handdator

Visa fullständig version : Hur funkar tjejer? Är hon intresserad eller ej?

tobbe17
2009-07-11, 21:09
Går på samma skola med en tjej och vi känner varandra ganska bra genom skolan ( inte på fritiden ), jag gillar henne men har inte sagt eller visat det ännu.

Vi har inte setts eller pratat sen sommarlovet och hon tog kontakt och skickade ett sms, vi hade inte varandras nummer innan så hon har antagligen letat upp det.

Hon frågade hur det var och så

Tror ni hon är intresserad då? Vad man själv hört så brukar ju killen börja messa till nån han är intresserad av..

OBS: Är ju inte så att jag inte vågar ta kontakt med henne och fråga eller så men undrar vad ni tror hur tjejer tänker

ceejay
2009-07-11, 21:11
Någonting är det ju om hon själv fixat numret :)

Hitta på något att göra

LindaS
2009-07-11, 21:11
Intresserad av vad?

Granatgiraffen
2009-07-11, 21:13
Intresserad av vad?

Av honom! Dåligt trög du är.

sundvall
Tror ni hon är intresserad då? Vad man själv hört så brukar ju killen börja messa till nån han är intresserad av..

:confused:

Klart hon är intresserad. Hör av dig till na.

Lellan
Inte svarat på sms:et än? Släng iväg ett typ att allt är bra, lugnt + föreslå fika imorrn?

Och så uppdaterar du tråden och låter oss veta allt när ni träffats. Seså, träffas å tänk inte för mkt utan ha trevligt! :thumbup:

LindaS
2009-07-11, 21:17
Av honom! Dåligt trög du är.Jag brukar undvika att skriva vad du är, så jag fortsätter med det.

Spiffy
2009-07-11, 21:17
Hon tar kontakt med dig trots att du inte gett henne ditt nummer och frågar hur det är. Du gillar henne, men har inte ens svarat på sms:et *gah!*

Ja hon är antagligen intresserad.

Yes
2009-07-11, 21:18
Hon är iaf intresserad av fortsatt kontakt. Så det är väl bara messa tillbaks och föreslå lämplig aktivitet.

Om hon är intresserad av något mer är ju svårt att säga, även om det inte verkar osannolikt, men det spelar ju ingen som helst roll. Även om hon gillar dig nu så betyder det inte att hon vill hoppa i säng med dig imorgon.

Tänk inte så mycket på det, kör på, ha roligt och försök bygga upp vidare kontakt med henne. Är du intresserad kan du ju alltid hinta lite om det och se hur hon svarar.

LindaS
2009-07-11, 21:18
Inte svarat på sms:et än? Släng iväg ett typ att allt är bra, lugnt + föreslå fika imorrn?

Och så uppdaterar du tråden och låter oss veta allt när ni träffats. Seså, träffas å tänk inte för mkt utan ha trevligt! :thumbup:Helt klart. Hon är ju tillräckligt intresserad för att skicka sms. Ta det därifrån, se vart det leder.

Loke
2009-07-11, 21:22
Tja, jag skulle gissa på att hon märkt att du är intresserad och att hon har tråkigt. Hon vet att du inte kommer dissa henne, så därför vill hon umgås. Kanske lyckas du styra upp nåt, kanske blir ni bara vänner.

Granatgiraffen
2009-07-11, 21:24
Jag brukar undvika att skriva vad du är, så jag fortsätter med det.

ok Darkwing Duck. Fast klart meningslöst att påpeka det. *cry* Om du hade varit en riktigt undvikare så hade du undvikit att skriva detta också. Allt detta ungdomsprovocerande. Vi måste utveckla oss förbi detta stadie!

Tolkia
2009-07-11, 21:38
LindaS och Granatgiraffen slutar catfighta, tack.

tobbe17
2009-07-11, 21:39
Tror ni fick det lite om bakfoten, jag har svarat och messat lite men nu ingen kontakt på nån dag

sundvall
2009-07-11, 21:41
Tror ni fick det lite om bakfoten, jag har svarat och messat lite men nu ingen kontakt på nån dag

Haha! Ja det var ju en annan sak det.

Hör av dig då, styr upp nåt.

Lallle
2009-07-11, 21:44
Do it.

Shajjn
2009-07-11, 21:47
Boka träff.

tobbe17
2009-07-11, 21:48
Detta jag funderar på,, först tar hon kontakt, sedan ingen kontakt på ngr dar.. Hur går det ihop?

Loke
2009-07-11, 21:49
Detta jag funderar på,, först tar hon kontakt, sedan ingen kontakt på ngr dar.. Hur går det ihop?

Som sagt... Jag tror hon bara hade tråkigt, nu ville nån kompis till henne göra nåt. Hon hör av sig snart :)

Godfella
2009-07-11, 21:49

Pengarna på mobilen kanske tog slut?

C.E.J.
2009-07-11, 21:50

Ingen online på msn, alla på mobillistan sover -> uttråkad -> börjar stalka fram nummer till gamla bekanta bara för att ha nåt att göra :D

Shakemynuts
2009-07-11, 21:54
Vad är det med denna negativitet?
Sms är ju skit, hon har säkert råkat radera eller bara glömt att svara. Ring upp henne och fråga om hon vill hitta på något. :thumbup:

sundvall
2009-07-11, 21:57

Kan finnas tusen anledningar. Enda problemet här är att du bryr dig, sluta analysera så mycket och hör av dig. Du sätter stopp för dig själv här :).

