handdator

Visa fullständig version : Alkohol & aggresivitet

Onigiri
2009-07-21, 08:30
Kopierar mitt inlägg från den andra sprittråden

En följdfråga till er (oss) som festar ofta!

Blir ni aggressiva eller något annat galet av att dricka sprit? Hur ofta hör man inte "Kan inte dricka sprit.. blir helt dum i huvudet av det, bättre med öl"

Jag blir aldrig aggressiv av någon alkoholsort eller annars heller för den delen.

forslund
2009-07-21, 08:33
Nej, om något blir jag gladare och ännu vänligare.

Grahn
2009-07-21, 08:36
Man blir ju inte direkt slug av alkohol och förlorar en del hämningar samt att det agerar som en humörförstärkare(funkar mao illa att dränka sina sorger om man inte har ngn som lyckas vända ens humör).

Vettefan varför man skulle bli annorlunda på sprit, mer än att vana öldrickare pimplar sprit för snabbt och blir tokigt mer packade än de blir på öl då.

Ignatius72
2009-07-21, 08:38
Jag blir inte aggressiv av alkohol-oavsett mängd eller sort.

Muskelbyggaren
2009-07-21, 08:41
Lite grann fastän jag nästan aldrig lever ut det annat än att jag blir lite elakare verbalt.

En gång blev jag sjukt irriterad på en kille som dansade in i mig på dansgolvet att jag lyfte upp honom i skjortan och frågade vad han höll på med. Lyckligtvis insåg jag direkt att det var rätt larvigt och bad om ursäkt, vilket godtogs. Men det var inget jag någonsin skulle göra eller ens önska att jag gjorde i nyktert tillstånd, så jag skyller det helt på alkoholen. Nej tacka vet jag gräs och hallucinogener, bättre att eventuellt skada sig själv än alla runt omkring.

AmericanDragon
2009-07-21, 08:52
Nej tacka vet jag gräs och hallucinogener, bättre att eventuellt skada sig själv än alla runt omkring.

+1

Dessutom blir man inte lika katabol av gräs som man blir av alkohol ;)

coxie
2009-07-21, 08:54
Nope ingen aggresivitet för mig.

Imni
2009-07-21, 08:57
Nej, blir om möjligt ännu mindre benägen att slåss när jag är packad. Däremot blir jag otroligt pratig och översocial och MÅSTE vara i centrum. Jag pratar väldigt mycket nykter men när jag är full är det på en annan nivå:D

Osten80
2009-07-21, 08:58
Öl brukar gå bra, men att hälla sprit i min kropp, är som att trycka på en knapp som releasar min fury. Jag blir helt bombad i skallen av sprit.

Mantus
2009-07-21, 09:21
Nej, jag blir inte aggressiv av någon alkoholhaltig dryck.

Donner
2009-07-21, 09:24
Nej, blir bara gladare och roligare. Däremot har jag lättare att tända till än vad jag har normalt, som tur är har jag inte gjort det än.

shut teh face
2009-07-21, 09:25
Nej absolut inte

Blir man det minsta aggresiv av alkohol bör man göra samhället en tjänst och lägga ned med det, annars kommer jag hemsöka er om ni belastar rättssamhälle och samhälle med brottsoffer och skattepengar.

Yes
2009-07-21, 09:33
Bli mest glad och kåt(are).

Har väl sneat till lite extra ett par gånger när jag blivit provocerad men jag är tillräckligt smart för att inte agera på plötsliga impulser(sen blir jag snabbt på gott humör igen).

Loke
2009-07-21, 09:38
Jadå, våld är alltid en lösning när jag är full.

Siamand
2009-07-21, 09:51
blir snarare gladare och mer kärleksfull =)

men omgivning och atmosfär har jag märkt spelar rätt stor roll.

Nordenator
2009-07-21, 10:04
Inte alls. Tycker det är tragiskt att det finns folk som går ut och super just för att hitta slagsmål. Råkat ut för två, men det blev som tur var ingenting. Jag fattade inte ens vibbarna och traskade vidare.

