Visa fullständig version : Skulle du flytta om du kunde?
Krokodil
2009-07-20, 21:29
Trivs du där du bor nu eller skulle du flytta någon annan stans om du fick chansen?
Själv trivs jag i området jag bor i men skulle gärna ha ett något större boende.
Ja direkt, bor hemma änsålänge.
ManuelIT
2009-07-20, 21:32
Letar lägenhet förfullt.
Rädda mig från den här staden!
aggression
2009-07-20, 21:32
Ja utan tvekan, vill bo i ett annat land.
Samma här. Vill bo i ett varmare land.
Caveman_91
2009-07-20, 21:33
jag skulle vilja ha en riktig 1:a, ingen städskrubb. dyr e den oxå. men 6 mil närmare skolan (och gymmet*cupid*)
ja utan tvekan, vill bo i ett annat land.
+1.
Nope. Då hade jag flyttat.
Eller ja. Lite. Kan ha drömska tankar om att bosätta mig i NYC ibland. Men då måste jag har ett bra jobb där, och det har jag ju inte i dagsläget. Så nu vill jag inte flytta.
Mr.Sarkastisk
2009-07-20, 21:38
Japp, jag vill absolut flytta, och det ska jag göra snart :)
Samma här. Vill bo i ett varmare land.
+1
Om jag hade haft möjlighet hade jag flyttat till nån mysig tropisk ö eller Kalifornien. Kunna sticka ner och surfa efter jobbet, mmmm....*cupid*
Jag med, så fort jag fått ett stadigt jobb så drar jag.
Men vad tusar, gubbar? Vad stoppar er? Åk för fanken!
Edit:
Jag med, så fort jag fått ett stadigt jobb så drar jag.
Haha, huh? Ska du först skaffa ett stadigt jobb och sen flytta?
Jag har redan flyttat runt så mycket, så nu vill jag stanna i närheten av Sthlm. Däremot skulle jag vilja flytta till Sumpan.
Inväntar mitt permanenta uppehållstillstånd - Ja, jag vill flytta och kommer att flytta i ett hjärtslag så fort jag får beskedet i handen!
Kan bo var som helst så länge det finns en hederlig atletklubb i närheten.
Men vad tusar, gubbar? Vad stoppar er? Åk för fanken!
Edit:
Haha, huh? Ska du först skaffa ett stadigt jobb och sen flytta?
Utbildad motorman/båtmekaniker. Jobbar man på en båt som går jorden runt så betalar dom flyg till och från båten. Så, ja! :)
Utbildad motorman/båtmekaniker. Jobbar man på en båt som går jorden runt så betalar dom flyg till och från båten. Så, ja! :)
Ah, du tänker så. Då är jag med :)
Tänkte att du skulle skaffa dig ett vanligt landkrabbejobb här hemma för att sedan flytta ifrån det :D
The_RobRoy
2009-07-20, 22:01
Jag har redan flyttat runt så mycket, så nu vill jag stanna i närheten av Sthlm. Däremot skulle jag vilja flytta till Sumpan.
Vad hindrar dig? Det går väl hitta rätt billiga boenden i Sumpan..
Själv skulle jag nog vilja prova på att bo i NYC en kort period. Sen skulle jag nog vilja ha en villa ute på Skeppsholmen eller så, om jag fick välja fritt i Sthlm.
Ah, du tänker så. Då är jag med :)
Tänkte att du skulle skaffa dig ett vanligt landkrabbejobb här hemma för att sedan flytta ifrån det :D
Haha förstod sen att det lätt kunde misstolkas eftersom alla inte vet vad jag jobbar med. :D
hahavaffan
2009-07-20, 22:19
Nä, jag trivs sjukt bra i Halmstad. Men när utbildningen är klar lär jag förflytta mig.
Skulle flytta direkt om jag hade råd. Bor hemma atm och det är förjävligt. Om jag fick bestämma helt hade jag nog flyttat till något annat land. Antingen varmare eller typ holland.
Vantrivs inte där jag bor nu, men huvudsakliga anledningen att jag bor här är för att tjäna och spara pengar.