Märker du sen att hon försöker spela dig... återkom så ska vi se vad vi kan göra :D

Ica Lady
2009-07-11, 22:14
Utan vidare intresserad om hon själv tagit reda på ditt nummer :thumbup:. Kanske hon väntar på nåt mer från dig ännu, för att veta om du verkligen är intresserad också (fan jag avundas hennes tålamod), och inte bara svarade på hennes förra mess.... Skriv åt henne igen vetja, om du vill. Nothing to lose, eller hur? Lycka till!

Jure
2009-07-11, 22:23
Skicka iväg ett mms på dig där du är naken ( om du är välhängd, annars ignorera detta inlägg)

tobbe17
2009-07-11, 22:26
och inte bara svarade på hennes förra mess....

tvärtom..

Yes
2009-07-11, 22:28
men vad har du sagt då?

sundvall
2009-07-11, 22:29
och inte bara svarade på hennes förra mess....

tvärtom..

Alltså vad fan, jag måste vara trött eller nåt. Vad menar du? Skriv istället hur hela skiten gått till.

tobbe17
2009-07-11, 22:30
svara på hennes fråga och gratulerade till att hon klarat teorin

Ica Lady
2009-07-11, 22:39
Du svarade på hennes fråga och grattade, ställde alltså ingen ny fråga, som hon kunde svara på? Verkade nyfiken och intresserad? Kanske hon inte riktigt vågar....

mini
Jag fattar nog inte grejen, men ja, hon kan ju inte tycka att du är helt hopplös. Å andra sidan är ni ju bra kompisar i skolan, så det kanske bara är som kompis hon är intresserad. Chilla, föreslå att ni ska göra något ihop en dag på lovet och se vad som händer.

patrikjo
Har du gjort något för att kontakta henne då? Hon lär ju sitta och undra varför du är så ointresserad.

Varför tror du att hon skulle fungera på något annat sätt än vad du gör?

tobbe17
2009-07-11, 22:41
Alltså vad fan, jag måste vara trött eller nåt. Vad menar du? Skriv istället hur hela skiten gått till.

1: hon tog kontakt ( leta upp mitt nr )
2: vi messa lite

nästa dag:
vi messar ett tag, jag svarar på hennes fråga och gratulerar till teorin
inget svar...

hendrong
2009-07-11, 22:41
Edit: Det var inget. Och jag råkade trycka på quote i stället för edit på inlägget nedan. D'oh.

hendrong
2009-07-11, 22:42
Edit: Det var inget.

sundvall
2009-07-11, 22:43
1: hon tog kontakt ( leta upp mitt nr )
2: vi messa lite

nästa dag:
vi messar ett tag, jag svarar på hennes fråga och gratulerar till teorin
inget svar...

Cool. Skriv ett sms imorgon, "Hey, ska göra det och det, haka på vettja :)" Träffa henne, ha roligt, done.

tobbe17
2009-07-11, 22:44
Edit: Det var inget. Och jag råkade trycka på quote i stället för edit på inlägget nedan. D'oh.

korrekt

tobbe17
2009-07-11, 22:45
Cool. Skriv ett sms imorgon, "Hey, ska göra det och det, haka på vettja :)" Träffa henne, ha roligt, done.

jobba? hehe ;)

sundvall
2009-07-11, 22:46
jobba? hehe ;)

Ska du jobba precis hela dagen?! Gå och fika efteråt, dra å köp en tröjja å säg åt henne å hänga med som smakråd, dra och se den där nya filmen på bio, fan vet jag.

Allan
2009-07-11, 22:46
Och om du kommer på hur tjejer funkar kan du väl berätta det, för vi är många som skulle vilja veta...:em:

tobbe17
2009-07-11, 22:48
Och om du kommer på hur tjejer funkar kan du väl berätta det, för vi är många som skulle vilja veta...:em:

haha sure ;)

tobbe17
2009-07-11, 22:49
Ska du jobba precis hela dagen?! Gå och fika efteråt, dra å köp en tröjja å säg åt henne å hänga med som smakråd, dra och se den där nya filmen på bio, fan vet jag.

Jag hittar på ngt, hör av mig imorn vad som sker, over and out
gonatt

<Mike>
Du borde kanske skicka ett till sms och fråga varför hon först skickar ett sms och sen inte svarar tillbaka men jag vet inte... Hade någon letat reda på mitt nummer, skickat ett sms och sedan inte svarat på flera dagar efter man svarade på deras sms så hade jag nog blivit irriterad. Jag hade känt mig dissad även fast jag inte skulle vara det.

Så hade det varit jag så hade jag väntat tills tjejen tog upp kontakten igen för att visa att jag inte går runt och väntar utan klarar mig bra själv.

Lycka till iaf :)

Edit: Jag fick för mig att du fick ett sms och sedan inget mer, inte att ni hade messat ett tag. Du var otydlig ;P Om ni messade ett tag så kanske du var för seg och småpratade för mycket och hon tappade lite av sitt intresse. Tjejer är kluriga.

Tricce

detta blir nog det största +1 jag gjort alltså +1

Sundsarn
2009-07-11, 22:58
detta blir nog det största +1 jag gjort alltså +1

+1 Går dem inte att göra större? :(

Sebbe_H
2009-07-11, 23:35
Du borde kanske skicka ett till sms och fråga varför hon först skickar ett sms och sen inte svarar tillbaka men jag vet inte...

"Öööh hallå varför svarar du inte när jag skriver???! Hallå svara då!?!"

