Peter Hansen
2009-07-11, 22:00
Hejsan! Hoppas ni har ork att läsa detta lååånga inlägg ;)
Har för ett par månader sedan lagt om träningen från köra veckovis, alltså måndag - rygg, onsdag - ben etc etc, till att köra 3 träningsdagar i följd och sen en vilodag. Jag är nu helt såld på detta upplägg och har gjort otroliga framgångar. Jag har dock ett problem när man kör hela kroppen på 3 dagar och jag är väldigt öppen för lite konstruktiv kritik och tips på ändringar osv!
Speciellt om någon har en bra idé hur jag ska få in marklyften. Mitt problem här med just de raka marklyften är att jag just nu lägger stor fokus på lats. Om jag lägger de raka marklyften först i ryggpasset, som jag alltid gjort förut, blir chinsen otroligt lidande. Om jag lägger övningen innan ryggresningarna så orkar jag i princip inga vikter alls och det känns meningslöst.
Dag 1 - Ben, mittersta delen av axlarna, mage
Knäböj i smith
Gående utfall
Benspark
Lårcurl
Vadpress ståendes i smith
Lateral Raises - alltså hantellyft åt sidan
Diverse core- och magövningar
Dag 2 - Rygg, biceps, baksida axlar
Chins med vikter
Latsdrag i maskin (nyfunnen kärlek)
Hantelrodd
Rodd i maskin
Bicepcurls i cable (enda rena bicepövningen då jag inte lägger så stor fokus på armar)
Baksida axlar i cablecross
Ryggresningar
Dag 3 - Bröst, Tricep, framsida axlar, mage (om ork finns)
Bänkpress
Lutande hantelpress
Nedlutande flyes i cablecross, stående.
Militärpress med skivstång, ibland stående ibland sittandes.
Triceps i cable
Shrugs
Diverse magövningar
Dag 4 - vila
Sen upprepas allting igen!
Stort tack på förhand! =)
Har för ett par månader sedan lagt om träningen från köra veckovis, alltså måndag - rygg, onsdag - ben etc etc, till att köra 3 träningsdagar i följd och sen en vilodag. Jag är nu helt såld på detta upplägg och har gjort otroliga framgångar. Jag har dock ett problem när man kör hela kroppen på 3 dagar och jag är väldigt öppen för lite konstruktiv kritik och tips på ändringar osv!
Speciellt om någon har en bra idé hur jag ska få in marklyften. Mitt problem här med just de raka marklyften är att jag just nu lägger stor fokus på lats. Om jag lägger de raka marklyften först i ryggpasset, som jag alltid gjort förut, blir chinsen otroligt lidande. Om jag lägger övningen innan ryggresningarna så orkar jag i princip inga vikter alls och det känns meningslöst.
Dag 1 - Ben, mittersta delen av axlarna, mage
Knäböj i smith
Gående utfall
Benspark
Lårcurl
Vadpress ståendes i smith
Lateral Raises - alltså hantellyft åt sidan
Diverse core- och magövningar
Dag 2 - Rygg, biceps, baksida axlar
Chins med vikter
Latsdrag i maskin (nyfunnen kärlek)
Hantelrodd
Rodd i maskin
Bicepcurls i cable (enda rena bicepövningen då jag inte lägger så stor fokus på armar)
Baksida axlar i cablecross
Ryggresningar
Dag 3 - Bröst, Tricep, framsida axlar, mage (om ork finns)
Bänkpress
Lutande hantelpress
Nedlutande flyes i cablecross, stående.
Militärpress med skivstång, ibland stående ibland sittandes.
Triceps i cable
Shrugs
Diverse magövningar
Dag 4 - vila
Sen upprepas allting igen!
Stort tack på förhand! =)