Visa fullständig version : Lära sig mecka
jopalage
2009-07-09, 17:47
Tja, jag vill lära mig att mecka ( typ allt med motorer, bilar, lastbilar, motorsåg osv.. )
Jag är helt nybörjare och undrar om det finns något ställe man kan lära sig detta ( på internet ) typ nån sida med basic till att börja med eller liknande
tack på förhand
hahavaffan
2009-07-09, 17:50
Howstuffworks.com
En bra start är väl att köpa en gammal moppe och plocka ner och plocka ihop och trimma osv.
hitta någon kompis du kan vara med som redan har lite kunskap. försök meka själv och lär dig av dina misstag.
En bra start är väl att köpa en gammal moppe och plocka ner och plocka ihop och trimma osv.
Det tycker jag är bästa sättet, fast jag hade börjat med en billig bil istället(mopeder är så simpla). Jag hade satsat på något skrot som inte är alltför risig i plåten och försökt göra något kul av det. När man väl har något att praktisera på så finns det massor av bra forum och sidor på nätet man kan lära sig av.
Det tycker jag är bästa sättet, fast jag hade börjat med en billig bil istället(mopeder är så simpla). Jag hade satsat på något skrot som inte är alltför risig i plåten och försökt göra något kul av det. När man väl har något att praktisera på så finns det massor av bra forum och sidor på nätet man kan lära sig av.
+1
reklamar för garaget.org - svar på nästan allt
+1
reklamar för garaget.org - svar på nästan allt
Har blivit för mycket flamsig fjortissida, bilvärldens Lunarstorm.
Kolla in ett märkesspecifikt forum när du skaffat dig en häck att skruva på, t ex saabturboclub.com för saab, autopower för bmw, jagrullar.se för volvo eller nordicaudi.com för audi.
Har blivit för mycket flamsig fjortissida, bilvärldens Lunarstorm.
Kolla in ett märkesspecifikt forum när du skaffat dig en häck att skruva på, t ex saabturboclub.com för saab, autopower för bmw, jagrullar.se för volvo eller nordicaudi.com för audi.
sant, men ställer man en seriös fråga får man oftast seriösa svar tbx.
Howstuffworks.com