Snacka om creepy.

Håller med sundvall, styr upp nånting(ingen bio dock, sjukt osocialt). Ring, skicka inte sms.

sundvall
2009-07-11, 23:43

snacka om creepy.

Håller med sundvall, styr upp nånting(ingen bio dock, sjukt osocialt). Ring, skicka inte sms.

+1

koffein_beroende
2009-07-11, 23:59
Sådana här trådar gillar jag:D Alltid kul att veta hur det slutar:)

mojoo
2009-07-12, 00:07
Tjejer och killar=Katt och råtta. Man ska aldrig vara för lätt tillgänglig för tjejen man är på g med. Lite svårfångad ska man vara. I ditt fall verkar de som du inte ställde nån fråga tillbaka och hon hade inget att svara på direkt. Till vissa personer måste man alltid ställa frågor tillbaka annars så svarar de ej. Andra har ju hur lätt som helst å babblar på om annat. Men alla är ju inte likadan men lycka till.

Loke
2009-07-12, 00:10
Sådana här trådar gillar jag:D Alltid kul att veta hur det slutar:)

Har det någonsin hänt att en sån här tråd fått ett positivt slut?

hendrong
2009-07-12, 00:26

Ingen vanligt "dejt" heller tycker jag, där man bara sitter och fikar, tar en drink eller äter middag tillsammans. Sjukt svårt att komma på något att prata om.

Gör någonting där det hela tiden dyker upp nya saker att prata om. Gå på zoo, museum, eller nåt.

<Mike>
2009-07-12, 00:31

Snacka om creepy.

Heh nu var det ju inte så här det låg till utan dom hade ju skickat ett antal sms till varandra innan tjejen slutade skicka tillbaka. Jag hade fått för mig att han hade fått ett sms typ "hur går det?" vilket han hade svarat på men inte fått något svar tillbaka på. I den situationen så hade det varit annorlunda och han skulle kunna fråga om hon fick hans svar eller något eftersom det skulle vara extremt konstigt att först ta kontakt med någon och sedan ångra sig på en gång.

Håller med om att bio inte är någon höjdare, det är rätt fegt också ;)

Three pigs
2009-07-12, 01:31
Alltså... fråga om hon vill träffas eller något. Så jäkla mycket jag saknar om gymnasiet.

Loca
2009-07-12, 10:53
Går på samma skola med en tjej och vi känner varandra ganska bra genom skolan ( inte på fritiden ), jag gillar henne men har inte sagt eller visat det ännu.

Vi har inte setts eller pratat sen sommarlovet och hon tog kontakt och skickade ett sms, vi hade inte varandras nummer innan så hon har antagligen letat upp det.

Hon frågade hur det var och så

OBS: Är ju inte så att jag inte vågar ta kontakt med henne och fråga eller så men undrar vad ni tror hur tjejer tänker

Eftersom hon letade upp ditt nummer på egen hand och skickade ett sms, så överaska henne genom att luska ut hennes hemadress och vänta på henne vid porten med ett stort leende :D Tjejer älskar såntdär.

Daniiiel
2009-07-12, 15:01
Eftersom hon letade upp ditt nummer på egen hand och skickade ett sms, så överaska henne genom att luska ut hennes hemadress och vänta på henne vid porten med ett stort leende :D Tjejer älskar såntdär.

Funkar säkert bra om man aldrig vill träffa dom igen

Donner
2009-07-12, 15:15
Funkar säkert bra om man aldrig vill träffa dom igen

+1

Det är bara i filmer sådant går hem. IRL får man besöksförbud och stalker-stämpel.

victor_n
2009-07-12, 16:37
update???????

hendrong
2009-07-12, 16:56

Varför sluta där? Bryt dig in i sovrummet, och när hon kommer hem ligger du på sängen endast iförd morgonrock, givetvis halvöppen så att bringan syns.

Loke
2009-07-12, 17:07
Varför sluta där? Bryt dig in i sovrummet, och när hon kommer hem ligger du på sängen endast iförd morgonrock, givetvis halvöppen så att bringan syns.

Kommer inte funka, många tjejer gillar inte att tvingas ta initiativ på det sättet. Bättre att bryta sig in i sovrummet när HON endast är iförd morgonrock.

koffein_beroende
2009-07-12, 17:34
Har det någonsin hänt att en sån här tråd fått ett positivt slut?

Nej det är ganska sällsynt, precis som på radion när dem ska kolla upp någon som en person har sett men aldrig pratat med osv. Brukar aldrig sluta bra*rolleyes*

tobbe17
2009-07-12, 17:44
skicka ett sms för nån timme sen och fråga va hon gjorde, dock inget svar..

Loca
2009-07-12, 17:47
Kommer inte funka, många tjejer gillar inte att tvingas ta initiativ på det sättet. Bättre att bryta sig in i sovrummet när HON endast är iförd morgonrock.

Vilket uppvaktande <3

och kom ihåg, tjejer gillar att spela svårfångade.

Loca
2009-07-12, 17:48

Att du orkar vänta på svar så länge. Jag hade ringt upp!

Granatgiraffen
2009-07-12, 17:51

Ring och fråga vad fan hon sysslar med och att hon får testa att svara på sms. Om hon säger att hon inte har några pengar på mobilen så slänger du bara på luren. Orka umgås med fattiglappar.