Gpajpen
2009-07-21, 10:09
Dricker inte sprit, typ vodka osv längre. Inte druckit det på 2-3år, blir bara öl och vin numera. Tål knappt "hemmagjord grogglukten" heller, får bara ångestvibbar.

Inte för jag blir aggressiv (nått enstaka tillfälle när man var yngre iofs) men däremot för att jag inte klarar av det. Skjuter alltid över nivån när man brukar inse att det nog inte är någon bra idé att dricka mera.

Loke
2009-07-21, 10:15
Inte alls. Tycker det är tragiskt att det finns folk som går ut och super just för att hitta slagsmål. Råkat ut för två, men det blev som tur var ingenting. Jag fattade inte ens vibbarna och traskade vidare.

Det har väl inget med saken att göra? Att man blir våldsam av alkhol betyder ju inte att man går ut och super av det skälet, och att man går ut och super för att slåss betyder ju inte egentligen att man är typen som blir våldsam av alkhol. Jag ser faktiskt ingen koppling alls.

Imni
2009-07-21, 10:16
Det har väl inget med saken att göra? Att man blir våldsam av alkhol betyder ju inte att man går ut och super av det skälet, och att man går ut och super för att slåss betyder ju inte egentligen att man är typen som blir våldsam av alkhol. Jag ser faktiskt ingen koppling alls.

Han menade nog inte att alla som dricker och blir aggresiva går ut för att slåss men att det är tragiskt att det finns dem som har det som mål.

aggression
2009-07-21, 10:17
Nej, har nog aldrig någonsin bråkat eller tjafsat med någon på fyllan.

elo_
2009-07-21, 10:22
näe, i'm a happy drunk.
...
sedan melankolisk drunk.
...
sedan koma.

Nordenator
2009-07-21, 10:35

När man vet att man blir våldsam på fyllan men super ändå är det för mig samma sak som att gå ut för att slåss. Resultatet blir ju detsamma. Men visst, jag kan inte skilja på fallen. Jag bryr mig inte vilket heller. De som slåss på fyllan sätter jag alla i samma fack, förutsatt att det inte rör sig som självförsvar.

p1r
2009-07-21, 11:40
Blir aldrig aggressiv eller liknande vad jag än dricker, råkar bara ut för minnesluckor.

Dreas
2009-07-21, 11:43
Har kompisar som ibland kan få snedtändningar eller bara bli helt utbytta. De är hur lugna som helst utan alkohol, men med alkohol med i bilden blir de antingen otrevliga, dryga eller på nåt annat sätt som absolut inte är fördelaktigt!

Själv är jag lugn och glad.

capture
2009-07-21, 11:54
Är som vanligt men lite mer pratgladare. Brukar både i nyktert och onyktert gå runt och fundera på hur orkar de hålla på?

joriice
2009-07-21, 12:26
Tror det är den "riktiga" personligheten som ofta släpps fram utav alkohol.

Sebbe_H
2009-07-21, 12:30
Har hänt att det snetänt nån gång på spriten, men det har varit om det har hänt något. Så det är inte precis utbrott från en klar himmel.

Dricker numera bara öl och svagdryck.

Varulven
2009-07-21, 12:32
Jag blir glad och allmänt bögig.

Arg har jag aldrig blivit utav alkohol.

Imni
2009-07-21, 12:32

Eller den du önskar att du är?

coxie
2009-07-21, 12:50
Jag har varit i "slagsmål" en gång för något år sedan men det var inte jag som startade det.

Kom en liten knubbig spännblatte som tagen ur propaganda mot invandrning och puttade på mig och frågade om jag tyckte jag var något. Antar att han syftade på att jag satt vid ett bord och drack champage och något helrör med några vänner. Förvisso kvinliga men vänner var dom. Jag svarade något i stil med "ja om jag är något så är det väl mig själv". Vänder mig om till baren för att beställa lite mer dricka och då sliter han tag i min arm och försöker veva till mig.

