Visa fullständig version : Var nyser och hostar ni?
Vissa nyser och hostar på sina händer. Dom människorna tycker jag är dumma i huvudet. Andra personer, mig inräknat, nyser/hostar i armvecket eller böjer sig mot golvet eller ett hörn för att nysa om de inte har långärmad tröja eller jacka på sig. Vissa nyser/hostar rakt ut. En del håller nysningen inne. Vad gör du? Poll.
I ansiktet på folk
Eller i händerna :) orkar inte dra upp armen så långt juh
Musselbank
2009-07-20, 02:11
I knävecket.
High1ander
2009-07-20, 02:20
Armvecket om det inte finns nå bättre ställen. I USA så nyser i princip alla i sina händer vilket är typ ganska stört, de har nog missuppfattat saken med "catch a cold".
Musselbank
2009-07-20, 02:26
Hm, jag nyser nog faktiskt i händerna ibland, men hostar konsekvent i armvecket. Stört. Jag ska bättra mig.
Tror jag också brukar nysa i händerna och hosta mig i armvecket. Fast nu på sistånde när jag har varit allergisk har jag nysit rakt ut. Fast då är jag inte bland folk.
Så högt jag bara kan, rakt ut, helst så plötsligt som möjligt, får alltid några priceless reaktioner från min omgivning då.
Scratch89
2009-07-20, 05:24
Mot en vägg eller ett golv. Jag tycker det är lite nasty att nysa i sina kläder om det börjar kladda.
Trevligaste är med folk som nyser i händerna och får till fontäneffekten så det sprutar saliv åt alla håll, yum.
Rakt ut så det luktar nys <3 Roligt att nya på dataskärmen också för då blir det små regnbågspluttar <3
Den tyngaste
2009-07-20, 06:34
Det ser nog lite cp ut men jag går ner på huk och nyser rakt mot golvet.
Vore intressant att veta vilket sätt som är det bästa.
Skillnaden mellan att nysa sakt ut eller mot golvet känns ju marginell.
Oftast i armvecket, i bland rakt ut.
Den tyngaste
2009-07-20, 06:55
I mitt fall hoppas jag det är mer än marginellt, jag vill gärna tro det iaf.
Baciller på 170cm vs baciller på 50cm, kanske bara känns som det gör skillnad menar du?
I mitt fall hoppas jag det är mer än marginellt, jag vill gärna tro det iaf.
Baciller på 170cm vs baciller på 50cm, kanske bara känns som det gör skillnad menar du?
Jo, visst verkar det bättre om du sätter dig på huk, men jag har svårt att tänka mig att de håller sig just exakt på 50 cm. Att stå upp och nysa mot golvet gör att de allra flesta nyser på mig som rör mig lite längre ner.
Finska Lejonet
2009-07-20, 08:36
På ett gym nära dig...
Nee, men jag nyser och hostar i armvecket, typ det första jag lärde mig när jag var lite. :whipped:
Näe. Sprayen är ju som kraftigast nära näsan, innan den hinner saktas ned. Så med näsborrarna riktade nedåt och ett mindre avstånd till golvet kan man nog se till att det mesta hamnar på golvet och inte sprider sig långt.
Motorbreath
2009-07-20, 09:36
Hostar i armvecket och nyser mot golvet
I armvecket. Det borde vara dötsstraff på de som nyser och hostar i händerna.
Armvecket, men för säkerhets skull vänder jag mig bort från folk om jag behöver nysa. Bacillerna kan säkert skvätta omkring ändå, då kan de lika gärna skvätta bort från folk istället för på dem.
Nyser mot golvet. Kan inte nysa i armvecket då jag nyser med kraft och det känns då som om jag pajar lungorna. Hostar på baksidan av handen eller armvecket.
Andy.da.wohoo
2009-07-20, 11:19
Rakt ut så det luktar nys <3 Roligt att nya på dataskärmen också för då blir det små regnbågspluttar <3
:Virro Finns nog inget jobbigare på en datorskärm än "regnbågspluttar"!