G_lund
2009-07-12, 18:07
tjejer gillar att spela svårfångade.

trodde jag med, men de sa i tingsrätten att det inte var så :(

MrBoris
2009-07-12, 18:07
Jag anar att det börjar bli för mycket på nu, chilla med smsen ett tag och glöm henne för en stund så ordnar det sig säkert

sundvall
2009-07-12, 18:49
Next

tobbe17
2009-07-12, 18:54
Next

vadå next?

sundvall
2009-07-12, 18:56
Haha, lugna dig ett tag nu, låt na höra av sig om hon vill, annars skit i henne. Låt dig inte sugas in för mycket i detta nu.

WorkOutBuddy
2009-07-12, 19:34
Men försök att förstå. Som det stod i början, hon hade helt enkelt tråkigt och skickade ett sms till dig. Att hon sökte upp ditt nummer, det betyder att hon tänkte på dig när hon hade tråkigt, alltså så finns du i hennes tankar när ni inte träffas. Hon tog första steget att skicka ett sms till dig, nu måste du ju göra något och inte bara svara på frågor och gratulera. Om jag var du så skulle jag ringa, fan ska man hålla på och smsa för. Tjejer överanalyserar sina sms, så det är mycket bättre att ringa. Va inte blyg, fråga henne på en "dejt" och nekar hon så tycker jag du bara kan skita i henne eller fortsätta ha kontakt som vän, om du nu vill det.

Tjejer är inte så svåra att förstå när man är THE MASTER :cool:

mini
2009-07-12, 19:37
Tjejer överanalyserar sina sms? Sagt i en femsidig tråd skapad av en kille, där majoriteten som svarat är killar?

hendrong
2009-07-12, 19:41
Att du orkar vänta på svar så länge. Jag hade ringt upp!

Jag hade lagt mig i fosterställning och gråtit.

Granatgiraffen
2009-07-12, 19:43
Tjejer överanalyserar sina sms? Sagt i en femsidig tråd skapad av en kille, där majoriteten som svarat är killar?

THE MASTER! Explain this behavior plz. Den där gäddan hugger ju fastän obvious trap-draget är i ån.

JoeyP
2009-07-12, 20:00
Ring henne :)!

WorkOutBuddy
2009-07-12, 21:35

Jajamensan fattas bara. :smash:

Rahf
2009-07-12, 22:15
Killar överanalyserar uteblivna SMS.

Sundsarn
2009-07-12, 22:18

Fast det där är som aftonbladets slutsats efter en granskning av Systembolagets olika butiker: Bara för att det handlas mest sprit i Norrbotten motbevisar inte det fördomen att man bränner mycket hemma i norr.

Om det visar något alls så ger det väl en antydan att det finns en större andel manliga (i den mening av manligt kön) medlemmar på kolo än kvinnliga?

Yes
2009-07-12, 22:20
Äh, har hon inte svarat än hade jag slängt numret(helt i enlighet med min "one strike and you're out"-regel). Visst, hon kan ju ha missat meddelandet, tagit hand om sin sjuka hamster eller råkat spola ned mobilen i toan etc. etc. men mer sannolikt så... är hon intresserad, och dessutom i viss mån kan förvänta sig vidare kontakt, så lär hon se till att kolla mobilen och svara. Hör hon mot förmodan av sig kan man ta det som en positiv överraskning.

WorkOutBuddy
2009-07-12, 22:21
....... Visst, hon kan ju ha missat meddelandet, tagit hand om sin sjuka hamster eller råkat spola ned mobilen i toan........

Är detta några av de bortförklaringarna du har hört eller ? ;)

Yes
2009-07-12, 22:23
Är detta några av de bortförklaringarna du har hört eller ? ;)
Nej, det är exempel på rationaliseringar man kan dra till med för att slippa inse det uppenbara; hon är inte intresserad.

hendrong
2009-07-12, 22:26
Nej, det är exempel på rationaliseringar man kan dra till med för att slippa inse det uppenbara; hon är inte intresserad.

Hon behöver inte vara ointresserad. Det händer att jag lägger ifrån mig mobilen ibland och går runt någon dag utan att kontrollera meddelanden. Eller att den ligger urladdad i dagar. För att inte tala om när nätet krånglar och SMS inte kommer fram.

mini
2009-07-12, 22:27
Fast det där är som aftonbladets slutsats efter en granskning av Systembolagets olika butiker: Bara för att det handlas mest sprit i Norrbotten motbevisar inte det fördomen att man bränner mycket hemma i norr.

Om det visar något alls så ger det väl en antydan att det finns en större andel manliga (i den mening av manligt kön) medlemmar på kolo än kvinnliga?

Jag fann ironin skojig. Jag finner den även att det inte nödvändigtvis är ironi utan att både killar och tjejer funderar över mänskliga ageranden och interaktioner.

(Och om vi ska vara sådana så ger det möjligen en antydan att en större andel pojkar/män än flickor/kvinnor svarar i trådar om hur tjejer tänker.)

WorkOutBuddy
2009-07-12, 22:27
Jävligt skum tjej måste det ju vara att hon tog tid att söka upp hans nummer och smsa honom om hon nu är inte intresserad, men tjejer är ju underliga/underbara varelser trots allt.

hendrong
2009-07-12, 22:33
Jävligt skum tjej måste det ju vara att hon tog tid att söka upp hans nummer och smsa honom om hon nu är inte intresserad, men tjejer är ju underliga/underbara varelser trots allt.

