laptopen och springer omkring där utan att jag kan göra något. Det är sjukt irriterande även om det är litet *gah!* Vad gör man egentligen?
Och nä, det är inte den där avataren som vissa har med ett litet kryp utan detta är på riktigt, den kryper omrking över hela skärmen och jag kommer inte åt den!
Oldschool bug? ;)
Har den fastnat lär den svälta ihjäl inom ett tag, har du otur lägger den ägg överallt
Oldschool bug? ;)
http://4.bp.blogspot.com/_aNf3iy66qtI/RdNluOEaR2I/AAAAAAAAAFM/rez8CtLa_sY/s400/First+Computer+Bug.jpg
Fett oldschool!
Carolinew
2009-07-23, 14:41
Oldschool bug? ;)
Har den fastnat lär den svälta ihjäl inom ett tag, har du otur lägger den ägg överallt
Hah, det får verkligen inte hända... då blir det myrornas krig snart då.
Nä men det sämsta vore väl om den dog när den sitter mitt på skärmen, för då kommer den ju att förbli där...
Skruva isär datorn.
Plocka bort insekt och skruva ihop igen.
Profit.
Det är inte King Grubs signatur då?
Edit: Nähe. Har själv lurat mej på den :)
Skaka datorn (när den är avstängd) för att försöka få krypet till en skarv och försök då dammsuga ut det.
Varulven
2009-07-23, 15:40
Såhär gick det för stackars Nils när han plockade ut ett småkryp ifrån bildskärmen :(
http://i26.tinypic.com/34grfk2.jpg
http://i29.tinypic.com/2whimnp.jpg
Ta print screen så får vi se?
Jag skämtar
mattilainen
2009-07-23, 17:19
printscreen? haha, hon sa väl bakom skärmen?
beckman88
2009-07-23, 17:21
hahahaha, fy fan vad störande det skulle vara! Jag dör varje gång jag ser King Grubs Signatur ^^
Ta en printscreen och se om insekten kommer med! :D
patrikjo
2009-07-23, 19:07
Det brukar inte vara speciellt svårt att skruva isär en laptopskärm, men garantin ryker naturligtvis.
Om du känner för att prova så brukar skruvarna sitta under de här gummipluttarna, sedan är det oftast små plastklämmor som man får bryta isär.
Kommer ihåg att jag läste om en som hade samma problem på något annat forum har för mig att han stängde av skärmen sen lös på kanten av skärmen med en ficklampa så for insekten ut dit för att den drogs mot ljuset, så det kan ju vara värt att testa.
kalle_banan
2009-07-23, 19:36
Kommer ihåg att jag läste om en som hade samma problem på något annat forum har för mig att han stängde av skärmen sen lös på kanten av skärmen med en ficklampa så for insekten ut dit för att den drogs mot ljuset, så det kan ju vara värt att testa.
Yes! Provish, det lär funka bättre än att ta en screen shot...
Annars lär den väl krypa ut eller dö där inne, vänta och se.
sundvall
2009-07-23, 19:38
måste vara nån bugg i systemet.
Testat norton anticimex?
Jens.Andersson
2009-07-23, 20:11
Försök lista ut vart han kom in. Släng sedan upp en svart bild över hela skärmen och för musen till insekten. Då kanske han följer pekaren eftersom den lyser starkt ljust så för du pekaren mot där du tror han kom in.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.