Slutade med att han missade och jag vräkte ner honom i golvet och satte mig med mina knän på hans armar. Satt väl så några sekunder innan ett par vakter kom och hämtade patrasket.

egge
2009-07-21, 12:59
Blir som många andra mindre aggressiv. Intar en 'the dude' inställning gentemot livet.
Däremot blir jag en jävel på att ljuga.

Raschmus
2009-07-21, 13:51
Alkohol förstärker mina känslor. Därför dricker jag bara när jag är glad och blir därför gladare. Däremot kan jag ha blivit arg på fyllan för något jag hade blivit arg för nykter men då blivit ännu argare.

hultman
2009-07-21, 13:57
När jag var yngre så var det väl mer regel än undantag att det blev fight när man druckit. Nuförtiden festar jag av helt andra anledningar och kan inte minnas senast jag blev förbannad på fyllan.

Imni
2009-07-21, 14:07
När jag var yngre så var det väl mer regel än undantag att det blev fight när man druckit. Nuförtiden festar jag av helt andra anledningar och kan inte minnas senast jag blev förbannad på fyllan.

Gick du in för att slåss när du var yngre?

Loke
2009-07-21, 14:16

Ok? På vilket sätt är den personlighetsföränding man får av alkohol mer riktig än den man får av typ gräs eller kokain?

För övrigt tror jag att ni som bara blir lugna helt enkelt dricker för lite. Lär er supa ordentligt så ska ni se att ni också vaknar med slitna knogar ibland.

hultman
2009-07-21, 14:24
Gick du in för att slåss när du var yngre?

Ja. Men inte längre. Nu strävar jag efter annat än enbart respekt.

Robert Svensson
2009-07-21, 14:25
Nä... Bara glad och kåt. =)

Jävla löjligt att slåss på fyllan, över huvud taget också. Jag har en polare som har ett jäkla dåligt ölsinne, han blir fly förbannad varje gång. Kan inte vara kul att vakna upp för att senare få höra att han vevat till en kompis.. :)

rolf
2009-07-21, 14:37
Näh, inte mer än annars. Har dock fått ärva morsans temperament så det kanske inte säger så mycket iofs. :D

Degpekka
2009-07-21, 14:51
Vet ej, och inget jag tänkt ta reda på heller.

Hemi
2009-07-21, 14:55
Försöker undvika alkohol så gott det går men går jag till ´bra´ ställen och beställer bra öl så är det aldrig några problem. Skulle jag däremot gå ut med mina gamla polare till någon ölhall så kan gamla jargonger återfödas och det gillar jag inte, alkoholen kan ha negativ effekt på mig. Men det är i så fall fel val gjorda av mig innan jag går ut snarare än själva drycken i sig som är problemet. Annars skulle jag spåra ur på belgisk god öl på trevligt ställe också men det har aldrig hänt.

Caveman_91
2009-07-21, 14:57
nej absolut inte, men har ett visst sätt som många stör sig på. Är elak med glimten i ögat, kommenterar och håller på. Med kompisar är det skitroligt, andra utomstående kan bli förbannade men då skrattar jag bara. Ingen har pucklat på mig än. Varför skulle man dricka om man blir aggressiv?

Lallle
2009-07-21, 15:00
Har aldrig slagits på fyllan, det närmaste jag kommit var för några veckor sen när nån idiot var otrevlig och jag puttade på honom och gick iväg. Hade jag varit nykter hade jag nog inte vågat putta honom.

Jag blir inte aggresiv på fyllan. Däremot blir jag väldigt pratglad och impotent.

Upptaget
2009-07-21, 15:41
Själv blir jag aldrig aggressiv när jag druckit, men en av mina polare blir helt galen när han bli full.. Likadant varje gång, vi sitter och dricker och efter några timmar när alla börjar bli ganska dragna så ställer han sig upp och säger "Ni vet vad som gäller, är någon dryg så är jag där".. Han är för jävla löjlig egentligen när han beteér sig så då det ofta är han som provocerar, men man kan ju inte neka till att det är bra att ha en "sådan" med sig när man är ute, han är ganska stor och det vet han troligtvis därför han är sådan..

