Visa fullständig version : Tja, nån som har bra schema,provat många
ja som rubriken har provat det mesta men fan inget går, Har riktigt bra tålamod men till slut så blir det ju jobbigt med inga resultat, Ända ja kan komma på jag inte provat är hög reps shema,
Högsta ja kör är *8 tror jag, men kör mest på 5 st. Funderar på öka till 12 eller 15? för några polare har nämt att "repsen bygger musklerna"
Ajja vore snällt med något schema eller tips, vill köra ett 3 dagars max 4. En grej till som jag undrar på. Har tränings verk som fan alltid men endå händer inget det är konstigt, kan sitta i 3 dagar ibland 4.
Har tränat ca 1 år och har varierat och provat massa grejor, kört tex bumbis schema,
Tack för svar.
Martin Löwgren
2009-07-16, 16:34
ja som rubriken har provat det mesta men fan inget går, Har riktigt bra tålamod men till slut så blir det ju jobbigt med inga resultat, Ända ja kan komma på jag inte provat är hög reps shema,
Högsta ja kör är *8 tror jag, men kör mest på 5 st. Funderar på öka till 12 eller 15? för några polare har nämt att "repsen bygger musklerna"
Ajja vore snällt med något schema eller tips, vill köra ett 3 dagars max 4. En grej till som jag undrar på. Har tränings verk som fan alltid men endå händer inget det är konstigt, kan sitta i 3 dagar ibland 4.
Har tränat ca 1 år och har varierat och provat massa grejor, kört tex bumbis schema,
Tack för svar.Vilken nivå söker du? Hur många dgr i veckan?
Ostknäcket
2009-07-16, 16:35
Äter du tillräckligt? Tränar du tillräckligt hårt? Många tränar inte tillräckligt hårt.
Skrev att jag ville köra 3 dagar max 4, för ja har sjukt träningsverk, och jag vill köra hårt, haha asså blir galen på detta nu gör varsomhelst bara ja får resultat snart.
Äter du tillräckligt? Tränar du tillräckligt hårt? Många tränar inte tillräckligt hårt.
Yes, Jag har till och med gått upp 10 kg detta året jag tränat, så jag har ätit tok för mycket, o jag är alltid så slutkörd så händerna skakar efter passet. Och jag har journaler o allt sånt så jag kan variera mig se senaste resultat osv,
Martin Löwgren
2009-07-16, 16:44
Ok testa detta
3.0
Träningsschemat
Pass 1 Underkropp (Tungt)
Övningar
1. Knäböj
2. Utfall (Upp på bänk)
3. Raka (Stela) marklyft
4. Hack squats
5. Liggande lårcurl (Endast excentriskt)
6. Benspark (Dropset)
7. Ståendevadpress
8. Donkey raises
9. Cablecrunches
10. Situps (I magbänk med låsta höfter)
Pass 2 Överkropp (Lätt)
Övningar
1. Sittande rodd
2. Liggande rak-hantelpress/bänkpress
3. Militärpress
4. Pullover (Hantel)
5. Raka kabelflyes
6. Lyft åt sidan (Kabel) (Dropset)
7. Skivstångscurls (Superset med 8)
8. Scullcrusher (Superset med 7)
9. Bålrotation med skivstång
10. Bålrotation i cablecross
Pass 3 Underkropp (Lätt)
Övningar
1. Knäböj
2. Benpress
3. Utfallsgång
4. Stående lårcurl
5. Abduktion/Adduction - maskin (Superset)
6. Sittande vadpress
7. Smith-vadpressar
8. Cablecrunches
9. Bollcrunch
Pass 4 Överkropp (Tungt)
Övningar
1. T-bar/Skivstångsrodd
2. Sneda hantel/skivstångspressar
3. Axelpress (Maskin alt Hantlar)
4. Latsdrag (Smala/Breda)
5. Sneda hantelflyes
6. Lyft åt sidan
7. Pushdowns
8. Koncentrationscurls
9. Bålrotationer (Medicinboll)
10. Bålrotationer (Cablecross)
OBS! Känner man att en viss övning verkligen inte känns bra kan man självklart byta ut den mot en liknande övning. Jag har ibland redan gett er valmöjligheter samt tips på superset, dropset med mera men du är antagligen så pass erfarenh att du själv kan känna efter vad som bäst passar dig. Vill du köra superset på latsdrag och pushdows eller dropset på knäböj är det helt okej. Jag har utgått från vad jag anser vara bäst - INTE vad som nödvändigtvis är bäst.
Antal set
Under de lätta passen rekommenderar jag att man tränar 4 set. Under de tunga passen rekommenderar jag mellan 2-3set. Som sagt, det är väldigt svårt för mig att tala om hur många set just DU ska göra. Det är bättre att du känner efter själv. Vissa vill träna 5set knäböj men bara 1 set biceps. Vi är så olika och de bästa är att känna efter själv.
