Visa fullständig version : Ahh!!!.. min vikt! :)
Jag vägde mig innan jag gick och lade mig, vågen stannade på 67kg, morgonen därpå så vägde jag mig igen, utan några mål/toalett besök eller liknande. det konstiga var att jag vägde 4hekto mindre. Vart tog allt vägen?! :)
"Viloförbränningen?"
Det var väl inget , har varit ägare till en våg där vikten kunde förändras upp till 7 (!!!)kg beroende på var man satte den på golvet/hur man stod på den...
RussianLady
2002-05-06, 19:26
släng skiten vet jag :D :D
Har du kollat under sängen? :D :D :D
Jag väger i regel 2-3kg mindre på morgonen än vad jag gör innan jag lägger mig. Inget speciellt med det, maten som fanns i magen förbrukas och en del utav dess massa utsöndras i form av värme och vattenånga medans resten blir avföring.
[ 06 Maj 2002: Inlägget har ändrats av: Warrior 2[H]4U ]
"maten som fanns i magen förbrukas och en del utav dess massa utsöndras i form av värme och vattenånga medans resten blir avföring."
Men jag sket ju inte,.. kan ju inte hamnat 4hekto i brallan utan att ja märkte det :confused: :D
Men vågen stämmer faktiskt, visar alltid rätt oså.. eller rätt vet jag inte, en gång när batterierna var nästan slut så visade den 180kg :D fan va biff man kände sig då!
heh.. ;)
Vatten i form av svett och vatten i utandningsluften är den enkla förklaringen.
/Henke
GhostFace
2002-05-06, 23:05
Är det någon på detta forum som inte går ner 'lite' i vikt under de timmarna (ex. 7-9 tim) ni sover?
s@ndberg
2002-05-07, 00:27
I lumpen fick vi lära oss att kroppen så fort man blir lätt svettig i pannan har förlorat ca 2 dl vatten (= ca 2 hekto) Det är alltså stora mängder som är i omlopp under ett dygn.
Du har som sagt dels utandningen men även avdunstning. Testa att sov med en plastpåse trädd över en underarm med gummibband runt. Lär bli rätt fuktigt efter ett tag skulle jag tro.
Yepp, Man svettas bort ett antal liter varje natt. Jag är rätt varm av mig och går ner 2-3 kg per natt.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.