Som när vi var i växjö inne på "krogen" oleo sist så var det en kille som axlade till en annan polare ganska hårt, detta får han syn på och rusar fram och tar denna killen i kragen och skakar och skriker åt honom.. Killen lugnar ned sig och det slutar lyckligtvis bra..

Kimball
2009-07-21, 16:19
Blir man aggressiv på alkohol är det väl något innan själva alkoholen det beror på och då hjälper bara alkoholen till att släppa lös det hela, eller så har man bara svagt psyke och blir häftig med alkohol i kroppen. Sen om det är öl eller sprit kvittar ju, handlar väl bara om mängden alkohol i slutänden. De flesta moppepojkar som blir häftiga dricker väl öl vad jag varit med om så.

AmericanDragon
2009-07-21, 21:43
nån idiot var otrevlig och jag puttade på honom och gick iväg. Hade jag varit nykter hade jag nog inte vågat putta honom.

Jag blir inte aggresiv på fyllan. Däremot blir jag väldigt pratglad och impotent.

??????? :confused: :confused: :cool:

stridis
2009-07-21, 22:01
Dricker man tillräckligt blir man ju sömnig och pinkenödig. Efter tillräckligt mycket så pinkar man ju sittandes för att världen inte riktigt känns verklig och har inte full tillförsikt gentemot kuken. Slåss i det arma tillståndet? Lite vresig och sur kan jag bli men inte direkt aggressiv. Någonstans där så ger jag fan i att dricka mer, det känns fel att häva i sig mer. Ingen mening liksom. Somnar bara på buss eller pendeln isåfall. Men så har jag inte spytt eller haft baksmällehuvudvärk dagen efter. Bara varit lite allmänt loj (för lite sömn etc).

Måttlighetsdrickande är mycket mer skoj, när det är skoj.

Lellan
2009-07-21, 22:11
Har aldrig blivit aggressiv, arg el ens småputtrigt sur av alkohol. Befinner mig enbart på den andra sidan ilska, dvs väldigt glad och kanske trött.

Eller, när jag tänker efter: först skrattar jag åt roliga skämt, sen åt alla skämt (inkl egna), sedan åt precis allt, sen somnar jag. Empiriska undersökningar visar att varannan vatten el endast 1 drink/öl/whatever platsar efter första stadiet, dvs mellan skratt åt roliga skämt å skratt pga att allt är kul.

Helgen som gick var optimal, fnissat konstant och brutit av med asgarv. Krävdes 1½ flaska rött, 2 starköl, 1 4a whiskey för att bibehålla den perfekta fyllan resp bakfyllan fre, lö, sön. :thumbup:

tntballe
2009-07-21, 22:14
Själv får jag alltid för mig att jag ska skojbråka med alla, men vid det laget är jag så kass att jag alltid blir nerbrottad. Spelar ingen roll om det är mot någon mindre, klenare och utan ninjamoves.

Har väl hänt att vissa tar det allvarligare än vad det är menat, men det brukar styras upp innan det går för långt.

hendrong
2009-07-21, 22:17
Nej, och vad märkligare är: Jag har aldrig fått stryk på fyllan heller. Blir diplomatisk som få med några innanför västen, borde alltid vara full.

stridis
2009-07-21, 22:21
För övrigt tror jag att ni som bara blir lugna helt enkelt dricker för lite. Lär er supa ordentligt så ska ni se att ni också vaknar med slitna knogar ibland.

Hur mycket sprit blir det då i runda slängar? Hur ser drickandet ut då? Blir du inte sömnig ifall du dricker mycket?

hendrong
2009-07-21, 22:28

Haha, sån jävla bullshit.

Jag har varit på fester där jag bara minns förfesten, sedan är det svart, sedan vaknar jag - och jag har inte varit någon annan än vänlige Sune hela kvällen. Kanske alldeles FÖR vänlig, men definitivt inte aggressiv.

Lellan
2009-07-21, 22:42
Haha, sån jävla bullshit.