I armvecket helst, att nysa i händerna är äckligt. Ibland nyser jag rakt ut och högt som fan. Men då är jag i ett sällskap som tål det:)
Nyser åt det håll som passar. Hostar försöker jag lära mig göra i armvecket, men blir ibland händerna.
Giljotinen
2009-07-20, 11:22
Beror på situationen. Är jag ute nyser och hostar jag rakt ut för då ser jag ingen anledning att nysa ner mina egna kläder naturligtvis! Är jag inne bland folk kväver jag oftast nysen, men med hostan däremot så brukar jag böja mig undan och hosta ner mot marken eller i armvecket. Förstår mig inte på sånna som går runt och nyser sig i sina egna händer och kläder när de är utomhus!
I armvecket. Det borde vara dötsstraff på de som nyser och hostar i händerna.
+1
http://www.inquisitr.com/wp-content/pooh-swine-flu.jpg
Vrider bort huvet, dit det inte finns folk och nyser.
Vrider bort huvet, dit det inte finns folk och nyser.
+1
När jag känner att en är på väg så vänder jag mig bort där jag ser att ingen är, sen nyser jag rakt ut. Är det folk överallt blir det nog händerna tror jag.
Kan ju verkligen inte vara så optimalt att nysa/hosta i armvecket om man nyligen tränat axlar. Måste sköta vilan grappar!!111
I armvecket, bort från personen jag talar med.
isterbuk
2009-07-20, 13:07
Snett bakåt över axeln riktat bort från folk.
MojjMojj
2009-07-20, 14:37
Nyser/hostar man inte bort från folk eller i armvecket så är man puckad i nöten och där med basta!
Fick en paniknysning i ansiktet på tunnelbanan en gång av en herre i 30-årsåldern. Det var nice. Slem o snor är mysigt, speciellt från en person man aldrig träffat förut. Han bad väldigt mycket om ursäkt osv blabla.. damage done. :/
Jag försöker stänga ute mina nysningar och hostningar så gott det går. Vänder mig bortåt och nyser/hostar i armvecket eller in i en vägg om jag är utomhus. Förstår mig inte på folk som nyser i händerna.
watertouch
2009-07-20, 15:23
Nyser ni genom näsan? Har vant in mig att "hosta" ut mina nysningar..
Rakt ut sharing is caring.
Är jag bland folk så nyser jag mot överarmen eller baksidan av handen beroende på klädsel, hemma/bilen blir det rakt. Jag är en sådan som tar i som fan så det blir ytterst sällan mer än en nysning.
Nyser ni genom näsan? Har vant in mig att "hosta" ut mina nysningar..
Jag nyser också genom munnen. Då slipper man eventuell snorspray.
I armvecket. Men egentligen borde man sluta med, alla borde sluta, när alla blivit sjuka tillräckligt blev vi ju immuna!:D:D
mattilainen
2009-07-20, 18:01
berorpå var jag är. är jag ute så rakt ut i luften annars i armvecket
hahavaffan
2009-07-20, 19:17
Så högt jag bara kan, rakt ut, helst så plötsligt som möjligt, får alltid några priceless reaktioner från min omgivning då.Haha ja, faktiskt. Men det funkar bara i vänners sällskap eller bland folk man couldn't give a fuck about, alltså inte t.ex. när man står och jobbar :D
värstingen
2009-07-20, 19:21
Armvecket, alla gånger.
Nyser genom munnen med stängd mun så jag slipper anstränga mitt lilla huvud med sådana saker :) Hostar i handen eller armvecket kommer faktiskt inte ihåg eftersom det var ngt år sedan jag gjorde det senast
Supercharger
2009-07-20, 21:14
Nyser oftast rakt ner i golvet eller rakt ut, men om jag är nånstans bland folk så nyser jag alltid i armvecket eller i en servett.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.