Det är inte så konstigt. Hon kan ha varit intresserad när hon skickade det första SMS-et, men funnit påföljande SMS-konversation så ointressant att hon tappade intresset.

kjell33
2009-07-12, 22:36
Jag åkte faktiskt 40mil tur och retur för ngn vecka sen och jag vet fortfarande inte riktigt om hon var intresserad. Troligen inte.

Sundsarn
2009-07-12, 22:39
Jag fann ironin skojig. Jag finner den även att det inte nödvändigtvis är ironi utan att både killar och tjejer funderar över mänskliga ageranden och interaktioner.

(Och om vi ska vara sådana så ger det möjligen en antydan att en större andel pojkar/män än flickor/kvinnor svarar i trådar om hur tjejer tänker.)

Jag tror vi är på samma sida :thumbup:

Jag funderar dock på om en tråd med ombytta roller hade lockat tjejer/kvinnor på samma sätt som denna har lockat killar/män. Jag är ytterst tveksam faktiskt. Slutsats: Killar är lättare för tjejer att förstå än tvärtom, alternativt att vi (killar/män) tror att vi är lättare att förstå :confused:

Yes
2009-07-12, 22:42
Hon behöver inte vara ointresserad. Det händer att jag lägger ifrån mig mobilen ibland och går runt någon dag utan att kontrollera meddelanden. Eller att den ligger urladdad i dagar. För att inte tala om när nätet krånglar och SMS inte kommer fram.
Samma sak händer mig ibland och jag förnekar inte att det KAN vara så, jag finner det bara en smula osannolikt. Jag menar, har jag kontakt med någon jag är intresserad av ser jag till att hålla mig kontaktbar. Därför brukar jag också ge rimlig tid för att svara men efter det går jag vidare och tar det som en överraskning om hon hör av sig.

tobbe17
2009-07-12, 22:52
update: Fick svar för länge sen nu och har messat ganska mkt, intiativ av henne, nya frågor osv. ( verka nyfiken )..

sundvall
2009-07-12, 22:53
Styr upp träff, få det att låta som att det inte är en big deal (Vilket det heller inte är).

hendrong
2009-07-12, 22:55
Jag funderar dock på om en tråd med ombytta roller hade lockat tjejer/kvinnor på samma sätt som denna har lockat killar/män. Jag är ytterst tveksam faktiskt. Slutsats: Killar är lättare för tjejer att förstå än tvärtom, alternativt att vi (killar/män) tror att vi är lättare att förstå :confused:

Eller så vet inte tjejer själva hur de funkar! :D

Sundsarn
2009-07-12, 22:56
Eller så vet inte tjejer själva hur de funkar! :D

Empiriska studier visar att så kan mycket väl vara fallet :D

tobbe17
2009-07-12, 22:57
får styra de, problemet är att jag bor långt bort ett par mil så kan inte bara traska över till hennes lägenhet, och då blir de ju lite " big deal" ifall man måste kolla med busstider och fixa, kan ju inte bara säga, tja med o fika nu om 10 min?

ceejay
2009-07-12, 23:03
äh, säg en tid så träffas ni på staun ;) sluta slingra dig nu!!!

Snobbe
2009-07-12, 23:34
Hon är ju helt klart intresserad av något om hon letar upp dig och fortsätter hålla kontakt me dig. Om det är som vän eller något annat kan ingen här säga men fortsätt snacka o träffa henne så märker du själv.

Yes
2009-07-12, 23:41
får styra de, problemet är att jag bor långt bort ett par mil så kan inte bara traska över till hennes lägenhet, och då blir de ju lite " big deal" ifall man måste kolla med busstider och fixa, kan ju inte bara säga, tja med o fika nu om 10 min?
Man kan ju prova "tja, med o fika imorrn eftermiddag?", eller vad man nu känner för att göra. Ett par mil är ju annars ingenting.

Fast det är klart, man kan också fortsätta messa fram och tillbaka tills någon av er tröttnar och låta det rinna ut i sanden.

Tricce
2009-07-12, 23:55
Varför allt messande, snacka med varandra på tele istället?

Loca
2009-07-13, 06:52
Jag hade lagt mig i fosterställning och gråtit.

Jag hade skrivit ett självmords-sms!

Onigiri
2009-07-13, 08:11
Ring och prata om allt och inget + föreslå att ses så kommer en hel del spänningar säkerligen släppa vilket jag antar att det finns?

hendrong
2009-07-13, 10:49
Jag hade skrivit ett självmords-sms!

Bra idé! Då kommer hon ångra sig och vilja dejta honom, för vem vill ha ett liv på sitt samvete?

Kappman
2009-07-13, 10:52
Du ska ha ringt innan du går och lägger dig ikväll! Bestäm dig - och gör det, innan någon annan gör det.

Loca
2009-07-13, 13:56
Bra idé! Då kommer hon ångra sig och vilja dejta honom, för vem vill ha ett liv på sitt samvete?

Fungerar varje gång på mig iaf :D

G_lund
2009-07-13, 14:24
Träffade en tjej för några veckor sedan:

-Hon kom fram till mej på festen
-Hon bad om mitt nr o ville ha med mej ut på fika
-Hon var inte det minsta full, var början på förfesten..

Jag sa nått i stil med att jag skulle jobba borta en vecka eller två men att jag skulle höra av mej efter det.

Men när jag gjorde det så var hon jättekort i tonen o svarar inte efter det ( har hört av mej en gång till, inget svar o hon har inte hört av sig efter det)

Hur fan tänkte hon nu liksom??
Ska jag höra av mej igen, eller verkar jag vara efterhängsen då?
var ju fan hon som bad mej om nummret.. *gah!*

Loca
2009-07-13, 14:55

Jag sa nått i stil med att jag skulle jobba borta en vecka eller två men att jag skulle höra av mej efter det.