Vad hindrar dig? Det går väl hitta rätt billiga boenden i Sumpan..
Inget fast jobb, så jag tänker inte låna på mig mer pengar. Jag vill kunna betala för mitt boende, och ändå ha pengar kvar att hålla en viss levnadsstandard.
hockeyfreddan
2009-07-20, 22:41
Skulle gärna flytta till orust. Bor i Göteborg men känner att stan inte har något att erbjuda mig längre. Samt skönare folk i allmänhet, mer landet-känsla= Bättre tycker jag:D
Jag ska gå klart min utbildning och sen vill jag flytta tillbaka till stockholm. Skulle inte banga för att bo utomlands heller, bygga upp en annan tillvaro. Jag är öppen för alla möjligheter så vi får se vart vindarna bär in teh future :)
Skulle vilja flytta norrut. Kunna åka skidor och skoter på vintern samt vandra runt och cykla bland fjällen på sommaren.
Fick panik av Stockholm efter några timmar senaste visiten :D
Nej, skulle inte flytta. Har ett år kvar av min utbildning i den här staden.
Nej, skulle inte flytta. Har ett år kvar av min utbildning i den här staden.
"Skulle du flytta om du kunde?"
Jaa, jag hade flyttat. Har precis flyttat hem efter att ha pluggat i 1 år. Jag står verkligen inte ut.
Mr.Sarkastisk
2009-07-21, 01:19
Grymt.:cool:
Väldigt sugen på att efter studierna sälja lägenheten här i Lund och flytta ut i ett mindre hus långt ute i ödemarken.
Där kan jag leva helt kravlöst med min hund och göra precis vad jag känner för. Att inte träffa en människa på en månad vore rätt trevligt och skulle jag bli sugen på umgänge så kan jag dra in till stan eller bjuda ut mina vänner till skogen.
Shakemynuts
2009-07-21, 08:12
Nä, jag älskar det här. Gråtit i Stockholm i 4 veckor nu och är tillbaka i kära Norrland dit jag flyttade för 3 år sedan. Fick gåshud då jag kröp ner i min egna säng och bara i största allmänhet älskar området jag bor i och hela stan.
Ska flytta snart. Dock bara 50 m:D men så är det att vara student. Blir mitt tredje moende på 4 år.
grondahl
2009-07-21, 08:20
Ja, till rätt sida stan. Sparar till bostadsrätt och letar konstant hyresrätter i bättre läge.
Jag hade gärna flyttat till Spanien eller Frankrike för att jobba. Men det kommer inte att hända.
Ironbabe
2009-07-21, 09:59
Jag kommer flytta men när och vart lämnar jag öppet fortfarande. Jag är inte främmande för att flytta utomlands eller till någon liten håla i Sverige ;)
Jag kommer flytta men när och vart lämnar jag öppet fortfarande. Jag är inte främmande för att flytta utomlands eller till någon liten håla i Sverige ;)
Du är välkommen.
Ja, skulle jag ha ett jobb och hitta en lägenhet skulle jag flytta i samma sekund jag fick den. Bor hemma och är innerligt trött på det...
Ska faktiskt flytta inom några veckor till en central lägenhet, men någon gång i framtiden skulle jag vilja bosätta mig utomlands, ett varmt land självklart :)
maaherra
2009-07-21, 10:24
Nej, jag trivs alldeles för bra i Göteborg.
maaherra
2009-07-21, 10:24
Väldigt sugen på att efter studierna sälja lägenheten här i Lund och flytta ut i ett mindre hus långt ute i ödemarken.
Där kan jag leva helt kravlöst med min hund och göra precis vad jag känner för. Att inte träffa en människa på en månad vore rätt trevligt och skulle jag bli sugen på umgänge så kan jag dra in till stan eller bjuda ut mina vänner till skogen.
Det är billiga hus i Norrland.
Ironbabe
2009-07-21, 10:32
Du är välkommen.
Tack! Back to my roots lixom ;)
Funderar på någon större stad i europa. Det som framförallt fattas är mer arbetserfarenhet samt en bättre konjunktur.
