handdator

Visa fullständig version : Hur ska jag äta för att gå upp i vikt?

joonta
2009-07-22, 16:59
hej!
Är 14år har ungefär tränat styrke i 2 månader nu Känner att jag blivit starkare...
Men det syns int så mkt på amarna är ganska spinkig äter Frukost lunch middag kväällsfika tar whey-80 efter träning?,Viktigt att äta bra vid träning?=)
sen ska man ta whey före & efter träning?

en stor stark
2009-07-22, 17:04
hej!
Är 14år har ungefär tränat styrke i 2 månader nu Känner att jag blivit starkare...
Men det syns int så mkt på amarna är ganska spinkig äter Frukost lunch middag kväällsfika tar whey-80 efter träning?,Viktigt att äta bra vid träning?=)
sen ska man ta whey före & efter träning?

Hej!
Kul att du börjat att träna i en tidig ålder och att du känner att då går framåt.

Hur tränar du och hur äter du?
Det är möjligt att du äter för lite kalorier eller kanske även protein vilket gör att du kanske inte lägger på dig muskler. Även om det ibland känns som man äter tillräckligt så är det inte alltid man gör det. Whey-80 kan vara bra efter och före träning, men om du vill så duger ett stort glas mjölk efter träning också. Och sedan någon timme efter mjölken eller whey så kan du äta vanlig mat. Du kanske bara måste äta lite mer och ge det lite tid?

Toby Asp
2009-07-22, 17:11
Se till att du sakta men säkert går upp i vikt (äter tillräckligt) samtidigt som du tränar hårt (ser till att du regelbundet ökar vikten på det du lyfter). Går du inte upp i vikt, så ät lite mer.

Dessutom, vet ej hur du tränar, men träna hela kroppen.

patrikjo
2009-07-22, 17:20
Sedan får du även komma ihåg att du kanske inte kommer få några extrema resultat på två månaders träning. Fortsätt jobba så kommer resultaten.

joonta
2009-07-22, 17:33
Hej!
Kul att du börjat att träna i en tidig ålder och att du känner att då går framåt.

Hur tränar du och hur äter du?
Det är möjligt att du äter för lite kalorier eller kanske även protein vilket gör att du kanske inte lägger på dig muskler. Även om det ibland känns som man äter tillräckligt så är det inte alltid man gör det. Whey-80 kan vara bra efter och före träning, men om du vill så duger ett stort glas mjölk efter träning också. Och sedan någon timme efter mjölken eller whey så kan du äta vanlig mat. Du kanske bara måste äta lite mer och ge det lite tid?

tack för svar!:D

joonta
2009-07-22, 17:34
Se till att du sakta men säkert går upp i vikt (äter tillräckligt) samtidigt som du tränar hårt (ser till att du regelbundet ökar vikten på det du lyfter). Går du inte upp i vikt, så ät lite mer.

Dessutom, vet ej hur du tränar, men träna hela kroppen.

Tack,mm tränar hela kroppen!:D

Larsson85
2009-07-22, 18:20
Ät mer och tänk mindre

Eddie Vedder
2009-07-22, 19:57
hej och välkommen till Kolozzeum!:)

Hädanefter om du startar en tråd vore det bra om du skrev en bättre titel. Jag ändrade nu så att man kan ana vad frågan gäller bara av att se titeln. Inte lätt att veta men tänk på det till nästa gång.:)

Angående ditt problem orkar jag inte skriva här men länkar till två texter jag skrivit på en annan sida:

http://traningslara.se/blogg/begreppet-bulk-och-sund-viktuppgang/
http://traningslara.se/blogg/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/