Men när jag gjorde det så var hon jättekort i tonen o svarar inte efter det ( har hört av mej en gång till, inget svar o hon har inte hört av sig efter det)

Vilken brud va.

Annat var det förr när tjej och kille möttes på dansen. Killen skulle in i krig i och tjejen väntade i flera år på honom. Nu klarade sig inte bruden ens 2 veckor utan att hitta någon ny. Jag tolkar det som att hon redan hade hittat en ny, verkade vara på jakt eftersom hon frågade om ditt nummer. Bli inte förvånad om hon hittade en ny redan på festen.

MrBoris
2009-07-13, 15:19
Vilken brud va.

Nu klarade sig inte bruden ens 2 veckor utan att hitta någon ny. Jag tolkar det som att hon redan hade hittat en ny, verkade vara på jakt eftersom hon frågade om ditt nummer. Bli inte förvånad om hon hittade en ny redan på festen.

+1, tjejer hittar ny pojkvän på 1dag om dem vill

Loca
2009-07-13, 15:26
+1, tjejer hittar ny pojkvän på 1dag om dem vill

Nej?

WorkOutBuddy
2009-07-13, 15:43

Tjejer gillar saker "in the moment" så att de inte ångrar sig senare och tänker "fan jag borde ha gått fram och sagt hej". Senare tänker dom efter och då blir det så här, "Fan jag känner ju inte han, han kanske är hur sjuk som helst, jag kanske har gjort ett misstag?". Det är bara fortsätta att ringa tills du och hon pratar så får hon se att hon inte har gjort något misstag utan du är en jätte trevlig kille osv, fixar sig alltid! Lycka till! :thumbup:

G_lund
2009-07-13, 17:52
Så jag borde alltså ringa tösen till helgen o ge henne en chans till?

MrBoris
2009-07-13, 17:54
Så jag borde alltså ringa tösen till helgen o ge henne en chans till?

I mitt tycke blir det för på (och säkert hennes tycke också), glöm henne och gå vidare. Vill hon ha dig hör hon av sig igen. Finns många fiskar i ån

G_lund
2009-07-13, 17:57
Är ju iof 3veckor sedan jag hörde nått från henne..

Skippar att ringa henne då, men ser jag henne på stan eller nått så kan man ju babbla lite med henne..

Donner
2009-07-13, 18:13

Skippar att ringa henne då, men ser jag henne på stan eller nått så kan man ju babbla lite med henne..

Nej, se rätt genom henne. DÅ kommer hon bli intresserad.

Tomten
2009-07-13, 18:16
Nej, se rätt genom henne. DÅ kommer hon bli intresserad.

Du glömmer dubbelneggen och Påfågelshatten.

edit: hur kunde jag glömma snabeltofflorna

G_lund
2009-07-13, 18:34
Du glömmer dubbelneggen och Påfågelshatten.

edit: hur kunde jag glömma snabeltofflorna

:laugh:

Du har rätt, tjejen är ju en Hb8,5 så jag får väl köra lite puch&pull så att jag inte verkar needy :laugh:

Loca
2009-07-13, 18:39

Nonchar hon dig han du alltid låta handflatan tala. Då kan du ge dig faaan på att du blir intressant för henne.

G_lund
2009-07-13, 20:07
Nonchar hon dig han du alltid låta handflatan tala. Då kan du ge dig faaan på att du blir intressant för henne.

Nej Loca, jag slår inte tjejer.. *slap*

Nä, men jag e ju för snäll för att ignorera folk..

ceejay
2009-07-13, 20:29

Men du ignorerar ju inte på riktigt ;)

G_lund
2009-07-13, 20:33
haha, inte det nej :P

tobbe17
2009-07-13, 21:35
ursäkta om jag stjäl tillbaka tråden men det verkar som hon skickat " hej hur är det " till många så hon fixa inte mitt nr bara för att skicka till mig.. men vi har ju ändå haft ganska bra kontakt men är ju vänner sen innan, dock inte messat med varandra.. känner inte för att bjuda ut henne ännu eftersom jag inte direkt har nån aning om hon vill eller inte. finns det inget slags knep att luska fram lite mer info innan? några tecken eller liknande som talar sitt eget språk?

Lellan
2009-07-13, 21:49
ursäkta om jag stjäl tillbaka tråden men det verkar som hon skickat " hej hur är det " till många så hon fixa inte mitt nr bara för att skicka till mig.. men vi har ju ändå haft ganska bra kontakt men är ju vänner sen innan, dock inte messat med varandra.. känner inte för att bjuda ut henne ännu eftersom jag inte direkt har nån aning om hon vill eller inte. finns det inget slags knep att luska fram lite mer info innan? några tecken eller liknande som talar sitt eget språk?

Svårt för dig att avgöra, men om hon luktar på dig när ni kramas el nära (omedvetet) är ett bra tecken. Svårt att utröna via sms dock.. ;)

Fatalist
2009-07-13, 21:50
Slæpp det och låt det bli som det blir med henne. Tror du att hon ær den enda kvinnan på hela jorden eller?

kjell33
2009-07-13, 21:51
Svårt för dig att avgöra, men om hon luktar på dig när ni kramas el nära (omedvetet) är ett bra tecken. Svårt att utröna via sms dock.. ;)

Luktindikering!! Det var ngt nytt...

hendrong
2009-07-13, 21:55

Fråga en kompis till henne vad hon tycker om dig.

machine gun
2009-07-13, 22:03

Yep, helt klart en tydlig indikation. Fast via sms blir det som sagt svårt.