Jaaa! Vill bo i Frankrike. SKA bo där. Om två år. Måste bara lära mig lite franska innan dess. Bonjour, merci, oui :Virro
Ignatius72
2009-07-21, 10:55
Låter riktigt nice. Farsan min har 5km till sin egen brevlåda, det hade jag kunnat tänka mig. Vad har du för hund Coxie?
Annars så hoppas jag fortfarande på att min fru vill jobba i USA ett tag, det hade varit fett.
Christyle
2009-07-21, 10:56
Puerto Rico
Jag skulle vilja på i ett varmare land med bra cykelvägar och simmöjligheter.
Ev till en större lägenhet med liknande läge eller ett hus med mycket tomt/ mindre lantbruk gärna med arbetsbodar/extra utrymmen men annars är jag ganska så less på att flytta.
frambogir
2009-07-21, 13:48
Till en bättre lägenhet, ja gärna, men inte till en annan stad.
Ja, jag trivs egentligen inte med att bo i lägenhet. Det är bekvämt, men det känns egentligen ganska olustigt när jag tittar ut över området, och alla som bor där i små lådor staplade på varandra.
Jag är trött på grannar utan folkvett, skrikande ungar, och skällande hundar.
Mitt drömboende är ganska enkelt. En relativt spartansk stuga vid en sjö, inte en granne så långt ögat når, och massor av skog precis runt knuten att vandra runt i.
Nu håller hälsa och ekonomi mig tillbaka från det här, men det är en rätt trevlig dröm. Det hade också varit roligt att träffa någon som vill bo med mig i min drömstuga.
Raschmus
2009-07-21, 13:58
Jag trivs, men familljen har letat nytt boende i över två år. Dock är vi såpass nöjda att vi hittills varit på tok för kräsna. Hittills har vi bjudit på fyra hus att bo i privat men fyra av stadens rikaste har utklassat oss relativt totalt i budgivningen. :(
Låter riktigt nice. Farsan min har 5km till sin egen brevlåda, det hade jag kunnat tänka mig. Vad har du för hund Coxie?
Annars så hoppas jag fortfarande på att min fru vill jobba i USA ett tag, det hade varit fett.
Har ingen egen hund då jag inte kan ta hand om en hund nere i Lund. Skulle aldrig få för mig att lämna hunden hemma 8h gå ut en runda på 30min och sedan kanske 1h promenad på helgen. Jag vill ha en brukshund, älskade att vara ute i timmar med vår första sennen och kan tänka mig en sådan igen men lutar mest åt en Rotweiler, kortare päls gör mycket om man ska spendera några timmar varje dag i skogen.
Min mor och far har haft ett gäng senaste 2 var berner sennen innan dess var det en collie och nu är det en kinesisk nakenhund (aka råtta).
Ja. Flyttar i höst, down under. Inte mitt slutmål kanske, men jag behöver miljöombytet.
Lättare att vända på frågan, skulle jag stanna kvar om jag kunde? Ja, i en liten by i Sverige. Är trött på allt flyttande, vill aldrig mer, varken internationellt eller i Sverige. Kanske skulle jag kunna tänka mig ett lite större hus, fortfarande i någon liten by med massor av vildmark, sjö/hav och sist men inte misnt, allemansrätt.
Japp, två veckor kvar tills jag flyttar nu!
Aldrig. Trivs helt sjukt bra på västkusten, 1km ifrån havet, helt underbart. Bryr mej inte om att det är svindyrt att bo här, det är värt varenda öre.
isterbuk
2009-07-21, 15:03
Japps!
