Logga in

Visa fullständig version : Kulmage precis under naveln?

Meadows
2009-07-20, 17:42
Hejsan, sökte lite men hittade inget direkt jag tyckte passade.

Min fråga och mitt problem ligger i det att jag inte har så mycket fett på min kropp alls, förutom just som sagt från naveln och ner till midjan, där mitt på magen min mage sticker ut som en liten bulle. Är ju en ganska stor besvikelse på en i övrigt ganska otränad men ok kropp. Kan tilläggas att det inte sticker ut supermycket, utan någon centimer eller två max mer än övrigt.

Vad tror ni, eller vet. Är det något som försvinner efterhand om jag försöker gå ned lite i vikt (ligger på 23.5 BMI just nu så gå ned lite kan jag ju göra), eller ligger det kanske i att jag har slappa otränade magmuskler, eller kan det vara så att jag har en alien planterad i mig som vill ut?

Vad det än kan vara, vad tror ni och hur får jag bort den? :)

kimpaa88
2009-07-20, 17:51
Har samma problem, tror det är ett vanligt problemområde. Deffade nyss ner mig rejält, men det var lite kvar av den ändå. Den går nog att få bort men tyckte inte att det var värt det för då skulle jag behöva offra en hel del muskler för det. Får leva med det helt enkelt, eller gå ner väldigt mycket i fettprocent :)

mattilainen
2009-07-20, 17:51
tycker du ska visa bild. Kan ju vara så att magmusklerna inte riktigt klarar av att hålla inne allt?

"först dit, sist bort" brukar man säga om fett. Så om du har ett problemområde så tas det säkert där sist.

Flexipop
2009-07-20, 18:00
Bara att fortsätta gå ner långsamt. Men räkna med att det kanske ryker lite muskler också som sagt. För att få bort magen totalt så krävs det en sjujävla avmagring av resten av kroppen. Om det har varit mycket fett på magen innan dvs, vilket det har varit i mitt fall.

Meadows
2009-07-20, 18:14
tycker du ska visa bild. Kan ju vara så att magmusklerna inte riktigt klarar av att hålla inne allt?

"först dit, sist bort" brukar man säga om fett. Så om du har ett problemområde så tas det säkert där sist.

Nu vet jag inte riktigt hur man visar en bild här, men jag kan fixa en länk till en...

Här kommer en bild! Hjälp. :D

http://rghost.net/357477

Flexipop
2009-07-20, 18:20
Fettet ser ändå ganska jämt fördelat ut så du kanske slipper gå ner till en riktigt låg fettprocent för att få bort det där. Men det är bara att deffa långsamt som sagt.

Flexipop
2009-07-20, 18:42
Och "bullen" har inte med otränade magmuskler att göra :p. Men det skadar ju inte att träna upp den medans du går ner i vikt.

mattilainen
2009-07-20, 18:46
det är nog ingen fara utan det är bara att fortsätta ner i vikt om du nu så gärna vill få bort den. Annars skulle jag bygga och bulka långsamt för att sedan deffa riktigt när du väl har fått lite mer muskelmassa. Trivs du inte, deffa. Klarar du av det, bygg.

Grandmaster
2009-07-20, 21:57
Nu vet jag inte riktigt hur man visar en bild här, men jag kan fixa en länk till en...

Här kommer en bild! Hjälp. :D

http://rghost.net/357477

Ser inget konstigt där, men

mitt problem ligger i det att jag inte har så mycket fett på min kropp alls,

är en stark underdrift. Nu är bilden iofs inte den bästa, men du ser ut att ha en hel del fett kvar att förlora innan 'bullen' försvinner.

Meadows
2009-07-20, 22:27
är en stark underdrift. Nu är bilden iofs inte den bästa, men du ser ut att ha en hel del fett kvar att förlora innan 'bullen' försvinner.

Ja okej, där fick du mig, har en del vid magregionerna men det syns inte på resten av kroppen menade jag utan det känns som att allt fett jag fått i mig satt sig på magen och speciellt långt ner på magen. Väger för övrigt runt 67 kg på ca 170 cm så mitt BMI är inte ute och flyger än. Dock är jag väldigt otränad. :(

C.E.J.
2009-07-20, 22:49
Ja okej, där fick du mig, har en del vid magregionerna men det syns inte på resten av kroppen menade jag utan det känns som att allt fett jag fått i mig satt sig på magen och speciellt långt ner på magen. Väger för övrigt runt 67 kg på ca 170 cm så mitt BMI är inte ute och flyger än. Dock är jag väldigt otränad. :(

Om man inte tränar men väger 67kg på 170cm, då har man visst en del fett på kroppen. T o m 60 otränade kilon på 170cm innebär en del fett.

Meadows
2009-07-20, 22:56
Om man inte tränar men väger 67kg på 170cm, då har man visst en del fett på kroppen. T o m 60 otränade kilon på 170cm innebär en del fett.