Allan
2009-07-13, 22:13

Lyssna och lär, gossar. Och farbröder

hendrong
2009-07-13, 22:21

Räknas det om hon rynkar på näsan sen?

coxie
2009-07-13, 22:37
Räknas det om hon rynkar på näsan sen?

Allt kvinnor gör i din närhet är ett tecken på att hon vill ha dig.

Ett bra exempel på missförstånd är när en tjej drar fram pepparspray när du raggar på henne i en mörk gränd. Hon gör inte det för att få dig att sluta utan det är bara SM-ådran som vaknar till liv.

hendrong
2009-07-13, 22:38
Allt kvinnor gör i din närhet är ett tecken på att hon vill ha dig.

Ett bra exempel på missförstånd är när en tjej drar fram pepparspray när du raggar på henne i en mörk gränd. Hon gör inte det för att få dig att sluta utan det är bara SM-ådran som vaknar till liv.

Jag tolkar det alltid som ett skittest när tjejer börja spruta pepparspray i ansiktet på mig.

Shajjn
2009-07-13, 23:59

Ska väl inte vara konstigt. Alla är olika och vad som helst kan hända.

Loca
2009-07-14, 07:53
Men du ignorerar ju inte på riktigt ;)

Men sitt där och var ensam då!! *cry*

Audrey
2009-07-14, 10:00
http://img172.imageshack.us/img172/6978/23ddc03a80e7272018968ab.jpg

Agoge
2009-07-14, 10:05
säg att du är upptagen och inte kan data brudar, du har date med bänkpressen för ofta

hendrong
2009-07-14, 11:16
http://img172.imageshack.us/img172/6978/23ddc03a80e7272018968ab.jpg

Det vore ju lite creepy om hon älskade honom redan.

WorkOutBuddy
2009-07-14, 11:44

Nej för fan. Ring henne nu. Du måste ju kämpa och inte ge upp. Vem vet, hon kanske svara, ni börjar prata, och så blir ni förälskade. Ny fin flickvän som då kanske bli den bästa flickvännen du någonsin har haft. Allt detta slänger du ner i toaletten om du ger upp!

plattenbullen
2009-07-14, 20:35
Sluta fega och ring och snackade med henne istället, prata lite allmänt först sedan frågar du om hon er sugen på en promenad/fika/film osv. Ju mer du väntar på att fråga ut henne ju mer nervös blir du, KÖTTA PÅ EN GÅNG!!!

tobbe17
2009-07-14, 21:03
Jag skulle vilja sncaka mer me henne innan jag ringer / frågor om dejt.. men vill inte va så tråkig och smsa samma sak hela tiden typ hur är det, vad gör du osv... Något tips på mer flirtiga sms man kan dra iväg ?

tobbe17
2009-07-14, 21:20
som inte är allt för på

Onigiri
2009-07-14, 21:31
Dra till med något snyggt men vågat sms. Du ångrar bara det du inte gör!

mini
2009-07-14, 21:31
Om du redan har slut på samtalsämnen, redan innan första samtalet, så är det ju inte så lovande.

tobbe17
2009-07-14, 21:50
nej men är ju roligare att skicka nåt lite mer off sms så hon blir lite intresserad av att forstätta messa

hendrong
2009-07-14, 22:11
nej men är ju roligare att skicka nåt lite mer off sms så hon blir lite intresserad av att forstätta messa

Och om du får ett tips på ett SMS, och du skickar det, och hon blir intresserad... Vad ska du göra sedan? Vi kan liksom inte guida dig inför varje replik...

mini
2009-07-14, 22:17
Cyrano de Bergerac-vibbar. Där fick väl ingen tjejen till slut?

tobbe17
2009-07-14, 22:21
Och om du får ett tips på ett SMS, och du skickar det, och hon blir intresserad... Vad ska du göra sedan? Vi kan liksom inte guida dig inför varje replik...

lite icebreaking bara

kjell33
2009-07-14, 22:21
Finns också en version med steve martin och där fick han faktiskt damen om jag inte missminner mig.

Tolkia
2009-07-14, 22:27
Finns också en version med steve martin och där fick han faktiskt damen om jag inte missminner mig.
Ja, han som hittar på replikerna får damen. Det skulle i det här sammanhanget innebära ... hm.

Viktor_Balck
2009-07-14, 22:29
Fråga vad hon drar i mark, borde bryta isen rätt bra.

kjell33
2009-07-14, 22:29
Unge man, nu är bollen din, spela den klokt.

Loke
2009-07-14, 22:32
Unge man, nu är bollen din, spela den klokt.

Äh, gör vad fan som hellst med bollen, det kommer flera.

hendrong
2009-07-14, 22:47
Ärligt talat: det här kommer gå åt skogen. Lika bra att glömma tjejen.

mattilainen
2009-07-14, 23:13

Varit med om det?

Duschen
2009-07-15, 02:33
Några snabba från mig:

1. Om hon började sms:a dig så är det ett tecken på att hon är intresserad (Kanske inte möjligvis sex som alla tänker på här inne, men iaf en potentiell vän). Vem vet, hon kanske blir din bästa vän? Det måste du ju undersöka!