Skulle flyttat dirr! Bor utanför stan, skit jobbigt att pendla, måste skaffa kökort, men ska bo hos 2st polare som har ett ledigt rum! 1000:- /Månaden billigt, käkar frukost + lunch i skolan sen tar jag hem kycking och shit från mc donalds när jag jobbar där så behöver inte lägga mkt pengar på mat ;)
Ignatius72
2009-07-21, 15:15
Har ingen egen hund då jag inte kan ta hand om en hund nere i Lund. Skulle aldrig få för mig att lämna hunden hemma 8h gå ut en runda på 30min och sedan kanske 1h promenad på helgen. Jag vill ha en brukshund, älskade att vara ute i timmar med vår första sennen och kan tänka mig en sådan igen men lutar mest åt en Rotweiler, kortare päls gör mycket om man ska spendera några timmar varje dag i skogen.
Min mor och far har haft ett gäng senaste 2 var berner sennen innan dess var det en collie och nu är det en kinesisk nakenhund (aka råtta).
Äh, du pluggar ju. Finns väl tid till att knalla med en hund? Tränar man dessutom med dem så sover de lätt bort några timmar.
martin_vbg
2009-07-21, 15:22
Usch...
Jag bor just nu på 29m2 med min flickvän i ett temporärt boende i väntan på annat eftersom jag flyttat tillbaka efter studierna. Jag har varit väldigt nära att få två större lägenheter men de har gått till andra. Känns inte som jag vill slösa bort min sju år långa kötid på något som jag absolut inte vill ha heller. Så jag är just nu lite låst...
Får hoppas det löser sig så snabbt som möjligt för det är lite kämpigt att bo så tätt. Innan denna bostaden hade jag 26m2 men då var jag själv.
... Så svar. JA jag hade gärna flyttat =)
Äh, du pluggar ju. Finns väl tid till att knalla med en hund? Tränar man dessutom med dem så sover de lätt bort några timmar.
Jo det går att lösa men jag vill ha en fin skog att leka i och mycket tid till hunden. Sedan så blir det mycket jobbigare att träna spår här nere i Lund.
Det kommer. Inom 10 år skall jag flytta till Orange County/Kalifornien, främst p.g.a. att jag mår så dålig av mörker och kyla.
mattilainen
2009-07-21, 15:29
bor hemma så ja. Jag vill gärna ha något eget.
Jag är på, du köper ett hus åt mig i skogen sedan kan jag hålla mig på miltals avstånd om du vill :D
Du får låna hunden att ränna runt med också om du vill.
Ignatius72
2009-07-21, 16:50
Jo det går att lösa men jag vill ha en fin skog att leka i och mycket tid till hunden. Sedan så blir det mycket jobbigare att träna spår här nere i Lund.
Just i Lund kan det ju bli svårt med skogsspår, men tex på Revinge kan du ju lägga spår tills både du och hunden kräks. Förövrigt så är spår i stan jevfligt roligt. Det rekommenderas.
Flytta hemifrån vill jag göra fortare än kvickt, men helst i stockholm eller i närheten för jag trivs så bra här.
Kebab-Arne
2009-07-21, 18:46
Jag trivs där jag bor nu och kommer bo kvar i Uppsala minst 3 år till.
Nån flytt till nån annan stad är alltså inte aktuellt men håller såklart ögonen öppna för att byta upp mig inom staden även om jag bor för att vara student i Uppsala bra nu. Men skulle vilja ha garage och cykelkällare något jag saknar där jag bor nu.
Jag tittar konstant efter en större lägenhet men jag är kräsen och sen orkar jag inte ta tag i att flytta just nu så det i kombo gör att jag bor kvar.
California here I come... Har allt mindre som binder mig till Sverige, efter studenten drar jag.
Hade jag kunnat få ett jobb med liknande lön i Göteborg, eller iaf ett jobb med helt ok lön hade jag flyttat direkt.
von huff
2009-07-21, 19:44
Jo gärna till en egenlägenhet men tro rknappast att jag skulle få det bättre genom att flytta utomlöands vilket många tycks tro
Alone_in_the_dark
2009-07-21, 20:46
Japp trivs bra här men södra Frankrike eller Mallorca (norra delen om jag får råd o hittar en villa under 9 mille...) lockar :D
Borta bra men hemma bäst. Kunde ha flyttat till Lund till gymnasiet nu på hösten, men pallade inte. Är helst kvar hemma ett par år till, är ju bara 16:).