Jag har varit på fester där jag bara minns förfesten, sedan är det svart, sedan vaknar jag - och jag har inte varit någon annan än vänlige Sune hela kvällen. Kanske alldeles FÖR vänlig, men definitivt inte aggressiv.

+1 Finns inget aggressivt tillstånd mellan nallebjörn och däckad här heller.

Dan S
2009-07-21, 23:02
Vanligtvis så är jag en demon, men jag blir som en ängel då jag är full, ganska skönt. Det känns som om jag skulle kunna explodera vanligtvis och gå berserk då jag är på mindre bra humör. Är jag på fyllan så vill jag hälsa på alla och är vääldigt snäll / trevlig. Alldeles för förlåtande. Jag skulle dock uppskatta om det var tvärtom.

Alexlindgren
2009-07-21, 23:03
Njaeee..

Brukar inte vara den som startar bråk, men har väldigt lätt för att bli provocerad när jag druckit. Slutar oftast med att inget händer, men har väl hamnat i bråk några gånger pga. alkoholen.

Dreas
2009-07-21, 23:26
För övrigt tror jag att ni som bara blir lugna helt enkelt dricker för lite. Lär er supa ordentligt så ska ni se att ni också vaknar med slitna knogar ibland.Haha, den var rolig :) Hur mycket menar du att man ska dricka på en kväll för att det ska vara godkänt? De ggr jag har hamnat i bråk är de ggr jag har varit hyffsat nykter ändå, och alkoholen har ganska liten inverkan på mitt temprament av det jag märkt. Eller du kanske menar blodiga knogar för att man varit så full att man ramlat och skrapat dom?

Zetor99
2009-07-21, 23:30
Nej, är väldigt lugn både nykter och alkoholpåverkad, blir mest gladare och mindre sluten och motsträvig efter ett antal portioner. Brukar dock som tillräckligt full kunna tycka att löpning är det roligaste som finns, vilket inte är särskilt optimalt ur ett skadeförebyggande perspektiv.

Någon gång har det hänt sig att jag blivit lite nedlåtande mot någon för aggressiv idiot och inombords önskat att personen gått och dränkt sig, men det är kanske inte så oväntat mot någon som försöker starta ett slagsmål.

Nordenator
2009-07-22, 07:48
Ok? På vilket sätt är den personlighetsföränding man får av alkohol mer riktig än den man får av typ gräs eller kokain?

Nå har det varit ett antal kvällar då man druckit över litern motsvarande starksprit, men inte har jag någonsin slagit någon annan än mig själv för det. Hur mycket anser du att det ska krävas?

MojjMojj
2009-07-22, 08:02
Så som vissa tidigare beskrivit sig så blir jag också bara gladare, mer social/mer utåtriktad osv.. Blir inte kåt för fem öre. Avskyr sex med minsta gnutta alkohol i blodet, man känner ju ingenting och man kan inte ha lika kul :)

Troll
2009-07-22, 10:29
Nej, om något blir jag gladare och ännu vänligare.

+1

Men har en bror som inte kan dricka alkohol utan att bli aggressiv eller väldigt lätt på hugget..

Jag tror faktiskt inte att folk blir förändrade när dom dricker, utan snarare att en del spärrar släpper som får en att visa lite mer av sitt sanna jag.
Eller vågar visa sitt sanna jag om det kommer till personer som i vanliga fall är väldigt blyga.

rooz
2009-07-22, 10:33
+1

Men har en bror som inte kan dricka alkohol utan att bli aggressiv eller väldigt lätt på hugget..

Jag tror faktiskt inte att folk blir förändrade när dom dricker, utan snarare att en del spärrar släpper som får en att visa lite mer av sitt sanna jag.
Eller vågar visa sitt sanna jag om det kommer till personer som i vanliga fall är väldigt blyga.
+1

Jag brukar visa mer känslor, kan vara åt alla möjliga och omöjliga håll, på gott & ont.

Dock aldrig varit så full att jag inte kommit ihåg vad jag gjorde.