2. Om ni fortsätter att bara sms:a så kommer hon tappa intresset oavsett vad du skriver till henne.

3. Ta det inte som en jättestor grej... jag menar, hon hörde av sig till dig. Se det som en bonus i ditt liv!

4. Försök att agera som att detta inte är någon "stor grej" när ni träffas (även om du kanske är nervös), utan ta det som det kommer. Detta kommer underlätta för både henne och dig.

4. Det klassiska: Vad har du att förlora?

5. Tjejer gillar när killar tar "komando" (Ingenting som kan gå fel av det iaf).

6. Innan du nu ringer till henne och frågar om hon har lust att hitta på nått, så tänker du: "Fuck it, nu kör vi!", och sen får det bära eller brista!

7. Nu är det sommar vilket betyder att det finns massor att hitta påååå!

Jag orkar inte kolla igenom vad jag nyss skrev men hoppas det blev bra, god natt!

Lycka till med det lilla äventyret!

PS. Du behöver inget "ice-breaking". Isen är redan sprucken! GO GO GO!

clinteastwood
2009-07-15, 03:39

Vinnarattityd!???

G_lund
2009-07-15, 06:32
Blir lite virrigt nu kanske :P

Skickade iaf ett sms till tjejen jag pratade om för nån sida sedan..
Hon har inte svarat :(

Jag har för mej att hon jobbar endel nätter o sånt så det kan ju vara därför, men nu ligger bollen på hennes sida

MrBoris
2009-07-15, 08:03

Jag har för mej att hon jobbar endel nätter o sånt så det kan ju vara därför, men nu ligger bollen på hennes sida

Skicka absolut inget mer nu... hon är säkert redan skrämd o kommer inte höra av sig. Sorgligt men sant, så funkar dem

WorkOutBuddy
2009-07-15, 08:28

Bra, så får det vara, du gav iaf inte upp, perfekt. Om hon nu inte svara så försöker du hitta vart hon bor och hälsar på. Knacka på dörren och när hon öppnar så skriker du "Hej, kommer du ihåg mig, fan svarar du inte på mina sms för?!" Kommer funka fin fint.*drool*

Timme
2009-07-15, 10:39
Fråga vad hon drar i mark, borde bryta isen rätt bra.

den är bra!

hendrong
2009-07-15, 10:48
Varit med om det?

Absolut.

Jag har haft dejter där jag varit orolig och inte vetat vad jag ska säga. Och så har jag haft dejter där allting bara har flytit på av sig själv.

I de förstnämnda fallen har det ALLTID skitit sig. Tämligen fort också.

Loca
2009-07-15, 10:49

Ring henne spontant och säg: Hej jag är på "random park" ensam och har tråkigt. Du vill inte göra mig sällskap?

Jag bangar aldrig ett friskt kalas så jag blir jätteglad när folk ringer mig sådär.

kjell33
2009-07-15, 10:54
Ring henne spontant och säg: Hej jag är på "random park" ensam och har tråkigt. Du vill inte göra mig sällskap?

Jag bangar aldrig ett friskt kalas så jag blir jätteglad när folk ringer mig sådär.

Vad har du för nummer??:D

Loca
2009-07-15, 10:56
Vad har du för nummer??:D

Kan det ej utantill.

ewho
2009-07-15, 10:59
Touché Loca, Touché :cool:

Liven
2009-07-15, 16:22
Sluta jiddra och ta tillfället i akt och ring henne och fika. Sen lär det rulla på, om inte, move on. :)

Snobbe
2009-07-15, 20:02
Skicka absolut inget mer nu... hon är säkert redan skrämd o kommer inte höra av sig. Sorgligt men sant, så funkar dem

Alla tjejer funkar likadant samt alla killar funkar likadant eller hur?:)

MrBoris
2009-07-15, 20:43
Alla tjejer funkar likadant samt alla killar funkar likadant eller hur?:)

Jag tror tjejer är känsligare för det där med att vara för på, jag personligen gillar om en tjej smsar mycket. Orka löjla runt

Loca
2009-07-18, 09:00
Jag tror tjejer är känsligare för det där med att vara för på, jag personligen gillar om en tjej smsar mycket. Orka löjla runt

Fattar inte heller det med att man inte ska vara för på. Gillar man någon så är det klart man är på!

von huff
2009-07-18, 10:43
SMS är för mesar man ringer och om hon inte svarar eller ringer tillbaka efter tre samtal så det vara

Onigiri
2009-07-18, 11:05
Just tre, inte två, eller fyra?

WorkOutBuddy
2009-07-18, 11:07
Japp japp, fan ska man smsa när man kan ringa. Helt sjukt tycker jag. Det mest irriterande jag vet är en tjej som smsar för mycket. Morgonen, 6000 gånger under dagen och på kvällen, fy fan, leave me be women!

d0xan
2009-07-18, 11:18
För oss som hatar att prata i telefon är sms ett ypperligt kommunikationssätt. Detsamma gäller den tjej jag smsar med, hon hatar också att prata i telefon.

Sundsarn
2009-07-18, 13:20
fy fan, leave me be women!

Vissa har det bra ;)

Jag tycker telefon är det allra bästa men jag är å andra sidan inte mycket för att prata i telefon, skicka sms etc med en tjej som jag inte redan känner ganska väl. Fast sen brukar scenariot också bli: Träffas på godtycklig tillställning--->bekant--->vän----> :confused:--->*cupid* --->pannkaka :smash:

Loca
2009-07-27, 09:48
Hur gick det?