The_RobRoy
2009-07-21, 21:39
Jag tittar konstant efter en större lägenhet men jag är kräsen och sen orkar jag inte ta tag i att flytta just nu så det i kombo gör att jag bor kvar.
Hur stort/litet har du nu?
Jag skulle gärna flytta till västkusten om jag hade kunnat sälja lägenheten utan att gå med förlust, och om jag kunde byta jobb enkelt. Men eftersom lägenheten är köpt när marknaden var på topp så blir jag nog kvar ett antal år till i Sthlm som det ser ut nu. Egentligen trivs jag här så det är inte så farligt, men jag har ändå en innerlig längtan efter havet och det salta som jag inte kan komma ifrån.
Kallaste manaden pa aret men anda 22 grader vid 11 pa morgonen, klagar inte :) Ar heller inte fel att bo pa 38:e vaningen sa centralt man kan komma i Sydney, pool, bastu, spa och gym 30 vaningar ner i huset gor det inte samre, jag kan bo kvar har ett tag!
kallaste manaden pa aret men anda 22 grader vid 11 pa morgonen, klagar inte :) ar heller inte fel att bo pa 38:e vaningen sa centralt man kan komma i sydney, pool, bastu, spa och gym 30 vaningar ner i huset gor det inte samre, jag kan bo kvar har ett tag!
sick dude!
Den här tråden får mina tankar att vandra tillbaks till Gammal Hårdrockares berättelse om någon stadsdel i Kristinehamn, fyfan! Haha!
Hur stort/litet har du nu?
tvåa på 55 kvm, skulle gärna ha det dubbla iaf kring 90-100. Men det är inte bara det. Det ska vara en bra planlösning utifrån mina behov. Den ska ha en balle om inte helt i söder så i sydväst och den får inte vara för liten. Den ska helst ligga högt upp i huset. Sen är jag kräsen med läget.
ja, listan är lång. Men först måste jag göra mig iordning så jag sen bara kan flytta.
The_RobRoy
2009-07-22, 08:28
tvåa på 55 kvm, skulle gärna ha det dubbla iaf kring 90-100. Men det är inte bara det. Det ska vara en bra planlösning utifrån mina behov. Den ska ha en balle om inte helt i söder så i sydväst och den får inte vara för liten. Den ska helst ligga högt upp i huset. Sen är jag kräsen med läget.
ja, listan är lång. Men först måste jag göra mig iordning så jag sen bara kan flytta.
Håller med om att bra planlösning är viktigare än antalet kvadrat. Men om du har runt 100 kvadrat, blir det ju även med öppen planlösning och stora rum, åtminstone en 3:a. Vad ska du göra med det sista rummet?
En fräck etage-lägenhet skulle dock vara något. Med en TV-musik del en våning upp och sen en vanlig vardagsrumsdel nedanför som är öppen även mot köket. En stor balle och ett fint sovrum på det och man är hemma :)
Bor hemma nu, men Östersund/ Åre kanske. Eller Alperna:)
Håller med om att bra planlösning är viktigare än antalet kvadrat. Men om du har runt 100 kvadrat, blir det ju även med öppen planlösning och stora rum, åtminstone en 3:a. Vad ska du göra med det sista rummet?
En fräck etage-lägenhet skulle dock vara något. Med en TV-musik del en våning upp och sen en vanlig vardagsrumsdel nedanför som är öppen även mot köket. En stor balle och ett fint sovrum på det och man är hemma :)
Behöver inte vara öppen planlösning. Jag har kommit till stadiet där jag gärna vill ha ett kök som jag kan stänga.
En fyra vore perfekt, ett rum till alla mina kläder och skit och sedan ett gästrum. Men en trea funkar om det finns väldigt bra med förvaringsutrymmen. Jag hittade eg en perfekt nybyggd lägenhet precis där jag vill bo men balkongen var i helt fel läge. Jag kunde inte bestämma mig. Men det går fler tåg *L*
Sparven från Minsk
2009-07-22, 09:43
Jupp det skulle jag! Vill ha större och med badkar! *drool*
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.