Repetioner
Under det tunga passen rekommenderar jag att man ligger mellan 6-8 repetioner. Under de lätta passen rekommenderar jag att man lägger sig mellan 12-15 repetioner. Återigen så får man självklart tumma lite på detta om man känner för det.
Tack för svar.
Låter som att det inte är i träningen problemet ligger,
har du undersökt hur din kost ser ut?
Ok testa detta
3.0
Träningsschemat
Pass 1 Underkropp (Tungt)
Övningar
1. Knäböj
2. Utfall (Upp på bänk)
3. Raka (Stela) marklyft
4. Hack squats
5. Liggande lårcurl (Endast excentriskt)
6. Benspark (Dropset)
7. Ståendevadpress
8. Donkey raises
9. Cablecrunches
10. Situps (I magbänk med låsta höfter)
Pass 2 Överkropp (Lätt)
Övningar
1. Sittande rodd
2. Liggande rak-hantelpress/bänkpress
3. Militärpress
4. Pullover (Hantel)
5. Raka kabelflyes
6. Lyft åt sidan (Kabel) (Dropset)
7. Skivstångscurls (Superset med 8)
8. Scullcrusher (Superset med 7)
9. Bålrotation med skivstång
10. Bålrotation i cablecross
Pass 3 Underkropp (Lätt)
Övningar
1. Knäböj
2. Benpress
3. Utfallsgång
4. Stående lårcurl
5. Abduktion/Adduction - maskin (Superset)
6. Sittande vadpress
7. Smith-vadpressar
8. Cablecrunches
9. Bollcrunch
Pass 4 Överkropp (Tungt)
Övningar
1. T-bar/Skivstångsrodd
2. Sneda hantel/skivstångspressar
3. Axelpress (Maskin alt Hantlar)
4. Latsdrag (Smala/Breda)
5. Sneda hantelflyes
6. Lyft åt sidan
7. Pushdowns
8. Koncentrationscurls
9. Bålrotationer (Medicinboll)
10. Bålrotationer (Cablecross)
OBS! Känner man att en viss övning verkligen inte känns bra kan man självklart byta ut den mot en liknande övning. Jag har ibland redan gett er valmöjligheter samt tips på superset, dropset med mera men du är antagligen så pass erfarenh att du själv kan känna efter vad som bäst passar dig. Vill du köra superset på latsdrag och pushdows eller dropset på knäböj är det helt okej. Jag har utgått från vad jag anser vara bäst - INTE vad som nödvändigtvis är bäst.
Antal set
Under de lätta passen rekommenderar jag att man tränar 4 set. Under de tunga passen rekommenderar jag mellan 2-3set. Som sagt, det är väldigt svårt för mig att tala om hur många set just DU ska göra. Det är bättre att du känner efter själv. Vissa vill träna 5set knäböj men bara 1 set biceps. Vi är så olika och de bästa är att känna efter själv.
Repetioner
Under det tunga passen rekommenderar jag att man ligger mellan 6-8 repetioner. Under de lätta passen rekommenderar jag att man lägger sig mellan 12-15 repetioner. Återigen så får man självklart tumma lite på detta om man känner för det.
Tack så mycket för schemat, det såg riktigt bra ut och precis vad jag ville prova, ett högrep schema med många övningar, Tack för snabbt svar.:cool:
Låter som att det inte är i träningen problemet ligger,
har du undersökt hur din kost ser ut?
Kan vara men är nästan säker på det inte är det, Äter alltid varierad kost med sallad o allt dedär, och mycket fisk/kyckling/kött. Även protte drinkar. Som ja skrev här övan har jag ökat 10 kilo i vikt detta året, o bara gått o väntat på ja snart släpper det säkert o sätter igång med ökningar, många har sakt att det gör det, men blev mest fett bara.
Finska Lejonet
2009-07-16, 17:10
Har du ökat i vikter?
Det gäller ju att tala om för musklerna att de ska växa.
Vet många som inte kör sitt max utan sitter och kör hemtrevliga vikter och halvsover på maskinerna. =P
Testa Martins schema och lasta på ordentligt med vikt...
Har du ökat i vikter?
Det gäller ju att tala om för musklerna att de ska växa.
Vet många som inte kör sitt max utan sitter och kör hemtrevliga vikter och halvsover på maskinerna. =P
Testa Martins schema och lasta på ordentligt med vikt...