Hehe, ja självklart, jag har fett på kroppen. Det är ju inte så att jag bara ser ut som vandrande muskler. Men jag ser inte fet ut på övriga ställen på kroppen, och bilden var väl inte direkt smickrande men jag orkade inte stå och ta 100-talet bilder eftersom jag ändå bara ville visa ungefär vad mitt "problem" är, och då framförallt fettet vid naveln. Resten av min kropp får gärna vara som den är, jag är inte ute efter att vara ultradeffad men jag vill inte redan i mina unga år börja byggandet av en kalaskula.

Men så vad tror ni, bara försöka gå ned i vikt då antar jag? Hade tänkt mig en tämligen snabb viktnedgång, men nu känns det som att jag får hålla på tills nästa sommar med tanke på hur fet alla verkar tycka att jag är. Har väl en snedvriden bild av mig själv som mycket skönare än vad jag är. :P

C.E.J.
2009-07-20, 23:07
Men så vad tror ni, bara försöka gå ned i vikt då antar jag? Hade tänkt mig en tämligen snabb viktnedgång, men nu känns det som att jag får hålla på tills nästa sommar med tanke på hur fet alla verkar tycka att jag är. Har väl en snedvriden bild av mig själv som mycket skönare än vad jag är. :P

Det tog mig nån dryg månad att droppa från 65kg till 61kg, helt utan effort eller ens målsättning (jag är inte brydd om min vikt), jag är 170cm som du, så särskilt lång tid behöver det knappast ta att bli smal, vilket om du är otränad innebär 55-60kg. Styrketräna och rör lite på dig i vardagen så hamnar du snart på en bättre vikt.

Flexipop
2009-07-20, 23:08
Det är bara att gå ner i vikt som gäller ja. Det blir inte bättre av att bara träna magen om det är det du tänker på. Styrketräna och ligg på ett litet kaloriunderskott så styr du upp det hela på nolltid. Idealen på kolozzeum ska nog inte jämföras med gemene mans :)

Meadows
2009-07-20, 23:19
Det är bara att gå ner i vikt som gäller ja. Det blir inte bättre av att bara träna magen om det är det du tänker på. Styrketräna och ligg på ett litet kaloriunderskott så styr du upp det hela på nolltid. Idealen på kolozzeum ska nog inte jämföras med gemene mans :)

Styrketräna är ingen möjlighet direkt för mig förutom att göra lite crunches och armhävningar varannan dag eller så, då jag knappt har råd med mat över sommaren. Däremot försöker jag ge mig ut varannan dag och jogga en sväng runt 5km, och de dagar jag inte joggar ge mig ut och gå, också minst 5km. I övrigt rör jag inte på mig så mycket, men äter numera heller inte så mycket eftersom jag försöker få bort den jävla fula magen.

Ungefär såhär ser min kost ut nu:

Morgon/Lunch (när jag går upp runt kl 12):
Havregrynsgröt med lingonsylt och två knäckebröd med varierande pålägg.

Middag (runt kl 18-20):
Vanlig mat. Landar väl mellan 400-700 kalorier beroende på vad jag äter och hur mycket, jag är dålig på att uppskatta exakt, speciellt de dagar man äter kött där kcal-innehåll inte är märkt... :/

Kvällsmat (ca kl 22-23):
Brukar bli två knäckebröd ungefär och pålägg på det, senare på kvällen kanske en frukt eller morot om jag har hemma bara för att dämpa hungern något, då jag oftast sitter uppe till kl 03 ungefär.

Utöver detta kanske jag slänger i mig en frukt eller så om jag känner att jag behöver någonting att tugga på mellan mina mål, speciellt mellan lunch/middag då det blir så lång tid mellan. Det är inte med uppsåt det blir så utan det är mer att jag fixar middag när jag har tid och andra grejer brukar dra ut på tiden.

Mina matvanor är väl kanske inte ypperliga, speciellt inte för muskelsparande, men hur tror du/ni att det kan fungera för min viktnedgång? Kommer jag att gå ned fettvikt eller kommer jag bara att dö fet och av muskelbrist? :D

Flexipop
2009-07-20, 23:28
Om du inte bryr dig om muskelförlust så är det ju bara att springa på och skära ner på matintaget. Om du inte kan träna så är det ändå en bra idé att åtminstone öka proteinintaget för att bevara muskelmassa. Protien mättar bra också.

Men nu känner jag att det blev dags att länka hit igen:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Meadows
2009-07-20, 23:35
Om du inte bryr dig om muskelförlust så är det ju bara att springa på och skära ner på matintaget. Om du inte kan träna så är det ändå en bra idé att åtminstone öka proteinintaget för att bevara muskelmassa. Protien mättar bra också.

Men nu känner jag att det blev dags att länka hit igen:
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=26881

Nja, styrka har jag väl tänkt skaffa mig efter att jag gått ned, att gå ned i vikt är prio 1 nu. Sen kanske att bli stark, får se hur det blir med det.

Har läst deffguiden så många gånger att jag tror ögonen blöder, så jag skippar nog helst att läsa den igen. Men tack iallafall, då ska jag försöka få bort fläsket. Det är väl bara att bita i det förbannat sura äpplet helt enkelt. :P