Nä inte direkt, men är helt slut endå efter varje pass, ska ta o prova hans schema:)
Sen en allmän fråga, ere lönt o börja igen nu när jag väger 82kg, funderar på o gå ner till 70 igen men det tar så lång tid, o man vill ju inte bli fetto iheller med bulk;S
snatch914
2009-07-16, 17:24
Nä inte direkt, men är helt slut endå efter varje pass, ska ta o prova hans schema:)
Sen en allmän fråga, ere lönt o börja igen nu när jag väger 82kg, funderar på o gå ner till 70 igen men det tar så lång tid, o man vill ju inte bli fetto iheller med bulk;S
Man blir inte ett fetto utav bulk... Då har man gjort något fel! Men om du anser dig själv o vara fetto så är en viktnedgång ett bra alternativ. Men tänk på att du då måste vara 100 på vad som stoppas in i munnen, träna bra o rätt hela tiden...
Sen tänker jag på en fråga... Hur ofta dricker du alkohol?
Damien Thorne
2009-07-16, 17:43
Tack för svar.
Där har vi förklaringen till att de flesta kör fast i utvecklingen. De varierar repsen alldeles för lite.
Du skriver att du funderar på att köra 12 reps eller 15 reps, och då menar du att du bara ska köra 12 reppare varje pass. Då kör man också fast.
Testa istället att ändra repsen varje vecka (eller varje gång du kör samma muskelgrupp igen, du kanske kör dom 2ggr/vecka).
12 reps vecka 1
9 reps vecka 2
6 reps vecka 3
3 reps vecka 4
Vecka 5 börjar du om cykeln på 12 reps, 9 reps osv fast lite tyngre än förra perioden.
Man blir inte ett fetto utav bulk... Då har man gjort något fel! Men om du anser dig själv o vara fetto så är en viktnedgång ett bra alternativ. Men tänk på att du då måste vara 100 på vad som stoppas in i munnen, träna bra o rätt hela tiden...
Sen tänker jag på en fråga... Hur ofta dricker du alkohol?
Dricker mycket nu på sommaren, ble så trött på de så sket i o träna nu på sommaren, men annars resterande av året drack ja lite för ja ville ha resultat.
snatch914
2009-07-16, 18:28
Jadu som du säkert vet så går träning och alkohol. Sen hur mycket är "lite" för dig? En gång i månaden, kanske?
Jadu som du säkert vet så går träning och alkohol. Sen hur mycket är "lite" för dig? En gång i månaden, kanske?
Aaa typ 2 gånger i månaden innan, o nu på sommaren ere typ 3-4 i veckan men nu skiter ja i de.
snatch914
2009-07-16, 18:34
Aaa typ 2 gånger i månaden innan, o nu på sommaren ere typ 3-4 i veckan men nu skiter ja i de.
Det är på tok för mycket inte konstigt du lagt på dig endast fett, enar 2ggr i månaden... Och att du nu dricker 3-4 ggr i veckan och ändå vill fortsätta med träning omågende med hjälp av ett nytt schema, jadu hela den här tråden får mig till att känna lukt utav klassiskt kolo-troll..
Det är på tok för mycket inte konstigt du lagt på dig endast fett, enar 2ggr i månaden... Och att du nu dricker 3-4 ggr i veckan och ändå vill fortsätta med träning omågende med hjälp av ett nytt schema, jadu hela den här tråden får mig till att känna lukt utav klassiskt kolo-troll..
Kommer ju såklart gå tillbacka till typ sprit 2 ggr i månaden. När ja ska börja igen, o nä det har varit mest för mycket "nyttig mat" fan svårt o veta hur mycket man ligger på när man motionerar o allt,
riktigt segt, fick skit bra resultat dom 2 första månaderna, bruden bara "wow" sen har det bara stått stilla, varför måste de vara så mycket piss kan man intwe bara träna:O
snatch914
2009-07-16, 18:48
2ggr i månaden är för mycket för att uppnå goda resultat i gymmet(!)...
martin86
2009-07-16, 18:57
2ggr i månaden är för mycket för att uppnå goda resultat i gymmet(!)...
Nej?
Jag tror att du är för otålig. Om du har tränat ett år och provat "allt" har du inte gett varje upplägg en rimlig chans. Ge Martins upplägg minst tre månader, helst ännu mer. Se till att planera din utveckling. Du ska kunna göra något bättre varje pass. Mer vikt, fler repetitioner, kortare vila, bättre teknik. Något varje pass ska tala om för dig att du går framåt. I de stora övningarna, tex knäböj och marklyft, kan du börja en bit under ditt max och sedan öka fem kilo i veckan tills det tar stopp (utan att tumma på tekniken såklart.)
Försök att komma ner till gymmet de dagar du är nykter/inte är för bakis, så blir det inte lika segt att börja träna igen efter sommaren. Du kan ju skippa finliret på sommaren och bara köra några basövningar, så går passen fort och blir bra.
Annars är det nog som de andra i tråden skriver; ha tålamod.
Finska Lejonet
2009-07-16, 22:38
Låter som du är lite halvseriös med träningen, men desto seriösare med kosten = övervikt.
En ordentlig bulk utan ordentlig träning resulterar i en stor portion övervikt efter ett tag.
Det är en fördel att börja träna ordentligt innan man börjar äta ordentligt(mycket).
Sen är det ju så att man kan göra 20-30 reps på uppvärmningsvikt och bli trött, det är ju ingen konst...men några muskler lär ju knappast dyka upp. Det är väll ungefär som att köra ett rejält bodypumppass för många, du blir kanske helt slut men några muskler får du knappast.
Jag har ett helt gäng kompisar som påminner om det du säger, jag längtar verkligen till att få med dem till gymmet och köra ett riktigt monsterpass. =)
Commando1980
2009-07-16, 22:47
Tack för svar.
låter som du byter scheman för ofta och inte gett de en chans att funka. kom ihåg att du måste pressa dig för att lyfta mer vikt, det räcker inte att 'köra hårt'. träningen måste också vara progressiv.
Låter som du är lite halvseriös med träningen, men desto seriösare med kosten = övervikt.
En ordentlig bulk utan ordentlig träning resulterar i en stor portion övervikt efter ett tag.
Det är en fördel att börja träna ordentligt innan man börjar äta ordentligt(mycket).
Sen är det ju så att man kan göra 20-30 reps på uppvärmningsvikt och bli trött, det är ju ingen konst...men några muskler lär ju knappast dyka upp. Det är väll ungefär som att köra ett rejält bodypumppass för många, du blir kanske helt slut men några muskler får du knappast.
Jag har ett helt gäng kompisar som påminner om det du säger, jag längtar verkligen till att få med dem till gymmet och köra ett riktigt monsterpass. =)
Jag är väldigt seriös med gymmandet, men jag gör väll antagligen fel. Kanske sitter i psyket, i början typ första 2-3 månaderna fick jag riktigt bra resultat, när jag typ bara lattja lite på gymet o åt typ va ja ville.
Men nu när man ska vara serri så går fan inget:O
Jochitko
2009-07-16, 23:39
Jag är väldigt seriös med gymmandet, men jag gör väll antagligen fel. Kanske sitter i psyket, i början typ första 2-3 månaderna fick jag riktigt bra resultat, när jag typ bara lattja lite på gymet o åt typ va ja ville.
Men nu när man ska vara serri så går fan inget:O
Resultaten kommer enligt mig alltid lite i vågor, en resultatsperiod följd av en relativt lång period utan resultat, och sen syns nya resultat riktigt synligt igen :) Ett år är itne heller jättelänge att ha tränat, och i jämförelse med de resultat man får i början kan det kännas som att väldigt lite händer där efter.
Jag har lagt upp mitt senaste träningsschema här, kolla in det om du tror att det kan vara för dig. Det ska vara för folk som tränat MINST ett år. Men tror iofs att du borde få bra resultat med vanliga splittar också. Lycka till vilket fall, kanske kan du iaf dra lite inspiration ifrån mitt schema ;)
Ditt problem är drickandet helt enkelt. Jag ökade inte heller när jag drack som du gör/gjorde. Alkohol=nedsatt proteinsyntes=maten går till fett och inte muskler.
Ditt problem är drickandet helt enkelt. Jag ökade inte heller när jag drack som du gör/gjorde. Alkohol=nedsatt proteinsyntes=maten går till fett och inte muskler.
Att dricka några gånger i månaden lär ju inte vara något problem. Det är väl under sommaren då drickandet blir så regält att han helt lägger träningen på hyllan som problemet är isf. Det är många som gillar att förgylla sina sommarkvällar med lite öl och försöker man hålla igång med träningen vid sidan om så tror jag inte man tappar jättemycket under sommarmånaderna.
Men 2 gånger i månaden påverkar rätt mycket det med. JAg drack ungefär så mycket för ett tag sen och jag ökade inget alls då.
Men 2 gånger i månaden påverkar rätt mycket det med. JAg drack ungefär så mycket för ett tag sen och jag ökade inget alls då.Jag har haft en nykter helg sedan början av maj, många helger två dagars. Jag har ändå ökat, trots en bibehållen kroppsvikt. Alkoholen är nog inte så stort dödsproblem som många inbillar sig så länge man inte super så man blir sängliggande flera dagar efteråt.
en sak till är det lönt o strectha efter passet?
en sak till är det lönt o strectha efter passet?
Ganska skönt att göra, väldigt individuellt ioförsej kan jag tänka mej. Själv måste man stretcha varenda muskel i benen för att kunna gå ordentligt sen. Bröstmusklerna och korsryggen måste jag också stretcha. Men annars klarar jag mej ganska bra. I övrigt är det ju inte någon nackdel att vara lite rörlig.
Antar att det med spriten också är individuellt, så om du nu inte har ökat någonting kan det ju vara idé att i alla fall testa en vit månad.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.